Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

Tagi Toyota Motor Corporation

Artykuły, wypowiedzi i informacje o: Toyota Motor Corporation

fabryka toyota motoryzacja

Toyota rewolucjonizuje produkcję samochodów elektrycznych

W związku z przygotowaniem do wprowadzenie do produkcji nowych typów baterii do samochodów elektrycznych oraz nowej generacji aut Toyota Motor Corporation zapowiada zmiany w procesach produkcyjnych. Wykorzystanie innowacyjnych technologii oraz nowych metod produkcji ma...
Koji Sato Toyota Motor Corporation

Koji Sato nowym prezydentem Toyota Motor Corporation

Koji Sato nowym prezydentem i dyrektorem generalnym Toyota Motor Corporation (TMC) Akio Toyoda, dotychczasowy prezydent Toyoty, obejmie stanowisko prezesa Zarządu spółki Takashi Watanabe nowym prezydentem marki Lexus Tomoya Takahashi stanie na czele TOYOTA...
Akio Toyoda

Toyota ogłasza szczegóły strategii dotyczącej samochodów elektrycznych. 30 modeli do 2030 roku

30 bateryjnych samochodów elektrycznych w gamie Toyoty do 2030 3,5 miliona rocznej sprzedaży BEV do 2030 roku 100-procentowa sprzedaż bezemisyjnych samochodów przez Toyota Motor Europe do 2035 roku Prezentacja 16 modeli BEV Toyoty...
A001_C003_1121Q9

Toyota najbardziej wartościową marką w branży motoryzacyjnej według Interbrand

Toyota jest najcenniejszą marką motoryzacyjną i siódmą najbardziej wartościową marką na świecie. Najnowszy ranking Best Global Brands 2021 firmy Interbrand potwierdził dominację Toyoty w branży motoryzacyjnej już po raz 18. W tym roku wartość...
Toyota TMMP. Uroczystość pierwszego dokręcenia śruby kluczem dynamometrycznym w hybrydowej przekladli „smal/smal”

Toyota Motor Europe sprzedała ponad pół miliona hybryd w 9 miesięcy. Dane z trzech...

Toyota Motor Europe (TME) sprzedała od początku roku 507 987 hybryd Hybrydy stanowią 59% całkowitej sprzedaży TME Gama hybryd marki powiększyła się o nowego crossovera Yarisa Cross Najpopularniejszym modelem hybrydowym jest Yaris (130 986 aut) ...
Matt Harrison, wiceprezydent Toyota Motor Europe

Bezemisyjne autobusy wodorowe otrzymują wspólne logo Toyoty i CaetanoBus

Toyota i CaetanoBus podjęły decyzję o cobrandingu bezemisyjnych autobusów H2.City Gold i e.City Gold produkowanych w zakładach CaetanoBus w Portugalii Toyota Motor Europe dostarcza firmie CaetanoBus elektryczne napędy na ogniwa paliwowe do wodorowych...
Toyota Motor North America – siedziba główna w Plano w Teksasie

Toyota udostępnia 24 000 patentów na technologie zelektryfikowanych napędów

Toyota Motor Corporation, chcąc przyspieszyć popularyzację zelektryfikowanych samochodów, udostępni do publicznego użytku bez opłat licencyjnych prawie 24 000 patentów, wypracowanych przez koncern w ciągu ponad 20 lat doświadczeń w tworzeniu niskoemisyjnych samochodów. Co więcej,...
Alain Uyttenhoven

Alain Uyttenhoven o zmianach zachodzących w gamie produktów Toyoty

W gamie modelowej Toyoty trwa rewolucja, zapoczątkowana w 2016 roku przez kompaktowego crossovera Toyota C-HR. W roku 2018 dołączyły do niego kolejne, jak Toyota RAV4, sedan Camry czy sportowa Supra. W roku 2019 nadszedł...
Toyota Environmental Challenge 2050

Wodór z powietrza – nowy projekt badawczy Toyoty i instytutu DIFFER

Toyota pracuje nad nowym urządzeniem, które w kontakcie z powietrzem, pod wpływem światła słonecznego produkuje wodór – bez żadnych kosztów. Pomysł ten stanowi punkt wyjścia do badań naukowych, prowadzonych wspólnie przez Toyota Motor Europe...
Toyota Mirai

Toyota Mirai w Arabii Saudyjskiej. Naftowy potentat stawia na wodór

Toyota dostarczy do Arabii Saudyjskiej pilotażową flotę samochodów elektrycznych na ogniwa paliwowe, zasilanych sprężonym wodorem. Sedany Mirai zamówiły firmy Saudi Aramco i Air Products, które otworzą w tym roku pierwszą stację wodorową w tym...
Didier Leroy, wiceprezes Toyota Motor Corporation (TMC)

