25.4 C
Warszawa
wtorek, 22 czerwca, 2021

Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

Tagi Hiper-Com Poland

Artykuły, wypowiedzi i informacje o: Hiper-Com Poland

warzywa sklep

Ceny owoców i warzyw lecą w dół

Analiza blisko 6 tys. cen z I kwartału 2020 i 2021 r. wykazała, że warzywa w sklepach potaniały średnio o prawie 5%. Spośród 10 sprawdzanych produktów aż 8 odnotowało spadki. Największe dotyczyły cebuli –...
pieniądze zakupy

Nastroje konsumentów: Pandemia coraz mniej straszna. Polacy zamierzają więcej wydawać w sklepach

Najnowsze kwartalne badanie nastrojów konsumenckich pokazuje, że obecnie 40% Polaków planuje ograniczyć wydatki zakupowe. W tym zakresie nastąpił niewielki spadek w porównaniu do wyników z początku roku. Nieznacznie zmniejszył się też odsetek osób obawiających...
warzywa sklep

Produkcja rolnicza przestaje się opłacać. Rolnicy zapowiadają, że w sklepach może być dużo drożej

Rolnicy ostrzegają, że wkrótce mogą nas czekać duże podwyżki. Już teraz widać gwałtowne wzrosty cen środków do produkcji. Ponadto koszty prowadzenia działalności w przetwórstwie i dystrybucji są bardzo wysokie. Sporo gospodarstw straciło zbyt z...
stoisko z alkoholem

Pandemia wpłynęła na rynek alkoholi. Sklepy ograniczyły liczbę promocji. Spadek jest dwucyfrowy

Podczas pandemii sieci handlowe ograniczyły promowanie alkoholu. W ciągu roku ogólny spadek wyniósł ponad 11%. W dyskontach ubyło przeszło 23% promocji, w hipermarketach – prawie 23%, a w hurtowniach – ok. 16%. Z kolei...
gazetki promocyjne

ANALIZA: W pandemii sieci handlowe mocno oszczędzają na gazetkach. Tylko dyskonty są na plusie

Analiza ponad 16 tys. gazetek promocyjnych wykazała, że w ub.r. sieci handlowe wydały o 19,5% mniej takich publikacji niż w 2019 roku. Do tego skróciły liczbę ich stron o ok. 20% i o tyle...
promocja sklep

W sklepach jest coraz mniej promocji. Eksperci podsumowują: Z roku na rok jest gorzej....

W ub.r. było o ponad 17% mniej promocji w gazetkach niż w 2019 r. Na największym minusie są sklepy dziecięce – 87%. Duże spadki są w sieciach RTV-ADG – 45%, sklepach z art. z...
sklep zakupy

Indeks Cen Detalicznych 2019-2020

Indeks Cen Detalicznych: W 2020 roku liderem cenowych spadków była herbata. Za nią były ziemniaki i sól Największy wzrost w sklepach zanotowały jabłka, mleko i pomarańcze W 2020 roku najbardziej potaniały warzywa, nabiał...
zakupy sklep pieniądze wydatki

Handel stanie przed kolejną próbą. Blisko 50% Polaków zamierza zredukować swoje wydatki

BADANIE: Polacy w I kw. zaczynają ciąć wydatki na sklepowych zakupach, średnio o 5-20%. Blisko 50% Polaków zamierza mocno oszczędzać na zakupach, głównie na słodyczach, odzieży i alkoholu. Prawie połowa Polaków zamierza zmniejszyć wydatki...
napoje energetyczne

Sklepy odpuszczają promocje tzw. energetyków. Eksperci mówią, że to przez pandemię

W ciągu 11 miesięcy br. było tylko o 1,7% więcej promocji napojów energetycznych w sieciach handlowych niż w analogicznym okresie ub.r. Natomiast analiza wyników z I kwartału 2018 i 2019 roku wykazała wzrost aż...
Piwo

Piwo bezalkoholowe coraz popularniejsze

Jak wynika z danych międzynarodowej agencji badawczo-analitycznej Hiper-Com Poland oraz Centrum Analiz Grupy AdRetail, o ponad 7% wzrosła liczba promocji piwa bezalkoholowego w ciągu ostatnich 11 miesięcy w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Największy...
jabłka

Jabłek w promocjach jest coraz mniej. A ceny w sklepach rosną

Od stycznia do października br. banany miały o 4% niższą średnią cenę niż w analogicznym okresie ub.r. Do tego zaliczyły wzrost liczby promocji o blisko 9%. Natomiast jabłka zdrożały o ponad 46%, ale akcji...
zakupy sklep

W sklepach będzie mniej promocji? Eksperci: Tych już ubywa, a przez drugi lockdown może...

