Ponad 12 mln turystów odwiedziło w ubiegłym roku Chorwację. Turystyka ma ok. 15-procentowy udział w PKB. Dlatego chorwackie władze stawiają na podnoszenie standardu usług, a także chcą ułatwić procedury otrzymywania wizy dla turystów z Rosji czy Turcji.
–...
W Hiszpanii obserwuje się coraz wyraźniejsze oznaki zakończenia kryzysu. W drugim kwartale wskaźnik PKB spadł tylko nieznacznie (o 0,1 proc.), a w drugiej połowie roku można spodziewać się niewielkiego wzrostu. Przedsiębiorcy są jednak sceptyczni....
W całej Europie znacząco wzrosły zarówno oczekiwania ekonomiczne, jak i oczekiwania dochodowe. Tak więc dane mówiące o zwiększonej skłonności do zakupów w pierwszej połowie tego roku nie są zaskakujące. Wskaźnik ten utrzymuje się na...
Mieszkańcy Europy oczekują, że najgorszy etap kryzysu już minął i sytuacja gospodarcza zacznie się powoli poprawiać. W wielu krajach odnotowano znaczący wzrost nastrojów konsumenckich już w drugim kwartale. W pozostałych państwach odnotowuje się osłabienie...
Dzięki wejściu Chorwacji do Unii Europejskiej znikają bariery w przepływie usług i towarów. Chorwackie wino i produkty spożywcze będą mogły więc szybciej trafiać na polski rynek. Zagrzeb chce wykorzystać tę szansę, by poza turystyką, która obecnie jest głównym...
Po serii ubiegłorocznych głośnych upadków biur podróży, ten sezon może przynieść kolejne przykre niespodzianki. Liczba biur i agencji turystycznych, które mają problemy finansowe, rośnie. Dla porównania na koniec ubiegłego roku w bazie Krajowego Rejestru...
Wartość Wskaźnika BIG (wskaźnika bezpieczeństwa prowadzenia działalności gospodarczej) na koniec lutego 2013 wyniosła 5,42 pkt. To o ponad 3 pkt. mniej niż w listopadzie minionego roku. Mimo to, jest to lepszy wynik niż dokładnie...
Na rynku pracy bywało już lepiej. Jak wynika z raportu Pracuj.pl „Rynek Pracy Specjalistów”, w 2012 roku z kwartału na kwartał perspektywy na znalezienie pracy były coraz gorsze. Nie wszystkie grupy specjalistów miały jednak...
Reklamodawcy nadal stawiają na tradycyjne formaty reklamowe. Systematycznie na sile zyskują jednak bardziej interaktywne rozwiązania. Największy udział w emisji reklam niezmiennie odnotowują firmy z branży telekomunikacyjnej – wynika z raportu gemiusAdMonitor za II kwartał...
Branża turystyki stomatologicznej jest jednym z najbardziej perspektywistycznych segmentów rynku usług medycznych. Potwierdzają to ostatnie, rekordowe wyniki finansowe spółki Indexmedica.
Panujące w Europie spowolnienie gospodarcze sprzyja rozwojowi turystyki medycznej. Poszukujący dobrej opieki stomatologicznej pacjenci zagraniczni...
Stopa bezrobocia w czerwcu wyniosła 11,8 proc., wobec 12,2 w maju - prognozuje Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej.
„Bezrobocie spada powoli. W tym roku rząd ograniczył jednak fundusze na aktywizację bezrobotnych, dlatego zmniejszyła się...
W dynamicznie zmieniającym się świecie mediów społecznościowych agencje public relations stoją przed nowymi zadaniami. Komunikacja marki przeniosła się do cyfrowego wymiaru, wymuszając adaptację i...
45% (55% w Polsce) wątpi, że obecna ścieżka rozwoju ich firmy zapewni jej rentowność przez następną dekadę — to sygnalizuje konieczne transformacje.
...
Chociaż inflacja i wysokie koszty funkcjonowania nadal stanowią główne wyzwania dla firm detalicznych, to branża zdaje się z optymizmem patrzeć w najbliższą przyszłość. Jak...