Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

Tagi Media

Artykuły, wypowiedzi i informacje o: media

Adam Dębowski, psycholog biznesu

Rozmowa z Adamem Dębowskim, psychologiem biznesu o podejmowaniu trafnych decyzji

Jak radzić sobie ze stresem podczas dokonywania wyborów dotyczących pieniędzy? Dlaczego jest nam trudno zacząć oszczędzać? Co sprawia, że uznajemy usługę finansową za wiarygodną? Rozmowa z Adamem Dębowskim, psychologiem biznesu, współwłaścicielem trzech przedsiębiorstw i...
Mariusz Łubiński, prezes firmy Admus

Zmiana zarządu z właścicielskiego na powierzony – dlaczego warto?

Coraz większą popularnością cieszy się wybór zarządu powierzonego. Pozwala on mieszkańcom nie tylko zaoszczędzić czas, ale i gwarantuje, że za utrzymanie nieruchomości odpowiadać będzie osoba o adekwatnych do tego kompetencjach.  Ponadto warto pamiętać ze...
Pani Prezes czyli biznes w szpilkach

Najbogatsze kobiety w 2016 roku

Jak pokazują dane, kobiety nie stanowią licznej grupy wśród najbogatszych ludzi świata. Mimo to płeć piękna jest zróżnicowaną grupą miliarderek. Często okazuje się, że ich majątek został odziedziczony. Istnieją jednak wyjątki bogatych pań, które swoje majątki zbudowały...
Kłamiemy w CV = praca i kariera

Branża finansowa: więcej ofert pracy, mniej kandydatów

W II kwartale 2016 roku instytucje z branży finansowej opublikowały na Pracuj.pl ponad 16 tys. ofert pracy skierowanych do specjalistów różnego typu. To o 2 p.p. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Najczęściej...

Pracodawcy coraz częściej korzystają z rekrutacji poprzez rekomendacje. W ten sposób zyskują sprawdzonych pracowników

Klasyczne portale z ofertami pracy stają się coraz mniej efektywne. Coraz chętniej wykorzystywanym rozwiązaniem w rekrutacji staje się metoda rekomendacji. Osoby zatrudnione z polecenia częściej niż w przypadku tradycyjnych rekrutacji spełniają oczekiwania firmy. Potencjał polecania ofert pracy w internecie jest wciąż...

Linie lotnicze pod lupą internautów. Strajki i opóźnienia lotów szeroko komentowane w mediach społecznościowych

W II kwartale 2016 roku w internecie pojawiło się 30 tys. wzmianek o liniach lotniczych, większość w mediach społecznościowych – wynika z badania IMM. Najwięcej z nich dotyczyło Lufthansy, Air France i British Airways. Komentarze dotyczyły m.in.: strajków na lotniskach...
Biuro Tłumaczeń 123tlumacz.pl

Tłumaczenia mołdawski

Tłumaczenia na język mołdawski i z języka mołdawskiego wykonywane są w biurze 123Tłumacz.pl przez native speakera. Naszym priorytetem jest sporządzanie przekładów zgodnie z terminem, w sposób sumienny i rzetelny. Posiadamy duże doświadczenie w tłumaczeniach...

Rośnie skala zagrożenia chemicznego. Świadomość Polaków jest jednak wciąż niewielka

Ze względu na położenie Polska staje się coraz mniej bezpiecznym chemicznie krajem. Rośnie tranzyt materiałów, które potencjalnie niosą ze sobą zagrożenie. Mogą one stanowić nawet 15 proc. wszystkich przewozów. Główne szlaki prowadzą przez tereny mocno...

Błaszczykowski podbija serca internautów, Milik z większą liczbą wzmianek niż Lewandowski

Mistrzostwa Europy w piłce nożnej od lat nie przysparzały Polakom tylu emocji co tegoroczne rozgrywki. Z meczu na mecz popularność piłkarzy naszej reprezentacji w internecie i social media rośnie. Internauci prześcigają się w komentarzach i memach na temat kadrowiczów. Najwięcej...