Toyota i PSA zacieśniają współpracę

Toyota Motor Corporation (TMC) i Grupa PSA (PSA) ogłosiły, że zacieśniają współpracę. Pod koniec 2019 roku PSA rozszerzy gamę samochodów dostawczych produkowanych wspólnie z Toyotą na europejski rynek. Toyota rozpocznie sprzedaż modelu z segmentu...
Toyota i Park24

Toyota inwestuje 500 milionów dolarów w autonomiczne samochody Ubera

Toyota Motor Corporation inwestuje pół miliarda dolarów w Uber Technologies, aby wspólnie prowadzić prace nad autonomicznymi samochodami. Obie firmy zintegrują swoje dotychczasowe technologie w specjalnie opracowanych do tego celu samochodach Toyoty, które zostaną włączone...
prius__mar__04_2_2

Porozumiewające się samochody Toyoty same unikną wypadku

Toyota Motor Corporation rozpocznie w 2021 roku w USA sprzedaż samochodów zdolnych do automatycznej wymiany informacji między sobą oraz z urządzeniami infrastruktury drogowej, aby zapobiegać wypadkom. System DSRC będzie wykorzystywał fale krótkiego zasięgu. Dzięki...
Toyota Environmental Challenge 2050

Toyota inwestuje 2,8 miliarda dolarów w zintegrowane oprogramowanie do autonomicznych samochodów

Toyota zakłada nową firmę Toyota Research Institute-Advanced Development (TRI-AD), która przyspieszy opracowanie autonomicznych samochodów; Wartość inwestycji to 300 miliardów jenów (2,8 miliarda dolarów); Prezesem firmy zostanie dr James Kuffner, obecny dyrektor technologiczny Toyota...
Shigeki Terashi

Toyota sprzedała w 2017 roku 1,52 mln hybryd

Toyota sprzedała w 2017 roku 1,52 mln hybryd, o 8% więcej w stosunku do 2016 roku. W ten sposób Toyota zrealizowała jeden z celów planu Environmental Challenge 2050 o 3 lata wcześniej niż pierwotnie...
Human Support Robot

Toyota i NTT połączą siły w opracowywaniu robotów domowych nowych generacji

Toyota Motor Corporation (TMC) oraz Nippon Telegraph and Telephone Corporation (NTT) rozpoczęły wspólne badania nad udoskonalaniem robotów domowych, które będą mogły harmonijnie współpracować z ludźmi. Przez lata badania nad robotami skupiały się na robotach...
fabryka przemysł motoryzacyjny

Made in Poland – jaka jest polska motoryzacja

W jakiej kondycji jest polska motoryzacja i czy w ogóle jeszcze istnieje? Wbrew dosyć powszechnym, pesymistycznym opiniom - ma się całkiem nieźle. O inwestycjach, poczynionych w ostatnich latach można napisać książkę. Prężnie działają fabryki...
Akio Toyoda

Toyota i Mazda zawarły umowę o partnerstwie biznesowym i kapitałowym

Umowa otwiera nowy etap współpracy w pięciu ważnych obszarach, zapewniającej firmom dalszy rozwój. Toyota Motor Corporation i Mazda Motor Corporation zawarły umowę o partnerstwie biznesowym i kapitałowym, która pozwoli rozszerzyć i zacieśnić dotychczasową współpracę. Porozumienie...
Akio Toyoda

Wyniki sprzedaży Toyota Motor Corporation w 2016 roku

Toyota Motor Corporation (TMC) opublikowała wyniki sprzedaży na świecie w 2016 roku. Koncern zanotował wzrost sprzedaży o 0,2% i po raz trzeci z rzędu przekroczył liczbę 10 milionów sprzedanych samochodów w ciągu roku. Toyota, Lexus,...
Toyota Mirai

Czy naftowy potentat przestawi się na wodór? Abu Zabi buduje stację tankowania wodoru

Toyota wraz z partnerami biznesowymi i rządem Abu Zabi przeprowadzi testy Toyoty Mirai, których celem jest analiza możliwości wprowadzenia motoryzacji opartej na wodorze. W maju tego roku zostanie otwarta w stolicy pierwsza stacja tankowania...
Akio Toyoda 4

