Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

Tagi Media

Artykuły, wypowiedzi i informacje o: media

Bartek Bobczyński

Aż 37 proc. budżetu na prezenty świąteczne zostanie wydane w kanałach cyfrowych

Kupować prezenty w zatłoczonych centrach handlowych czy w wygodnym fotelu? Polacy coraz chętniej korzystają z Internetu podczas robienia świątecznych upominków. Respondenci, którzy wzięli udział w badaniu firmy doradczej Deloitte „Zakupy Świąteczne 2016” zadeklarowali, że 37 proc....
galeria sklepy

Tegoroczny Black Friday był najlepszy w historii centrów handlowych, biorąc pod uwagę liczbę odwiedzających

Dla konsumentów wyprzedaże wyraźnie spowszedniały, z kolei noce zakupów nie mają już takiej siły przyciągania. Teraz liczą się akcje jednodniowe. Po tegorocznym tzw. Czarnym Piątku, centra handlowe zauważają, że synergia różnych kanałów komunikacji, zasięgowych...
Magdalena Burnat-Mikosz, Deloitte

Innowacyjne firmy technologiczne z Europy Środkowej coraz bardziej liczą się w regionie EMEA

Aż 39 firm z Europy Środkowej znalazło się w tegorocznym rankingu firm technologicznie innowacyjnych w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka). Najwyżej, bo na trzecim miejscu w zestawieniu Deloitte Technology Fast 500 EMEA uplasowała...
obrazwyrozniajacy.png

Wirtualna rzeczywistość już nie taka obca

Zainteresowanie wirtualną rzeczywistością w sieci od ponad roku intensywnie rośnie. Z jednej strony najwięksi gracze nieustannie ją ulepszają, z drugiej zaś do marketów zaczynają trafiać niskobudżetowe rozwiązania „dla każdego”. Wzrost wyszukań o 996% Liczba wyszukań haseł związanych z wirtualną rzeczywistością w Google wzrosła z 5200 w sierpniu...
1647950379_szczepanski_PR_1.png

Prezes ZFPR: Agencje PR nie są obecne w spółkach Skarbu Państwa. Liczymy na powrót...

Automatyzacja treści i schyłek mediów opiniotwórczych to jedne z ważniejszych wyzwań, z którymi będzie się mierzyć branża public relations w przyszłym roku. Agencje PR liczą także na nowe zlecenia od spółek Skarbu Państwa. To sektor, w którym dziś nie jesteśmy...
2129769481_dnb_millenialsi.png

Milenialsi stanowią już 25 proc. polskiego społeczeństwa. Handel musi dostosować swoją ofertę do tego...

Co czwarty Polak jest milenialsem. Młode pokolenie ma coraz większą siłę nabywczą. To ludzie żyjący online, maksymalnie wykorzystujący media społecznościowe, aktywni i mający wysokie oczekiwania. Najlepiej tę grupę określają trzy hashtagi: HASHwe, HASHmore, HASHnow –...
Mariusz Maksymiuk

Ilość ma znaczenie, czyli kiedy i dlaczego wzrasta ROI

Zwrot z inwestycji (ROI) jest jednym z kluczowych wskaźników skuteczności działań marketingowych. Jak dowodzą najnowsze badania zza Oceanu miernik ten jest tym wyższy im więcej narzędzi marketing mix zostanie wykorzystanych w danej kampanii. Czy...
praca rekrutacja

Aż 85% firm chce zmian w zarządzaniu kadrami. Pracownicy mówią o stagnacji

Różnica pomiędzy tym, jak firma postrzega swoje działania na rzecz pracowników i sposobem, w jaki widzą to sami pracownicy jest niepokojąco duża. Jak podaje raport Mercer „Global Talent Trends Report 2016”, aż jeden na...
1510198529_imm_buty.png

Media społecznościowe to miejsce gorących dyskusji o butach. Tylko przez trzy tygodnie pojawiło się...

