Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

Tagi Maciej Tygielski

Artykuły, wypowiedzi i informacje o: Maciej Tygielski

e-commerce

Polacy wciąż niechętnie kupują online za granicą – badanie UCE RESEARCH

Według najnowszego sondażu, łącznie 33,2% konsumentów regularnie kupujących online nabywa produkty w zagranicznych e-sklepach. Ale tylko 10,2% z nich stale robi takie zakupy, a 10,9% niezbyt często to praktykuje. Z kolei 12,1% przyznaje, że...
sklep

Ceny przed świętami. Hipermarkety nieco tańsze niż dyskonty. Walka na ceny jest coraz ostrzejsza

W listopadzie ceny w hipermarketach rosły wolniej niż w dyskontach. Choć różnica jest niewielka, to dla klientów nastawionych na szukanie promocji, zwłaszcza w okresie świątecznym, może być znacząca. Wstępne dane pokazują, że ceny w...
sklep z zabawkami

Dzień Dziecka w cieniu inflacji. Wydamy od 50 do 100 zł

Niemal co czwarty ankietowany zamierza przeznaczyć od 50 do 100 zł na prezent dla jednej osoby z okazji Dnia Dziecka. Z kolei 15% uczestników sondażu chce na ten cel wydać od 100 do 150...
sklep galeria

Polacy uważają, że ubrania w sklepach są coraz gorszej jakości

Prawie połowa badanych konsumentów skarży się, że ubrania, kupowane w sklepach w ostatnich 6-12 miesiącach, są produkowane z coraz to gorszych materiałów. Częściej narzekają na to kobiety, które – zdaniem ekspertów – zazwyczaj lepiej...
policja przestępca

Polacy chcą zaostrzenia kar za kradzieże sklepowe. Branża obawia się, że zjawisko wciąż będzie...

Ponad 44% Polaków uważa, że rząd powinien jeszcze bardziej zaostrzyć kary wobec osób kradnących w sklepach. Przeciwnego zdania jest przeszło 21% respondentów. Natomiast co siódmy uczestnik sondażu sugeruje, że zamiast większych kar należy postawić...
zabawki

Ponad 60 proc. Polaków planuje zaoszczędzić na zakupie świątecznych prezentów dla swoich dzieci. Niecałe...

Z najnowszego badania opinii publicznej wynika, że na 5 rodziców 3 planuje w tym roku oszczędzać na prezentach świątecznych dla swoich dzieci. Dotyczy to głównie ankietowanych w wieku 23-35 lat, z miesięcznymi dochodami poniżej...
Maciej Tygielski, prezes Modern Commerce

Modern Commerce: 30% wzrostu sprzedaży Moliera2.com w 2021 r.

Notowana na NewConnect grupa e-commerce związana z dobrami luksusowymi Modern Commerce z sukcesem zakończyła transakcję przejęcia właściciela marki Moliera2.com. Finalizacja transakcji była możliwa dzięki realizacji największej w historii NewConnect gotówkowej emisji akcji o wartości 80...
Maciej Tygielski, prezes Modern Commerce

Modern Commerce pozyska 80 mln zł z emisji akcji

Notowana na NewConnect grupa e-commerce związana z dobrami luksusowymi Modern Commerce z powodzeniem zakończyła publiczną emisję akcji. Cena akcji nowej emisji została ustalona na poziomie ceny maksymalnej, czyli 0,54 zł za jedna akcję. Inwestorzy złożyli...
ubrania sklep odzież

BADANIE: Blisko 40% Polaków woli kupić używany oryginał niż nową podróbkę markowego produktu

Ponad 13% Polaków woli kupić podrobiony towar niż używany oryginał. Niemal trzy razy więcej osób wybiera odwrotnie. Natomiast blisko co piąty rodak preferuje nabycie tańszego, nieoryginalnego artykułu, ale nowego. Tylko nieznacznie mniejsza grupa respondentów...
Maciej Tygielski, prezes Modern Commerce

Wirtualna Polska Holding inwestuje w Modern Commerce w związku z planowanym przejęciem Moliera2.com

Wirtualna Polska Holding złożyła deklarację nabycia 18,52 mln akcji spółki Modern Commerce. Pozyskanie lidera polskiego internetu, jako znaczącego akcjonariusza, przyśpieszy rozwój grupy Modern Commerce i serwisu Moliera2.com. Umożliwi też zbudowanie wiodącej platformy e‑commerce w...
Maciej Tygielski

Modern Commerce prezentuje warunki oferty publicznej

Modern Commerce, notowana na NewConnect grupa e-commerce związana z dobrami luksusowymi, przygotowuje się do przeprowadzenia oferty publicznej akcji. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na przejęcie właściciela marki Moliera2.com – IT Fashion Polska Group & Partners...
ubrania sklep odzież

Dane KGP: Policja walczy z plagą podróbek. Oprócz ubrań coraz więcej jest leków i...

