Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

Tagi Federacja Konsumentów

Artykuły, wypowiedzi i informacje o: Federacja Konsumentów

Michał Kanownik

Zrównoważony rozwój w sektorze cyfrowym i nowych technologii tematem konferencji Cyfrowej Polski

Jakie prawa ma każdy konsument w związku z naprawą zepsutego sprzętu elektronicznego? Czy producenci specjalnie postarzają nasze urządzenia? I na czym tak naprawdę polega globalna strategia na rzecz gospodarki opartej na ponownym użyciu? M.in. na...
Prawie 5 mln Polaków nie korzysta z komputera i internetu. Podatek od smartfonów i laptopów jeszcze pogłębi problem cyfrowego wykluczenia

Prawie 5 mln Polaków nie korzysta z komputera i internetu. Podatek od smartfonów i...

W Polsce blisko 5 mln osób wciąż nie korzysta z internetu ani komputera, a pod względem wykluczenia cyfrowego sytuacja wygląda gorzej tylko w sześciu krajach Europy. Jedną z głównych przyczyn są zbyt wysokie koszty sprzętu i dostępu do sieci. Tymczasem...
pieniądze oszczędności podatki

Jak pandemia wpłynęła na portfele i zwyczaje finansowe Polaków?

Pandemia COVID-19 uderza w portfele wielu gospodarstw domowych, ale w znacznie mniejszym stopniu niż się obawiano. Ponad 60 proc. Polaków nie odczuwa negatywnego wpływu pandemii na stan swoich finansów, a tylko 16 proc. ogranicza...
15 lat ceyfrowa polska

Cyfrowa Polska świętuje 15. rocznicę działalności

Z okazji 15 lat działalności Związku Cyfrowa Polska 25 września w warszawskim hotelu Marriott odbyła się uroczysta Gala, w której wzięli udział przedstawiciele branży, firm technologicznych, organizacji pozarządowych, a także administracji publicznej – Sejmu,...
najlepiej płatne zawody

Studencie, tego egzaminu nie możesz oblać, czyli jak dbać o finanse i nie dać...

Kolejna grupa młodych-dorosłych, czyli świeżo upieczeni studenci, rozpoczynają samodzielne życie na własny rachunek. Początki zarządzania finansami osobistymi mogą być trudne i stresujące. Pogodzenie niemałej liczby wydatków przy przeważnie niewielkich dochodach, może okazać się wyzwaniem....
Rząd chce wprowadzić nową opłatę od sprzętu elektronicznego. Ceny laptopów czy smartfonów mogą być nawet kilkaset złotych wyższe

Rząd chce wprowadzić nową opłatę od sprzętu elektronicznego. Ceny laptopów czy smartfonów mogą być...

Około 1 mld zł rocznie – taka kwota miałaby trafić do organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi po wprowadzeniu nowej daniny, tzw. opłaty reprograficznej obejmującej smartfony, tablety czy laptopy. Prezes Federacji Konsumentów podkreśla, że wprost...
e-commerce sklep internetowy

Branża elektroniczna i Federacja Konsumentów ostrzegają, jak bezpiecznie kupować w sieci

Związek Cyfrowa Polska oraz Federacja Konsumentów wspólnie przestrzegają klientów, jak nie paść ofiarą oszustów internetowych kupując sprzęt elektroniczny w sieci. Apel ma związek z wydanym przez UOKiK oświadczeniem w związku z niekorzystnymi wobec konsumentów...
Nieuczciwe pokazy produktów zmorą rynku i konsumentów. PSSB apeluje do hotelarzy i restauratorów, aby nie wynajmować im przestrzeni

Nieuczciwe pokazy produktów zmorą rynku i konsumentów. PSSB apeluje do hotelarzy i restauratorów, aby...

Mimo działań edukacyjnych i prawnych nieuczciwe firmy wciąż organizują pokazy, podczas których konsumenci są namawiani do zakupu drogich garnków, kołder czy urządzeń medycznych. Ofiarą takich trików manipulacyjnych najczęściej padają osoby starsze. Takie spotkania odbywają się...
bankowość internetowa przelew

Polscy przedsiębiorcy przeciwko podatkowi od linków i filtrowaniu sieci

Przedstawiciele największych polskich związków przedsiębiorców i stowarzyszeń reprezentujących firmy z sektora nowoczesnych technologii, cyfrowego oraz internetowego wspólnie zaapelowali do polskich eurodeputowanych, by ci w Parlamencie Europejskim odrzucili projekt Dyrektywy w sprawie prawa autorskiego w...
Stadion Narodowy w Warszawie_widok z części biurowej na terenie obiektu

Francuski Pawilon na Targach CSR – już po raz trzeci!