Buty to kluczowy element garderoby – na to przynajmniej wskazuje gorąca dyskusja na ten temat w sieci. Tylko w ciągu trzech tygodni pojawiło się ponad 82 tys. wzmianek na temat obuwia, a hasła dotyczące butów...
KPMG

Strategia cenowa ważnym punktem agendy zarządów

Ponad 60% przedsiębiorstw może zwiększyć swoje zyski o co najmniej 5% dzięki bardziej efektywnemu kształtowaniu cen produktów (ang. pricing). Użycie nowych technologii, analityka danych klientów i kształtowanie ceny na podstawie subiektywnej wartości produktu to...
Facebook usprawnia wyszukiwanie

Nowości na Instagramie i Facebooku

W ubiegłym tygodniu media społecznościowe poinformowały nas o kolejnych nowościach. Instagram zapowiedział transmisje na żywo w Instagram Stories oraz znikające wiadomości w Instagram Direct. Facebook zaś umożliwi znalezienie najbliższej sieci WiFi. Zmiany analizuje NapoleonCat....
77390

Dzięki opóźnieniu Nord Stream 2 Polska może zagwarantować inne źródła dostaw gazu

Gazprom był zmuszony rozwiązać umowę akcjonariuszy dotyczącą powołania konsorcjum Nord Stream 2, ze względu na zastrzeżenia do formy koncentracji zgłoszone przez polski Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Urząd antymonopolowy miał prawo zablokować tego rodzaju...
485279411_sollers_ubezpieczenia_2.png

Firmy ubezpieczeniowe inwestują w start-upy. Telematyka i rozwój big data zrewolucjonizują branżę

Już 2/3 światowych firm z branży ubezpieczeniowej inwestuje w start-upy, a wartość tych inwestycji sięgnęła w ubiegłym roku 3 mld dolarów. Młodymi, innowacyjnymi firmami chętnie interesują się duzi gracze, którzy chcą dogonić zmieniający się rynek. Technologiczne start-upy...
Online shopping and e-commerce background

Jak ułatwić sobie życie i zautomatyzować pracę w e-commerce?

„Automatyzacja” – w branży e-commerce słowo klucz. Bez niej nie wykorzystujemy w pełni potencjału naszego biznesu, tracimy czas na „ręczne” wykonywanie niezbędnych czynności, a w konsekwencji tracimy potencjalne zyski. Z myślą o wszystkich właścicielach...
Chemical Industry Summit & Awards Gala

Relacja z V edycji „Chemical Industry Summit & Awards Gala”

21 listopada w hotelu Sheraton w Warszawie odbyła się V edycja „Chemical Industry Summit & Awards Gala” zwieńczona uroczystością Diamentów Polskiej Chemii. Tematami tegorocznego szczytu były m/in. konkurencyjność polskiej i europejskiej chemii, projekt zgazowania...
2044790339_szczupak_sokol_raport.png

Biedronka najczęściej obecna w mediach spośród sieci handlowych. Głównie dzięki działaniom PR

Marka Biedronka w ciągu ostatnich 12 miesięcy była liderem działań z zakresu public relations. To już trzeci rok z rzędu. Zadecydowały o tym aktywne działania public relations, częstotliwość, jakość oraz zasięg opublikowanych informacji, które ukazały się dzięki komunikatom prasowym,...
Jeremi Mordasewicz

J. Mordasewicz: W Polsce, wzorem innych krajów Europy, powinniśmy donosić na nieuczciwą konkurencję

Zgłoszenie do kontroli nieprawidłowości innego przedsiębiorcy uznaje się u nas za złośliwość i nadgorliwość. Dlatego, według eksperta, nieetyczna rywalizacja gospodarcza jest tak rozpowszechniona. W bogatych państwach, jak Szwecja czy Szwajcaria, ten problem eliminują sami...
Analiza wydatków reklamowych branży finansowej – spadek w pierwszym kwartale 2015 roku

