Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

Tagi Facebook

Artykuły, wypowiedzi i informacje o: Facebook

aplikacje

Polski rynek reklamy mobilnej szybko rośnie. Reklamy w aplikacjach generują wyższą sprzedaż niż na...

Polski rynek reklamy mobilnej w 2015 roku wart był ponad 0,5 mld złotych i stanowił 16 proc. wszystkich wydatków reklamy online, notując wzrost na poziomie 259 proc. rok do roku. Rozwój „mobilnej potęgi” nie...
facebook

Facebook w polskich firmach

Facebook to jedna z największych platform reklamowych. Jego twórca kładzie bardzo duży nacisk na monetyzację serwisu. Pomóc w niej ma między innymi aplikacja Messenger. Co istotne dla firm, będzie ona mogła zastąpić czat na...
biuro

Rekrutacja specjalistów czy outsourcing kadry IT?

Sektor IT jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się obszarów na polskim rynku. Firmy coraz chętniej wdrażają specjalistyczne oprogramowanie, aby podnieść wydajności procesów biznesowych czy poprawić poziomu obsługi klienta. W związku z tym systematycznie...
dr Maciej Jędrzejak, Dyrektor Zarządzający Saxo Bank Polska

Najpopularniejsze akcje w zmiennym I kwartale

Większość ludzi ma Facebooka nie tylko w smartfonie, ale również w portfelu inwestycyjnym. Wśród wszystkich klientów Saxo Banku akcje tego portalu społecznościowego cieszyły się największą popularnością w I kwartale. Dla rynku akcji początek tego...

W reklamie cyfrowej na znaczeniu zyskuje wideo. Może to spowodować całkowitą rewolucję na rynku...

Reklama online rośnie w siłę. W ubiegłym roku jej wartość przekroczyła 3 mld zł. Udział internetu w torcie reklamowym w tym roku może sięgnąć 28 proc., przede wszystkim kosztem reklamy telewizyjnej. Szybki wzrost notują reklama w mediach społecznościowych...

Tylko co dziesiąta firma korzysta z mediów społecznościowych. Polska na przedostatnim miejscu w UE

Z danych Komisji Europejskiej wynika, że w Polsce 8,4 proc. firm jest obecnych w social media. W porównaniu z 2014 rokiem to wzrost, ale niewielki. Wynik ten daje Polsce przedostatnie miejsce w UE. Średnia dla 28 państw to 18...
sms

Google rzuca wyzwanie SMS-om

Świat obiegła niedawno informacja, że SMS chyli się ku końcowi. Wszystko to za sprawą prac nad nowym formatem wiadomości – RCS – do których dołączył Google. Czy działania międzynarodowej organizacji GSMA oraz Google spowodują,...

Hashtag a social media: podsumowanie 2015 roku

Hashtagi nie zdominowały naszej komunikacji w tak kuriozalny sposób, jak przedstawili to Justin Timberlake oraz Jimmy Fallon, odgrywają jednak coraz większą rolę w naszym sposobie komunikacji oraz autoprezentacji w sieci. Same hashtagi mogą zdradzić nam wiele ważnych informacji o użytkownikach poszczególnych...

Polska w ogonie krajów Europy pod względem cyfryzacji gospodarki. W szybkim tempie nadrabiamy zaległości

Polska jest wśród czterech krajów najszybciej przeprowadzających proces cyfryzacji – wynika z raportu przygotowanego na zlecenie ThinkTankCyfrowy.pl przez Polityka Insight. Pod względem stopnia cyfryzacji gospodarki wciąż jednak daleko nam do czołówki. Spośród 30 krajów europejskich Polska...
Master Card

MasterCard: w mediach społecznościowych coraz częściej rozmawiamy o płatnościach nowej generacji

W 2015 r. klienci chętnie korzystali z coraz większej liczby dostępnych opcji płatności elektronicznych, nie ograniczając się już do prostego pytania „co dalej (po płatnościach smartfonem)?”. Na całym świecie, w tym w Polsce, posiadacze kart...
Toyota Auris HYBRID 2015

Toyota umocniła swoją pozycję najbardziej wartościowej marki w globalnej motoryzacji

Marka Toyota ma od lat najwyższą wartość w globalnym przemyśle motoryzacyjnym, co potwierdza najnowsze badanie Brand Finance Global 500 – The Most Valuable Brands of 2016. Według raportu wartość japońskiej marki wzrosła aż o...
wnetrze