Francuskie firmy to nie tylko 80 mld zainwestowanego kapitału i blisko 250 000 miejsc pracy, ale również sprawdzone rozwiązania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. 12 kwietnia, podczas Targów CSR na stadionie PGE Narodowy, Francusko-Polska...
Polacy niechętnie składają skargi na nieuczciwych e-sprzedawców. Odstraszają ich długotrwałe procedury lub nie wiedzą, gdzie szukać pomocy

Polacy niechętnie składają skargi na nieuczciwych e-sprzedawców. Odstraszają ich długotrwałe procedury lub nie wiedzą,...

Większość konsumentów składa skargi na nieuczciwych e-sprzedawców dopiero przy stracie wyższej niż 300 zł. Drobniejsze oszustwa są bagatelizowane, bo obawiają się oni długotrwałych procedur. Według danych Federacji Konsumentów oszustwa w sieci zdarzają się coraz rzadziej,...
Ponad 40 proc. Polaków myśli o założeniu własnej firmy. Prawie milion jest zaangażowanych w sprzedaż bezpośrednią

Ponad 40 proc. Polaków myśli o założeniu własnej firmy. Prawie milion jest zaangażowanych w...

Ponad 70 proc. Polaków pozytywnie wypowiada się na temat przedsiębiorczości, a 41 proc. myśli o założeniu własnej firmy. Coraz częściej aktywizujemy się na własną rękę, m.in. poprzez zaangażowanie w sprzedaż bezpośrednią. Z firmami sprzedaży bezpośredniej współpracuje...
Źle wykonaną usługę kosmetyczną czy fryzjerską można reklamować. Można się nawet domagać odszkodowania

Źle wykonaną usługę kosmetyczną czy fryzjerską można reklamować. Można się nawet domagać odszkodowania

Klient może złożyć reklamację na źle wykonane usługi fryzjerskie czy kosmetyczne – przypomina Katarzyna Chwesiuk, prawnik z Federacji Konsumentów. Tak zawarte umowy to umowy o dzieło. Można się domagać obniżenia ceny, zwrotu pieniędzy, a przy poważnej...
Nieudany bal sylwestrowy można zareklamować

Nieudany bal sylwestrowy można zareklamować

Z sondaży wynika, że ponad 80 proc. Polaków chce uczcić tegorocznego sylwestra. Federacja Konsumentów przypomina, że w przypadku niezgodnej z umową zabawy sylwestrowej, można ją zareklamować. Organizator ponosi też odpowiedzialność za zniszczone lub zagubione rzeczy osobiste...
1611898573_dunajewska_biura_podrozy.png

Coraz więcej osób przed wyjazdem sprawdza biuro podróży. Przy wyborze oferty nie należy się...

Rośnie świadomość osób korzystających z usług biur podróży. Już 60 proc. podróżujących sprawdza touroperatora w internecie. Korzystając z ewidencji biur podróży, warto zwrócić uwagę na gwarancję bankową i kwotę ubezpieczenia – przypomina Aleksandra Dunajewska, prawnik Federacji Konsumentów. Radzi...

Zmiana sprzedawcy energii może przynieść oszczędności. Konsumenci wciąż są nieufni

Od 2007 roku odbiorcy energii mają możliwość zmiany jej sprzedawcy. Do tej pory na taki krok zdecydowało się ok. 370 tys. gospodarstw domowych. Konsumenci najczęściej obawiają się oszustwa ze strony akwizytorów oraz długotrwałych i skomplikowanych procedur....
UOKiK

Sprzedaż poza lokalem przedsiębiorcy – nieuczciwe praktyki

Nawet 300 zł dodatkowych kosztów za każdą domową wizytę osoby przypominającej o opóźnieniach w spłacie należności – takie procedury windykacyjne stosowała poznańska spółka sprzedająca produkty paramedyczne. To jeden przykładów niezgodnych z prawem praktyk przedsiębiorców...
Dlaczego odbiorcy gospodarstw domowych wolą przepłacać za energię?

Dlaczego odbiorcy gospodarstw domowych wolą przepłacać za energię?

Chociaż możliwość zmiany sprzedawcy energii funkcjonuje w Polsce już od siedmiu lat, to nadal nie jest zbyt popularna wśród odbiorców grupy taryfowej G. Co zniechęca polskich konsumentów do dokonania zmiany, skoro niejednokrotnie niesie ona...
uokik – Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Reklamacja – konsumencie uważaj

- Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględnia się - brzmi znajomo? Ograniczanie odpowiedzialności sprzedawcy i naruszanie terminów dotyczących zgłaszania zastrzeżeń odnośnie zakupionego towaru - to przykłady niezgodnych z prawem praktyk handlowców. 25 grudnia...
prawo

