4.2 C
Warsaw
poniedziałek, 16 grudnia, 2019

Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Handel

Tagi „Gazeta Wyborcza”

Artykuły, wypowiedzi i informacje o: „Gazeta Wyborcza”


gazeta wyborcza


Gazeta Wyborcza” (GW) – ogólnopolski dziennik społeczno-polityczny, wydawany od 1989 w Warszawie, od 1992 przez koncern mediowy Agora; od 1989 redaktorem naczelnym dziennika jest Adam Michnik.

„Gazeta Wyborcza” powstała na podstawie uzgodnień Okrągłego Stołu jako organ prasowy Komitetu Obywatelskiego „Solidarność” w kampanii wyborczej przed wyborami parlamentarnymi w 1989 roku. Po zerwaniu współpracy przez związek kontynuowała działalność jako niezależny dziennik.


 

Reklama prasowa wciąż skuteczna. Angażuje odbiorcę bardziej niż telewizyjna i internetowa

Reklama prasowa wciąż skuteczna. Angażuje odbiorcę bardziej niż telewizyjna i internetowa

0
Wydawcy i przedstawiciele domów mediowych podkreślają, że reklama prasowa ma kilka solidnych przewag nad telewizyjną czy online’ową. Oprócz prestiżu i autorytetu jest nieinwazyjna, nie przeszkadza w konsumpcji innych treści. Kolejny atut to niski koszt dotarcia do odbiorcy i wielokrotny kontakt...
czekolada

Za 30 lat może zabraknąć czekolady

Za trzydzieści lat może zabraknąć czekolady. Światowe zasoby kakaowca gwałtownie maleją, o czym alarmują Mars i Barry Callebaut1. Według ich szacunków pokłady kakao zmniejszają się z roku na rok. W 2018 r. na świecie...
PGE, TVN i Polsat to najsilniejsze marki na polskim rynku. Najlepiej oceniana jest Fundacja Dzieciom „Zdążyć z Pomocą”

PGE, TVN i Polsat to najsilniejsze marki na polskim rynku. Najlepiej oceniana jest Fundacja...

0
PGE Polska Grupa Energetyczna, TVN, Polsat, Mercedes, BMW, „Gazeta Wyborcza” i „Przegląd Sportowy” – to najsilniejsze brandy na polskim rynku, które znalazły się na czele rankingu Top Marka 2018, przygotowanego przez Press-Service Monitoring Mediów oraz Magazyn Press....
Media tradycyjne najbardziej opiniotwórcze. To ich informacje najczęściej cytują portale internetowe i media społecznościowe

Media tradycyjne najbardziej opiniotwórcze. To ich informacje najczęściej cytują portale internetowe i media społecznościowe

0
Tradycyjne media nie tylko nie umierają, ale mają się bardzo dobrze – wynika z badania „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” Instytutu Monitorowania Mediów. Z ich informacji chętnie korzystają media elektroniczne. Z 80 tys. publikacji, w których pojawiły się nazwy...
Co oprócz pensji? Pozafinansowe benefity dla pracowników.

8 kreatywnych sposobów, które pozwolą pracodawcy cię dostrzec

0
John D. Rockefeller, najbogatszy człowiek w historii, pierwszej pracy szukał jako szesnastolatek, w 1855 roku. Wychodził o 8 rano z domu i chodził od pracodawcy do pracodawcy. Po sześciu tygodniach dostał pierwszą pracę na...
warszawa biznes

Warszawa po raz kolejny została najbardziej medialnym miastem w Polsce

0
Warszawa po raz kolejny została najbardziej medialnym miastem w Polsce. Tylko w IV kwartale 2016 r. zyskała promocję wartą 3 mld złotych! Stolicę goni Kraków i Poznań – wynika z cyklicznego badania „PRESS-SERVICE Monitoring...
Warszawa

Warszawa, Kraków i Poznań z rekordową promocją

0
Miasta wojewódzkie każdego dnia w III kwartale br. pojawiały się w 29 tys. publikacji, zyskując tym samym promocję o wartości 167,8 mln złotych – wynika z cyklicznego raportu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Które miejscowości znalazły...

Gala otwarcia EFNI: przyszłość pracy zależy od przyszłości UE

0
- Wielkie i bogate branże przemysłowe, zatrudniające wiele milionów ludzi, upadają, a każdego dnia powstają firmy nowych technologii, o podobnej lub większej kapitalizacji, zatrudniające 10-krotnie mniej pracowników. W 2006 r., trzy największe na świecie...
311398483_jadas_marihuana.png

Nasiliła się dyskusja o medycznej marihuanie w mediach społecznościowych. Rośnie poparcie internautów dla niekonwencjonalnych...