W I półroczu br. w sklepach ogólnie było o 15% mniej promocji niż rok temu. Największy spadek, bliski 80%, zaliczyły placówki z art. dziecięcymi. Na dużym minusie były też sieci ze sprzętem RTV-ADG –...
mydło mycie rąk

Sklepy idealnie wyczuły okazję. Obniżają ceny za mydło w kostce, żeby podnieść za produkt...

Z raportu agencji badawczo-analitycznej Hiper-Com Poland i Centrum Analiz Grupy AdRetail wynika, że ceny mydła w marcu i we wrześniu tego roku, czyli w momentach rozpoczynających tzw. pierwszą oraz drugą falę pandemii, spadły średnio...
zakupy promocje oszczędności

W IV kwartale br. Polacy planują więcej zakupów w promocjach. Niektórzy retailerzy tego nie...

Prawie 60% Polaków deklaruje, że w IV kwartale br. będzie intensywniej szukać promocji niż wcześniej. Ponadto blisko połowa konsumentów jest teraz bardziej skora do tworzenia list zakupowych przed wyjściem do sklepu. Dla niespełna 60%...
sklep koronawirus

IV kw. w handlu: Pandemia zmienia nawyki konsumentów. Ale stacjonarne sklepy nadal są popularne

W ostatnim kwartale roku łącznie 53% konsumentów zamierza dokonywać bieżących zakupów w dyskontach lub supermarketach. Na trzeciej pozycji są hipermarkety – 15%. Pomimo pandemii blisko połowa Polaków nadal preferuje tradycyjne placówki. Sklepy online wskazuje...
warzywa zakupy stragan

ANALIZA: Hipermarkety zdecydowanym liderem cen warzyw. Najdrożej jest dyskontach

Analiza cen: Warzywa są najtańsze hipermarketach. Na niektórych produktach różnice sięgają nawet 80%. Najdroższe warzywa Polacy kupują w woj. w pomorskim, opolskim i podkarpackim. Najtańsze warzywa Polacy kupują w woj. mazowieckim, lubelskim i dolnośląskim Z...
kasa sklep

Badanie postaw konsumenckich: Polacy najbardziej oszczędzają, kupując chemię gospodarczą i mięso

Prawie połowa konsumentów uważa, że największe korzyści odnosi, kupując w promocji m.in. chemię gospodarczą i mięso. W TOP 5 kategorii znalazły się też wędliny, napoje bezalkoholowe, słodycze i owoce. Tak wykazało badanie wykonane przez...
zakupy kupony

Badanie: Polacy wierzą, że na zakupach w promocji realnie oszczędzają 30-40%

Blisko 40% konsumentów ma poczucie, że na zakupach w promocji oszczędza średnio 30-40% w porównaniu do regularnej wartości nabywanych produktów. Ponad 20% deklaruje, że jest to przedział 20-30%. Natomiast 15% ankietowanych dostrzega oszczędności w...
zakupy w niedziele sklepy

BADANIE: Emeryci największymi zwolennikami zakazu handlu w niedziele. Młodzi wręcz przeciwnie

Z najnowszego badania postaw konsumenckich wynika, że za całkowitym powrotem handlu w niedziele jest ponad 53% Polaków. Z kolei blisko 34% jest przeciwnego zdania. Dla reszty nie ma to znaczenia lub ciężko jest im...
mieso drobiowe

Drób w sklepach coraz droższy. Ceny poszły w górę średnio o ponad 6%

Mięso drobiowe w sklepach podrożało o 6,4%, porównując dane z ostatnich trzech miesięcy i z analogicznego okresu zeszłego roku. Ze wszystkich badanych formatów jedynie w hipermarketach odnotowano spadek cen. Eksperci prognozują, że jeżeli branża...
sklep zakupy

Zmniejsza się liczba klientów bez maseczek. Pracownicy sklepów zdecydowanie odważniej reagują

Z najnowszego audytu sieci handlowych wynika, że pojemnik na płyn lub automat do dezynfekcji rąk w sklepie to już norma. W większości placówek zbiorniki są odpowiednio napełnione lub na bieżąco uzupełniane. Jednak coraz bardziej...
bio eko i vege

Sklepy wprowadzają nowe trendy. Już nie bio, a eko i vege są najczęściej promowaną...

