Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

Tagi Black Friday

Artykuły, wypowiedzi i informacje o: Black Friday


black friday


Black Friday to najważniejszy dzień w roku w branży e-commerce. Trend został zapoczątkowany w USA z okazji Dnia Dziękczynienia. Szaleństwo wyprzedaży szybko rozprzestrzeniło się również na rynki europejskie, gdzie Black Friday jest wstępem do świątecznego sezonu zakupowego. Podobno terminu Black Friday użyła jako pierwsza policja w Filadelfii w latach 50-tych. Określała w ten sposób chaos jaki panował na ulicach miasta dzień po Święcie Dziękczynienia, gdy tłumy turystów, miłośników zakupów i fanów sportu zalewały miasto zjeżdżając na mecz armii, która zmagała się z marynarką wojenną.


google

Święta w Google – kiedy, jak i czego szukają Polacy

Rok temu wyraźny wzrost świątecznych wyszukiwań w Google rozpoczął się w ostatnim tygodniu października 2020 r. i trwał do połowy grudnia. Najszybciej rosnącą na popularności kategorią była elektronika, zaś przepisów na potrawy świąteczne szukaliśmy...
promocja wyprzedaż black friday

Black Friday 2021 – symboliczne obniżki, ponad połowa sklepów internetowych w Polsce nie zmieniło...

Black Friday, czyli dzień specjalnych okazji cenowych, na dobre wpisał się w kalendarz handlowy w Polsce. Z badania „Zakupy Świąteczne 2021” firmy doradczej Deloitte wynika, że co dziesiąty Polak tego dnia miał zamiar wydać...
ecommerce

Ulga detalistów po Święcie Dziękczynienia

Mamy już wyniki sprzedaży detalicznej w Black Friday i Cyber Monday oraz weekend Święta Dziękczynienia. Były solidne i przyjęte z ulgą, odzwierciedlały jednak pewne zakłócenia. Przewiduje się wyższe liczby. Zakłócenia globalnego łańcucha dostaw oznaczały...
black friday

W Black Friday ruszyliśmy na zakupy

W weekend z Black Friday wartość transakcji kartami Santander Bank Polska w sklepach była o 7% wyższa niż w poprzedzającym tygodniu Spośród kategorii wydatków najbardziej zwiększyły się wartości transakcji w drogeriach, sklepach z...
Katarzyna Syta KAES Logistics

Tegoroczne Boże Narodzenie dużym wyzwaniem dla branży logistycznej

Obecny problem z dostawami możemy nazwać wręcz globalnym. Sytuacja ta będzie wpływać na tegoroczne Święta w wielu krajach, niestety również w Polsce. Czy problemy z zaopatrzeniem sklepów, a także z dostawą zamówionych prezentów przed...
prezenty święty mikołaj

Deloitte: W tym roku na Boże Narodzenie wydamy średnio 2129 zł

To już drugie Boże Narodzenie w czasie pandemii. Jak pokazuje 24. edycja międzynarodowego badania „Zakupy świąteczne 2021”, przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte, Polacy w tym roku nie zamierzają oszczędzać. Na prezenty, żywność, podróże oraz...
haker dowód osobisty

Zakupy online kosztują – czasem nie tylko pieniądze, ale i dane osobowe

Przełom listopada i grudnia to czas największych promocji i zakupowej gorączki. Po Black Friday kolejne okazje pojawiają się w Cyber Monday i w Dzień Darmowej Dostawy. Ale korzystając z wyjątkowych zniżek warto zadbać także...
Maciej Przygórzewski, główny analityk Walutomat i Internetowykantor.pl

Mocne zamknięcie tygodnia

Jeszcze wczoraj zapowiadało się, że ten tydzień zakończy się relatywnie spokojnie. W wyniku wiadomości o nowej odmianie koronawirusa mamy jednak niespodziewaną promocję na złotego. Zwykle waluty nie brały udziału w Black Friday. Korekta na dolarze...
Daniel Kostecki

Black Friday na rynkach finansowych

Zwyczajowo Black Friday to dzień wyprzedaży w sklepach, jednak w tym roku prawdziwe przeceny pojawiły się rynkach finansowych. W dół poszły akcje, notowania ropy, a nawet kryptowaluty. Zarówno Eurostoxx 50, jak i niemiecki DAX zdają...
Sławomir Grzelczak, prezes BIG InfoMonitor

Zaległości e-commerce przekraczają 292 mln zł, ale rosną wolniej niż przed pandemią

