9.5 C
Warszawa
piątek, 26 lutego, 2021

Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

Tagi Szymon Mordasiewicz

Artykuły, wypowiedzi i informacje o: Szymon Mordasiewicz

Szymon Mordasiewicz z GfK

Badanie GfK: Polscy konsumenci częściej odrzucają plastik i mocniej stawiają na recykling

Aż 31% polskich nabywców przestało kupować produkty ze względu na ich szkodliwy wpływ na środowisko. Z roku na rok, jako konsumenci, podejmujemy także znacznie więcej działań mających na celu ograniczenie zużycia plastikowych odpadów. Takie...
Szymon Mordasiewicz z GfK

GfK: w Polsce rośnie moda na ekologiczne kosmetyki

Wartość rynku ekologicznych kosmetyków w Polsce sięga już niemal 200 milionów złotych i ciągle rośnie. To zasługa coraz większego asortymentu i stale rosnącego zainteresowania ze strony konsumentów. Takie dane płyną z najnowszych analiz Panelu...
Jakie normy prawne powinien spełnić każdy właściciel restauracji?

Świetna kondycja polskiego rynku gastronomicznego

Według raportu GfK „Rynek gastronomiczny w Polsce 2018” odsetek Polaków odwiedzających punkty gastronomiczne wzrósł w roku 2018 w porównaniu z rokiem poprzednim o ponad 20 proc., osiągając najwyższy poziom od dziesięciu lat. Również średnie...
Społeczność LGBT niedocenianą grupą konsumencką. Ma dużą siłę nabywczą i chętnie inwestuje w wygląd i zdrowie

Społeczność LGBT niedocenianą grupą konsumencką. Ma dużą siłę nabywczą i chętnie inwestuje w wygląd...

Członkowie społeczności LGBT stanowią 10 proc. polskich konsumentów. To zamożna grupa, mająca dużą siłę nabywczą i chętnie inwestująca w siebie. Kobiety LGBT+ najwięcej pieniędzy wydają na zdrową, naturalną żywność, mężczyźni natomiast chętnie kupują produkty do pielęgnacji...
Szymon Mordasiewicz, dyrektor zarządzający Nielsen w Polsce

Zapomnijmy o prostej segmentacji klientów, wkraczamy w erę konsumpcjonizmu hybrydowego

Przygotowując strategie sprzedażowe, firmy często stosują segmentowanie swoich klientów, m.in. pod kątem zasobności portfela. Tymczasem patrząc na współczesne trendy i analizując czynniki wpływające na decyzje zakupowe Polaków, można zauważyć, że coraz trudniej jest ich...
Będzie rosła sprzedaż żywności w internecie. Sklepy w sieci staną się konkurencją dla tradycyjnych

Będzie rosła sprzedaż żywności w internecie. Sklepy w sieci staną się konkurencją dla tradycyjnych

Tylko 1 proc. produktów szybkozbywalnych, w tym żywności, konsumenci kupują przez internet. W ciągu najbliższych 2–3 lat wzrost ma być jednak co najmniej dwukrotny. Konsumenci produktów FMCG są przywiązani do sklepów stacjonarnych, bo obawiają się gorszej...
Szymon Mordasiewicz, dyrektor zarządzający Nielsen w Polsce

Polaków ogarnia gorączka zakupów. Będziemy kupować coraz więcej

Kupujemy więcej i więcej. W ujęciu rok do roku sektor FMCG odnotował za okres styczeń-kwiecień wzrost sprzedaży na poziomie +3,5% w koszyku spożywczym i +3,8% w koszyku chemicznym. W tym segmencie Polska w 2016...
2129769481_dnb_millenialsi.png

Milenialsi stanowią już 25 proc. polskiego społeczeństwa. Handel musi dostosować swoją ofertę do tego...

Co czwarty Polak jest milenialsem. Młode pokolenie ma coraz większą siłę nabywczą. To ludzie żyjący online, maksymalnie wykorzystujący media społecznościowe, aktywni i mający wysokie oczekiwania. Najlepiej tę grupę określają trzy hashtagi: HASHwe, HASHmore, HASHnow –...
samochody światła komunikacja droga transport

Assistance dla bezpieczeństwa i wygody

Blisko 1,8 mln Polaków skorzystało w 2014 r. z usługi assistance. Co ważne, wzrasta wśród nas świadomość tego, czym ona jest (z 42 do 64%). Z czego wynika zwiększone zainteresowanie pakietem całodobowej pomocy? Wyręcza w...

GORĄCY TEMAT

euler hermes

Niemcy: Rollercoaster wzrostu gospodarczego będzie trwać w 2021 r.

Niemiecka gospodarka skurczyła się o -5,0% w 2020 r., co mimo wszystko sugeruje, że pomimo drugiego lockdownu aktywność gospodarcza w ostatnim kwartale utrzymała się...
We wschodniej Ukrainie pomocy humanitarnej potrzebuje 3,5 mln osób. Koronawirus dołożył nowych problemów

We wschodniej Ukrainie pomocy humanitarnej potrzebuje 3,5 mln osób. Koronawirus dołożył...

W związku z trwającym od siedmiu lat konfliktem zbrojnym we wschodniej Ukrainie pomocy humanitarnej potrzebuje w tej chwili ok. 3,5 mln z 5,2 mln osób, które zamieszkują ten...
e-papieros

Branża e-papierosów nie zgadza się z akcyzą i opłatą za banderole

Akcyza na płyny do e-papierosów i wyroby nowatorskie oraz koszty związane z zakupem banderol legalizacyjnych wywołują w branży sporo kontrowersji – jest to...
pieniądze

Styczniowa odwilż na rynku pożyczek

Sprzedaż pożyczek pozabankowych spadła w styczniu o blisko 11 proc. w ujęciu wartościowym w porównaniu z grudniem. Mając na uwadze, że koniec roku to...

Firmy częściej powinny wkalkulowywać w swoją działalność ryzyko ataków hakerskich

Wraz z dokonującą się coraz bardziej dynamicznie cyfryzacją biznesu rośnie liczba ataków hakerskich – firmy, niezależnie od wielkości, powinny już wkalkulowywać to ryzyko w...