17.9 C
Warszawa
środa, 18 maja, 2022

Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

biuro tłumaczeń 123tlumacz
Tagi Nielsen

Artykuły, wypowiedzi i informacje o: Nielsen

Znikają księgarnie. Niemal co 10. widnieje w Krajowym Rejestrze Długów

Ostatni raport Ogólnopolskiej Bazy Księgarń wskazuje, że w Polsce funkcjonuje 1748 księgarń. Prawie co dziesiąta z nich widnieje już w Krajowym Rejestrze Długów. Trafiło tam również 174 wydawców, którzy mają na koncie milionowe zobowiązania...

Mobile Industrial Robots i Logitrans łączą siły

Lider rynku autonomicznych robotów mobilnych (AMR) - Mobile Industrial Robots A/S (MiR) i duży producent sprzętu do transportu wewnętrznego, firma Logitrans A/S, nawiązały współpracę strategiczną, której celem jest produkcja autonomicznych wózków paletowych. Mają one...

Orlen przedłuża współpracę z Alfa Romeo Racing

PKN ORLEN w sezonie 2022 kontynuuje współpracę jako sponsor tytularny z zespołem Alfa Romeo Racing ORLEN, występującym w najbardziej prestiżowej serii wyścigowej na świecie – Formule 1. W zespole pozostaje Robert Kubica, jedyny polski...

Excellence publikuje wyniki finansowe za Q3 2021. Prospekt emisyjny złożony w KNF

Excellence – polski producent soków, syropów, napojów oraz produktów biobójczych, notowany na NewConnect – po trzech kwartałach 2021 roku osiągnął przychody w wysokości 45 mln zł, czyli o 29% wyższe w porównaniu do analogicznego okresu w...

Interaktywna rozrywka zastąpi rzeczywistość? Co z rozrywką po Covidzie?

O rynku rozrywki od 1,5 roku mówi się w kontekście zmian, jakie wymusiła na nim pandemia. Mało kto jednak zastanawia się, jak będzie on wyglądał, gdy COVID-19 ustąpi. Czy konsumenci będą chcieli wrócić do...

Rozwój intralogistyki – duże floty autonomicznych robotów mobilnych

Søren E. Nielsen, prezes Mobile Industrial Robots (MiR), światowego lidera w obszarze autonomicznych robotów mobilnych (AMR), podsumował poczas spotkania prasowego kluczowe trendy na rynku AMR. Coraz częstsze włączanie robotów AMR do podstawowej produkcji doprowadzi do...
Piwo

Otwarcie branży gastronomicznej, turystycznej i hotelarskiej przełoży się na wzrost wydatków na reklamę alkoholu

Wydatki na reklamę alkoholu na 12 kluczowych rynkach* wzrosną z 6,7 mld USD w 2020 r. do 7,7 mld USD w 2023 r. Marki alkoholowe wydają na reklamę w telewizji dwa razy więcej...

Excellence publikuje wyniki finansowe za Q1 2021 rok

Excellence – polski producent soków, syropów, napojów oraz produktów biobójczych, notowany na NewConnect – w pierwszym kwartale 2021 roku osiągnął przychody w wysokości 12,833 mln zł, czyli o 20,8% wyższe w porównaniu do Q1 2020. Zysk...
sędzia piłkarski

Świat sponsoringu sportowego – legendarne współprace i miliardowe wydatki na promocje

Kiedy w 1928 roku Coca-Cola dostarczając napoje dla amerykańskiej reprezentacji na Igrzyska Olimpijskie w Amsterdamie zamieściła przy tym swoje reklamy, być może jeszcze nieświadomie rozpoczęła erę sponsoringu w sporcie. Pół wieku później ten sposób...
marketing

Marketing w obliczu Covid-19

Pandemia i lockdown musiały zmienić podejście do komunikacji marketingowej w sieciach handlowych. Przede wszystkim budżety przekierowano na komunikację online lub reklamę telewizyjną. Bezsprzecznie najbardziej ucierpiał outdoor. A przyblokowane w pierwszym momencie papierowe gazetki promocyjne...
PKN ORLEN pozostanie sponsorem tytularnym zespołu Alfa Romeo Racing ORLEN w 2021

PKN ORLEN pozostanie sponsorem tytularnym zespołu Alfa Romeo Racing ORLEN w 2021 r.