Mówią o nim „Top Gun” – Akio Toyoda

Akio Toyoda, prezydent Toyota Motor Corporation, to doskonały przykład człowieka, który zamienił swoją pasję w sposób na życie. Członek rodziny, która samochody ma we krwi, od wczesnej młodości uwielbiał szybką jazdę. Dlatego równolegle z...
Akio Toyoda

Akio Toyoda prezesem spółki Toyoty odpowiedzialnej za budowę samochodów elektrycznych

1 grudnia rozpoczęła działalność nowa spółka Toyoty powołana do konstruowania i wprowadzania do produkcji samochodów elektrycznych. Na jej czele stanął Akio Toyoda, prezydent Toyota Motor Corporation. W zarządzie nowej spółki zasiedli także Mitsuhisa Kato,...
Tokyo taxi – Toyota

Toyota prowadzi prace nad taksówką nowej generacji

Japońska branża taksówkowa i Toyota nawiązały współpracę w celu stworzenia i wprowadzenia japońskiej taksówki przyszłości. 8 sierpnia, w rocznicę uruchomienia pierwszej w Japonii taksówki w 1912 roku, Japońska Federacja Zrzeszeń Taksówkowych i Toyota Motor Corporation...
Toyota Prius

Toyoty z globalnym dostępem do sieci telekomunikacyjnych

Toyota Motor Corporation (TMC) i KDDI Corporation (KDDI) podjęły współpracę, aby stworzyć globalną platformę komunikacyjną, która przyspieszy rozwój łączności między samochodami z wykorzystaniem sieci komórkowych, bez korzystania z roamingu. Umożliwi to szeroko zakrojone korzystanie...
lexus_nx_300h_13

Będzie nowy crossover Lexusa!

Jak podaje portal Lexus Enthusiast, Toyota Motor Corporation, macierzysty koncern japońskiego producenta samochodów luksusowych, zarejestrował w Europie i Australii znaki towarowe zapowiadające wprowadzenie nowego modelu samochodu – Lexus UX.  Jako pierwsi zarejestrowanie nowych znaków towarowych...
toyota

Toyota zostanie jedynym właścicielem Daihatsu

Toyota Motor Corporation i Daihatsu Motor Co., Ltd. podpisały porozumienie o całkowitym przejęciu Daihatsu przez Toyotę. Największy producent samochodów na świecie posiada obecnie 51% udziałów partnera. Transakcja zostanie sfinalizowana w sierpniu 2016 roku poprzez...
lexus_rx_2

Wiceprezes Lexus International: przed nami kolejny rekordowy rok

W wywiadzie dla portalu wardsauto.com wiceprezes Lexus International Mark Templin podsumowuje bezprecedensowe wyniki sprzedaży firmy w minionym roku i przewiduje dalszy wzrost wyników w roku bieżącym. Japoński producent samochodów luksusowych zamknął rok 2015 rekordową sprzedażą...
toyota

Toyota ponownie największym producentem samochodów na świecie

Toyota Motor Corporation (TMC) opublikowała wyniki sprzedaży na świecie w 2015 roku. Firma po raz drugi z rzędu przekroczyła liczbę 10 milionów sprzedanych samochodów w ciągu roku i utrzymała pozycję lidera przemysłu motoryzacyjnego, zwiększając...
toyota mirai

Eksperymentalna wersja Toyoty Mirai z funkcją łączności satelitarnej

Toyota zaprezentowała na targach NAIAS 2016 w Detroit przełomowe rozwiązanie telekomunikacyjne stworzone we współpracy z firmą Kymeta. Samochód koncepcyjny oparty na wodorowym modelu Mirai jest wyposażony w eksperymentalne systemy łączności satelitarnej. Podczas targów North American...
toyota

Toyota została głównym sponsorem Międzynarodowego Komitetu Paraolimpijskiego

Toyota Motor Corporation została globalnym partnerem Międzynarodowego Komitetu Paraolimpijskiego. W latach 2017-2024 Toyota będzie głównym sponsorem Komitetu oraz letnich i zimowych Igrzysk Paraolimpijskich. W tym okresie odbędzie się Paraolimpiada w Tokio w 2020. Umowa...
Toyota Highway Teammate – technologia automatycznego prowadzenia pojazdów – testy Lexusa GS