Komenda Główna Policji podaje, że w I kwartale br. stwierdzono prawie 7 tys. przestępstw naruszających prawa własności przemysłowej i intelektualnej. W całym 2019 roku było ich 10 tysięcy, a w ub.r. – blisko 17...
louis vuitton luksus

Badanie: Podrobione towary znanych marek najczęściej kupują najlepiej zarabiający Polacy

Blisko 20% Polaków otwarcie przyznaje, że kupuje produkty z podrobionymi znakami towarowymi znanych marek. W większości są to ubrania, buty i kosmetyki. Najczęściej wskazywaną motywacją jest oszczędność. Co ciekawe, podróbki głównie interesują osoby z...
goldfish in cart – e-commerce concept

Podatek handlowy dla e-sklepów byłby bardzo szkodliwy dla gospodarki i samych konsumentów

W przestrzeni publicznej pojawił się ostatnio pomysł objęcia e-handlu dodatkowym podatkiem, który płacą już tradycyjne duże sklepy. Jednak eksperci mają sporo obaw co do słuszności tego rozwiązania. Jak relacjonują, wprowadzenie tej koncepcji w życie...
maciej tygielski

Koniec pandemii to kłopot dla e-commerce. Zaostrzy się walka o klienta. Wzrosną też wydatki...

Z całego zeszłorocznego wzrostu e-commerce tylko 30% może mieć trwałą wartość. Dopiero 3-4 kwartały po zakończeniu pandemii okaże się, kto w branży osiągnął długoterminowy sukces. Natomiast znaczna część graczy nie wytrzyma ostrej walki o...
home & living

BADANIE: W czasie pandemii ponad 40% Polaków zwiększyło zakupy art. home & living

W czasie pandemii ponad 40% Polaków częściej niż przed nią kupowało art. z kategorii home & living. Konsumenci głównie nabywali odzież domową – powyżej 31%, akcesoria do kuchni – ok. 18%, a także produkty...
home office koronawirus

Polacy po pandemii ograniczą zakupy w e-sklepach. Ponad 55% chce wrócić do tradycyjnego handlu

Pandemia „sztucznie” napompowała e-sklepy. Duża część Polaków zapowiada powrót do tradycyjnego handlu. W czasie pandemii blisko 60% Polaków częściej korzysta z internetowych sklepów. W czasie pandemii 29% Polaków w dużej części zastąpiło zakupy stacjonarne internetowymi....
sklep internetowy ecommerce

Blisko 70% Polaków twierdzi, że sklepy internetowe za długo przetrzymują pieniądze za zwrócone towary

Opinie na temat tempa rejestrowania zwrotów towarów w e-sklepach są podzielone. Ponad 51% Polaków ocenia je dobrze, a przeszło 45% – negatywnie. Więcej niż połowa uważa, że powinno to trwać od 1 do 3...
święta prezenty

W tym roku prezenty świąteczne kupimy głównie online. Średnio wydamy na nie od 200...

Z najnowszego badania postaw konsumenckich, wykonanego przez UCE RESEARCH i Grupę BLIX, wynika, że przeszło 70% Polaków planuje kupić w tym roku gwiazdkowe prezenty przez Internet. Głównie będą to kosmetyki, zabawki, słodycze, ubrania i...
ecommerce

Sondaż: Co drugi Polak uważa, że e-sklepy powinny stosować do wysyłki ekologiczne opakowania

Jak wykazało badanie UCE RESEARCH, 51% konsumentów uważa, że sklepy internetowe powinny wysyłać klientom towary wyłącznie w ekologicznych opakowaniach. 23% nie zgadza się z tym, a 26% osób nie ma zdania w tej kwestii....
black friday

Polacy ostrożnie podchodzą do Black Friday. Ponad 40% nie skorzysta lub jeszcze nie wie,...

Badanie aktualnych nastrojów konsumenckich, wykonane przez UCE RESEARCH i SYNO Poland dla sklepu internetowego Złote Wyprzedaże, wykazało, że dwóch na dziesięciu Polaków nie zamierza niczego kupować w ramach tegorocznego Black Friday. Natomiast kolejnych dwóch...
Maciej Tygielski, Dyrektor Generalny Złote Wyprzedaże S.A.

