Międzynarodowy Kongres Firm Rodzinnych odbył się stacjonarnie w Poznaniu 27-28 września 2021 r. Tematem przewodnim tegorocznego spotkania organizowanego przez Instytut Biznesu Rodzinnego była „Stawka większa niż biznes. Odpowiedzialne decyzje rodzin biznesowych”. Agenda Kongresu skupiona...
40% przedsiębiorców chciałoby w przyszłości przekazać swoją firmę dzieciom, a 10% innemu członkowi rodziny. 22,5% badanych chciałoby ją sprzedać, a 4% zamierza w przyszłości zlikwidować prowadzony przez siebie biznes – tak wynika z badania...
Pomimo pandemii i wielu trudności, z którymi musieli mierzyć się w ostatnim roku przedsiębiorcy, trend pracy na własny rachunek staje się coraz bardziej widoczny. Ponad połowa Polaków (50,8%) postrzega pracę na własnym, w firmie...
Z badań przeprowadzonych przez Instytut Biznesu Rodzinnego wynika, że aż 36% firm w Polsce jest wyraźnie rodzinnych i świadomych własnej tożsamości. Generują one 18% PKB. Sukcesję w przeciągu najbliższych pięciu lat planuje 57% z...
Właśnie ruszyła rekrutacja do czwartej edycji managerskiego programu Akademia Sukcesora organizowanego przez Instytut Biznesu Rodzinnego. Program dedykowany jest sukcesorom, którzy chcieliby rozszerzyć swoje kompetencję oraz wiedzę. Formuła programu jest unikatowa – większość zjazdów odbywa...
Sukcesorzy polskich firm rodzinnych spotkali się w Poznaniu na V Kongresie Next „FUTURE of NEXTgen”. To była 5. edycja Kongresu, który odbył się w dniach 5 i 6 października 2020 roku w samym sercu...
Jedna z najważniejszych cech wyróżniających firmy rodzinne od wszystkich pozostałych to marzenie o długowieczności. Na początku przedsiębiorczego działania tworzymy firmę dla realizacji celów biznesowych, ale z czasem pojawia się wizja utrzymania jej na dłużej,...
Już po raz piąty sukcesorzy z polskich firm rodzinnych wymienią się doświadczeniami na Kongresie NextG, który odbędzie się̨ w dniach 5 i 6 października 2020 roku w samym sercu Poznania – Concordii Design. Organizatorem...
Koronawirus uderzył w gospodarki niemal wszystkich krajów świata, a jego konsekwencje będziemy odczuwać jeszcze przez co najmniej kilka lat. Covid-19 nie znał litości również dla prowadzących firmy w najliczniej reprezentowanym modelu na świecie -...
Sukcesorzy dorastający pod czujnym okiem rodziców chcą wprowadzać do przedsiębiorstw nowatorskie rozwiązania realizując własne pomysły. Dla firm rodzinnych sukcesja oznacza niemałe zmiany. Ten złożony proces wdrażania nowego pokolenia w zarządzanie przedsiębiorstwem rodzinnym wymaga czasu,...
Rodzinne wartości skutecznie zwiększają wartość biznesów rodzinnych – z czym, w kontekście swoich firm i rodzin zmierzyli się uczestnicy VI Międzynarodowego Kongresu Firm Rodzinnych?
Na VI Międzynarodowym Kongresie Firm Rodzinnych 18-19 marca w Poznaniu spotkało...
Wirus zazdrości 1W2M w firmie rodzinnej i co może być szczepionką
W Mediach szerokim echem odbiła się i nadal odbija sprawa związana z wewnętrznym konfliktem w firmie rodzinnej Drutex. Problematyka ta jest zdecydowanie bardziej złożona,...
Rodzinność mają we krwi, społeczną odpowiedzialność w swoim DNA, a zysk jest wynikową ich ciężkiej pracy. Poznaliśmy najbardziej odpowiedzialne społecznie firmy rodzinne w Polsce.
- Prawdziwi liderzy nie patrzą na to, co jest najlepsze dla...
W ciągu najbliższych 5 lat aż 72% firm rodzinnych w Polsce zostanie przekazanych następnemu pokoleniu. Zmiana pokoleniowa jest jednym z największych wyzwań, tym bardziej, że dotyczy także pracowników i klientów. Jednak coraz więcej zarządzających...
W dynamicznie zmieniającym się świecie mediów społecznościowych agencje public relations stoją przed nowymi zadaniami. Komunikacja marki przeniosła się do cyfrowego wymiaru, wymuszając adaptację i...
45% (55% w Polsce) wątpi, że obecna ścieżka rozwoju ich firmy zapewni jej rentowność przez następną dekadę — to sygnalizuje konieczne transformacje.
...
Chociaż inflacja i wysokie koszty funkcjonowania nadal stanowią główne wyzwania dla firm detalicznych, to branża zdaje się z optymizmem patrzeć w najbliższą przyszłość. Jak...