Podbijanie słupków sprzedaży wymaga dziś od firm dużo większej aktywności w mediach

Podbijanie słupków sprzedaży wymaga dziś od firm dużo większej aktywności w mediach. Ich precyzyjna analiza biznesowa pomaga budować komunikację marketingową, przede wszystkim określić grupy docelowe przekazu oraz sprawdzić jego zasięg i reakcję odbiorców. Dzięki temu firmy mogą...
sms1

Raport: Komunikacja mobilna w biznesie 2016

Wśród działających w Polsce firm wzrastają wydatki na komunikację mobilną. Aż 41% przedsiębiorstw e-commerce oraz 51% firm z obszaru handlu tradycyjnego zadeklarowało, że ich wydatki na ten cel w 2015 roku wzrosły (w porównaniu...

42 proc. Polaków świadomie kupiło kiedyś podrobiony produkt. Temat podróbek popularny wśród internautów

Ponad 40 proc. Polaków choć raz w życiu kupiło świadomie podróbkę. Najczęściej były to odzież, obuwie i kosmetyki. Wybór z reguły wynikał z niższej ceny. Bardzo często zakupy podróbek dokonywane są w sieci. Tam też temat ten jest szeroko...
EY we Wrocławiu

Raport EY: Banki muszą dopasować się do potrzeb nowego pokolenia pracowników i klientów –...

W nadchodzącej dekadzie technologia zrewolucjonizuje kwestię zatrudnienia w bankach. Zmniejszy się liczba pracowników, którzy sprawują tradycyjne role, natomiast ci, którzy zostaną, będą zajmować się nowymi obszarami. Dlatego dopasowanie zasobów ludzkich do zmian technologicznych jest...

Bank Zachodni WBK rozwija multikanałowe centrum kontaktu. Miesięcznie z 9 kanałów korzysta łącznie 460...

Klienci coraz częściej korzystają ze zdalnych kanałów w bankowości. W BZ WBK 90 proc. interakcji z klientami następuje za pomocą multikanałowej platformy. Coraz więcej osób decyduje się także na zakup produktów i usług za jej pośrednictwem. Z danych...

Polacy coraz częściej kupują produkty bankowe w kanałach zdalnych. Banki inwestują więc w bankowość...

Klienci coraz częściej korzystają ze zdalnych kanałów w bankowości. W BZ WBK 90 proc. interakcji z klientami następuje za pomocą multikanałowej platformy. Coraz więcej osób decyduje się także na zakup produktów i usług za jej pośrednictwem. Z...
wieża paryż francja

Co piąta francuska firma przeznacza rocznie ponad 100 tys. PLN na działania związane ze...

Ochrona środowiska, wspieranie społeczności lokalnej, kodeks etyczny, czy dbałość o rozwój zawodowy i osobisty pracowników – to główne działania, które prowadzą firmy stowarzyszone we Francusko-Polskiej Izbie Gospodarczej (CCIFP) w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Potwierdzają...
Dom Inteligentny FIBARO

Inteligentny dom – moda czy wygoda?

Krajowi deweloperzy coraz chętniej korzystają z nowoczesnych systemów zarządzania mieszkaniem i domem. Takich rozwiązań oczekuje już 2/3 Polaków. Inteligentna automatyka daje komfort i bezpieczeństwo, ale zalet jest dużo więcej. Inteligencja budynkowa jeszcze kilka lat temu...

Poszukiwanie pracowników przenosi się do mediów społecznościowych. Pracodawcy coraz częściej zatrudniają na podstawie rekomendacji

Rekomendacje to coraz popularniejsze narzędzie rekruterów. W ostatnim czasie często do polecania pracy i kandydatów do pracy służą media społecznościowe, głównie Facebook. Poprzez social media najczęściej szuka się osób na stanowiska o dużej rotacji, pracowników z wąską...
Ilustracja_2

Wideo zmienia oblicze obsługi klienta

Współcześni konsumenci kontaktują się z firmami za pośrednictwem wielu kanałów komunikacji. Wideo stało się jednym z nich. W jaki sposób przedsiębiorstwa, placówki medyczne, a nawet urzędy miejskie mogą wykorzystywać wideo do kontaktów ze swoimi...

Rośnie rola PR w przedsiębiorstwach. Przyszłością branży jest budowanie długoterminowej reputacji firmy

Rośnie świadomość roli PR w przedsiębiorstwach, doceniana jest również jego skuteczność. Wyzwaniem dla całej branży jest budowanie nie tylko doraźnego wizerunku firmy, lecz także długoterminowej reputacji opartej na zaufaniu. Eksperci oceniają, że PR-owców czekają bardzo dobre lata...
Jacek Rutkowski, Prezes Zarządu Amica Wronki S.A.

