Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

-Reklama-Osteopatia Kraków
Tagi Jan Karasek

Artykuły, wypowiedzi i informacje o: Jan Karasek

warszawa

KPMG: Sztuczna inteligencja zyskuje na popularności w polskich firmach

Dynamicznie rośnie znaczenie i popularność sztucznej inteligencji (AI) w  firmach w Polsce. Z technologii AI korzysta 15% organizacji, a 13% planuje je wdrożyć do końca 2023 roku. Pozostajemy w tyle za globalnym rynkiem, na którym...
KPMG

Transformacja cyfrowa: kluczowe znaczenie zasobów i cyfrowych kompetencji pracowników

Potencjał do cyfrowej transformacji przedsiębiorstw wynika z dostępnych w nich i ich otoczeniu zasobów i kompetentnych kadr. Z raportu KPMG, przeprowadzonego w  partnerstwie z Microsoft pt. „Monitor Transformacji Cyfrowej Biznesu” wynika, że więcej niż...
biznes prezes

Firmy w Polsce zyskują w ocenach klientów

Firmy w Polsce pomimo pandemii COVID-19 i zmiany formy interakcji z konsumentami skutecznie budują pozytywne doświadczenia klientów (ang. Customer Experience). Kolejny rok z rzędu respondenci lepiej ocenili doświadczenia oferowane przez marki – wskaźnik Customer...
Polska wciąż atrakcyjna dla globalnych marek. Tylko na obecności McDonald’s polska gospodarka zyskuje ponad 4 mld zł rocznie

Polska wciąż atrakcyjna dla globalnych marek. Tylko na obecności McDonald’s polska gospodarka zyskuje ponad...

– Obecność globalnych marek na polskim rynku mocno oddziałuje na całą gospodarkę – podkreśla Jan Karasek z firmy doradczej KPMG, która policzyła, jak McDonald’s wpływa na krajowy rynek. Oprócz 4,1 mld zł wartości dodanej dla gospodarki, m.in. w postaci...
Online shopping and e-commerce background

Nowa rzeczywistość i zwyczaje zakupowe konsumentów w dobie COVID-19

W wyniku pandemii COVID-19 Polacy zmienili zwyczaje zakupowe – aż 70% Polaków wstrzymało się z zakupami, połowa dokonuje tylko niezbędnych sprawunków, a co piąta osoba odłożyła większe zakupy na później. Ponad 70% osób w...
Galeria Północna (1)

Rynek mody w Polsce. Odzież, obuwie i dodatki – preferencje i wydatki Polaków

Polski rynek odzieżowo-tekstylny należy do jednego z najatrakcyjniejszych w Europie Środkowo-Wschodniej. Wartość produkcji sprzedanej sektora w 2016 r. wynosiła blisko 30 mld zł. Polacy w umiarkowany sposób interesują się modą i w większości dokonują...
KPMG

Eksport polskich produktów rolno-spożywczych wart 24,1 mld euro

W 2016 roku wpływy z polskiego eksportu produktów rolno-spożywczych wyniosły rekordowe 24,1 mld euro. Udział eksportu rolno-spożywczego w polskim handlu zagranicznym ogółem wyniósł ponad 13%, a nadwyżka generowana przez ten sektor ma duży wpływ...
KPMG

Raport: Zwyczaje zakupowe klientów e-commerce

Mieszkańcy naszego regionu już średnio raz na miesiąc robią zakupy online, przy czym ponad 40% transakcji realizują w zagranicznych sklepach internetowych. Klienci najchętniej kupują przy pomocy komputera, a jedynie 11% z nich preferuje zakupy...
KPMG

Blisko 60% spółek chce pozyskiwać innowacje poprzez rozwój swoich dostawców

W erze transformacji cyfrowej kluczem do sukcesu poszczególnych spółek i całych sektorów gospodarki jest innowacyjność – dla 70% dostawców innowacje w zakresie produktów i usług są elementem, na którym się koncentrują i stanowi wyróżnik na...
KPMG

Strategia cenowa ważnym punktem agendy zarządów

Ponad 60% przedsiębiorstw może zwiększyć swoje zyski o co najmniej 5% dzięki bardziej efektywnemu kształtowaniu cen produktów (ang. pricing). Użycie nowych technologii, analityka danych klientów i kształtowanie ceny na podstawie subiektywnej wartości produktu to...
KPI w Procesach Zakupowych – nadzór i kontrola

KPI w Procesach Zakupowych – nadzór i kontrola

Sprawność procesów zakupowych ma duży wpływ na funkcjonowanie całej organizacji. Ich doskonalenie i dobór najbardziej trafnych rozwiązań optymalizacyjnych mogą prowadzić do zmniejszenia ponoszonych przez przedsiębiorstwo kosztów. Serdecznie zapraszamy do udziału w warsztacie ,,KPI w Procesach...
biznes plan

Zakupy zyskują coraz ważniejszą rolę w polskich przedsiębiorstwach

Polskie organizacje stopniowo odchodzą od transakcyjnej realizacji zamówień na rzecz partnerstwa strategicznego i generowania wartości dodanej poprzez zakupy. Z raportu KPMG wynika jednak, że ok. 75% jest nadal na dość wczesnym lub średnim etapie...
Word Cloud „Big Data”

Rośnie znaczenie Big Data i zaawansowanych narzędzi analitycznych w obszarze HR

W ciągu najbliższych trzech lat 70% firm planuje rozpocząć lub rozszerzyć zakres stosowania zaawansowanych narzędzi analitycznych oraz Big Data w działach HR. Wykorzystanie analizy wielkich zbiorów danych i badań (tzw. evidence-based HR) pozwala na...

NAJNOWSZY ARTYKUŁ

Paweł Majtkowski, analityk rynków eToro

Polityka i gospodarka w grze: Co dalej z kursem złotego wobec...

W sobotę minął miesiąc od wyborów prezydenckich w USA, które znacząco umocniły dolara i osłabiły kurs złotego. Obecnie jednak, złoty powoli odrabia straty. Za...

GORĄCY TEMAT

motoryzacja przemysł samochod

Globalna sprzedaż samochodów hamuje i negatywnie wpływa na branżę motoryzacyjną w...

Kryzys niemieckiej motoryzacji, dotychczasowego lokomotywy europejskiej gospodarki, niesie ze sobą daleko idące konsekwencje. To nie tylko kwestia radości z cudzych niepowodzeń, ale także poważne...
Sławomir Grzelczak, prezes BIG InfoMonitor

Rekordowe zadłużenie polskich firm – zaległości przekroczyły 45 mld zł

Zaległości finansowe polskich firm po trzecim kwartale tego roku osiągnęły rekordowe 45 mld zł (ponad 10 mld euro). Problemów finansowych przybyło szczególnie w edukacji,...