7 C
Warsaw
czwartek, Listopad 15, 2018
Tagi Prezes Akademii Rozwoju Filantropii

Informacje, komentarze i wypowiedzi: prezes Akademii Rozwoju Filantropii

Siła konsumentów wciąż niewykorzystana. Ich świadome wybory mogą wymuszać etyczne zachowania firm

Siła konsumentów wciąż niewykorzystana. Ich świadome wybory mogą wymuszać etyczne zachowania firm

Konsumenci pełnią istotną rolę w kształtowaniu postępowania przedsiębiorców. To od ich codziennych wyborów w czasie zakupów zależy to, jakie firmy funkcjonują na rynku – przekonuje Paweł Łukasiak, prezes Akademii Rozwoju Filantropii. Siła sprawcza konsumentów nie jest jednak...
Przed świętami rośnie gotowość Polaków do pomagania. Do dobroczynności coraz bardziej zachęcają media społecznościowe i nowe technologie

Przed świętami rośnie gotowość Polaków do pomagania. Do dobroczynności coraz bardziej zachęcają media społecznościowe...

W sezonie świątecznym rośnie gotowość społeczeństwa do bezinteresownej pomocy potrzebującym. Ulubioną formą działalności dobroczynnej Polaków jest wrzucanie pieniędzy do puszek, przekazanie 1 proc. podatku na szczytny cel albo wysłanie charytatywnego SMS-a. Rośnie też wsparcie...

Największe polskie firmy odpowiadają za ¼ PKB kraju. Skala działania pozwala im skutecznie pomagać...

Największe przedsiębiorstwa, stanowiące ok. 1 proc. ogółu firm w Polsce, coraz częściej angażują się w działalność społeczną i charytatywną. – Dobroczynność jest elementem społecznej odpowiedzialności biznesu, a ta wspiera całą strategię biznesu – przekonuje Barbara Tęcza z PKN Orlen....

Orlen, Totalizator Sportowy, Tikkurila i Allegro Dobroczyńcami Roku. Dynamicznie rośnie liczba firm zaangażowanych w...

Społeczne zaangażowanie ma coraz większe znaczenie dla coraz większej liczby firm. W tym roku do wyścigu o tytuł Dobroczyńca Roku wzięło udział znacznie więcej przedsiębiorstw, nie tylko dużych korporacji, lecz także małych i średnich firm. Wśród nagrodzonych są...

Projekty społeczne mogą być dobrą inwestycją prywatnych pieniędzy. Zwrot z niej ma wymiar nie...

W Polsce rozwija się nowoczesna dobroczynność i rośnie zaangażowanie społeczne. Polacy coraz częściej angażują się w akcje charytatywne, coraz chętniej też poświęcają swój czas i pieniądze na projekty społeczne. Ważne jest dla nich osobiste zaangażowanie i wiedza na temat...

Co roku przed świętami rośnie popularność akcji charytatywnych

Już co piąty Polak na co dzień angażuje się w pomoc innym. Święta Bożego Narodzenia skłaniają do pomagania wielu ludzi. W tym roku w ramach akcji Szlachetna Paczka pobity został kolejny rekord – 21 tys. paczek...

Co piąty Polak jest wolontariuszem. Coraz częściej w pomoc innym angażują się pracownicy i...

W wolontariat angażuje się coraz więcej osób. Często w różnego rodzaju akcje społeczne, ekologiczne czy pomoc potrzebującym włączają się całe rodziny i firmy. W ramach wolontariatu kompetencji swoimi doświadczeniami i wiedzą coraz chętniej dzielą się osoby...

Fundusze wieczyste jako żywe pomniki. Kapitał darczyńców wspiera ważne cele społeczne

W Polsce rośnie liczba funduszy wieczystych zarządzanych przez stowarzyszenia i fundacje. Wedle różnych szacunków jest ich nawet 200. Są one jedną ze współczesnych form filantropii indywidualnej – zapewniają długofalowe wsparcie celów społecznych ważnych dla fundatora, najczęściej są...
Wywiad kamera telewizja

Show-biznes pomaga potrzebującym

Pokazują się na czerwonych dywanach nie tylko dlatego, że są znani i lubiani. Dzięki swojej popularności zwracają uwagę na istotne problemy. Polskie gwiazdy show-biznesu coraz częściej chcą pomagać. „»Gwiazdy Dobroczynności« to ludzie, którzy wykorzystują swoją...
rp_df7c1f4574_2082485906-filantropia-wolontariat.png

Wolontariat coraz popularniejszy. Już co piąty Polak dobrowolnie i za darmo pomaga innym

Polacy pomagają coraz więcej, coraz chętniej i już nie tylko przy okazji takich inicjatyw jak Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Ubiegły rok był przełomowy dla wolontariatu. Polacy zaangażowali się w nowe formy pomagania. Popularnością cieszyły się zwłaszcza wolontariat rodzinny...
rp_5fecb7e88e_1342036164-filantropia-pomaganie.png

W Polsce rozwijają się nowe formy dobroczynności. Pomagamy nie tylko od święta

Polacy coraz chętniej wspierają dobroczynność i filantropię. Sukcesy święci nie tylko Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, lecz także nowe inicjatywy, takie jak „Szlachetna Paczka”, program „Działaj Lokalnie”, pozabudżetowe programy stypendialne czy platformy finansowania społecznościowego. Mimo rozwoju wielu...

GORĄCY TEMAT

Grzegorz Dzik, wiceprezydent Pracodawców RPvideo

Sytuacja na rynku pracy wymaga aktywizacji osób niepełnosprawnych

W Polsce od ponad 20 lat aktywność zawodowa jest na tym samym poziomie. Jeśli chodzi o osoby niepełnosprawne – jest to jeden z najniższych...
Robert Nogacki, Kancelaria Prawna Skarbiec

Wydatki z tytułu rękojmi stanowią koszt uzyskania przychodu

Wydatki poniesione przez firmę w celu zachowania lub zabezpieczenia źródła przychodów stanowią koszt ich uzyskania. Są ciężarem, jaki zmuszony jest ponieść przedsiębiorca celem wypracowania...
Artur Apostoł, Head of Investments w Globalworth Poland

Zmiany w księgowaniu umów najmu – rewolucji na rynku biurowym nie...

MSSF 16 wpłynie na obraz rynku najmu powierzchni biurowych, ale sektor nie musi obawiać się znaczących przetasowań. Zmiany, które wprowadza MSSF 16, wydają się nieznaczące...
>
Radosław Kuczyński Prezes Zarządu EFL

TSL i handel optymistycznie. Budownictwo i usługi niepewne. HoReCa obawia się...

Na koniec 2018 roku nastroje przedsiębiorców w poszczególnych branżach są zróżnicowane. Najgorzej jest w HoReCa, gdzie w IV kwartale br. odnotowano najniższy subindeks Barometru...

Technologie mobilne wciąż nieokiełznane przez przedsiębiorców

65% firm w Polsce korzysta z urządzeń mobilnych w codziennej pracy. Blisko połowa organizacji wykorzystuje je do dostępu do firmowej poczty elektronicznej lub kalendarza,...