Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

Tagi Nissan

Artykuły, wypowiedzi i informacje o: Nissan

Ford Ranger

Europejski rynek pickup-ów. Te modele zyskały na popularności

Zgodnie z danymi JATO Dynamics europejski rynek aut z nadwoziem typu pickup odnotował w pierwszych sześciu miesiącach 2017 roku wzrosty o 19 proc., a wolumen sprzedaży wyniósł 80 000 samochodów. Samochody te wybierane są...
Rośnie rynek systemów ogrzewania postojowego pojazdów. Wzrost przyspiesza rosnąca popularność samochodów elektrycznych

Rośnie rynek systemów ogrzewania postojowego pojazdów. Wzrost przyspiesza rosnąca popularność samochodów elektrycznych

W latach 2017–2021 rynek systemów ogrzewania postojowego pojazdów będzie rósł o blisko 4 proc. rocznie, wynika z raportu „Global Automotive Parking Heater Market 2017-2021”. Jednak ze względu na rosnącą popularność samochodów z napędem hybrydowym i elektrycznym, a także...
Toyota C-HR Hybrid

Japońskich producentów hybryd czeka rekordowy rok

W 2016 roku Toyota sprzedała na świecie 1,4 mln hybryd, zaś w tym roku jest na dobrej drodze do wyniku 1,5 mln egzemplarzy. Łącznie japońscy producenci, przede wszystkim Toyota i Honda, dostarczą w tym...
Największa w historii fala ataków hakerskich ominęła Polskę. W tym roku trzeba się spodziewać jednak kolejnych zagrożeń

Największa w historii fala ataków hakerskich ominęła Polskę. W tym roku trzeba się spodziewać...

Ponad 200 tys. komputerów, 150 państw, 50 tys. dol. okupu, paraliż międzynarodowych korporacji, szpitali, instytucji rządowych i transportu – to bilans największej w dotychczasowej historii fali cyberataków, które hakerzy przeprowadzili w ubiegłym tygodniu za pomocą oprogramowania WannaCry....
Carsharing sposobem na zmniejszenie kosztów użytkowania samochodu. Przełomowe może okazać się wykorzystywanie samochodów elektrycznych

Carsharing sposobem na zmniejszenie kosztów użytkowania samochodu. Przełomowe może okazać się wykorzystywanie samochodów elektrycznych

Carsharing, czyli system wspólnego użytkowania samochodów, funkcjonuje na świecie już od kilkunastu lat i obejmuje około 600 miast w wielu krajach. W Polsce tego typu usługi zdobywają dopiero popularność, ale już pojawiła się najnowsza i najbardziej ekologiczna...
Po polskich drogach jeździ coraz więcej elektrycznych aut. W tym roku zarejestrowano 160 takich pojazdów

Po polskich drogach jeździ coraz więcej elektrycznych aut. W tym roku zarejestrowano 160 takich...

W ubiegłym roku Polacy zarejestrowali 556 aut z napędem elektrycznym lub hybrydowym plug-in. To o 65 proc. więcej niż w poprzednich 12 miesiącach, ale ta dynamika jest przede wszystkim efektem niskiej bazy. W tym roku dynamika wzrostów...
Toyota C-HR

Ile kosztuje luksus w klasie crossoverów

Według informacji podanych przez firmę analityczną JATO, największe wzrosty wśród wszystkich segmentów nowych samochodów odnotował segment SUV/crossover. Raport PZPM pokazał natomiast, że za zwiększoną sprzedaż w dużej mierze odpowiadają klienci instytucjonalni. Z najnowszego raportu Polskiego...
Gill Pratt, CEO Toyota Research Institute

Potrzebne są standardy dla autonomicznych samochodów

Producenci samochodów inwestują miliardy dolarów w prace nad autonomicznymi samochodami, kierowanymi przez sztuczną inteligencję. Toyota, General Motors i firma Lyft zwróciły uwagę Senatu USA, że na tym etapie konieczne jest wypracowanie jednolitych regulacji dotyczących...
Lexus LF-FC

Samochody na wodór receptą na smog

Smog to zawieszona w powietrzu mieszanina pary wodnej i dymu – nie tylko dymu pochodzącego z pieców, ale i spalin z rur wydechowych, z zawartymi w nich substancjami chemicznymi oraz cząstkami stałymi. Substancje te,...
motoryzacja