Zmiany w Zarządzie i Radzie Nadzorczej Grupy Amica

Amica Wronki S.A. uprości nazwę na Amica S.A.*, a do Zarządu dołączy doświadczony menedżer ds. sprzedaży. Z kolei Radę Nadzorczą wzmocni aż pięciu nowych ekspertów. To wszystko postanowienia Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy z 1 czerwca. -...

Biedronka promuje czytelnictwo w Polsce. Kolejne 100 tys. zł trafiło do autorki najlepszego tekstu...

Sieć Biedronka po raz drugi wybrała autora najlepszego tekstu dla dzieci. Laureatką została Monika Radzikowska, która otrzyma 100 tys. zł i możliwość opublikowania swojej pracy w formie książki. Trafi ona do sklepów w listopadzie, po zakończeniu drugiego etapu...
Magdalena Burnat-Mikosz, Deloitte

Ruszyła rejestracja do tegorocznej edycji „Technology Fast 50”

– Ruszyła rejestracja do tegorocznej edycji „Technology Fast 50”, rankingu najszybciej rozwijających się firm technologicznych w Europie Środkowej. Promujący innowacyjność program, do którego mogą się zgłaszać zarówno firmy o ugruntowanej pozycji na rynku jak...
telefon samsung

W I kwartale 2016r. 27% rezerwacji podróży na całym świecie zostało dokonanych przy użyciu...

Criteo (NASDAQ: CRTO), firma technologiczna zajmująca się marketingiem efektywnościowym, opublikowała raport Travel Flash, przedstawiający najnowsze trendy na rynku podróżniczym. Raport prezentuje wnioski wynikające z analizy rezerwacji dokonanych u dostawców usług turystycznych i biur podróży na...

Komisja Europejska i giganci IT walczą z nawoływaniem do nienawiści w internecie. Na usuwanie...

– Usuwanie z internetu treści, które łamią prawo, jest oczywiste, muszą być jednak spełnione określone warunki – przekonuje Michał Boni. Projekt ustawy antyterrorystycznej umożliwia blokowanie stron internetowych ze względu m.in. na zagrożenie terroryzmem. Ustawa nie określa...
Marta Życińska, dyrektor marketingu w MasterCard

Nowa dyrektor marketingu w MasterCard

Z dniem 1 czerwca Marta Życińska objęła stanowisko dyrektora marketingu w polskim oddziale MasterCard Europe. Będzie odpowiadać za działania promujące firmę MasterCard, należące do niej marki, rozwiązania i produkty, a także za współpracę marketingową...
facebook

80% poleceń pracy w social media odbywa się za pomocą Facebooka

Nawet 80 proc. poleceń pracy w social media odbywa się za pomocą portalu społecznościowego Facebook, jak wynika z najnowszego badania Sotrender i Combine wykonanego na zlecenie platformy rekrutacyjnej LepszaPraca.pl „Rekrutacja 4.0”. W mediach społecznościowych...
EY we Wrocławiu

Raport EY: Nadchodzi Pokolenie Z, które całkowicie zmieni sposób funkcjonowania firm

Pokolenie Z to zupełnie inna generacja niż wszystkie badane do tej pory - nie zna świata sprzed powstania tabletów czy mediów społecznościowych, a internet traktuje tak jak wcześniejsze generacje Encyklopedię Britannica. Siła nabywcza nowego pokolenia...

Blisko połowa Polaków akceptuje możliwość większej inwigilacji w sieci ze względów bezpieczeństwa. Zaostrzanie przepisów...

Wraz z rosnącą skalą przestępczości w sieci rośnie też świadomość cyberzagrożeń nie tylko wśród użytkowników, lecz także firm i instytucji państwowych. Do skutecznej walki z cyberprzestępcami potrzebna jest ścisła współpraca sektora publicznego i prywatnego – mówili paneliści konferencji zorganizowanej przez Instytut...
Deloitte rozwija się i wzmacnia swoje struktury w Warszawie

Cyfryzacja biznesu stała się czynnikiem decydującym o utrzymaniu się na rynku

Cyfryzacja biznesu przestała być sposobem na zdobycie przewagi konkurencyjnej, a stała się czynnikiem decydującym o utrzymaniu się na rynku Digitalizacja jest postrzegana na rynku jako rewolucja, która wpływa na wszystkie sektory gospodarki. Obecnie jednak tylko...

Polska jednym z liderów branży call contact center. Firmy z branży świadczą coraz bardziej...