​PKN ORLEN pozostanie sponsorem tytularnym zespołu Alfa Romeo Racing ORLEN w 2021 roku. Koncern nadal będzie obecny na najsławniejszym paddocku na świecie, a Robert Kubica będzie wzmacniał zespół jako kierowca testowy. Wraz z przedłużeniem...
wino winiarnia

Polacy pokochali wino w pandemii. Rynek rośnie lecz cena wciąż najważniejsza

Rynek wina w Polsce rośnie i w tym roku może osiągnąć poziom 3,5 mld zł. W czasie pandemii Covid-19, Polacy coraz chętniej sięgali po wino kosztem piwa lub wódki i papierosów, dokonując zakupów głównie...
Rozwój rynku autonomicznych robotów mobilnych 2

Rozwój rynku autonomicznych robotów mobilnych

Mobile Industrial Robots (MiR), czołowy producent autonomicznych robotów mobilnych (AMR), poinformował, że na przestrzeni ostatnich miesięcy roboty MiR wdrożyły organizacje z różnych sektorów i o różnej skali działania, m.in. Schneider Electric w zakładach w Polsce, Bułgarii, Francji...
analizy raporty

Powstanie Joint Industry Committee

Nadawcy telewizyjni oraz marketerzy i agencje mediowe podpisali list intencyjny, w którym deklarują wolę wspólnego opracowania statutu i powołania do życia Joint Industry Committee (JIC’a) wspierającego jednoźródłowe badanie konsumpcji mediów. Sygnatariusze listu wyrażają gotowość...
Pandemia zmieniła rynek lodów. W tym roku Polacy znacznie częściej kupują te w większych opakowaniach [DEPESZA]

Pandemia zmieniła rynek lodów. W tym roku Polacy znacznie częściej kupują te w większych...

W Polsce przeciętny konsument spożywa ok. 4–5 litrów lodów rocznie. To niewiele w porównaniu z rynkiem amerykańskim czy skandynawskim, co oznacza, że potencjał wzrostu wciąż jest duży. Pandemia koronawirusa i związane z nią obostrzenia zmieniły strukturę sprzedaży w tym...
e commerce 02

Spożywczaki ostatnim bastionem tradycyjnego handlu? Według analityków Nielsena – nie do zdobycia

Jak wynika z raportu Nielsena, mimo najszczerszych chęci zwolenników e-zakupów, handel tradycyjny nie zniknie, a na pewno nie w branży spożywczej. Mimo że już co czwarty konsument zamawia artykuły spożywcze przez internet, a grubo...
Agnieszka Łapaj

Kobieta w męskiej branży – browary rzemieślnicze w czasach plagi piw koncernowych

Agnieszka Łapaj, Właścicielka i Prezes Zarządu w Rzemieślniczym Browarze Jana, kobieta pracująca w męskiej branży. W wywiadzie opowiada o polskim rynku piw rzemieślniczych, prowadzeniu browaru w czasach plagi piw koncernowych, a także o piwnych...
Dostawa_DPD_

Branża FMCG zmienia e-commerce

W czasie epidemii koronawirusa zwiększyło się zainteresowanie zakupami online. Wg raportu „E-commerce w czasie kryzysu” przygotowanego przez E-Izbę w czasie kwarantanny aż 38% badanych dokonało zakupów w sieci. Wielu konsumentów, którzy dotychczas rzadziej korzystali...
MIR – kaptajnskifte

Duński lider w branży robotów powołuje nowego prezesa

Søren E. Nielsen został prezesem Mobile Industrial Robots A/S. Zastąpił na tym stanowisku Thomasa Visti. Søren E. Nielsen awansuje na fotel prezesa światowego lidera w produkcji robotów mobilnych zaledwie dwa i pół roku po...
Sezon na lody z powodu pandemii wystartował z opóźnieniem. Upały i odmrażanie gospodarki zwiększają popularność lodów na patyku i w rożku

Sezon na lody z powodu pandemii wystartował z opóźnieniem. Upały i odmrażanie gospodarki zwiększają...

Ograniczona możliwość przemieszczania się i konieczność noszenia maseczek spowodowały, że apetyt Polaków na mrożone desery nieco się zmniejszył. W efekcie spadła sprzedaż tzw. lodów impulsowych, czyli np. na patyku lub w rożku. Wzrosła za to konsumpcja lodów...
Pole konopi Ewa Melania Gryt

Nadchodzi era konopi? Polska ma tu duży potencjał

Jeszcze do lat 60. XX wieku konopie siewne były jednym z filarów polskiego rolnictwa. Od kilku lat znów wracają na nasze pola, a popularność wyrobów z tej rośliny wzrasta na całym świecie. Czy Polska ma...
Monika Ostaszewska

Handel i zwyczaje zakupowe konsumentów w dobie pandemii

Obostrzenia wprowadzone w wyniku epidemii koronawirusa dotyczą w dużej mierze placówek handlowych. Nowe zasady w drastyczny sposób ograniczyły dostęp konsumentów do sklepów, a ograniczenia poruszania się wymusiły zmiany zwyczajów zakupowych. Jaki jest stan sektora...
szef sygnalista