Motoryzacja: co piąty przedstawiciel w Polsce widzi przyszłość branży w nowoczesnych technologiach

Z MotoBarometru Exact Systems wynika, że co piąty przedstawiciel automotive w Polsce widzi możliwość rozwoju branży w oparciu o nowoczesne technologie. Jednocześnie, tylko 14 proc. zgadza się ze stwierdzeniem, że w ciągu pięciu najbliższych...
1741687915_renault_rynek.png

Po siedmiu miesiącach import samochodów używanych wzrósł o ponad 13 proc. Do Polski trafiają...

11 lat i 8 miesięcy – to średni wiek importowanego w tym roku samochodu osobowego. To o 10 miesięcy więcej niż w 2015 roku – wynika z raportu Samar. Import w okresie od stycznia do lipca wzrósł o 13,4 proc. Liczba...
EY we Wrocławiu

Mazda najlepszą marką w opinii dealerów samochodowych

Dwie japońskie marki znalazły się na czele 9. „Badania satysfakcji dealerów samochodowych”. Mazda i Toyota zdobyły odpowiednio pierwsze i drugie miejsce w projekcie realizowanym przez DCG Dealer Consulting, pod patronatem merytorycznym firmy doradczej EY....
samochód

Najcenniejsze marki motoryzacyjne w 2016 roku

Toyota ponownie zwiększyła swoją przewagę nad pozostałymi markami motoryzacyjnymi w rankingu najbardziej wartościowych globalnych marek wg Forbesa. Według analiz Forbesa wartość marki Toyoty wzrosła w ciągu roku o 11% do 42,1 mld dolarów. Najcenniejsze marki...
Mitsubishi

Nissan i Mitsubishi Motors formują strategiczny sojusz

Firmy Nissan Motor Co., Ltd., ("Nissan"), oraz Mitsubishi Motors Corporation, ("MMC") ogłosiły dziś, iż podpisały umowę ramową w celu stworzenia dalekosiężnego strategicznego sojuszu pomiędzy tymi dwoma japońskimi markami samochodowymi. Po emisji akcji przez MMC, Nissan...
Werner Puchert

Werner Puchert przechodzi do Deloitte Digital CE

Deloitte Digital w Polsce wzmocnił Werner Puchert, który dołączył do zespołu jako szef działu Experience Design. Werner ma 14-letnie doświadczenie w branży digital. Do Warszawy przechodzi z Deloitte Digital South Africa. Wcześniej pracował m.in....
Fabryka Toyoty zasilana energią z odpadów komunalnych

Toyota Mirai otrzymała tytuł World Green Car of The Year 2016

Na Salonie Samochodowym w Nowym Jorku ogłoszono wyniki konkursu World Car of The Year. Jurorzy z całego świata, wśród nich Polak - Maciej Pertyński, przyznali tytuł World Green Car of The Year napędzanej ogniwami...
Toyota Mirai

Społeczeństwo wodorowe – przyszłość czy marzenie?

Pytanie pojawiło się wraz z nadejściem pierwszych seryjnych samochodów z napędem wodorowym. Obecnie na rynku są dwa takie auta: Toyota Mirai i Hyundai ix35. Wkrótce mają się pojawić kolejne. Toyotę Mirai można było zobaczyć...
Toyota Auris HYBRID 2015

Rok 2015 rekordowym rokiem dla Toyoty w Polsce

Toyota sprzedała w Polsce w 2015 roku rekordową w swojej historii liczbę samochodów. Jednocześnie okazała się drugą najpopularniejszą marką pod względem zarejestrowanych w 2015 roku samochodów osobowych. Rok 2015 okazał się rekordowym dla marki...
Toyota Highway Teammate – technologia automatycznego prowadzenia pojazdów – testy Lexusa GS

Toyota ponownie zwycięzcą w rankingu niezawodności Consumer Reports

Consumer Reports, wpływowa amerykańska organizacja konsumencka, opublikowała raport „Most and Least Reliable Cars”. Toyota ponownie jest niekwestionowanym liderem tego zestawienia, umieszczając łącznie 19 aut (Toyota i Lexus) w 14 kategoriach. To kolejne potwierdzenie opinii...
skoda

Średnie ceny nowych samochodów w Polsce w czerwcu 2015 r. wzrosły o 5,4% m/m...

