Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

Tagi Dominika Grusznic-Drobińska

Artykuły, wypowiedzi i informacje o: Dominika Grusznic-Drobińska

remont malowanie

Co trzeci Polak planuje remont lub rozbudowę domu. Tylko połowa finansuje to z bieżących...

Nadchodzące lato, jak co roku, zachęca Polaków do odświeżenia swoich domów. Już blisko co trzeci badany zamierza przeprowadzić większy remont bądź zakupić sprzęt do ogrodu czy warsztatu. Wśród najczęściej planowanych zakupów do domu znajdują...
święta e-commerce

Polacy oszczędzają przed Świętami, ale nie tak mocno jak przed rokiem

Odzież, obuwie, rozrywka poza domem oraz energia elektryczna – to kategorie, na których w najbliższych miesiącach Polacy zamierzają oszczędzać w pierwszej kolejności. Co trzeci konsument planuje również kupować mniej produktów spożywczych. To dużo, jednak...
sklep galeria

Polscy konsumenci stają się coraz bardziej wymagający

Wymagania zakupowe konsumentów ulegają ciągłym zmianom. Obecnie Polacy chcą być traktowani indywidualnie i coraz częściej zwracają uwagę na dobry stosunek jakości do ceny. A jeśli produkt lub usługa nie spełniają ich oczekiwań, następnym razem wybierają...
pieniądze pln

GfK: Pomimo kryzysu Polacy nie na wszystkim oszczędzają

Inflacja i rosnące koszty życia skłaniają Polaków do rozsądnego zarządzania budżetem. Większość z nas uważa, że ten stan rzeczy szybko się nie zmieni – wręcz przeciwnie, aż 59 proc. spodziewa się pogorszenia sytuacji gospodarczej...
energia prąd

GfK: w poszukiwania oszczędności Polacy ograniczają używanie sprzętów elektrycznych

W obawie przed postępującą drożyzną Polacy mocniej niż dotychczas tną wydatki na podstawowe dobra i usługi. W celu obniżenia rachunków za prąd, już niemal co trzeci z nas ogranicza zużycie elektrycznych czajników, piekarników czy...
pieniądze windykacja

GfK: Polacy kupują coraz mniej

Aż 80 proc. polskich konsumentów planuje ograniczenie wydatków oraz poszukiwanie oszczędności przy zakupach produktów spożywczych i większych dóbr oraz usług. Równocześnie Polacy coraz częściej sięgają po najtańsze produkty, aktywnie szukają promocji, a coraz większy...
wakacje

GfK: Polacy zmieniają wakacyjne plany z powodu inflacji

W Polsce narastają obawy przed dalszym wzrostem cen artykułów konsumpcyjnych codziennego użytku: paliwa, żywności, energii elektrycznej i gazu. Zaniepokojenie podwyżkami wyraża: od 60 proc. (gaz) do 81. proc. (paliwa) respondentów, których firma GfK przepytała...
Dominika Grusznic-Drobińska

GfK: Polacy kupują najtańsze produkty spożywcze

Ponad 40 proc. polskich nabywców deklaruje, że będzie kupować tańsze artykuły spożywcze. Konsumenci coraz rzadziej sięgają po polską i lokalną żywność. Na popularności tracą także trendy ekologiczne. Takie dane płyną z raportu „Current Consumer...
Dominika Grusznic-Drobińska

GfK: Drogie paliwo zniechęca Polaków do jazdy autem

Polscy konsumenci spodziewają się kolejnych podwyżek cen. W szczególności obawiają się większych wydatków na paliwo, energię elektryczną oraz gaz. Blisko połowa Polaków zakłada, że cena paliwa docelowo osiągnie lub przekroczy 10 zł za litr....
Dominika Grusznic-Drobińska

GfK: polscy konsumenci poszukują wygodnych i prostych rozwiązań

Wygoda była najważniejszym trendem konsumenckim w 2021 roku – wynika z najnowszego badania „Consumer Life” zrealizowanego przez GfK. Połowa Polaków deklaruje, że aktywnie szuka sposobów, aby ułatwić sobie życie. Chcemy zaoszczędzić czas, nawet kosztem większych...
Dominika Grusznic-Drobińska

GfK: Troska o planetę i zdrowie kluczowe podczas zakupów Polaków

Ochrona środowiska jest ważna dla 61 proc. Polaków. Już 3 na 4 gospodarstwa domowe oszczędzają energię i wodę oraz segregują odpady. Kolejnym ważnym trendem konsumenckim staje się dbanie o zdrowie i samopoczucie. Takie dane...
Dominika Grusznic-Drobińska

GfK: Ponad połowa Polaków preferuje polskie i lokalne produkty

Wybuch pandemii COVID-19 bezpośrednio wpłynął na bardziej świadome wybory konsumentów oraz preferencje dotyczące lokalnych produktów. Jak wynika z badania „Corona Mood” przeprowadzonego przez GfK, aż 52 proc. Polaków chętniej sięgnie po artykuły spożywcze pochodzące...
Dominika Grusznic-Drobińska

Badanie GfK: na co Polacy zwracają uwagę w czasie zakupów?

Pandemia mocno wpłynęła na oczekiwania nabywców wobec marek. Konsumentom zależy dziś przede wszystkim na tym, aby produkty odpowiadały na ich bieżące potrzeby, wyróżniały się wysoką jakością i miały unikalny charakter. Personalizacja oraz świadoma konsumpcja...
Dominika Grusznic Drobinska GfK

GfK: Przedwczesny triumf e-commerce? Polacy wracają do zakupów stacjonarnych

W czasie pandemii, w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo, Polacy masowo przestawili się na zakupy przez internet. Wielu ekspertów wieściło tym samym długofalowe problemy stacjonarnych sieci i bardzo mocne przechylenie handlu w stronę e-commerce....
koronawirus COVID-19

Raport GfK: W czasie pandemii Polaków najbardziej irytowały maseczki

Wybuch pandemii koronawirusa poskutkował wprowadzeniem wielu obostrzeń i zmian w naszym codziennym życiu. Firma badawcza GfK w najnowszej fali raportu „Corona Mood” postanowiła sprawdzić, które z nich irytowały nas najbardziej. Największa grupa badanych wskazała...

NAJNOWSZY ARTYKUŁ

satelita kosmos

Polacy coraz mocniejsi w ESA – Sener z kontraktem do misji...

Polska firma koordynatorem projektu dla jednej z najważniejszych misji Europejskiej Agencji Kosmicznej. Według danych Związku Pracodawców Sektora Kosmicznego, w trakcie dziesięciu lat członkostwa w...

GORĄCY TEMAT

USA

Europa wydaje się pozostawać w tyle za Stanami Zjednoczonymi na wielu...

W ciągu 25 lat od wprowadzenia euro przepaść gospodarcza między Stanami Zjednoczonymi a strefą euro zwiększyła się niemal trzykrotnie. Przepaść gospodarcza między Stanami Zjednoczonymi...
Paulina Brzeszkiewicz-Kuczyńska (Research and Data Manager) oraz Marcin Purgal (Senior Director, Investment)

Polski rynek nieruchomości po 5 miesiącach – gdzie jesteśmy?

Zbliżamy się do półmetka 2024. Zanim powstaną oficjalne półroczne podsumowania sytuacji na rynku inwestycyjnym, Avison Young przedstawia bieżące wyniki. W kwietniu i maju 2024 r....