Dla przedsiębiorców z branży e-commerce zbliża się czas najważniejszych w roku żniw, które nierzadko decydują o kondycji firm na kolejne 12 miesięcy. Lawinę zakupów uruchamia Black Friday, atmosferę podkręca przypadający na najbliższy poniedziałek Cyber...
giełda inwestycje forex

Na rynku zapanował tryb risk-off. Złoty się osłabia

Na rynku zapanował tryb risk-off. Wszystko przez nowy wariant koronawirusa. Na FX zyskują najwięcej oczywiście JPY oraz CHF. Waluty EM tracą najwięcej, głównie południowoafrykański rand. Również złoty jest pod presją. EUR/PLN wraca ponownie powyżej...
black friday

Dlaczego tegoroczny Black Friday może być szczególnie niebezpieczny dla naszych finansów?

Aż 86% gospodarstw domowych w Polsce odczuwa wzrost cen bardziej niż zwykle – wynika z najnowszego badania ZPF i IRG SGH. Mimo to, rośnie skłonność Polaków do ponoszenia wydatków na dobra trwałego użytku,...
Hanna Mojsiuk, Prezes Północnej izby Gospodarczej w Szczecinie

„Tarcza Antyinflacyjna nie może być jak promocyjny bon na Black Friday”. Przedsiębiorcy oczekują systemowych działań,...

- Tarcza Antyinflacyjna w kształcie znanym nam z nieoficjalnych doniesień medialnych jest kolejnym programem społecznym, który można wpisać do jednego pasma z programami typu „Rodzina 500+” czy „Dobry start”. Będą tacy, którzy na tym...
black friday

Na co zapolują Polacy w Black Friday?

Nadchodzą dwa najważniejsze dni w kalendarzach wszystkich łowców promocji – Black Friday i Cyber Monday, które w tym roku przypadają odpowiednio 26 i 29 listopada. W corocznym badaniu PAYBACK Opinion Poll sprawdziliśmy, ilu konsumentów...
Halina Kochalska, ekspert BIG InfoMonitor

Zakupy pod wpływem impulsu

Czarny Piątek – dla jednych możliwość wyszukania prawdziwych cenowych okazji, dla innych wysyp zakupowych pokus, a dla jeszcze innych chwyt marketingowy, tracący na atrakcyjności w zestawieniu z rzeczywistymi, codziennie oferowanymi cenami. Ale opierać się nawet pozornym...
Grzegorz Paszka, członek zarządu Grupy 3S

Każdy dzień jest teraz Czarnym Piątkiem – sprzedawcy kontra cyberprzestępcy

Branża e-commerce musi zabezpieczyć się przed oszustami internetowymi — zaczynając od Black Friday zbliża się najbardziej ruchliwy okres zakupów online w roku. Do naruszeń dochodzi w tempie niespotykanym wcześniej. Według TransUnion, w 2020 ponad 25%...
ecommerce

Przerwane łańcuchy dostaw zachęcają konsumentów do wcześniejszych zakupów świątecznych

Nowe badanie Oracle pokazuje, że 43% Europejczyków chce skorzystać z promocyjnych ofert z okazji Black Friday, a wielu z nich zaopatrzy się w karty podarunkowe, aby uniknąć kłopotów z ewentualnym świątecznym brakiem towarów. Pandemia to...
kurier

Polacy otrzymają ponad 7,75 mln uszkodzonych towarów o łącznej wartości ponad 120 milionów złotych...

Nowe badania zlecone przez DS Smith, wskazują, że 27 proc. Polaków spodziewa się otrzymać od 1 do 6 wadliwych lub uszkodzonych przedmiotów kupionych na wyprzedażach z okazji Black Friday i Cyber Monday. W...
Ryszard Regucki, Senior Alliance Manager CEE, Medallia

4 wskazówki dotyczące strategii obsługi klienta w okresie gorączki zakupowej

Około 30% Polaków wybiera sklepy internetowe jako główne miejsce dokonywania zakupów, przeznaczając na nie blisko ⅓ świątecznego budżetu. Kanały sprzedaży online najczęściej wybierane są w przypadku zakupu gadżetów technologicznych czy zabawek, natomiast punkty stacjonarne...
black friday

Black Friday a koszty firmowe – na co zwrócić szczególną uwagę?