0
Rośnie poparcie dla medycznej marihuany w mediach społecznościowych – wynika z badania IMM. W blisko 84 proc. komentarzy internauci wyrazili poparcie dla pomysłu na jej legalizację. W sierpniu po apelu walczącego z rakiem mózgu Tomasza Kality, byłego rzecznika SLD,...
brazylia

Raport: Najbardziej medialni polscy medaliści Rio 2016

0
XXXI Letnie Igrzyska Olimpijskie przeszły do historii. 235 reprezentantów Polski wywalczyło w sumie 11 medali. „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumował medialność wydarzenia oraz medalistów. Najbardziej zyskali sponsorzy Anity Włodarczyk. Na temat rywalizacji w Rio de Janeiro...

Pozycja mediów drukowanych niezagrożona przez e-wydania. Dystrybutorzy prasy notują najlepsze od lat wyniki sprzedaży

0
Dobre perspektywy przed rynkiem dystrybucji prasy. Dla Kolportera ubiegły rok był najlepszy od ośmiu lat mimo odnotowanego na rynku spadku sprzedaży o 2 proc. – Cyfryzacja mediów nie powinna zagrażać tradycyjnej prasie – ocenia rzecznik spółki....

Dopalacze i ciąg dalszy afery podsłuchowej zdominowały w lipcu polskie media

0
W lipcu w polskich mediach dużo mówiło się o polityce. Najczęściej poruszano temat afery podsłuchowej, rozmów Aleksandra Kwaśniewskiego z Ryszardem Kaliszem, a także sprawę dopalaczy. Do najbardziej opiniotwórczych mediów należały „Gazeta Wyborcza”, „Rzeczpospolita”, oraz stacja TVN24. – Zgodnie z analizą Instytutu...

IMM: W maju w polskich mediach dominowały tematy polityczne. „Do Rzeczy” liderem wśród tygodników

0
W wyborczym maju zgodnie z oczekiwaniami w polskich mediach dominowały tematy polityczne. W przygotowanym przez Instytut Monitorowania Mediów rankingu najchętniej cytowanych tytułów liderami są gazety i stacje specjalizujące się w poważniejszej tematyce. Na najwyższych miejscach podium znalazły się konkurujące...
CD Projekt RED Wiedźmin 3: Dziki Gon

Analiza: „Wiedźmin 3: Dziki Gon” porwał tłumy

0
Liczne zaginięcia ludzi przed ekranami komputerów i konsoli, poczucie dylatacji czasu, zachwyt i uniesienie. "Wiedźmin" rozpoczął po raz kolejny triumfalny pochód. Zelektryzował Polaków, uwiódł graczy, media, a nawet polityków. Stał się elementem kampanii prezydenckiej. Produkcja...
e355a04002_397891183-agora-reklama

Rynek reklamy w tym roku wzrośnie od 2 do 4 procent

0
Wydatki na reklamę w pierwszym kwartale br. wyniosły blisko 1,7 mld zł, po 3,5-proc. wzroście rok do roku – wynika z szacunków Agory. To pozwala prognozować ok. 2-4-proc. wzrost rynku w tym roku. Reklamodawcy zwiększyli nakłady na...
54061537cf_1201989279-agora-rozwoj

Dobre wyniki Agory skłaniają do kolejnych inwestycji

0
Pozaprasowe segmenty Agory rosną coraz szybciej, dlatego spółka stawia na kolejne inwestycje. Planuje budowę kolejnych kin, inwestuje w sieć rozgłośni radiowych i nośniki reklamowe. Działalność prasową stara się zaś przenieść do internetu – rozpoczyna wdrażanie własnej...
rp_ab0be55e24_251811155-IMM-tomsia.png

Prasa najczęściej cytowanym medium w marcu

0
„Gazeta Wyborcza”, „Wprost” i „Rzeczpospolita” były najczęściej cytowanymi tytułami w marcu. Pierwszą piątkę zamykają stacja TVN24 i radio RMF FM. W mediach najczęściej komentowano kampanię prezydencką, katastrofę samolotu linii Germanwings i kontrowersje wokół SKOK-ów. – Zgodnie z najnowszym rankingiem Instytutu...
rp_23a07789d8_1384950865-gazetapl-agora.png

Agora chce rozwijać model płatnych treści w internecie. „Gazeta Wyborcza” ma już ponad 55...

