Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

Tagi „Wprost”

Artykuły, wypowiedzi i informacje o: „Wprost”

Dariusz Żuk, CEO AIP Seed

Fundusz VC Dariusza Żuka przeznaczy 100 mln zł na startupy z CEE

AIP Seed 2.0 na najbardziej rokujące startupy z CEE w ciągu trzech lat przeznaczy z nowej puli finansowania 100 mln zł całkowicie prywatnego kapitału. Rocznie sfinansuje ponad 30 takich startupów. W ciągu trzech lat...
IV Europejski Kongres Samorządów (2)

Najlepsze samorządy nagrodzone. IV Europejski Kongres Samorządów

Znamy samorządy, które najlepiej w Polsce zarządzają pieniędzmi. Wyróżniono je na IV Europejskim kongresie Samorządów w Krakowie. Zwycięzcy wyjechali z Krakowa w poczuciu spełnionej misji, ale jednocześnie ze świadomością, że trzeba wciąż ciężko pracować,...
Tylko 7 proc. największych spółek w Polsce angażuje się w sponsoring piłki nożnej. Profesjonalizacja klubów ma pomóc przyciągnąć sponsorów

Tylko 7 proc. największych spółek w Polsce angażuje się w sponsoring piłki nożnej. Profesjonalizacja...

Piłka nożna to już nie tylko sport, lecz przede wszystkim biznes. Mecze przyciągają na trybuny dziesiątki tysięcy widzów i sponsorów, którzy często inwestują duże pieniądze. W Polsce sponsoring piłki nożnej dopiero się rozwija. Przychody komercyjne w klubach...
1037382861_qbn_inwestycje.png

QBN Fund: W Polsce trudno o dobre jakościowo fundusze. Konieczne jest nawiązanie współpracy ze...

Choć sektor venture capital rozwija się dynamicznie, wartościowo wciąż stanowi niewielką część sektora private equity. Zdaniem dyrektora zarządzającego funduszu QBN Fund, inwestującego w start-upy i testującego je w Stanach Zjednoczonych, polskim funduszom brakuje wymiany doświadczeń z europejskimi i przede...
Michał Maciej Lisiecki, prezes PMPG Polskie Media

PMPG Polskie Media po II kwartałach 2016 r.

EBITDA Grupy Kapitałowej PMPG Polskie Media wzrosła o 31 proc. Zysk brutto wyniósł 3 mln 530 tys. i był o 1/4 wyższy niż w I półroczu 2015 r. Wydawca tygodników „Wprost” i „Do...
pieniądze

Fortuny najmłodszych polskich milionerów

Najmłodszy i zarazem najbogatszy Polak ma 23 lata i majątek wart 630 mln zł. Wiadomo o nim niewiele. Jego prywatność od lat jest ściśle strzeżona. Skąd na jego koncie tak imponująca fortuna w tak...
Michał Maciej Lisiecki, prezes PMPG Polskie Media

PMPG Polskie Media po I kw. 2016

Skonsolidowany zysk ze sprzedaży Grupy Kapitałowej PMPG Polskie Media wzrósł o 44 proc. Zysk brutto wyniósł 2 mln 52 tys. i był ponad 25-krotnie wyższy niż w 2015 r. Wydawca tygodników „Wprost” i...
media społecznościowe

Kaczyński pupilkiem dziennikarzy

Nagrodzony tytułem Człowieka Roku 2015 tygodnika „Wprost” - Jarosław Kaczyński - nie przestaje fascynować mediów. Na jego temat w ubiegłym roku opublikowano ponad 100 tys. materiałów – wynika z analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Przyczyn tak...
Michał Maciej Lisiecki, prezes PMPG Polskie Media

Michał M. Lisiecki: Polskie media czekają duże zmiany

Michał M. Lisiecki, wydawca „Wprost” i „Do Rzeczy”, uważa, że zmiany w polskich mediach są konieczne, żeby sprostać konkurencji ze strony zagranicznych podmiotów, które są większością na rynku mediowym w kraju. Lisiecki zapowiada, że chce budować wysokie...

Na rynku prasowym przybywa tytułów. Polacy chętnie sięgają po pisma o zdrowiu, kuchni czy...