Jak rozliczyć zakupy dokonane w czasie Black Friday oraz Cyber Monday i maksymalnie dużo z nich odzyskać? Jak zaliczyć majątek prywatny do kosztów firmowych? Na te i inne pytania związane z nadchodzącymi wyprzedażami odpowiadają...
promocja wyprzedaż black friday

GUS o e-handlu w październiku – eksperci komentują

Według najnowszych danych GUS w październiku 2021 r. w porównaniu z wrześniem br. odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 5,4%). Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej wyniósł 8,4%,...
Paweł Majtkowski – analityk eToro

Przed nami najdroższy Black Friday w historii

Rekordowo słaby złoty oraz inflacja powodują, że najbliższy Black Friday będzie jednym z najdroższych w historii Polski. Euro jest dziś o 8,75 proc. droższe niż w ten sam dzień w ciągu ostatnich 5 lat....
promocja wyprzedaż black friday

Prognozy branżowych ekspertów na Black Friday 2021

W minionych latach ostatni piątek listopada, czyli Black Friday, okazywał się zwykle dla polskich sklepów jednym z najlepszych sprzedażowo dni w roku. W internecie konsumenci za każdym razem wydawali więcej niż poprzednio ustanawiając kolejne...
Artur Halik Head of Sales Shopper

Rozpoczął się najgorętszy okres sprzedaży. Shoper radzi jak bezpiecznie kupować w internecie

Black Week, Black Friday, Cyber Monday – następujące po sobie kolejne okazje sprzedażowe rozpoczęły najgorętszy okres w handlu online. Warto podczas tych zakupów być szczególnie uważnym – radzą eksperci platformy Shoper. Koniec listopada to co...
prezenty święty mikołaj

Jak zorganizować pracę sklepu internetowego w okresie przedświątecznym? Rozmowa z Krzysztofem Roszykiem

Black Friday i okres przedświąteczny zbliżają się wielkimi krokami. Wiele statystyk wskazuje, że ten rok będzie dla branży e-commerce rekordowy i że uda się poprawić zeszłoroczne i tak bardzo dobre wyniki. Jest to praktycznie...
prawo europejskie unia europejska

Ostatni taki Black Friday? Idą zmiany w prawie

Black Friday to ulubiony dzień w roku miłośników promocji. Nieoficjalne święto zakupów przypada na koniec listopada i charakteryzuje się wzmożoną liczbą okazji cenowych w różnych sklepach. Jednak coraz większa grupa konsumentów kwestionuje, czy owe...
black friday

Przed konsumentami zakupowe szaleństwo. Jak obronić się w nim przed oszustami?

Nadchodzi handlowy maraton: Black Friday, Mikołajki, Boże Narodzenie i poświąteczne wyprzedaże. Z roku na rok rośnie procent zakupów, które realizowane są w tym okresie za pośrednictwem Internetu. Podpowiadamy, jak zadbać o to, by dzięki...
Tomasz Pakulski, członek zarządu Vercom

Vercom z blisko 2-krotnie większymi rdr. przychodami w III kw. 2021 r.

Vercom ma za sobą kolejny rekordowy kwartał. W minionym okresie Spółce udało wypracować się prawie 2-krotny wzrost przychodów (wzrost o 94 proc. rdr.) do poziomu 44,3 mln zł. Co równie ważne, liczba klientów korzystających...
święta prezenty

Prezenty świąteczne kup w listopadzie, zapomnij o grudniu

Jeśli denerwuje cię melodia „Last Christmas” grana już w połowie listopada, to w tym roku musisz zacisnąć zęby. Z uwagi na problemy w światowej branży logistycznej, trudno przewidzieć jak będzie wyglądać zaopatrzenie sklepów przed...
Paweł Działak, CEO operatora płatności Tpay

Zakupy świąteczne 2021 – w tym roku skromniejsze i zrobione z dużym wyprzedzeniem

Duże zakłócenia w realizacji łańcuchów dostaw i zastoje po stronie producentów mogą sprawić, że w tym roku zakupy świąteczne będą stanowić wyzwanie, zarówno dla kupujących, jak i sprzedawców. Odzwierciedleniem tego mogą być dane przedstawione...
black friday

Ile prawdy jest w wyprzedażach na Black Friday?

Ekstra rabaty, nadzwyczajne przeceny, niepowtarzalne okazje – takie hasła już wkrótce wypełnią witryny sklepów stacjonarnych i internetowych niemal na całym świecie. Czy w końcówce listopada sprzedawcy rzeczywiście obniżają ceny towarów o kilkadziesiąt procent? Istnieje dość...
black friday

Ponad ⅓ Polaków planuje już zakupy na tegoroczny Black Friday

Ponad połowa polskich e-konsumentów twierdzi, że specjalnie czeka z zakupami na Black Friday, a ponad ⅓ zaplanowała już zakupy podczas tegorocznej edycji, jak wynika z raportu polskiej firmy Advox na temat zwyczajów e-zakupowych Polaków....
ID Logistics

ID Logistics w III kwartale: dobra dynamika wzrostu, przychód 468,2 mln euro i...

