8.4 C
Warsaw
wtorek, Luty 19, 2019
Tagi Paweł Łukasiak

Informacje, komentarze i wypowiedzi: Paweł Łukasiak

Siła konsumentów wciąż niewykorzystana. Ich świadome wybory mogą wymuszać etyczne zachowania firm

Siła konsumentów wciąż niewykorzystana. Ich świadome wybory mogą wymuszać etyczne zachowania firm

Konsumenci pełnią istotną rolę w kształtowaniu postępowania przedsiębiorców. To od ich codziennych wyborów w czasie zakupów zależy to, jakie firmy funkcjonują na rynku – przekonuje Paweł Łukasiak, prezes Akademii Rozwoju Filantropii. Siła sprawcza konsumentów nie jest jednak...
Przed świętami rośnie gotowość Polaków do pomagania. Do dobroczynności coraz bardziej zachęcają media społecznościowe i nowe technologie

Przed świętami rośnie gotowość Polaków do pomagania. Do dobroczynności coraz bardziej zachęcają media społecznościowe...

W sezonie świątecznym rośnie gotowość społeczeństwa do bezinteresownej pomocy potrzebującym. Ulubioną formą działalności dobroczynnej Polaków jest wrzucanie pieniędzy do puszek, przekazanie 1 proc. podatku na szczytny cel albo wysłanie charytatywnego SMS-a. Rośnie też wsparcie...

Największe polskie firmy odpowiadają za ¼ PKB kraju. Skala działania pozwala im skutecznie pomagać...

Największe przedsiębiorstwa, stanowiące ok. 1 proc. ogółu firm w Polsce, coraz częściej angażują się w działalność społeczną i charytatywną. – Dobroczynność jest elementem społecznej odpowiedzialności biznesu, a ta wspiera całą strategię biznesu – przekonuje Barbara Tęcza z PKN Orlen....

Orlen, Totalizator Sportowy, Tikkurila i Allegro Dobroczyńcami Roku. Dynamicznie rośnie liczba firm zaangażowanych w...

Społeczne zaangażowanie ma coraz większe znaczenie dla coraz większej liczby firm. W tym roku do wyścigu o tytuł Dobroczyńca Roku wzięło udział znacznie więcej przedsiębiorstw, nie tylko dużych korporacji, lecz także małych i średnich firm. Wśród nagrodzonych są...

Projekty społeczne mogą być dobrą inwestycją prywatnych pieniędzy. Zwrot z niej ma wymiar nie...

W Polsce rozwija się nowoczesna dobroczynność i rośnie zaangażowanie społeczne. Polacy coraz częściej angażują się w akcje charytatywne, coraz chętniej też poświęcają swój czas i pieniądze na projekty społeczne. Ważne jest dla nich osobiste zaangażowanie i wiedza na temat...

Polacy 1 procentem wspierają głównie duże fundacje, które mają za co się promować. Wciąż...

12,5 mln podatników zdecydowało się w ubiegłym roku na przekazanie 1 proc. podatku organizacjom pożytku publicznego. Dało to kwotę ponad pół miliarda złotych. Większość trafiała jednak do dużych ogólnopolskich fundacji, które mają środki na promocję....

Co roku przed świętami rośnie popularność akcji charytatywnych

Już co piąty Polak na co dzień angażuje się w pomoc innym. Święta Bożego Narodzenia skłaniają do pomagania wielu ludzi. W tym roku w ramach akcji Szlachetna Paczka pobity został kolejny rekord – 21 tys. paczek...

Co piąty Polak jest wolontariuszem. Coraz częściej w pomoc innym angażują się pracownicy i...

W wolontariat angażuje się coraz więcej osób. Często w różnego rodzaju akcje społeczne, ekologiczne czy pomoc potrzebującym włączają się całe rodziny i firmy. W ramach wolontariatu kompetencji swoimi doświadczeniami i wiedzą coraz chętniej dzielą się osoby...

Fundusze wieczyste jako żywe pomniki. Kapitał darczyńców wspiera ważne cele społeczne

W Polsce rośnie liczba funduszy wieczystych zarządzanych przez stowarzyszenia i fundacje. Wedle różnych szacunków jest ich nawet 200. Są one jedną ze współczesnych form filantropii indywidualnej – zapewniają długofalowe wsparcie celów społecznych ważnych dla fundatora, najczęściej są...
Wywiad kamera telewizja

Show-biznes pomaga potrzebującym

Pokazują się na czerwonych dywanach nie tylko dlatego, że są znani i lubiani. Dzięki swojej popularności zwracają uwagę na istotne problemy. Polskie gwiazdy show-biznesu coraz częściej chcą pomagać. „»Gwiazdy Dobroczynności« to ludzie, którzy wykorzystują swoją...
rp_df7c1f4574_2082485906-filantropia-wolontariat.png

Wolontariat coraz popularniejszy. Już co piąty Polak dobrowolnie i za darmo pomaga innym

Polacy pomagają coraz więcej, coraz chętniej i już nie tylko przy okazji takich inicjatyw jak Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Ubiegły rok był przełomowy dla wolontariatu. Polacy zaangażowali się w nowe formy pomagania. Popularnością cieszyły się zwłaszcza wolontariat rodzinny...
rp_5fecb7e88e_1342036164-filantropia-pomaganie.png

W Polsce rozwijają się nowe formy dobroczynności. Pomagamy nie tylko od święta

Polacy coraz chętniej wspierają dobroczynność i filantropię. Sukcesy święci nie tylko Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, lecz także nowe inicjatywy, takie jak „Szlachetna Paczka”, program „Działaj Lokalnie”, pozabudżetowe programy stypendialne czy platformy finansowania społecznościowego. Mimo rozwoju wielu...

GORĄCY TEMAT

143936video

Jak wprowadzić zasady rynkowe w polskim sektorze energetycznym?

Rozwój energetyki rozproszonej, w tym odnawialnej, wymaga odpowiedniej legislacji ze strony państwa. Konieczne jest zmiana podejścia do pozyskiwania energii w oparciu o siłę wiatru, która...
Robert Nogacki Kancelaria Prawna Skarbiec

Nowe zasady pobierania podatku u źródła, czyli nowe problemy podatników

Z początkiem 2019 r. weszły w życie istotne zmiany w podatkach dochodowych w tym, m.in. nowe regulacje w zakresie poboru podatku u źródła. W...
e-pit administracja

PIT 2019 r. – warto wiedzieć: ulgi, świadczenia, dochody, dodatki i...

Pierwsze zeznania roczne za 2018 r. zostały już złożone. Do 31 stycznia powinni zrobić to podatnicy, którzy rozliczają się według ryczałtu i karty podatkowej....
Mirosław Michna, partner w dziale doradztwa podatkowego, szef zespołu doradców dla branży motoryzacyjnej w KPMG w Polsce

Kluczowe trendy i perspektywy branży motoryzacyjnej do 2030 r.

Kluczowym trendem w branży motoryzacyjnej do 2030 r. będzie zdolność łączenia się pojazdów z otoczeniem i digitalizacja – wynika z badania KPMG przeprowadzonego wśród...

Problemy niemieckiego przemysłu to nasz problem

27 proc. polskiego eksportu trafia do Niemiec, a właśnie z tego kraju napływają fatalne dane o produkcji przemysłowej. Wartość polskiego eksportu do Niemiec to 55...