Wśród czytelników prasy jest zapotrzebowanie na nowe tytuły. Jak pokazał przykład segmentu tygodników opinii, który znacząco rozrósł się w ostatnich czterech latach, nowe pozycje nie odbierają czytelników istniejącym tytułom, lecz przyciągają nowych. Rośnie także udział prasy...
PMPG odwołuje się do premier Ewy Kopacz od decyzji KNF

PMPG odwołuje się do premier Ewy Kopacz od decyzji KNF

Ustawa o nadzorze nad rynkiem finansowym stanowi naruszenie fundamentalnych zasad prawa takich jak zasada demokratycznego państwa prawnego, zasada dwuinstancyjności postępowania administracyjnego czy zasada bezstronności. W sytuacji, w której bezstronność organu budzi uzasadnioną wątpliwość, powinien być on...
Michał Wawrzyniak – założyciel firmy MentalWay

Plejada polskich osobowości marketingu na Golden Marketing Conference

Są niepokorni i bardzo kreatywni. Ich nazwiska przywołują na myśl ekspercką wiedzę i doświadczenie dzielenia się informacjami na temat budowania marki. Brand marketing przez wszystkie przypadki odmienią Natalia Hatalska, Paweł Tkaczyk oraz Michał Wawrzyniak. Dokładnie...

IMM: W maju w polskich mediach dominowały tematy polityczne. „Do Rzeczy” liderem wśród tygodników

W wyborczym maju zgodnie z oczekiwaniami w polskich mediach dominowały tematy polityczne. W przygotowanym przez Instytut Monitorowania Mediów rankingu najchętniej cytowanych tytułów liderami są gazety i stacje specjalizujące się w poważniejszej tematyce. Na najwyższych miejscach podium znalazły się konkurujące...
rp_ab0be55e24_251811155-IMM-tomsia.png

Prasa najczęściej cytowanym medium w marcu

„Gazeta Wyborcza”, „Wprost” i „Rzeczpospolita” były najczęściej cytowanymi tytułami w marcu. Pierwszą piątkę zamykają stacja TVN24 i radio RMF FM. W mediach najczęściej komentowano kampanię prezydencką, katastrofę samolotu linii Germanwings i kontrowersje wokół SKOK-ów. – Zgodnie z najnowszym rankingiem Instytutu...
Matthew Tyrmand

M. Tyrmand: Brak wolnych mediów ogranicza rozwój gospodarczy Polski

Rozwój gospodarczy Polski hamuje brak w pełni wolnych mediów – ocenia Matthew Tyrmand, amerykański ekonomista i syn Leopolda Tyrmanda. Według niego polscy dziennikarze rzadko podejmują kontrowersyjne tematy, a ujawnione afery są szybko wyciszane. Jak podkreśla, światowe doświadczenia pokazują,...
Michał Maciej Lisiecki, prezes PMPG Polskie Media

Wydawca „Wprost”: media w Polsce są skorumpowane układem politycznym bądź biznesowym

  Polski rynek medialny jest zbyt ciasny, by media mogły dobrze prosperować bez patronatu biznesu lub partii politycznych – twierdzi wydawca „Wprost” Michał M. Lisiecki. Jego zdaniem zbyt mało mediów zachowuje dziś neutralność polityczną i światopoglądową....
rp_ab0be55e24_251811155-IMM-tomsia.png

IMM: W lutym najczęściej cytowano „Gazetę Wyborczą”. W mediach dominowała tematy dotyczące polityki

  Najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce była w lutym „Gazeta Wyborcza” – wynika z najnowszego rankingu Instytutu Monitorowania Mediów. Na podium znalazły się jeszcze „Rzeczpospolita” i Radio RMF FM. W polskich mediach koncentrowano się w tym czasie na doniesieniach ze Wschodu,...
rp_fac6600e23_360028261-IMM-opinie.png

Rozpoczynająca się kampania wyborcza zwiększyła cytowalność prasy w styczniu

Kampania wyborcza przed majowymi wyborami prezydenckimi już ruszyła i spotkała się z zainteresowaniem wielu tytułów prasowych. W styczniu najczęściej przywoływanymi mediami były „Rzeczpospolita”, „Gazeta Wyborcza” i „Fakt”. Dzięki rankingowi najbardziej popularnych szkół ponadgimnazjalnych swoją cytowalność znacznie zwiększył...
rp_9d88388d55_405529602-point-group-OK.png

Michał M. Lisiecki przenosi część działalności za granicę. Wszystko przez wysokie podatki i nieprzyjazne...