Niemal 30% Polek ma wrażenie, że zbyt dużo czasu poświęca mediom społecznościowym

Media społecznościowe cieszą się w Polsce niesłabnącą popularnością. Polki coraz chętniej korzystają z popularnych serwisów społecznościowych, jak Facebook czy Instagram, oraz powoli oswajają się z nowymi na naszym rynku platformami, jak Snapchat czy WhatsApp....
innowacyjnosc

38 proc. pracowników twierdzi: „Mojej firmie brakuje innowacyjności”

Innowacyjność kojarzy się z nowoczesnością, przyszłością i nowoczesnymi technologiami. Czy polskie firmy są nowoczesne? Na portalu opinii GoWork.pl, innowacyjność pracodawców ocenili pracownicy. 38 proc. osób na pytanie czy w ciągu ostatnich 3 lat ich...
data centre

Sektor Data Center rośnie w siłę. Wkrótce będzie warty 75 mld USD

Data Center jest jedynym sektorem IT, który w minionym roku odnotował wzrost (o 1,8 proc.) wynika z najnowszych badań opublikowanych przez Instytut Gartnera. Wszystko wskazuje na to, że ten trend będzie kontynuowany w 2016...
Tomasz Starus_TU Euler Hermes

5 sposobów na skuteczny e-marketing

Zainteresuj, nie reklamuj. Podpowiadamy, co zrobić, by przyciągnąć nowych klientów do twojego sklepu. Przyda się zwłaszcza początkującym e-przedsiębiorcom. Dlaczego? Na przykład dobry email marketing może generować nawet kilkadziesiąt procent sprzedaży.  Dlaczego ktoś miałby kupować właśnie...
Big Data

5 kluczowych systemów Big Data na świecie Gdzie w Internecie wiedzą o nas najwięcej?

Yahoo! ogłosiło właśnie stworzenie największego w swojej historii i jednego z największych na świecie zbiorów samo-uczących się danych o internautach. Platforma zarządzania danymi (DMP, Data Management Platform) autorstwa Yahoo! to „myśląca maszyna”, która zasięgiem...
Jakub Łączkowski

Jak korzystać z marketingu poleceń

Jako klienci szukamy sprawdzonych miejsc, produktów i usług, kierując się często opiniami w sieci czy sugestiami znajomych, którzy mogą podzielić się swoimi doświadczeniami. Z punktu widzenia przedsiębiorców, rekomendacje to dowód na to, że oferta...

Apple pozostanie rynkowym liderem technologicznym. Facebook i Google będą traciły na znaczeniu

W najbliższych latach Apple utrzyma pozycję lidera rynku pod względem technologicznym – uważa Andrzej Kurnicki z Uczelni Łazarskiego. Amerykańska spółka posiada ponad 200 mld dolarów gotówki, która może zarówno trafić do inwestorów, jak i być przeznaczona...
5 paradoksalnych sukcesów w branży IT

W biznesie osiągnęli wszystkiego, nie mając nic

Za wieloma sukcesami biznesowymi kryją się paradoksalne prawidłowości. Facebook to największa firma medialna i generator danych na świecie. Sam z siebie nie generuje jednak żadnych danych. Airbnb to najszybciej rozwijający się serwis hotelowy świata....

Polacy szukają prezentów świątecznych w mediach społecznościowych. Nowy trend wykorzystują sprzedawcy

Polacy coraz częściej pomysłów na świąteczne prezenty szukają w internecie. Tylko w pierwszym tygodniu grudnia Instytut Monitorowania Mediów doliczył się 4,5 tys. publikacji na ten temat. Dominującym kanałem komunikacji były social media, głównie Facebook. Ten trend...
Efektywna kampania SMS? Postaw na własną bazę kontaktów

Efektywna kampania SMS? Postaw na własną bazę kontaktów

  Kampania SMS to skuteczne narzędzie zwiększania sprzedaży i sprawdzony kanał komunikacji z klientem. Jej efektywność zależy w dużej mierze od dokładnego zaplanowania działań marketingowych. Zbudowanie bazy kontaktów to pierwszy etap projektowania komunikacji SMS. Każdy...
Telko, media, technologie

Telko, media, technologie

Dla kogo jednolity rynek cyfrowy jest szansą, a dla kogo zagrożeniem? W jakim kierunku rozwija się technologia na rynku medialnym? Jak wygląda ochrona praw konsumenta na rynku telekomunikacyjnym? Na te i wiele innych tematów...