Rekordowe wydatki handlu na reklamę

Wydatki sektora handel (bez e-commerce) na promocję tylko w pierwszych trzech kwartałach 2016 r. wyniosły ponad 710 mln zł, co stanowi 85% wydatków całego sektora w całym 2015 r. W porównaniu do analogicznego okresu...
Choć mamy coraz większą świadomość konieczności zabezpieczenia przyszłości, większość Polaków nie tylko nie oszczędza, ale żyje na kredyt. Mimo rosnącej świadomości potrzeby odkładania środków na przyszłość, większości z nas nie udało się zgromadzić żadnych oszczędności. Co więcej, systematycznie rośnie liczba zaciąganych kredytów oraz poziom zadłużenia gospodarstw domowych. Podczas tegorocznej konferencji WallStreet, zorganizowanej przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych, FAST FINANCE S.A., partner wydarzenia, postanowiła rozpoznać, jak plasują swoje środki uczestnicy konferencji. Przeprowadzona ankieta wykazała, że zadeklarowani aktywni inwestorzy najchętniej lokują swój kapitał na rynku akcji – tak odpowiedziało 29 proc. ankietowanych, w następnej kolejności korzystają z ofert banków – 17 proc. odpowiedzi, a na trzecim miejscu znalazły się inwestycje na rynku Forex – 13 proc. ankietowanych. Z kolei według badania przeprowadzonego w październiku 2014 roku przez TNS Polska, za najbardziej opłacalną, a zarazem najbezpieczniejszą formę lokowania oszczędności uznawana jest lokata bankowa. Jak wynika z przygotowanego przez BIG InfoMonitor i Związek Banków Polskich raportu, długi Polaków na koniec 2014 roku były warte aż 40,94 mld i wzrosły w stosunku do stanu sprzed 5 lat o blisko 45 proc. Obecnie na liście dłużników znajduje się 2,4 mln osób, tak więc średnio na jedną osobę przypada ponad 17 tysięcy złotych długu. Te dane dopełniają obrazu kondycji polskiego społeczeństwa, w którym wciąż bardziej pożyczamy, na bieżące wydatki, niż inwestujemy w trosce o przyszłość. Rynek wierzytelności detalicznych, na którym od ponad 10 lat działa FAST FINANCE jest nie tylko wtórny wobec rynku kredytów, ale także następczy. Oznacza to, że tempo zaciągania przez Polaków kredytów wyznacza jutrzejszy stan rynku windykacji – komentuje Jacek Daroszewski, Prezes Zarządu FAST FINANCE.Dlatego śledzimy na bieżąco akcję kredytową banków i szeroko interesujemy się kondycją gospodarstw domowych. Nasza rola polega na restrukturyzacji dłużników, którzy po uregulowaniu swoich zobowiązań w wykonalnym dla siebie tempie odzyskują zdolność kredytową – dodaje Jacek Daroszewski.  

BIG InfoMonitor: Przybyło niemal pół miliona niesolidnych dłużników

Co szóstemu Polakowi wystarcza kilka godzin aby podjąć decyzję o pożyczeniu pieniędzy – pokazują badania ARC Rynek i Opinia. Zapewne m.in. takie podejście powoduje, że obchodzony 17 listopada Dzień bez Długów za swój dzień...
605099204_dzieci_konsumenci.png

Dzieci ogromną siłą konsumencką. Dysponują budżetem o wartości 5 mld zł

Około 5 mld zł wynosi budżet, którym dysponują dzieci w wieku 3-16 lat. Mają one także coraz większy udział w komercyjnych wyborach osób dorosłych. Najmłodsi konsumenci są bardzo świadomi marek – nie tylko zabawek, ale także ubrań,...
1156350158_agd_rozwoj1.png

Innowacyjne fabryki zastąpiły montownie sprzętu. AGD z metką „made in Poland” podbija Europę

W ubiegłym roku polskie fabryki wyprodukowały 21,6 mln sztuk tzw. dużego AGD, o 7 proc. więcej niż przed rokiem. Zdecydowana większość produktów, bo aż 90 proc., trafiła za granicę. Od 2009 roku eksport produkowanych w Polsce artykułów...
black friday

25 listopada zakupowe szaleństwo – Black Friday

Sklepy stacjonarne nie są zainteresowane tzw. „Czarnym Piątkiem”, bo przygotowują się do grudniowych promocji. Ich nieuwagę, podobnie jak rok temu, wykorzysta Internet, oferując atrakcyjne rabaty, głównie na odzież oraz elektronikę. Dla klientów liczy się...
1957814757_sollers_trendy_pl_1.png

Ubezpieczyciele inwestują w start-upy. Nowe technologie wymusiły rewolucję na rynku ubezpieczeń