Nieprzyjazne warunki dla przedsiębiorców i wysokie podatki. To powód, dla którego Michał M. Lisiecki, główny akcjonariusz PMPG Polskie Media SA, w którego portfolio są m.in. tygodniki „Wprost” i „Do Rzeczy”, częściowo przenosi działalność swoich spółek za granicę. Ma nadzieję,...
Michał Maciej Lisiecki, prezes PMPG Polskie Media

M. Lisiecki: W Polsce brakuje młodych liderów i debaty o faktycznych problemach przedsiębiorców

W Polsce potrzebna jest debata na temat problemów przedsiębiorców – to wniosek uczestników spotkania CEO Round Table Mixer. Jej pomysłodawca Michał M. Lisiecki podkreśla, że zamiast zajmować się populistycznymi zagadnieniami politycznymi należałoby zastanowić się...
rp_b64f8f6e1e_859877362-IMM-cytowania.png

Cytowalność „Wprost” w lipcu ponad trzy razy mniejsza niż w czerwcu. Dominującym tematem w...

Tygodnik „Wprost” oraz dzienniki „Rzeczpospolita” i „Gazeta Wyborcza” to najczęściej cytowane polskie media w lipcu 2014 roku. Czołówka rankingu wygląda podobnie jak w czerwcu, choć cytowalność jego lidera spadła 3,5-krotnie. Dominującymi tematami była katastrofa malezyjskiego samolotu oraz konflikt na Ukrainie,...
rp_bb49224226_1894120603-IMM-cytaty.png

Afera podsłuchowa zdominowała media w czerwcu. „Wprost” zdecydowanym liderem cytowań

Ujawnienie podsłuchanych rozmów członków administracji państwa dało „Wprostowi” zdecydowane pierwsze miejsce wśród najczęściej cytowanych mediów w czerwcu. Tygodnik był cytowany prawie pięciokrotnie częściej od drugiej w rankingu „Gazety Wyborczej”. Publikacje „Wprostu” przywoływali nie tylko inni dziennikarze i politycy,...
ceo (3)

Jerzy Szulwic pokieruje rozwojem nowych mediów w PMPG

Jerzy Szulwic objął nowoutworzone stanowisko R&D Managera w Platformie Mediowej Point Group. Będzie odpowiadał za tematy związane z rozwojem i wdrażaniem nowych technologii w segmencie mediów. Szulwic przejmie nadzór nad działem IT w wydawnictwie oraz...
Warszawa miasto

Tygodnik „Wprost” walczy z kryzysem w branży prasowej. Nie będzie już „grzecznej gazety”

Najbliższy rok będzie kluczowym okresem dla wydawców prasy papierowej – uważa Sylwester Latkowski, redaktor naczelny tygodnika „Wprost”. Jego zdaniem część tytułów niedługo zniknie z rynku. Deklaruje również, że sam ma strategię na czas kryzysu. Jest nią...
Naczelny Sąd Administracyjny

Naczelny Sąd Administracyjny oddalił skargę Platformy Mediowej Point Group S.A. na decyzję KNF

Wprawdzie sąd rozumie nadzwyczajne okoliczności transakcji, ale należy je wpisać w ryzyko prowadzenia działalności gospodarczej – z taką argumentacją Naczelny Sąd Administracyjny oddalił skargę Platformy Mediowej Point Group S.A. (GPW: POINTGROUP, PGM) na decyzję...

NAJNOWSZY ARTYKUŁ

hotel turystyka

Prawie połowa Polaków nie wyjedzie na tegoroczną majówkę – wyniki badania...

Głównie w domu, odpoczywając, a jeśli na wyjedzie, to zdecydowanie samochodem – to najczęstsze wskazania Polaków dotyczące ich planów na pierwsze dni maja tego...

GORĄCY TEMAT

Warszawa fot. Walter Herz biura

58% polskich prezesów wskazuje, że wdrożenie GenAI spowoduje poprawę efektywności pracy

45% (55% w Polsce) wątpi, że obecna ścieżka rozwoju ich firmy zapewni jej rentowność przez następną dekadę — to sygnalizuje konieczne transformacje. ...
Przemysł

Deloitte: Konsekwencje zmian klimatycznych zmuszają firmy do transformacji łańcuchów dostaw

Konsekwencje zmian klimatycznych będą stanowić jedno z wyzwań dla bezpieczeństwa łańcuchów dostaw w trakcie najbliższej dekady, twierdzi niemal co drugi przedstawiciel środkowoeuropejskich firm. Autorzy...