Toyota najbardziej wartościową marką w branży motoryzacyjnej według Interbrand

A001_C003_1121Q9

Toyota jest najcenniejszą marką motoryzacyjną i siódmą najbardziej wartościową marką na świecie. Najnowszy ranking Best Global Brands 2021 firmy Interbrand potwierdził dominację Toyoty w branży motoryzacyjnej już po raz 18. W tym roku wartość marki Toyota została wyceniona na 54,1 mld dolarów i jest o 5 procent wyższa niż w roku ubiegłym.

Siła marki Toyota opiera się z jednej strony na szerokiej, dostosowanej do lokalnych potrzeb ofercie samochodów, które są znane z niezawodności i niskich kosztów utrzymania, zaś z drugiej na zaawansowanych technologiach elektryfikacji napędów i bezpieczeństwa. Toyota jest od lat najpopularniejszą marką samochodową na świecie, a Toyota Motor Corporation to obecnie największy producent samochodów. W pierwszej połowie 2021 roku do klientów trafiło 5 004 625 samochodów osobowych marki Toyota i 5 467 218 aut wszystkich marek należących do Toyota Motor Corporation.

Interbrand podkreśla w swoim podsumowaniu, że Toyota opiera swoją globalną pozycję na bogatej i zróżnicowanej gamie samochodów, nowoczesnych technologiach i dominacji na rynku alternatywnych napędów. Marka koncentruje się na rozwoju zelektryfikowanych samochodów, stale rozbudowując ofertę modeli z napędem hybrydowym, plug-in hybrid, elektrycznym na baterie oraz elektrycznym na wodór i przyczyniając się do dekarbonizacji transportu i gospodarki. Do dziś Toyota sprzedała ponad 18,7 milionów zelektryfikowanych aut.

Toyota buduje swoją pozycję także na innych polach. Inwestuje ogromne nakłady w rozwój nowych technologii, które poprawią jakość życia ludzi i przyczynią się do ochrony środowiska i klimatu. Wyczynowy fabryczny zespół Toyota Gazoo Racing odnosi sukcesy w światowym motorsporcie, do którego konsekwentnie wprowadza technologie zelektryfikowanych napędów – od 2012 roku startuje hybrydowymi prototypami w Mistrzostwach Świata Wyścigów Długodystansowych.

Najbardziej wartościowe marki motoryzacyjne według raportu Best Global Brands 2021 firmy Interbrand

Miejsce w Top 100 Marka Wartość marki

(mld USD)

7 Toyota 54,107
8 Mercedes-Benz 50,866
12 BMW 41,631
14 Tesla 36,270
25 Honda 21,315
35 Hyundai 15,168
46 Audi 13,474
47 Volkswagen 13,423
52 Ford 12,861
58 Porsche 11,739

 

Najbardziej wartościowe marki na świecie wg raportu Best Global Brands 2021 firmy Interbrand

 

Miejsce

Marka Sektor Wartość marki

(mld USD)

1 Apple Technologie 408,251
2 Amazon Sprzedaż 249,249
3 Microsoft Technologie 210,191
4 Google Technologie 196,811
5 Samsung Technologie 74,635
6 Coca-Cola Napoje 57,488
7 Toyota Motoryzacja 54,107
8 Mercedes-Benz Motoryzacja 50,866
9 McDonald’s Restauracje 45,865
10 Disney Media 44,183