W I połowie 2018 roku obroty wypracowane przez Grupę Muszkieterów wyniosły blisko 3,6 miliarda złotych i były o 6,7 proc. wyższe w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym. W omawianym okresie obroty Intermarché wzrosły w ujęciu rok do roku o blisko 4,5 proc., z kolei w przypadku Bricomarché osiągnęły poziom o ponad 12 proc. wyższy niż przed rokiem. Systematyczny wzrost obrotów całej Grupy, zrzeszającej polskich przedsiębiorców, jest potwierdzeniem mocnej pozycji Muszkieterów na krajowym rynku i świadczy o potencjale jej modelu biznesowego.
Grupa Muszkieterów dostrzegając w Polsce duży potencjał i szanse na dalszy rozwój przedłużyła na kolejne lata umowę najmu swojej drugiej bazy logistycznej w Mysłowicach.
Udane półrocze dla sieci Intermarché
W pierwszym półroczu 2018 roku sieć supermarketów Intermarché wraz z przymarketowymi stacjami paliw wypracowała prawie 2,5 miliarda złotych obrotów, co oznacza wzrost o prawie 4,5 proc. r/r.
Tylko w drugim kwartale powstały dwa nowe sklepy Intermarché – w Gnieźnie i Kosakowie koło Gdyni. Dodatkowo w pierwszym półroczu zostały otwarte dwie stacje paliw – w Rawie Mazowieckiej i Koninie. Tym samym Intermarché umocniło swoją pozycję lidera w segmencie przymarketowych stacji paliw.
– Zgodnie z naszymi oczekiwaniami układ kalendarza w drugim kwartale oraz obowiązujący zakaz handlu w wybrane niedziele nie sprzyjały utrzymaniu tempa wzrostu podobnego do występującego w pierwszym kwartale. Jednakże wzrost obrotów w pierwszym półroczu pozostaje na zadowalającym poziomie. W drugiej połowie roku czeka nas okres wdrażania inicjatyw handlowych w zakresie polityki asortymentowej, cenowej i promocyjnej, które istotnie przyczynią się do utrzymania dalszego wzrostu – komentuje Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce.
Równolegle sieć systematycznie zwiększa swoją obecność także w kanałach mobilnych – liczba użytkowników aplikacji mobilnej Intermarché regularnie rośnie. Jedną z zalet korzystania z aplikacji jest dostęp do oferty bonów rabatowych dedykowanych wyłącznie użytkownikom aplikacji.
Grupa Muszkieterów ma również swój wkład w rozwój zrównoważonego transportu w Polsce. W tym duchu, podjęła działania mające na celu otwarcie pierwszych stacji ładowania samochodów elektrycznych Intermarché w Ostródzie, Grajewie oraz Knurowie. Prace związane z otwarciem punktów w dwóch z tych lokalizacji są już na końcowym etapie.
Bricomarché z ponad 12-proc. wzrostem
Pierwsze półrocze bieżącego roku było bardzo udane dla supermarketów działających pod szyldem Bricomarché. Obroty sieci z sektora „dom i ogród”, wyniosły blisko 1,1 mld złotych i były wyższe o ponad 12 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym.
– Wyniki pierwszego półrocza potwierdziły mocny trend wzrostowy sieci Bricomarché. Jest on efektem wytężonej pracy właścicieli i pracowników sklepów oraz centrali, a także otwarć czterech nowych supermarketów. Naszym celem jest utrzymanie wysokiego poziomu obrotów like-for-like. Pracujemy też konsekwentnie nad doskonaleniem oferty handlowej. Jesteśmy przekonani, iż podjęte przygotowania w zakresie rozwoju szyldu Bricomarché oraz dynamiki sprzedaży będą skutkowały postępującym wzrostem udziału sieci na rynku DIY – ocenia Marc Dherment.
Dużym powodzeniem wśród klientów cieszą się otwarte w pierwszym półroczu sklepy Bricomarché w Poznaniu – obiekt uruchomiony w lokalizacji po sklepie sieci Castorama – oraz nowo otwarty market we Wrocławiu. Dobre wyniki obu punktów handlowych potwierdzają, że Bricomarché cieszy się zainteresowaniem i zaufaniem konsumentów również w dużych miastach. Łącznie sieć w pierwszym półroczu otworzyła cztery punkty handlowe – poza dwoma wymienionymi powyżej również w Gnieźnie i Lubartowie.
Bricomarché planuje dalszy rozwój w Polsce i uruchamianie kolejnych obiektów. W drugim półroczu sieć otworzy pięć nowych sklepów i pięć składów budowlanych, z których Klienci, za pośrednictwem sklepów Bricomarché, mogą zamawiać materiały budowlane bezpośrednio na miejsce realizowanej przez nich inwestycji. Najbliższe otwarcia dwóch składów budowlanych zaplanowane są już na sierpień, a do końca roku ma ich funkcjonować aż sześć.
Sieć Bricomarché wdraża także liczne unowocześnienia i udogodnienia, które mają na celu usprawnienie pracy. Do takiego działania można zaliczyć wdrożenie systemu Elektronicznej Wymiany Danych (EDI).