Rozwój nowych technologii i mediów społecznościowych wymaga od branży ubezpieczeniowej innowacyjnego podejścia, dlatego od kilku lat w ubezpieczeniach rozwija się tzw. insurtech. Ubezpieczyciele inwestują w start-upy, które wykorzystują cyfrowe narzędzia i oferują całkiem nowe usługi. Podobne rozwiązania pojawiają...
Apteki internetowe

Rynek e-aptek 2016

W porównaniu do 2015 roku z internetowych aptek korzysta się coraz częściej; na stronach WWW e-aptek jest coraz większy ruch. W tym roku korzystają na tym preparaty ziołowe. Ale w ramach Omnichannel jest jeszcze wiele pracy przed rynkiem. To tylko kilka wybranych obserwacji z  projektu Rynek...
instagram

Nowości na Instagramie i Twitterze

W zeszłym tygodniu dwie platformy Social Media ogłosiły nowe aktualizacje. Instagram rozpoczął testy nad nowymi rozwiązaniami dla e-commerce, z kolei Twitter postawił na usprawnienie obsługi klienta poprzez boty. NapoleonCat postanowił przyjrzeć się bliżej tym...
Loża Ekspertów programu Doceń polskie

Loża Ekspertów programu „Doceń polskie” o sytuacji branży spożywczej

Jeśli jakość polskiej żywności oceniamy na podstawie produktów biorących udział w programie „Doceń polskie”, możemy być więcej niż zadowoleni. Świadomość konsumentów rośnie, a w odpowiedzi na ich potrzeby przedstawiciele polskiego sektora FMCG przygotowują coraz...
social media

Portret polskiej turystyki w social mediach

Gdyby o popularności atrakcji turystycznych miała decydować liczba zameldowań na Facebooku, to niekwestionowanym zwycięzcą byłaby Gubałówka ze 189 561 wizytami. Jeśli w ten sam sposób miałby się rozstrzygnąć odwieczny konflikt: góry czy morze, to tatrzańskie...
rozmowa

Komunikacja VMS w biznesie

VMS (czyli Voice Mailing System) to jedno z narzędzi komunikacji mobilnej. W działaniach marketingowych VMS nie jest tak popularny jak SMS-y lub e-maile, niemniej jest to narzędzie o dużym potencjale. Dzięki wiadomościom głosowym możemy...
Chemical Industry Summit & Awards Gala

V Edycja „Chemical Industry Summit & Awards Gala”

21 listopada w hotelu Sheraton w Warszawie odbędzie się V Edycja „Chemical Industry Summit & Awards Gala” organizowana przez Executive Club we współpracy z Pwc Polska pod Patronatem Honorowym Wicepremiera, Ministra Nauki I Szkolnictwa...
IRCenter

Mobile PL 2016 Najlepsze aplikacje m-commerce

M-commerce to bankowość, płatności, zakupy i promocje przez smartphone’y i tablety. W tym świecie coraz większą rolę gra mobilna aplikacja Amazona i kategoria aplikacji do kuponów. Wszyscy korzystają z Allegro. Payback – chociaż duży – traci na zainteresowaniu. IRCenter opisuje m-commerce z perspektywy deklaracji użytkowników...
social media

Snapchat zmienia oblicze… rzeczywistości?

Jeśli do tej pory kojarzyłeś Snapchata głównie jako tę tajemniczą aplikację, którą interesują się głównie gimnazjaliści, najwyższa pora uzupełnić wiadomości: Snapchat w błyskawicznym tempie zmienia nie tylko siebie, ale także naturę komunikacji i sposób,...
1196559653_skowronski_tv27.png

K. Skowroński: W mediach nie słychać głosu młodych osób. Telewizja publiczna powinna otworzyć drzwi...

W mediach publicznych brakuje głosu młodych osób – uważa Krzysztof Skowroński, prezes Radia Wnet i Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich, który w konkursie na prezesa Telewizji Polskiej przedstawił ideę TVP27 – kanału robionego dla młodych i przez młodych. Z powodu...
Hashtag a social media: podsumowanie 2015 roku

Najlepsze brandy w polskich mediach – Top Marka 2016

Poznaliśmy wizerunkowych liderów branż wyłonionych w rankingu Top Marka 2016. To już dziewiąta edycja prestiżowego badania, przygotowanego przez miesięcznik „Press” i „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. W tym roku w analizie zadebiutowała Farmacja, a badanie uwzględniło...
laptop