Indeks a poszczególne koncerny Tendencje w sprzedaży poszczególnych koncernów motoryzacyjnych są zróżnicowane. Analizie poddawanych jest 8 koncernów, które odpowiadają za 91% sprzedaży w Polsce, tj. Volkswagen, PSA, Toyota, Renault, Opel, Nissan, Hyundai oraz Ford. Spośród...
skoda

Kupujemy auta, na które nas stać

Ceny nowych samochodów (indeks ważony udziałami w sprzedaży) w Polsce spadły w maju 2015 r. średnio o 5% m/m, ale spadek ten nastąpił po uprzednim wzroście cen w kwietniu o 4,4% m/m. W ujęciu...
Wojciech Zieliński, Prezes Zarządu MakoLab S.A.

Wojciech Zieliński, Prezes MakoLab: Rok obrotowy 2014 był szczególnie korzystny

Powiększenie sprzedaży całkowitej w I kwartale 2015 r. o aż 44% w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku potwierdza nasz stabilny kurs rozwojowy” – komentuje najnowsze wyniki spółki Wojciech Zieliński, Prezes Zarządu MakoLab S.A., firmy notowanej na rynku NewConnect będącej dostawcą usług IT i rozwiązań webowych dla biznesu.
problem-449368_1280

Dane w wielkim mieście

Szczególne znaczenie będzie odgrywać odpowiednia analiza i interpretacja danych pozyskanych w czasie rzeczywistym. W Europie liczba beneficjentów tych systemów osiągnie 10,2 miliona do 2021 roku, co stanowi pięciokrotny wzrost w stosunku do lat ubiegłych. Nowoczesne...
makolab-spolka

MakoLab oczekuje utrzymania dwucyfrowej dynamiki wzrostu sprzedaży. Spółce pomaga światowy boom na rozwiązania z...

Łódzka spółka MakoLab notowana na NewConnect osiągnęła w I kwartale w ujęciu rocznym o ponad 40 proc. wyższe przychody dzięki znacznej, bo przekraczającej 2/3 całkowitych sprzedaży, ekspozycji na rynki zagraniczne. Firmie sprzyja coraz większa popularność komunikacji firm z otoczeniem...
Rafał Antczak, wiceprezes firmy doradczej Deloitte Business Consulting

Czy już niedługo będziemy jeździli wyłącznie elektrykami?

Nowe preferencje konsumentów - tzw. pokolenia Y - oraz moda na ekologię, w połączeniu z regulacjami rządowymi wpływają na rozwój innowacji i technologii w motoryzacji. Jednym z najbardziej zauważalnych obecnie trendów jest rozwój segmentu...
MCI podsumowuje zeszły rok

MCI Management partnerem Global Webit Congress 2014

MCI Management, jeden z czołowych technologicznych funduszy PE/VC w Europie Środkowo-Wschodniej, został jedynym w Polsce oficjalnym parterem konferencji Global Webit Congress 2014. Najbliższa, szósta już edycja Global Webit Congress (GWC), to jedno z najważniejszych i...

Koncerny motoryzacyjne najbardziej ekologicznymi markami na świecie

Z czwartej edycji rankingu „Best Global Green Brands” opublikowanego przez globalną firmę Interbrand, a współtworzonego przez Deloitte, wynika, że najbardziej ekologiczne marki na świecie reprezentują branżę samochodową. Firmy z tego sektora zajmują pierwsze cztery...
Apple Sklep

Apple wprowadza CarPlay: sprytniejszy, bezpieczniejszy i fajniejszy sposób używania iPhone’a w samochodzie

Czołowi producenci samochodów wprowadzają do swoich modeli rozwiązanie CarPlay, dzięki któremu iPhone’a używa się w samochodzie inteligentniej, bezpieczniej i ciekawiej. CarPlay oferuje użytkownikom iPhone’a fantastycznie intuicyjne sposoby nawiązywania połączeń, korzystania z Map, słuchania muzyki...
karta kredytowa

