Dlaczego warto zainwestować w branding?

Dlaczego warto zainwestować w branding?

Dlaczego warto zainwestować w branding?Bez dobrego brandingu, czyli budowania świadomości marki, w dzisiejszych realiach rynkowych mało która firma jest w stanie osiągnąć sukces. W czasach ogromnej konkurencji w każdej branży ta technika marketingowa nie tylko pomaga wyróżnić się spośród wielu innych marek, ale też sprawia, że produkt czy brand zostają w głowie konsumenta na dłużej, a to już połowa sukcesu. Dlatego branding z powodzeniem stosują zarówno wielkie korporacje, jak i małe firmy, wiedząc, że płynące z niego korzyści są nie do przecenienia.

Czym jest branding?

Wszyscy chętniej sięgamy po produkty firm, które znamy. Rzadko kiedy zdajemy sobie jednak sprawę z tego, skąd znamy daną markę czy produkt i że stoi za tym branding – strategia polegająca na uświadamianiu konsumentom faktu istnienia marki oraz na utrwalaniu jej pozytywnego obrazu. Niezmienne od lat logo czy charakterystyczny kształt opakowania to elementy brandingu, które mają ogromne przełożenie na powodzenie produktu na rynku. A to tylko część składowych tej techniki marketingowej. Oprócz nich branding zakłada choćby dobór odpowiedniej nazwy marki, wymyślenie wpadającego w ucho hasła reklamowego, zaprojektowanie atrakcyjnych ulotek, plakatów i innych materiałów marketingowych. Wszystkie te działania muszą być ze sobą spójne, gdyż od tego zależy, czy marka wystarczająco silnie utrwali się w umysłach klientów.

Jak wybierają klienci?

Konsumenci najczęściej podejmując decyzje zakupowe, nie kierując się długimi przemyśleniami ani szczegółowym porównaniem wielu produktów różnych firm, ale emocjami. I właśnie tu pole do popisu ma branding – to od niego zależy, czy dana marka i jej produkt wywoła w nas pozytywne emocje, czy też nie wzbudzi żadnych. Dlatego tak ważne jest choćby przemyślane logo czy spójna szata graficzna opakowań danej marki – to te elementy klient dostrzega w pierwszej kolejności, kiedy stoi przed półką sklepową. Jeśli spodoba mu się to, co widzi, jest ogromna szansa, że sięgnie po daną rzecz i włoży ją do koszyka. Stąd już tylko krok do wytworzenia przywiązania do marki, które zaowocuje w przyszłości kolejnymi zakupami, a także wybieraniem innych produktów z oferty firmy.

Branding – inwestycja, która się zwróci

Jak w każdą dobrą usługę marketingową, tak i w branding trzeba zainwestować, ale są to koszty, które na pewno się zwrócą. Tym bardziej, że budowanie świadomości marki jest istotnym punktem startowym dla pozostałych działań marketingowych i od niego w dużej mierze zależy ich powodzenie. Skuteczność brandingu zostanie szybko zweryfikowana na uginających się od towarów półkach sklepowych, gdzie zawsze wygrywa ta marka, która zapadła w pamięć i wywołała pozytywne emocje.

 Artykuł powstał we współpracy z Tango – Agencja Brandingowa