0
Już co czwarty płatny czytelnik „Gazety Wyborczej” kupuje ją w wersji cyfrowej. Sprzedaż prasy drukowanej od ponad dekady systematycznie spada. Tradycyjne media szukają więc sposobu na dotarcie do czytelników za pomocą nowych technologii. – Strategia...
rp_ab0be55e24_251811155-IMM-tomsia.png

IMM: W lutym najczęściej cytowano „Gazetę Wyborczą”. W mediach dominowała tematy dotyczące polityki

0
  Najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce była w lutym „Gazeta Wyborcza” – wynika z najnowszego rankingu Instytutu Monitorowania Mediów. Na podium znalazły się jeszcze „Rzeczpospolita” i Radio RMF FM. W polskich mediach koncentrowano się w tym czasie na doniesieniach ze Wschodu,...
rp_fac6600e23_360028261-IMM-opinie.png

Rozpoczynająca się kampania wyborcza zwiększyła cytowalność prasy w styczniu

0
Kampania wyborcza przed majowymi wyborami prezydenckimi już ruszyła i spotkała się z zainteresowaniem wielu tytułów prasowych. W styczniu najczęściej przywoływanymi mediami były „Rzeczpospolita”, „Gazeta Wyborcza” i „Fakt”. Dzięki rankingowi najbardziej popularnych szkół ponadgimnazjalnych swoją cytowalność znacznie zwiększył...
rp_236d0338b5_567384753-winek-budzet.png

D. Winek (BGŻ): Rząd wciąż zbyt optymistycznie prognozuje wzrost PKB w 2015 r. Wpływy...

0
Dziś rząd ma przyjąć projekt budżetu na 2015 r., który będzie zakładał wolniejszy wzrost PKB oraz cen w stosunku do czerwcowych założeń. Według informacji „Gazety Wyborczej” nowy projekt zakłada wzrost gospodarczy na poziomie 3,4 proc. i inflację w wysokości...
rp_bb49224226_1894120603-IMM-cytaty.png

Afera podsłuchowa zdominowała media w czerwcu. „Wprost” zdecydowanym liderem cytowań

0
Ujawnienie podsłuchanych rozmów członków administracji państwa dało „Wprostowi” zdecydowane pierwsze miejsce wśród najczęściej cytowanych mediów w czerwcu. Tygodnik był cytowany prawie pięciokrotnie częściej od drugiej w rankingu „Gazety Wyborczej”. Publikacje „Wprostu” przywoływali nie tylko inni dziennikarze i politycy,...
rp_d80570bad1_565088682-imm-opinie-ok.png

„Rzeczpospolita” i „Gazeta Wyborcza” najbardziej opiniotwórczymi mediami dekady

0
„Rzeczpospolita” i „Gazeta Wyborcza” to najczęściej cytowane, a zarazem najbardziej opiniotwórcze media ostatniej dekady – wynika z badania Instytutu Monitorowania Mediów. W rankingu rozgłośni radiowych zwyciężyła stacja RMF FM (szóste miejsce w ogólnym rankingu mediów), a wśród telewizji – TVN24...

GORĄCY TEMAT

Tomasz Dudek, Dyrektor Zarządzający OTTO Work Force Polska

Połowa Ukraińców rozważa wyjazd z Polski w 2020 r.

0
W I kwartale 2020 r. Niemcy otworzą granice dla pracowników spoza Unii Europejskiej. Jak pokazują wyniki najnowszego raportu, wydanego przez OTTO Work Force Polska,...
Paweł Stańczyk, doradca podatkowy, Lider Praktyki Planowania Podatkowego w Kancelarii Ożóg Tomczykowski

Podatki 2020 – przegląd najważniejszych zmian podatkowych

0
Przed nami znów duże zmiany dotyczące podatków. Przedstawiamy sześć najważniejszych, które będą obowiązywać w 2020 r. Zmiana dotycząca zatorów płatniczych jest szczególnie istotna ponieważ wartość...
urząd skarbowy 2

Kara za opóźnienia, a koszty podatkowe

0
Ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych (CIT), jak i ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT) przewidują, że nie można zaliczyć do...
Jan Grzegorz Prądzyński, prezes zarządu PIU

Wyniki rynku ubezpieczeniowego po III kwartale 2019 r.

0
Po trzech kwartałach 2019 r., ubezpieczyciele wypłacili poszkodowanym i klientom 30,7 mld zł. Ponad 14 mld zł z tej kwoty dotyczyło ubezpieczeń na życie,...

Rośnie problem nielegalnego zatrudnienia na wsi. Rolników nie stać na płacenie...

0
Co siódma osoba pracująca w szarej strefie wykonuje prace ogrodniczo-rolne. Rolnicy, walcząc z brakiem osób chętnych do pracy, oferują wyższe stawki, kosztem oficjalnych umów. Pracownicy...