Toyota zainwestuje miliard dolarów w badania nad sztuczną inteligencją

Toyota przeznaczy w ciągu 5 lat miliard dolarów na uruchomienie firmy Toyota Research Institute (TRI), zajmującej się prowadzeniem badań nad sztuczną inteligencją oraz robotyką. Firma zostanie ulokowana w Palo Alto, w Krzemowej Dolinie oraz...
Toyota po raz kolejny znalazła się na szczycie listy najcenniejszych marek motoryzacyjnych w rankingu BrandZ™ 100 Most Valuable Global Brands 2015. Badanie przeprowadziła firma Millward Brown Optimor, która wyceniła markę Toyoty na 28,9 mld dolarów (26,5 mld Euro). Lexus awansował w rankingu na 10. pozycję, w porównaniu do 11. miejsca w ubiegłym roku. Zdecydowały o tym systematyczne podnoszenie jakości produktów i szeroka gama odnowionych modeli. Wartość Lexusa wyceniono na 4,3 mld dolarów (3,9 mld Euro). Ranking BrandZ™ ukazuje się od 10 lat. W tym czasie Toyota okazała się liderem branży motoryzacyjnej 8 razy. O dominującej pozycji marki decyduje innowacyjność firmy, wynikająca z szeroko zakrojonych badań nad nowymi technologiami, odważna polityka, najwyższa jakość i trwałość jej produktów oraz ogromny wkład we wdrażanie wizji zrównoważonej, świadomej mobilności. W 2014 roku firma wprowadziła na rynek pierwszy seryjny samochód na wodorowe ogniwa paliwowe – model Mirai. Nowatorski sedan jest już dostępny w Japonii. Na rynku europejskim i amerykańskim pojawi się w drugiej połowie tego roku. Toyota okazała się pionierem nowej technologii już po raz drugi. W 1997 roku firma wprowadziła na rynek Toyotę Prius, pierwszy seryjny samochód hybrydowy. Od tamtej pory Toyota sprzedała na całym świecie ponad 7 milionów hybryd. Europejscy kierowcy mogą wybierać spośród 15 modeli Toyoty i Lexusa. Toyota jest największym producentem samochodów na świecie. W 2014 roku koncern zwiększył sprzedaż o 2,5% do poziomu 10,2 milionów samochodów, co także pozytywnie wpłynęło na wartość marki w tegorocznym zestawieniu. BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands 2015 to jedyne badanie mierzące postrzeganie marki na podstawie wywiadów z około 2 milionami konsumentów w 30 krajach na temat tysięcy marek oferujących produkty klientom indywidualnym. Według autorów raportu postrzeganie marki przez konsumentów ma kluczowe znaczenie w ocenie jej wartości. Ich zdaniem na budowanie marki składają się przede wszystkim: sposób funkcjonowania firmy, jakość dostarczanego produktu, przejrzystość pozycjonowania na rynku i silne przywództwo.

Rekordowe wyniki finansowe Toyota Motor Corporation

Toyota Motor Corporation umocniła swoją pozycję lidera rynku motoryzacyjnego, osiągając bardzo dobre wyniki finansowe za pierwsze półrocze roku fiskalnego. Toyota Motor Corporation ogłosiła wyniki finansowe za okres od 1 kwietnia do 30 września 2015...
toyota

Przyszłość motoryzacji wg Toyoty

Toyota wprowadza na najbliższe 35 lat ambitny sześciopunktowy plan popularyzacji energetyki i motoryzacji opartej na wodorowych ogniwach paliwowych oraz maksymalnego ograniczania wpływu swojej działalności na środowisko. Toyota Motor Corporation ogłosiła, że do 2050 roku zamierza...
Toyota Motor Corporation, Toyota Turbine and Systems Inc., Toshiba Corporation oraz Iwatani Corporation

W Japonii powstanie niskoemisyjny system produkcji i dystrybucji wodoru

Współpraca sektora publicznego i prywatnego w Japonii umożliwi stworzenie pilotażowego programu produkcji i dystrybucji wodoru, opartego na energetyce wiatrowej. Wodór będzie dostarczany do lokalnego wykorzystania w różnych gałęziach gospodarki, w tym w transporcie samochodowym. Ponad...
Pierwszy seryjny model na wodorowe ogniwa paliwowe – Toyota Mirai