Przychody w III kwartale 2021 r.: 468,2 mln euro, wzrost o 13,6 proc. like-for-like Francja: 191,1 mln euro, wzrost o 4 proc. Rynki międzynarodowe: 277,1 mln euro, wzrost o 21,4 proc. Przychody za...
Grzegorz Rudno-Rudziński

GUS o e-handlu we wrześniu – eksperci komentują

Wg najnowszych danych GUS we wrześniu 2021 r. w porównaniu z sierpniem br. odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 5%). Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej zwiększył się...
Scramjet (od lewej) Rafał Stokowski, Michał Czapracki (CTO), Natalia Czapracka, Wojciech Sacha i Barbara Koźbiał

SpeedUp Venture Capital Group inwestuje w Scramjet

Serverless, czyli chmura bezserwerowa, to młoda technologia, dopiero zyskująca popularność. Daje wyjątkową skalowalność i zwinność, a swoje usługi oparli na niej tacy giganci jak Netflix czy Expedia – jednak nadal jednak rozwiązaniem niszowym. ...
e commerce 2021

GUS o e-handlu w sierpniu – eksperci komentują

Wg dzisiejszych danych GUS w sierpniu 2021 r. w porównaniu z lipcem br. odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 5,6%). Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej zwiększył się...
Marcin Michalski, ekspert strategii digital marketingowych i reklamy online, a także publicysta oraz autor bloga Marketing Hacker

Pół roku Amazona w Polsce. Słabe wyniki, a Polak znajduję tam głównie erotykę

Po pół roku działania polskiej wersji serwisu Amazona wnioski nie są szczególnie dobre dla światowego giganta. Zdecydowanie przegrywa bowiem z polskim Allegro. Brak odpowiedniego opakowania marketingowego i niezbyt konkurencyjny system prowizyjny budzi zastrzeżenia ekspertów,...
karol kaminski adretail

W sklepach ubywa promocji. Gazetki są też coraz cieńsze. Ponowy lockdown jeszcze bardziej to...

Według analiz rynkowych, w ub.r. było o ponad 17% mniej promocji w gazetkach niż w 2019 roku. Na rynku ubyło też samych publikacji – o 19,5%. Do tego sieci handlowe zmniejszyły liczbę ich stron...
goldfish in cart – e-commerce concept

To już rok pandemicznych zakupów w sieci. Co się zmieniło w e-commerce?

Dokładnie rok temu sklepowe półki z makaronem i środkami higieny błyskawicznie pustoszały, a popularność frazy “zakupy online” w Google szybowała w górę. Co prawda panika zakupowa okazała się krótkotrwała, ale kolejne miesiące stały się...
e commerce 2021

Co (u)gryzie e-commerce? 21 wskazówek dla e-commerce na 2021 rok

Na podstawie badania zrealizowanego wspólnie przez Mobile Institute i Izbę Gospodarki Elektronicznej na grupie ponad 2700 internautów. Partnerami Merytorycznymi projektu są Przelewy24 i Adyen. Jeśli Cię nie ma w e-commerce, to… Rok 2020 pokazał, że jeśli nie...

NAJNOWSZY ARTYKUŁ

hotel turystyka

Prawie połowa Polaków nie wyjedzie na tegoroczną majówkę – wyniki badania...

Głównie w domu, odpoczywając, a jeśli na wyjedzie, to zdecydowanie samochodem – to najczęstsze wskazania Polaków dotyczące ich planów na pierwsze dni maja tego...

GORĄCY TEMAT

Warszawa fot. Walter Herz biura

58% polskich prezesów wskazuje, że wdrożenie GenAI spowoduje poprawę efektywności pracy

45% (55% w Polsce) wątpi, że obecna ścieżka rozwoju ich firmy zapewni jej rentowność przez następną dekadę — to sygnalizuje konieczne transformacje. ...
Przemysł

Deloitte: Konsekwencje zmian klimatycznych zmuszają firmy do transformacji łańcuchów dostaw

Konsekwencje zmian klimatycznych będą stanowić jedno z wyzwań dla bezpieczeństwa łańcuchów dostaw w trakcie najbliższej dekady, twierdzi niemal co drugi przedstawiciel środkowoeuropejskich firm. Autorzy...