Toyota jest najcenniejszą marką motoryzacyjną i siódmą najbardziej wartościową marką na świecie. Najnowszy ranking Best Global Brands 2021 firmy Interbrand potwierdził dominację Toyoty w branży motoryzacyjnej już po raz 18. W tym roku wartość marki Toyota została wyceniona na 54,1 mld dolarów i jest o 5 procent wyższa niż w roku ubiegłym.
Siła marki Toyota opiera się z jednej strony na szerokiej, dostosowanej do lokalnych potrzeb ofercie samochodów, które są znane z niezawodności i niskich kosztów utrzymania, zaś z drugiej na zaawansowanych technologiach elektryfikacji napędów i bezpieczeństwa. Toyota jest od lat najpopularniejszą marką samochodową na świecie, a Toyota Motor Corporation to obecnie największy producent samochodów. W pierwszej połowie 2021 roku do klientów trafiło 5 004 625 samochodów osobowych marki Toyota i 5 467 218 aut wszystkich marek należących do Toyota Motor Corporation.
Interbrand podkreśla w swoim podsumowaniu, że Toyota opiera swoją globalną pozycję na bogatej i zróżnicowanej gamie samochodów, nowoczesnych technologiach i dominacji na rynku alternatywnych napędów. Marka koncentruje się na rozwoju zelektryfikowanych samochodów, stale rozbudowując ofertę modeli z napędem hybrydowym, plug-in hybrid, elektrycznym na baterie oraz elektrycznym na wodór i przyczyniając się do dekarbonizacji transportu i gospodarki. Do dziś Toyota sprzedała ponad 18,7 milionów zelektryfikowanych aut.
Toyota buduje swoją pozycję także na innych polach. Inwestuje ogromne nakłady w rozwój nowych technologii, które poprawią jakość życia ludzi i przyczynią się do ochrony środowiska i klimatu. Wyczynowy fabryczny zespół Toyota Gazoo Racing odnosi sukcesy w światowym motorsporcie, do którego konsekwentnie wprowadza technologie zelektryfikowanych napędów – od 2012 roku startuje hybrydowymi prototypami w Mistrzostwach Świata Wyścigów Długodystansowych.
Najbardziej wartościowe marki motoryzacyjne według raportu Best Global Brands 2021 firmy Interbrand
Miejsce w Top 100 | Marka | Wartość marki
(mld USD) |
7 | Toyota | 54,107 |
8 | Mercedes-Benz | 50,866 |
12 | BMW | 41,631 |
14 | Tesla | 36,270 |
25 | Honda | 21,315 |
35 | Hyundai | 15,168 |
46 | Audi | 13,474 |
47 | Volkswagen | 13,423 |
52 | Ford | 12,861 |
58 | Porsche | 11,739 |
Najbardziej wartościowe marki na świecie wg raportu Best Global Brands 2021 firmy Interbrand
Miejsce |
Marka | Sektor | Wartość marki
(mld USD) |
1 | Apple | Technologie | 408,251 |
2 | Amazon | Sprzedaż | 249,249 |
3 | Microsoft | Technologie | 210,191 |
4 | Technologie | 196,811 | |
5 | Samsung | Technologie | 74,635 |
6 | Coca-Cola | Napoje | 57,488 |
7 | Toyota | Motoryzacja | 54,107 |
8 | Mercedes-Benz | Motoryzacja | 50,866 |
9 | McDonald’s | Restauracje | 45,865 |
10 | Disney | Media | 44,183 |