Grzechy główne agencji reklamowych

Grzechy główne agencji reklamowych

Korzystanie z usług agencji SEO jest już dzisiaj niemal standardowym rozwiązaniem, wzmacniającym działania marketingowe dużych marek i małych firm w Google. Sęk w tym, że wraz z popularnością tych usług – wzrosła także ilość samozwańczych specjalistów, którzy nie tylko nie przynoszą swoimi działaniami efektów dla klienta, ale i mogą poważnie zaszkodzić biznesowi i jego reputacji. Jak rozpoznać takie agencje i co zrobić, by już za pierwszym razem dobrze wybrać? Warto poszukać odpowiedzi na te i inne pytania w poniższym artykule.

  1. Dlaczego możesz potrzebować pomocy agencji SEO?
  2. Po czym rozpoznać nieudolną agencję SEO?
  3. W jaki sposób zmniejszyć szansę na wybranie złej agencji?
  4. Czym jest SEO Match i jak może pomóc firmom?

Wybór agencji reklamowej nie musi być niczym pole minowe. Są rozwiązania i wiedza, które pomogą dobrze wybrać bez „ofiar” w biznesie. Jak to możliwe? Już wyjaśniamy!

Dlaczego możesz potrzebować pomocy agencji SEO?

Jeśli zastanawiasz się nad rozpoczęciem współpracy z agencją, cieszymy się, że tu jesteś. Dobra agencja SEO to dodatkowy koszt marketingowy, który warto ponieść, jeśli chcesz skutecznie promować swoją działalność w Google. Dzięki współpracy ze specjalistami oddajesz działania w ręce osób, które dysponują umiejętnościami technicznymi oraz wiedzą niezbędną do tego, by zaistnieć w wyszukiwarce. Posiadanie agencji SEO jako partnera oznacza również, że możesz skupić się na pozostałych aspektach rozwoju swojej firmy.

Po czym rozpoznać nieudolną agencję?

Aby móc korzystać z wszystkich korzyści, jakie niesie współpraca z dobrą agencją SEO, trzeba mieć pewność, że jest ona skuteczna. Jak to rozpoznać? Tutaj zaczynają się schody. Jest jednak kilka sygnałów ostrzegawczych, na które warto być wyczulonym zarówno podczas wyszukiwania agencji, jak i dalszej współpracy. Jednym z kluczowych elementów, które należy wziąć pod uwagę podczas rozmowy wstępnej z agencją, jest to, czy zadają pytania na temat Twojej firmy. Czy są zainteresowani tym, jakie sprzedajesz produkty, kim są Twoi klienci i jak przebiegają Twoje wewnętrzne operacje? Bez zrozumienia sytuacji Twojego biznesu, nie będą bowiem w stanie skutecznie pozycjonować strony w Google.

Innym grzechem, który popełniają agencje, jest brak przejrzystości w zakresie tego, co robią i sposobu, w jaki chcą osiągnąć obiecane efekty. Google jest wyczulony na niedozwolone praktyki (black hat SEO) i jeśli któreś z nich zostaną wykorzystane przy pracy nad pozycjami Twojej strony, może się to skończyć karą od wyszukiwarki – a tym samym znacznym spadkiem widoczności w Google.

W jaki sposób zmniejszyć szansę na wybór złej agencji?

Może się tu sprawdzić stary dobry system poczty pantoflowej i osobistych rekomendacji. Porządny research i zapoznanie się z opiniami w sieci również ma znaczenie, choć wiadomo – każdą jedną opinię warto traktować z pewnym dystansem. W końcu sukces w SEO zależy od wielu różnych czynników, m.in. konkurencyjności branży czy stanu technicznego domeny.

Gdy bierzesz pod rozwagę kilka różnych agencji, zajrzyj również na ich stronę. Sprawdź, czy mają sukcesy (case study), którymi mogą się pochwalić, oraz czy dzielą się swoją specjalistyczną wiedzą na blogu. Jeśli na stronie jest również informacja o uzyskanych nagrodach branżowych, to dobry znak.

O pomoc przy wyborze skutecznej agencji SEO możesz się również zwrócić w stronę… algorytmu! Usługa SEO Match opracowana Senuto – firmę technologiczną z branży marketingu – pomoże Ci nie znaleźć pożądanych fachowców, ale też zaoszczędzić sporo czasu, pieniędzy i nerwów. To dzięki danym, na jakich się opiera.

Czym jest SEO Match i jak może pomóc Twojej firmie?

SEO Match to nowy projekt Senuto. Firma opracowała algorytm, który pozwala na niezależną weryfikację skuteczności agencji SEO na podstawie danych analitycznych z platformy Senuto. Masz dostęp do tych informacji jeszcze przed rozpoczęciem współpracy z wybraną agencją – i to za darmo!

Na podstawie danych o agencjach SEO oraz informacji, których udzielisz w formularzu, algorytm dopasuje najlepszego usługodawcę dla Twojej firmy w budżecie, który określisz.

Co ważne, w SEO Match znajdują się wyłącznie zweryfikowane agencje, które mają doświadczenie na rynku oraz odnotowane sukcesy (informacje na ten temat Senuto ma dzięki swojej platformie). Co ważne, algorytm automatycznie wyklucza z listy dostępnych agencji te, które współpracują z Twoimi najbliższymi konkurentami.

Jeśli chcesz mieć jak największą pewność, że dobrze ulokujesz swoje pieniądze, SEO Match podpowie Ci w oparciu o dane, którą agencję wybrać.

Aby skorzystać z możliwości oferowanych przez SEO Match trzeba jedynie wypełnić krótki formularz, na podstawie którego algorytm szybko i sprawnie dopasuje odpowiednią agencję SEO do Twoich potrzeb.