Toyota na 3. miejscu w rankingu „Change the World” magazynu Fortune

Magazyn Fortune przygotował nowy ranking globalnych przedsiębiorstw – zestawienie, które idzie z duchem czasu. Na liście „Fortune’s Change the World” znalazło się 50 firm, które robią interesy na zmienianiu świata na lepsze. Nie chodzi...
Toyota po raz kolejny znalazła się na szczycie listy najcenniejszych marek motoryzacyjnych w rankingu BrandZ™ 100 Most Valuable Global Brands 2015. Badanie przeprowadziła firma Millward Brown Optimor, która wyceniła markę Toyoty na 28,9 mld dolarów (26,5 mld Euro). Lexus awansował w rankingu na 10. pozycję, w porównaniu do 11. miejsca w ubiegłym roku. Zdecydowały o tym systematyczne podnoszenie jakości produktów i szeroka gama odnowionych modeli. Wartość Lexusa wyceniono na 4,3 mld dolarów (3,9 mld Euro). Ranking BrandZ™ ukazuje się od 10 lat. W tym czasie Toyota okazała się liderem branży motoryzacyjnej 8 razy. O dominującej pozycji marki decyduje innowacyjność firmy, wynikająca z szeroko zakrojonych badań nad nowymi technologiami, odważna polityka, najwyższa jakość i trwałość jej produktów oraz ogromny wkład we wdrażanie wizji zrównoważonej, świadomej mobilności. W 2014 roku firma wprowadziła na rynek pierwszy seryjny samochód na wodorowe ogniwa paliwowe – model Mirai. Nowatorski sedan jest już dostępny w Japonii. Na rynku europejskim i amerykańskim pojawi się w drugiej połowie tego roku. Toyota okazała się pionierem nowej technologii już po raz drugi. W 1997 roku firma wprowadziła na rynek Toyotę Prius, pierwszy seryjny samochód hybrydowy. Od tamtej pory Toyota sprzedała na całym świecie ponad 7 milionów hybryd. Europejscy kierowcy mogą wybierać spośród 15 modeli Toyoty i Lexusa. Toyota jest największym producentem samochodów na świecie. W 2014 roku koncern zwiększył sprzedaż o 2,5% do poziomu 10,2 milionów samochodów, co także pozytywnie wpłynęło na wartość marki w tegorocznym zestawieniu. BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands 2015 to jedyne badanie mierzące postrzeganie marki na podstawie wywiadów z około 2 milionami konsumentów w 30 krajach na temat tysięcy marek oferujących produkty klientom indywidualnym. Według autorów raportu postrzeganie marki przez konsumentów ma kluczowe znaczenie w ocenie jej wartości. Ich zdaniem na budowanie marki składają się przede wszystkim: sposób funkcjonowania firmy, jakość dostarczanego produktu, przejrzystość pozycjonowania na rynku i silne przywództwo.

Toyota sprzedała na świecie już ponad 8 milionów samochodów hybrydowych

Po 18 latach od premiery Priusa liczba sprzedanych hybryd Toyoty przekroczyła 8 milionów1. Ostatni milion sprzedaży firma osiągnęła w ciągu zaledwie 10 miesięcy. Od premiery Toyoty Prius w 1997 roku japoński producent stopniowo dodaje do...
laboratorium

Konsolidacja północnoamerykańskich centrów badań i rozwoju Toyoty

Toyota Motor Corporation rozpoczęła rozbudowę Centrum Technicznego w Ann Arbor w stanie Michigan. Inwestycja jest warta 126 milionów USD i przyniesie znaczące zwiększenie zatrudnienia w strukturach firmy w Teksasie. Inwestycja obejmie budowę dwóch nowych...
Didier Leroy, wiceprezes Toyota Motor Corporation (TMC)

Didier Leroy został pierwszym wiceprezesem i członkiem zarządu Toyota Motor Corporation spoza Japonii

Dotychczasowy Prezes i CEO Toyota Motor Europe, Didier Leroy, obejmuje stanowisko wiceprezesa Toyota Motor Corporation (TMC) i zostaje pierwszym w historii członkiem zarządu firmy spoza Japonii.  Didier Leroy otrzymuje stanowisko Executive Vice President Toyota...

NAJNOWSZY ARTYKUŁ

dolar forex

Uporczywa inflacja w USA wspiera dolara

Inflacja CPI w USA ponownie przekroczyła oczekiwania. Odczyt nie był na tyle wysoki, by silnie zaniepokoić Rezerwę Federalną, jasne wydaje się jednak, że dezinflacyjny...

GORĄCY TEMAT

Warszawa fot. Walter Herz biura

58% polskich prezesów wskazuje, że wdrożenie GenAI spowoduje poprawę efektywności pracy

45% (55% w Polsce) wątpi, że obecna ścieżka rozwoju ich firmy zapewni jej rentowność przez następną dekadę — to sygnalizuje konieczne transformacje. ...
nieruchomości rynki regionalne

Przegląd rynku PRS w Polsce – podsumowanie H2 2023 roku

Podobnie jak w pierwszej połowie 2023 roku, najczęstsze wskazywane przez inwestorów wyzwanie na kolejne 12 miesięcy stanowią utrzymujące się wysokie stopy procentowe. Natomiast w ...