Nowe metody zarządzania zasobami ludzkimi w dobie epidemii

Wiele obaw i niepewności wywołanych pandemią koronawirusa pochłania dziś zarówno przedsiębiorców, jak i pracowników na całym świecie. Choć zahamowanie niektórych sektorów gospodarki nastąpiło gwałtownie i przyczyniło się do zastoju na rynku pracy, to kryzys...
Arkadiusz Drążek_Brześć

Branża spożywcza: Wielkanoc przyniesie kolejny, choć mniejszy wzrost sprzedażowy, ale przyszłość jest niepewna

Zbliżające się święta wielkanocne oznaczają dla producentów kolejny wzrost zamówień na produkty spożywcze. Wszystko wskazuje na to, że nie będzie on tak gwałtowny, jak w marcu i mniejszy niż w latach ubiegłych w analogicznym...
e-commerce

Pandemia koronawirusa i handel w internecie

Na handel internetowy pandemia ma wpływ od samego początku, a mimo to wciąż nie jest jasne, czy e-commerce na całej sytuacji straci, wyjdzie z niej obronną ręką czy może nawet urośnie. Czy sezon letni...
Zmiany w konsumpcji piwa. Polacy odwrócili się od piw mocnych, coraz częściej wybierają bezalkoholowe

Zmiany w konsumpcji piwa. Polacy odwrócili się od piw mocnych, coraz częściej wybierają bezalkoholowe

Spada konsumpcja piw zawierających alkohol, a od kilku lat zmniejsza się także średnia zawartość alkoholu w piwie. W 2019 roku Polacy wypili blisko 0,6 mln hektolitrów piwa alkoholowego mniej niż w 2018 roku – wynika z badania...
goldfish in cart – e-commerce concept

8 kroków do sukcesu w e-commerce – nie tylko przed świętami

Co najmocniej wpływa na wzrost sprzedaży online? Firma Salesforce postanowiła odpowiedzieć na to pytanie analizując dane pobrane bezpośrednio z systemów obsługujących klientów na całym świecie. Przebadano zachowania i zakupy dokonane przez pół miliarda ludzi...
gazetka promocyjna

Badanie dyrektorów marketingu sieci handlowych 2019 (Nielsen)

Nielsen zapytał dyrektorów marketingu pracujących w sieciach handlowych, co ich zdaniem najlepiej wpływa na wyniki sprzedaży. Wszyscy wskazali na narzędzie bardzo dobrze znane od wielu lat – gazetki promocyjne. Gazetki to numer 1 wśród narzędzi...
Online shopping and e-commerce background

Producenci dóbr konsumpcyjnych marnują połowę środków wydawanych na promocję i reklamę

Z międzynarodowego badania przeprowadzonego przez firmę Salesforce wynika, że sektor dóbr konsumpcyjnych przechodzi dziś istotne zmiany. Producenci muszą dostosować swoje strategie działania do zmian rynkowych, wynikających z rozwoju e-commerce, coraz silniejszych marek własnych promowanych...
KRRiT: Jesteśmy gotowi wdrożyć nowy panel badania mediów elektronicznych. Czekamy na odzew rynku

KRRiT: Jesteśmy gotowi wdrożyć nowy panel badania mediów elektronicznych. Czekamy na odzew rynku

O 24 mln zł większy będzie przyszłoroczny budżet Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, która pracuje nad wdrożeniem nowego, jednolitego dla całego rynku standardu badania konsumpcji mediów elektronicznych – internetu, radia i telewizji. Dotychczas monitorowaniem tego rynku zajmowało...
piwo

Już 2 sierpnia przypada Międzynarodowy Dzień Piwa i Piwowara

Rynek piwowarski w Polsce pozytywnie wpływa na rozwój lokalnych gospodarek i to nie tylko w wymiarze gospodarczym, ale także społecznym. Dzięki zakupom u polskich producentów i dostawców, branża generuje w ciągu roku około 19...
Mazurska Manufaktura Alkoholi

Rynek alkoholi mocnych: prym marek premium, rosnąca popularność „wódek” smakowych i kraftowa nisza

Podobnie jak w przypadku każdej innej branży, kierunek, w jakim zmierza rynek alkoholi mocnych jest wyznaczany przede wszystkim przez upodobania konsumentów. To właśnie oni mają wpływ na postępującą premiumizację tej kategorii alkoholi, a także...
lody

Trendy konsumpcji lodów w Polsce i we Włoszech | Wyniki badania na zlecenie LOTTE...