Maciej Tygielski nowym dyrektorem generalnym Złotych Wyprzedaży

Do spółki Złote Wyprzedaże dołączył Maciej Tygielski, który objął stanowisko dyrektora generalnego. Poprzednio był z-cą dyrektora ds. sprzedaży i rozwoju technologii w projekcie należącym do Grupy Interia.pl. Jednym z jego pierwszych zadań będzie nowe...
handel gazetka sklep spożywczy

BADANIE: Konsumenci biorą gazetki głównie ze sklepów i to tylko wtedy, kiedy ich faktycznie...

Niespełna 60% konsumentów pozyskuje gazetki ze sklepów. Przeszło 40% z nich tak robi, bo bierze to, czego w danej chwili potrzebuje. Blisko 30% stawia w ten sposób na własną wygodę, a dla 14% osób...
sushi

Polacy mają już dość pizzy i pierogów z mikrofalówki. Czas na sushi

Porównując wyniki z I kwartału ub. i tego roku, widać, że sieci handlowe zwiększyły zakres promocji sushi w gazetkach o 181%. W sklepach convenience, które w ogóle nie promowały tego asortymentu, nastąpił wzrost aż...
galeria zakupy sklep

Zakaz handlu jednak wyjdzie galeriom na dobre?

W ocenie niektórych ekspertów, galerie już mocno ucierpiały na obowiązującym zakazie. Zaostrzyły więc rywalizację między sobą. Widoczny jest również trend zwiększania wydatków na informowanie o promocjach użytkowników smartfonów znajdujących się blisko centrów handlowych. Umożliwiają...
Maciej Tygielski, szef sprzedaży w Grupie AdRetail

Geofencing zmieni system promocji i komunikacji w handlu detalicznym

Marketerzy wciąż nie znają dobrze tego pojęcia. Jednak w przyszłym roku będą mieli wiele okazji do tego, żeby lepiej je zrozumieć. W 2020 roku nastąpi prawdziwy boom na rynku. Wiele firm handlowych i usługowych będzie...
zakupy sklep

51% kupujących w sklepach typu „Zrób to sam” nabywa materiały za pośrednictwem fachowców

Aż 51% ankietowanych z dużych miast, kupujących w sklepach typu „Zrób to sam”, stwierdza, że nabywa materiały za pośrednictwem obsługujących ich firm. 74% klientów z tej grupy robi to na zlecenie osób prywatnych. 63%...
sklep z elektornika

Sklepy stacjonarne z elektroniką idą w odstawkę. Polacy traktują je jak wystawy, a kupują...

Niemal połowa ankietowanych bezpośrednio przed zakupem sprzętu elektronicznego sprawdza ceny w Internecie. W tym kanale najchętniej nabywa go blisko 60% konsumentów. Tutaj trzeba zaznaczyć, że 22% porównuje oferty z sieci i ze sklepów stacjonarnych....
ecommerce

Ponad 70% konsumentów sprawdza opinie o sprzęcie elektronicznym przed jego zakupem

Łącznie 72% konsumentów sprawdza opinie o sprzęcie elektronicznym przed jego zakupem. Ponad połowa badanych szuka ich w Internecie. Przeszło 30% pyta o nie sprzedawców, a tylko 8% zwraca się z tym do swoich znajomych....
laptop

Promocje działają na Polaków (raport)

Do korzystania z promocji przyznaje się aż 97% Polaków, a 44% z nich to Promo Hunters, czyli osoby aktywnie poszukujące korzystnych ofert – wynika z 1. edycji raportu „Promo Hunters. Polacy w pogoni za...

NAJNOWSZY ARTYKUŁ

Ireneusz Fąfara, Prezes Zarządu ORLEN S.A.

Grupa ORLEN z mocnym początkiem roku: 8,4 mld zł EBITDA LIFO...

Grupa ORLEN zakończyła pierwszy kwartał 2024 r. z zyskiem operacyjnym EBITDA LIFO* na poziomie 8,4 mld zł i zyskiem netto w wysokości 2,8 mld...

GORĄCY TEMAT

Warszawa fot. Walter Herz biura

58% polskich prezesów wskazuje, że wdrożenie GenAI spowoduje poprawę efektywności pracy

45% (55% w Polsce) wątpi, że obecna ścieżka rozwoju ich firmy zapewni jej rentowność przez następną dekadę — to sygnalizuje konieczne transformacje. ...
Ewa Derlatka-Chilewicz, Head of Research, Cushman & Wakefield

Rynek biurowy w Polsce – podsumowanie I kwartału 2024 r.

Międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield podsumowała I kwartał w sektorze biurowym w Polsce. Wysoki udział renegocjacji umów w regionach, więcej dostępnej powierzchni na...