Szkolenia z przepisów nowej ustawy konsumenckiej

UOKiK oraz Federacja Konsumentów zapraszają rzeczników, przedstawicieli WIIH-ów i organizacji konsumenckich na bezpłatne szkolenia poświęcone zmianom w prawie konsumenckim. Szkoleni są bezpłatne. Odbędą się w 9 miastach - siedzibach delegatur UOKiK. Cykl warsztatów rozpocznie się 6 października...
UOKiK decyzja

Vigget – fikcyjna promocja

Spółka Vigget sprzedająca urządzenia paramedyczne na pokazach wprowadzała konsumentów w błąd stosując fikcyjną promocję – uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Spółka została ukarana kwotą 90 tys. zł Wypowiedź Agnieszki Ciucias Wicedyrektor Delegatury UOKiK w...
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK)

Vision Express – Decyzja UOKiK

- A teraz kupując okulary, dostajesz gratis jeszcze dwie pary – w rzeczywistości klient mógł liczyć jedynie na zniżkę na zakup kolejnej pary okularów. Urząd uznał, że reklamy promocji „3 w 1” Vision Express...
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK)

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uważnie przygląda się praktykom przedsiębiorców sprzedających towary na pokazach

Najnowsze działania UOKiK  dotyczą spółek Lama Gold oraz MedForLife. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uważnie przygląda się praktykom przedsiębiorców sprzedających towary na pokazach. Najnowsze działania dotyczą spółek Lama Gold oraz MedForLife Wypowiedź Agnieszki Majchrzak z Biura...
biuro pracownik szef

Praktyki akwizytorów – poznaj swoje prawa

Na pokazie i od akwizytora - to zapowiedź wygodnych zakupów pod warunkiem, że konsument zna swoje prawa, a przedsiębiorca je respektuje. Podstawowe prawo osób zawierających umowy poza lokalem przedsiębiorcy, to możliwość zrezygnowania w ciągu...
Ministerstwo Finansów

Resort finansów chce wprowadzić minimalny kapitał początkowy dla firm pożyczkowych i zwiększyć kary za...

Ministerstwo Finansów pracuje nad uregulowaniem branży parabankowej. Chce w ten sposób zwiększyć bezpieczeństwo klientów, korzystających z usług firm pożyczkowych i zapobiec sytuacji podobnej do problemów Amber Gold. Federacja Konsumentów przestrzega jednak przed nadmiernym windowaniem kar finansowych dla firm prowadzących...
rp_bf8675ccec_1749365079-FK-polisolokaty-ok.png

Federacja Konsumentów: polisolokaty niezrozumiałe, a przez to ryzykowne dla klienta

Korzystanie z polisolokat, które z założenia miały być produktem wolnym od podatku Belki, naraża klientów na straty. Zdaniem Piotra Czepulonisa, prawnika Federacji Konsumentów polisolokaty są obarczone wysokim ryzykiem ze względu na zbyt skomplikowaną konstrukcję. Polisolokaty...
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK)

Czy wiesz, gdzie jesz?

Najlepiej – w barach mlecznych i fast foodach, najgorzej – tam, gdzie spędzamy wakacje i ferie. Zastrzeżenia wzbudziło blisko 80 proc. punktów gastronomicznych skontrolowanych przez Inspekcję Handlową na zlecenie UOKiK Kurczaka podaje sprzątaczka brudną...
Alfred Franke, prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych

Projekt ustawy o dopuszczeniu pojazdów do ruchu drogowego

W czasie prezydencji naszego kraju w Radzie UE w Polsce mogą wejść w życie przepisy sprzeczne z prawodawstwem unijnym, które dodatkowo cofnęłyby polską motoryzację do lat 90-tych ubiegłego wieku. To konsekwencje przyjęcia projektu Ustawy...

NAJNOWSZY ARTYKUŁ

Małgorzata Splett – Dyrektor Działu FINPRO (ubezpieczenia finansowe i profesjonalne) i PEMA (fuzje i przejęcia) w Marsh Polska

Ceny ubezpieczeń na świecie stabilizują się – raport Marsh

Ceny ubezpieczeń na świecie wzrosły o 1% w pierwszym kwartale 2024 r. (spadek z 2% w Q4 2023) – wynika z najnowszego raportu Global...

GORĄCY TEMAT

Warszawa fot. Walter Herz biura

58% polskich prezesów wskazuje, że wdrożenie GenAI spowoduje poprawę efektywności pracy

45% (55% w Polsce) wątpi, że obecna ścieżka rozwoju ich firmy zapewni jej rentowność przez następną dekadę — to sygnalizuje konieczne transformacje. ...
Aleksander Mokrzycki, wiceprezes PFR Ventures

Transakcje na polskim rynku VC w I kwartale 2024 r.

PFR Ventures i Inovo VC przygotowały raport podsumowujący transakcje na polskim rynku venture capital (VC) w pierwszym kwartale 2024 roku. Z danych wynika, że...