Plany reformy szkolnictwa dzielą Polaków. W internecie trwa gorąca dyskusja o przyszłości gimnazjów

Internauci żywo dyskutują na temat jednego z pomysłów tworzonego właśnie rządu Prawa i Sprawiedliwości, czyli planu likwidacji gimnazjów. Jak wynika z analiz Instytutu Monitorowania Mediów, stosunek do tej reformy dzieli internautów niemal po równo. Po wyborach na Facebooku...
Spotkanie Liderów Bankowości i Ubezpieczeń 2015

Liderzy Bankowości, Ubezpieczeń i Zarządzania Wierzytelnościami spotkali się po raz kolejny

21 i 22 października 2015 r. w Hotelu Westin w Warszawie odbyło się kolejne Spotkanie Liderów Bankowości i Ubezpieczeń. Wydarzenie to od początku cieszy się dużym powodzeniem i zainteresowaniem najważniejszych osobistości i wiodących spółek...
Wybory też na Facebooku

Wybory też na Facebooku

Wybory i sprawy związane z polityką są bardzo ważne na Facebooku i są często omawianym tematem. Dlatego wprowadzamy w niedzielę guzik "jestem wyborcą", który pozwoli użytkownikom na dzielenie się informacją o tym, że idą...

Internet nie jest wykorzystywany przez kandydatów startujących w wyborach. Profil w mediach społecznościowych ma...

Kandydaci startujący w wyborach parlamentarnych nie wykorzystują możliwości, jakie oferuje internet. Z badań przeprowadzonych przez firmę hostingową Zenbox.pl wynika, że jedynie 9 na 24 liderów regionalnych list wyborczych miało własną stronę internetową. W mediach społecznościowych obecny był...

Przedwyborcze starcia polityków żywo dyskutowane online. Internauci krytycznie ocenili debatę Szydło – Kopacz

Pomiędzy 16 a 20 października w internecie ukazało się ponad 53 tys. wzmianek o debacie Ewy Kopacz i Beaty Szydło, większość w social media. W dniach poprzedzających dyskusję więcej treści dotyczyło premier Kopacz. Natomiast już po zakończeniu debaty...

Obecność w mediach wydawnictw literackich wyceniana na 360 mln zł. Ponad 100 tys. publikacji...

Wydawcy książek mają dobra prasę. W mediach mówi się o nich sporo i raczej pozytywnie. Szczególnie media społecznościowe poświęcają wydawnictwom dużą uwagę i spełniają ważną rolę promocyjną. Instytut Monitorowania Mediów sprawdził, że w tym roku o nowych książkach pisano...
Raport języki stron internetowych największych światowych marek

Analiza stron internetowych światowych marek

Zgodnie z wynikami przeprowadzonych ostatnio badań niemal 2/3 największych marek dysponuje wielojęzycznymi stronami internetowymi, a witryna dostępna w 11 wersjach językowych dociera statystycznie do odbiorców 88,7% światowego PKB. Najnowsze dane pokazują również ciekawą zależność:...

Uber świętuje rok w Polsce. Aplikacja zyskała wielu zwolenników, ale i wrogów

Uber, czyli aplikacja łącząca kierowców i klientów, oferująca tańsze przejazdy niż taksówki, obchodzi pierwszą rocznicę działalności w Polsce. Przez ten czas firma zdobyła grono zwolenników, którzy cenią zwłaszcza dostępność usług i ich atrakcyjną cenę, ale i wrogów,...

Nowe pokolenie klientów wpływa na zmiany w centrach handlowych. Rośnie rola nowych technologii

Do 2017 roku na polskim rynku przybędzie 2 mln mkw. powierzchni handlowej. Wraz ze wzrostem liczby centrów handlowych widać wyraźną zmianę zachowań klientów. Większość z nich to bywalcy, którzy centra traktują jako miejsca do spędzenia...
Multiscreening Raport 2015

Raport Multiscreening 2015, czyli co telewidzowie robią w sieci

Telewizja skłania do szukania informacji o markach w sieci, ale bezpośrednie kupowanie produktów oglądanych na pierwszym ekranie wcale nie jest jeszcze powszechne. Największy potencjał na marketingowe działania multiscreeningowe mają reklamy emitowane podczas relacji sportowych...