Promocje działają na Polaków (raport)

Do korzystania z promocji przyznaje się aż 97% Polaków, a 44% z nich to Promo Hunters, czyli osoby aktywnie poszukujące korzystnych ofert – wynika z 1. edycji raportu „Promo Hunters. Polacy w pogoni za...
praca rekrutacja

Pracodawcy mogą się bronić przed roszczeniami pracowników i ich działaniem na szkodę firmy

Pracownicy stanowią podstawę wartości firmy, ale niestety zdarzają się sytuacje, gdy działają na szkodę swojego przedsiębiorstwa lub wysuwają wobec swoich pracodawców bezpodstawne roszczenia. Eksperci D.A.S. Towarzystwa Ubezpieczeń Ochrony Prawnej S.A. przypominają, że pracodawcy może...
74622

Jakubiak: Jednolity podatek i wpływy z ZUS zamaskują prawdziwy deficyt budżetowy

Budżet państwa jest w tragicznym stanie. Na pierwszym miejscu jest wydawanie środków z budżetu, a nie pozyskiwanie pieniędzy. Obecnie koncentrujemy się na pozytywnych informacjach przekazywanych przez media, dotyczących poprawienia sytuacji budżetu – np. przez...
KGHM rozpoczyna komercyjną produkcję w Sierra Gorda

Nowe wytyczne OECD dla sektora wydobywczego

Zaprezentowane przez Ministerstwo Rozwoju nowe wytyczne OECD dla sektora wydobywczego mają wyznaczać najlepsze praktyki dla przedsiębiorstw w zakresie angażowania interesariuszy oraz komunikacji i dialogu społecznego. Jednym z najistotniejszych zaleceń jest włączenie tych działań w...
Ranking aplikacji w kategorii Shopping dla Androida [Google Aplay] z dnia 24.10.2016

Analiza kategorii Shopping w app marketach [Google Play i AppStore]

Sprzedaż Allegro odbiła się szerokim echem w świecie mediowym. Głównie ze względu na astronomiczną wartość transakcji, ale warto przeanalizować, jakie wyzwania stoją przed nowym inwestorem. Allegro od dawna komunikowało strategię mobile first, obejmując rolę...
laptop praca i komputer, pracownik

Na 1 internautę przypada miesięcznie ponad 1700 bannerów reklamowych

W ciągu miesiąca jednemu internaucie wyświetla się w przeglądarce ponad 1700 masowych banerów reklamowych. Takie wyliczenia przedstawia comScore. Z reguły internauta nie zapamiętuje żadnego z nich. Socjologowie nowych mediów określają to zjawisko mianem „ślepoty...
479988067_imm_banki_internet_1.png

IMM: Banki powinny postawić na komunikację w social media. Tam ukazuje się 90 proc....

W II i III kwartale 2016 roku w mediach społecznościowych pojawiło się 90 proc. wszystkich publikacji na temat banków – wynika z analizy IMM. W TOP 3 znalazły się PKO Bank Polski, mBank i Bank Zachodni WBK. Większość...

NAJNOWSZY ARTYKUŁ

hotel turystyka

Prawie połowa Polaków nie wyjedzie na tegoroczną majówkę – wyniki badania...

Głównie w domu, odpoczywając, a jeśli na wyjedzie, to zdecydowanie samochodem – to najczęstsze wskazania Polaków dotyczące ich planów na pierwsze dni maja tego...

GORĄCY TEMAT

Warszawa fot. Walter Herz biura

58% polskich prezesów wskazuje, że wdrożenie GenAI spowoduje poprawę efektywności pracy

45% (55% w Polsce) wątpi, że obecna ścieżka rozwoju ich firmy zapewni jej rentowność przez następną dekadę — to sygnalizuje konieczne transformacje. ...
Przemysł

Deloitte: Konsekwencje zmian klimatycznych zmuszają firmy do transformacji łańcuchów dostaw

Konsekwencje zmian klimatycznych będą stanowić jedno z wyzwań dla bezpieczeństwa łańcuchów dostaw w trakcie najbliższej dekady, twierdzi niemal co drugi przedstawiciel środkowoeuropejskich firm. Autorzy...