„Cenne” karty kredytowe PKO Banku Polskiego

„Karty w grze” to loteria, w której klienci PKO Banku Polskiego korzystający z kart kredytowych mogą wygrać atrakcyjne nagrody. Aby wziąć w niej udział wystarczy wysłać jeden sms i dokonać przynajmniej jednej transakcji bezgotówkowej...
Toyota po raz kolejny znalazła się na szczycie listy najcenniejszych marek motoryzacyjnych w rankingu BrandZ™ 100 Most Valuable Global Brands 2015. Badanie przeprowadziła firma Millward Brown Optimor, która wyceniła markę Toyoty na 28,9 mld dolarów (26,5 mld Euro). Lexus awansował w rankingu na 10. pozycję, w porównaniu do 11. miejsca w ubiegłym roku. Zdecydowały o tym systematyczne podnoszenie jakości produktów i szeroka gama odnowionych modeli. Wartość Lexusa wyceniono na 4,3 mld dolarów (3,9 mld Euro). Ranking BrandZ™ ukazuje się od 10 lat. W tym czasie Toyota okazała się liderem branży motoryzacyjnej 8 razy. O dominującej pozycji marki decyduje innowacyjność firmy, wynikająca z szeroko zakrojonych badań nad nowymi technologiami, odważna polityka, najwyższa jakość i trwałość jej produktów oraz ogromny wkład we wdrażanie wizji zrównoważonej, świadomej mobilności. W 2014 roku firma wprowadziła na rynek pierwszy seryjny samochód na wodorowe ogniwa paliwowe – model Mirai. Nowatorski sedan jest już dostępny w Japonii. Na rynku europejskim i amerykańskim pojawi się w drugiej połowie tego roku. Toyota okazała się pionierem nowej technologii już po raz drugi. W 1997 roku firma wprowadziła na rynek Toyotę Prius, pierwszy seryjny samochód hybrydowy. Od tamtej pory Toyota sprzedała na całym świecie ponad 7 milionów hybryd. Europejscy kierowcy mogą wybierać spośród 15 modeli Toyoty i Lexusa. Toyota jest największym producentem samochodów na świecie. W 2014 roku koncern zwiększył sprzedaż o 2,5% do poziomu 10,2 milionów samochodów, co także pozytywnie wpłynęło na wartość marki w tegorocznym zestawieniu. BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands 2015 to jedyne badanie mierzące postrzeganie marki na podstawie wywiadów z około 2 milionami konsumentów w 30 krajach na temat tysięcy marek oferujących produkty klientom indywidualnym. Według autorów raportu postrzeganie marki przez konsumentów ma kluczowe znaczenie w ocenie jej wartości. Ich zdaniem na budowanie marki składają się przede wszystkim: sposób funkcjonowania firmy, jakość dostarczanego produktu, przejrzystość pozycjonowania na rynku i silne przywództwo.

Ból głowy dealerów japońskich samochodów

Polscy właściciele samochodów marki Honda, Nissan i Toyota w Polsce mogą jeździć spokojnie. Wstrzymanie produkcji tych marek może przyprawić o ból głowy jedynie dealerów nowych aut – ocenia ekspert ogólnopolskiej sieci ProfiAuto. Przerwa w produkcji,...

NAJNOWSZY ARTYKUŁ

frankowicze

Frankowicze triumfują. Sąd Najwyższy potwierdza nieważność umów walutowych

Frankowicze mogą odetchnąć z ulgą – Sąd Najwyższy w uchwale pełnej Izby Cywilnej potwierdził dotychczasowe orzecznictwo co do nieważności umów powiązanych z walutą obcą....

GORĄCY TEMAT

Warszawa fot. Walter Herz biura

58% polskich prezesów wskazuje, że wdrożenie GenAI spowoduje poprawę efektywności pracy

45% (55% w Polsce) wątpi, że obecna ścieżka rozwoju ich firmy zapewni jej rentowność przez następną dekadę — to sygnalizuje konieczne transformacje. ...
Aleksander Mokrzycki, wiceprezes PFR Ventures

Transakcje na polskim rynku VC w I kwartale 2024 r.

PFR Ventures i Inovo VC przygotowały raport podsumowujący transakcje na polskim rynku venture capital (VC) w pierwszym kwartale 2024 roku. Z danych wynika, że...