Sprzedaż prasy wciąż spada. Zyskują cyfrowe wydania

W tempie dwucyfrowym spada sprzedaż prasy drukowanej, ale dynamika spadku wyhamowuje. Za to coraz więcej osób korzysta z wydań cyfrowych. Ponad 30 proc. dorosłych regularnie czyta prasę w sieci, niewielu jednak decyduje się za to płacić. Wzrost...
Domaniewska warszawa

Millenialsi uciekają z korporacji i przechodzą do małych spółek

Coraz więcej młodych z pokolenia Y ucieka z piekła korporacji i wybiera przeciwny biegun kariery, jakim są małe firmy lub startupy. Na wyścig korpo-szczurów patrzą z ulgą, ponieważ dla nich to już przeszłość. Przestali...

Dobrze zaprojektowany open space wpływa na współpracę między pracownikami

Coraz więcej firm decyduje się na pracę w open space. Otwarta przestrzeń to nie tylko sposób na ograniczenie kosztów, lecz także na zwiększenie efektywności pracy osób zatrudnionych. Jeśli open space jest dobrze zaprojektowany, to pracownikom nie przeszkadza...
Rafał Matusiak, prezes Krajowej SKOK

Facebook i Twitter pełne komentarzy o SKOK-ach – analiza

SKOK-i od dłuższego czasu są tematem politycznego sporu. Chętnie sprawę komentują także internauci. Tylko od pierwszego lipca w mediach społecznościowych na temat Spółdzielczych Kas Oszczędnościowo-Kredytowych opublikowano 37,4 tys. wzmianek - wynika z raportu przygotowanego...
Wall Street – Nasdaq

Nasdaq Composite – hossa czy bańka?

Amerykański indeks giełdowy Nasdaq Composite, w którym główną rolę odgrywają spółki z sektora technologicznego, takie jak chociażby Apple czy Facebook, pokonuje kolejne rekordowe szczyty. Motorem napędowym ostatnich wzrostów była spółka Google, która pochwaliła się zaskakująco...
E-święta, czyli z telefonem na zakupyE-święta, czyli z telefonem na zakupy

Raport o użytkownikach urządzeń mobilnych

Salesforce przeprowadziło badanie na reprezentacyjnej grupie 470 chętnych, analizując wykorzystanie w codziennym życiu smartfonów i tabletów. Badanie uzupełniono indywidualnymi wywiadami. „2014 Mobile Behavior Report” koncentruje się na: wzorcach behawioralnych użytkowników mobilnych, oczekiwaniach konsumentów w zakresie budowania...

Cyfryzacja kluczowa dla poprawy konkurencyjności polskiej gospodarki. Biznes może na tym skorzystać, ale potrzebne...

Polski biznes w większym stopniu mógłby wykorzystywać potencjał internetu i narzędzi cyfrowych do rozwoju działalności w kraju i za granicą – przekonują eksperci. Najpierw trzeba jednak rozbudować infrastrukturę dostępu do sieci i zwiększyć kompetencje cyfrowe. Do postępu w technologii...

Poprzedni tydzień w mediach upłynął pod znakiem tolerancji. Temat legalizacji małżeństw jednopłciowych w USA...

1,2 tys. komentarzy pojawiło się w mediach społecznościowych po decyzji amerykańskiego Sądu Najwyższego ws. legalizacji małżeństw jednopłciowych. Głos w tej sprawie zabierali również artyści i politycy. W „tęczowym tygodniu” między 29 czerwca a 6 lipca najczęściej wyrażano...

NAJNOWSZY ARTYKUŁ

Nie ma czegoś takiego jak darmowa broń… – jak sfinansować wydatki...

Jak sfinansować wydatki obronne państw członkowskich UE zwiększone do poziomu 2% ich PKB? Trzy opcje: cięcia innych wydatków, finansowania długiem, podnoszenia podatków. Omawiamy koszt...

GORĄCY TEMAT

Warszawa fot. Walter Herz biura

58% polskich prezesów wskazuje, że wdrożenie GenAI spowoduje poprawę efektywności pracy

45% (55% w Polsce) wątpi, że obecna ścieżka rozwoju ich firmy zapewni jej rentowność przez następną dekadę — to sygnalizuje konieczne transformacje. ...
Jan Grzegorz Prądzyński, prezes zarządu PIU

W 2023 r. ubezpieczyciele wypłacili poszkodowanym 44,2 mld zł – za...

W 2023 r. Polacy otrzymali 44,2 mld zł odszkodowań i świadczeń ubezpieczeniowych – wynika z danych Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU). To 0,3 proc. mniej niż...