O prawie 180% wzrosła liczba promocji w sklepach na produkty bio, eko, vegan oraz vege. To zmiana, która nastąpiła w pierwszej połowie br. w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Największy przyrost dotyczył kategorii eko...
mięso

Ceny wieprzowiny ostro lecą w dół. Eksperci: Kluczem jest sytuacja w Chinach, ASF i...

Z raportu agencji badawczo-analitycznej Hiper-Com Poland i serwisu DING.pl wynika, że w wakacje wieprzowina w sklepach potaniała o przeszło 4%. Zmiana ta dotyczy średnich cen promocyjnych porównanych z ubiegłorocznymi. Spadki na poziomie ponad 11%...
warzywa

ANALIZA: Wojna na ceny warzyw. Sieci handlowe mocno uderzają w place targowe i lokalne...

O niespełna 2% wzrosła średnia cena najczęściej promowanych warzyw w sklepach. Analitycy porównali dane z ostatnich trzech miesięcy z analogicznym okresem ubiegłego roku. O przeszło 35% więcej trzeba było zapłacić za fasolę szparagową. Natomiast...
warzywa sklep rolnictwo żywność

Ceny warzyw rosną dużo wolniej niż rok temu. W sklepach jest drożej tylko o...

O niespełna 2% wzrosła średnia cena najczęściej promowanych warzyw w sklepach. Analitycy porównali dane z ostatnich trzech miesięcy z analogicznym okresem ubiegłego roku. O przeszło 35% więcej trzeba było zapłacić za fasolę szparagową. Natomiast...
butelki_zwrotne_c_mondaynews_pl

Polacy chcą obowiązkowej kaucji na butelki i puszki. Ministerstwo Klimatu zapowiada zmiany

Z badania UCE RESEARCH wynika, że prawie 60% dorosłych Polaków chciałoby wprowadzenia obowiązkowej kaucji na butelki, a powyżej 40% osób – na puszki. Takim opcjom sprzeciwia się odpowiednio ponad 30% i przeszło 20% respondentów....

GORĄCY TEMAT

Warszawa biuro korporacja

Deloitte: Polska w czołówce preferowanych lokalizacji dla Centrów Usług Wspólnych

Pandemia COVID-19 uwypukliła znaczenie innowacyjności w generowaniu wartości biznesowej i sprawiła, że oczekiwania firm w obszarze takich rozwiązań znacznie wzrosły. Aby zwiększyć zyski i zmniejszyć...
Katarzyna Dębkowska, kierowniczka zespołu foresightu gospodarczego w Polskim Instytucie Ekonomicznym

Miesięczny Indeks Koniunktury wzrasta

Od stycznia Polski Instytut Ekonomiczny wspólnie z Bankiem Gospodarstwa Krajowego prowadzi wśród przedsiębiorstw badanie o nazwie "Comiesięczny monitoring przedsiębiorstw", którego efektem jest określenie Miesięcznego...
podatki

Podatkowa Grupa Kapitałowa – ryzyka i korzyści

Podatkowa Grupa Kapitałowa (PGK) jest narzędziem do zmniejszenia zobowiązania podatkowego w ramach grupy kapitałowej umożliwiającym zwiększenie swobody dokonywania transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi wchodzącymi w...
Jan Grzegorz Prądzyński, prezes zarządu PIU

Wyniki rynku ubezpieczeniowego po I kw. 2020 r.

W I kwartale 2021 r. Polacy otrzymali 10,2 mld zł odszkodowań i świadczeń ubezpieczeniowych – wynika z danych Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU). W największym...

30 trendów, które zmienią obraz rynku leasingu i nie tylko

2 na 3 przedsiębiorców z sektora MŚP zwiększyło korzystanie z technologii w czasie pandemii COVID-19 i chce ten stan utrzymać w przyszłości. To najczęściej...