Prace nad systemem CRM, który ma pomagać firmie realizować jej cele biznesowe, nie kończą się na wdrożeniu. Oprogramowanie musi być stale rozwijane, aby sprostać nowym wyzwaniom. O czym należy pamiętać, zarządzając systemem CRM w organizacji?

Niezwykle istotne opinie użytkowników

Na każdym etapie działania systemu CRM warto odwoływać się do opinii jego użytkowników, czyli pracowników, którzy na co dzień korzystają z dostępnych narzędzi. Nawet gruntownie przetestowane oprogramowanie może zawierać luki i wymagać poprawek. Pierwszy okres po implementacji narzędzia stanowi tak naprawdę kolejną fazę testów, tym razem odbywających się w naturalnych warunkach.

Dostosowanie platformy CRM do aktualnych celów biznesowych

Platforma CRM, którą wybiera przedsiębiorstwo powinna być skalowalna i elastyczna. Tylko w ten sposób istnieje możliwość dostosowywania jej do nowych wyzwań i zmieniających się celów biznesowych. Nowe funkcjonalności, przyjazny  interfejs i wszelkie usprawnienia potrafią zrobić naprawdę ogromną różnicę.

Stała opieka partnera odpowiedzialnego za wdrożenie i rozwój

Aby było to możliwe, niezbędna jest opieka partnera odpowiedzialnego nie tylko za wdrożenie oprogramowania, ale także jego utrzymanie i rozwój. Wśród dostępnych narzędzi wciąż pojawiają się nowinki, które mogą okazać się niezwykle użyteczne. Warto więc odwołać się do doświadczenia specjalistów, którzy są na bieżąco ze wszystkimi nowościami.

Managed Services, czyli maksimum potencjału systemu CRM

Obecnie najczęściej wybieranym na świecie systemem CRM jest Platforma Salesforce. Jej wdrożeniem, utrzymaniem i rozwojem zajmuje się w Polsce firma Craftware (https://craftware.pl/). Utrzymanie i rozwój są dostępne w ramach usługi Managed Services. Polega ona na stałym wsparciu ekspertów, których zadaniem jest rozwiązywanie bieżących problemów z oprogramowaniem, dzielenie się wiedzą z użytkownikami i szukanie najbardziej optymalnych rozwiązań. Więcej na temat tej ciekawej usługi można przeczytać pod adresem https://craftware.pl/dla-it/rozwiazania-dla-it/utrzymanie-i-rozwoj-salesforce/managed-services/.

Wybór i wdrożenie systemu CRM

Do wiodących producentów systemów CRM w skali światowej należą m.in. firmy Salesforce, SAP, Oracle i Microsoft. Mimo iż narzędzia te są bardzo zaawansowane, a ich twórcy dołożyli wszelkich starań, aby były przy tym ergonomiczne i intuicyjne dla użytkowników, to samo wdrożenie Salesforce, Microsoft Dynamics CRM czy innego rozwiązania wymaga praktycznej, eksperckiej wiedzy – najlepszym wyjściem jest zwykle skorzystanie z dedykowanej firmy zajmującej się implementacją. Z pomocy takich firm warto skorzystać także dlatego, że świadczą one przy tym szeroko rozumiane usługi doradcze.