Rynek usług call i contact center w Polsce rośnie w tempie 30 proc. Działające na nim firmy świadczą coraz bardziej wyspecjalizowane usługi dla większości sektorów. To już nie są zwykłe infolinie czy akwizycja przez telefon. Coraz większy nacisk kładziony jest...
aplikacje

Polski rynek reklamy mobilnej szybko rośnie. Reklamy w aplikacjach generują wyższą sprzedaż niż na...

Polski rynek reklamy mobilnej w 2015 roku wart był ponad 0,5 mld złotych i stanowił 16 proc. wszystkich wydatków reklamy online, notując wzrost na poziomie 259 proc. rok do roku. Rozwój „mobilnej potęgi” nie...
Co oprócz pensji? Pozafinansowe benefity dla pracowników.

98% menedżerów HR otwartych na byłych pracowników

Zamiast stołków – gorące krzesła. Według najnowszych analiz LinkedIn, absolwenci zmieniają firmy dwukrotnie częściej, niż ich rówieśnicy przed dwoma dekadami. Przez 5 lat po skończeniu uczelni młodzi zaliczają średnio 2,85 miejsc pracy. Przyczyną nie...
Michał Maciej Lisiecki, prezes PMPG Polskie Media

PMPG Polskie Media po I kw. 2016

Skonsolidowany zysk ze sprzedaży Grupy Kapitałowej PMPG Polskie Media wzrósł o 44 proc. Zysk brutto wyniósł 2 mln 52 tys. i był ponad 25-krotnie wyższy niż w 2015 r. Wydawca tygodników „Wprost” i...

Pracodawcy poszukują studentów i osób tuż po studiach. Liczba ofert staży i praktyk dynamicznie...

Niskie bezrobocie sprawia, że przedsiębiorstwa coraz chętniej przyjmują do pracy osoby młode, studentów ostatnich lat oraz absolwentów tuż po szkołach, bez doświadczenia. W I kwartale liczba ofert staży i praktyk kierowanych do tej grupy wzrosła o jedną...

Globalne wydatki na reklamę sięgną w tym roku 538 mld dol. Motorem wzrostu będzie...

Pozycja internetu oraz mediów cyfrowych jako motorów wzrostu rynku reklamowego jest niezagrożona. W tym i przyszłym roku wydatki na tego rodzaju promocję mają wzrosnąć o kilkanaście procent. Tracić natomiast nadal będą media drukowane, w tym dzienniki i czasopisma. Cały...
Dagmara Kruszewska, Country Manager, SOFORT GmbH

Polski rynek e-commerce na tle innych państw

Stało się faktem, że e-commerce stał się jednym z istotniejszych elementów napędzających gospodarki krajów UE. Z każdym rokiem coraz więcej firm i konsumentów wykorzystuje Internet do nabywania dóbr. Stanowi to naturalną ewolucję integracji europejskiej...

Media społecznościowe ułatwiają poszukiwanie mieszkania. Od stycznia na temat wynajmu lub sprzedaży pojawiło się...

Od 1 stycznia do 20 kwietnia użytkownicy mediów społecznościowych ponad 11 tysięcy razy publicznie poruszyli temat nieruchomości. Najczęściej przy pomocy znajomych szukają nieruchomości na sprzedaż lub wynajem, z czego zdecydowaną większość stanowią zapytania o mieszkania. Oferują...

NAJNOWSZY ARTYKUŁ

forex giełda

Rynki finansowe gospodarek wschodzących – czas zapiąć pasy

Banki centralne z rynków wschodzących są obecnie między młotem a kowadłem: wzrost gospodarczy wymaga obniżenia stóp, ale spowolnienie cięć w głównych gospodarkach skłania je...

GORĄCY TEMAT

Warszawa fot. Walter Herz biura

58% polskich prezesów wskazuje, że wdrożenie GenAI spowoduje poprawę efektywności pracy

45% (55% w Polsce) wątpi, że obecna ścieżka rozwoju ich firmy zapewni jej rentowność przez następną dekadę — to sygnalizuje konieczne transformacje. ...
Aleksander Mokrzycki, wiceprezes PFR Ventures

Transakcje na polskim rynku VC w I kwartale 2024 r.

PFR Ventures i Inovo VC przygotowały raport podsumowujący transakcje na polskim rynku venture capital (VC) w pierwszym kwartale 2024 roku. Z danych wynika, że...