Polak konsumuje średnio 5,5 kilograma lodów w ciągu roku, Włoch – prawie trzy kilogramy więcej. Jemy je najczęściej w domu, a Włosi w lodziarniach i cukierniach. W Polsce królują śmietankowe, Włosi na pierwszym miejscu...
Michał Sadecki, prezes Polskiej Grupy Supermarketów (PGS)

Na zakazie handlu najwięcej zyskały stacje paliw

Zdecydowanym wygranym zakazu handlu są stacje paliw, wynika z raportu Nielsena*. W 2018 roku sprzedaż produktów FMCG na stacjach benzynowych wzrosła aż o 23,8%, prawie dwukrotnie więcej niż w przypadku sklepów średnioformatowych. Tymczasem małe...
Słodycze produkowane na polski rynek coraz częściej w mniejszych opakowaniach. Ma to wspierać odpowiedzialną konsumpcję

Słodycze produkowane na polski rynek coraz częściej w mniejszych opakowaniach. Ma to wspierać odpowiedzialną...

Ponad połowa słodyczy sprzedawanych w Polsce to produkty o wadze do 50 gramów – wynika z danych Nielsena. Jedzenie mniejszych porcji to dobra metoda kontrolowania konsumowanych kalorii, dlatego producenci coraz częściej w ten sposób ułatwiają świadome zarządzanie codziennym...
złote tarasy handel galeria

Polska drugim najatrakcyjniejszym rynkiem nieruchomości handlowych w Europie

Polska drugim najatrakcyjniejszym rynkiem nieruchomości handlowych w Europie, za Portugalią, ale przed Czechami, Niemcami i Hiszpanią. Indeks atrakcyjności polskiego rynku nieruchomości handlowych spadł o 2 punkty r/r do 118 punktów w czwartym kwartale...
Nielsen: 2019 rok będzie przełomowy w handlu. Sprzedawcy będą inwestować, by oszczędzać czas konsumentów

Nielsen: 2019 rok będzie przełomowy w handlu. Sprzedawcy będą inwestować, by oszczędzać czas konsumentów

Coraz większą rolę w handlu będą odgrywać technologie, które z jednej strony usprawnią proces zakupowy, z drugiej spowodują lepszą personalizację ofert dla poszczególnych konsumentów. Sprzedawcy będą też więcej inwestować w segment zdrowej żywności, bo konsumenci coraz większą wagę przywiązują...
myled

Cyfrowa reklama zewnętrzna wychodzi na pozycję lidera

W trzecim kwartale 2018 sprzedaż cyfrowej reklamy zewnętrznej na polskim rynku wyniosła ponad 12,8 mln zł. Jest to wzrost o 52,4% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Co sprawia, że format ten staje...
herbata

Herbaty nie uprawiamy, za to ją eksportujemy. Rynek herbaty w Polsce

Polacy mogą uważać przypadający 15 grudnia Międzynarodowy Dzień Herbaty za swoje święto. Polska od dawna jest postrzegana jako kraj herbaciarzy. Jesteśmy czwartym krajem w Europie o najwyższym jej spożyciu. Średnio Polak parzy rocznie napar...
Seniorzy coraz chętniej kupują w sieci. E-sklepy muszą się dostosowywać do tej grupy klientów

Seniorzy coraz chętniej kupują w sieci. E-sklepy muszą się dostosowywać do tej grupy klientów

Osoby 55+ są coraz bardziej aktywne w sieci. Chętniej korzystają z mediów społecznościowych, a już prawie co trzeci senior robi zakupy przez internet. Eksperci podkreślają, że aby zachęcić ich do e-zakupów, sklepy powinny ułatwić nawigację na stronie,...

GORĄCY TEMAT

Niewypłacalności na świecie i w Polsce 2022 – analiza Allianz Trade

Allianz Trade przewiduje, że w 2022 liczba niewypłacalnych firm na świecie zwiększy się o +10% a w 2023 roku o kolejne +14%, sięgając tym...
rolnik traktor

Susza, wojna, horrendalne ceny nawozów – żywność będzie drożeć i napędzi...

Inflację można obliczać w różny sposób. Jeżeli mówimy o inflacji dla konsumentów – to oczywiście najbardziej typowym wskaźnikiem jest CPI. W tej chwili najnowsze...

Kary umowne a PIT

Kary umowne, w odróżnieniu od odszkodowań, stanowią przychód z innych źródeł i są objęte PIT. Przekonał się o tym podatnik, którego sprawa zakończyła się...

Pomoc potrzebującym kontra własne obawy – rynek pracy w dobie kryzysu...

Wspierający i doceniający różnorodność – taki obraz Polaków w obliczu konfliktu w Ukrainie wyłania się z badania, które towarzyszyło XVI edycji Barometru Rynku Pracy...

ABB: Firmy walczą o przetrwanie, ¼ wszystkich wydatków pochłania energia

Galopujących cen i kosztów prowadzenia biznesu nie da się powstrzymać. Na każde 1000 PLN, które firma musi przeznaczyć na swoje utrzymanie, 230 PLN stanowią...