Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

Na świąteczny prezent rodzice wydadzą średnio 100–250 zł. Pod choinką najczęściej znajdą się zabawki edukacyjne i użytkowe

Na świąteczny prezent rodzice wydadzą średnio 100–250 zł. Pod choinką najczęściej znajdą się zabawki...

Rodzice nie oszczędzają na świątecznych prezentach dla dzieci. Większość deklaruje, że wyda na ten cel średnio 100–250 zł, ale co piąty nawet 500 zł – wynika...
wyprawka szkolna sklep

Wyprawka szkolna 2023 – ceny w górę, wydatki też

Utrzymująca się od wielu miesięcy wysoka inflacja ma największy wpływ na tegoroczne wydatki konsumentów związane z powrotem uczniów do szkół. Jak wynika z raportu...
warzywa

ANALIZA: Wojna na ceny warzyw. Sieci handlowe mocno uderzają w place targowe i lokalne...

O niespełna 2% wzrosła średnia cena najczęściej promowanych warzyw w sklepach. Analitycy porównali dane z ostatnich trzech miesięcy z analogicznym okresem ubiegłego roku. O...
Polski rynek piwowarski w zapaści z powodu pandemii. Nowe ograniczenia ponownie uderzą w branżę i całą gastronomię

Polski rynek piwowarski w zapaści z powodu pandemii. Nowe ograniczenia ponownie uderzą w branżę...

Dwumiesięczny lockdown, ograniczenia w działalności sklepów, lokali gastronomicznych i odwołanie imprez masowych pogorszyły kondycję branży piwnej, w którą z początkiem tego roku uderzyła jeszcze podwyżka akcyzy o 10 proc....
święta e-commerce

Polacy coraz bardziej otwarci na technologie, ale zwracają uwagę na prywatność

Dostęp do platform streamingowych wideo deklaruje dwóch na trzech Polaków, a z płatnych serwisów muzycznych korzysta dwóch na pięciu konsumentów. Zaawansowanie technologiczne mieszkańców Polski...
rp_dd60543843_2046724224-zakupy-przez-internet.png

Sklepy internetowe zachęcają do zakupów niskimi cenami, ale w marketach jest więcej promocji

Zakupy w sieci są coraz mniej atrakcyjne cenowo. Analitycy sprzedaży radzą, by przed podjęciem decyzji o zakupie konkretnego towaru w internecie najpierw sprawdzić jego ceny w tradycyjnych,...
Bartosz Ciołkowski, Mastercard

Badanie Mastercard: Polacy bardziej doceniają okolicznych sprzedawców i lokalną społeczność

82% konsumentów w Polsce woli kupować od przedsiębiorców, których zna, a 77% ufa poradom lokalnych sprzedawców Najchętniej odwiedzane przez Polaków miejsca w sąsiedztwie to: szkoły,...
sklep rabat promocja

Nadchodzi koniec fikcyjnych obniżek cen

Sztuczne podwyższanie cen, aby je następnie obniżyć, zwalczać ma Dyrektywa Omnibus, która wprowadza wiele zmian korzystnych dla konsumentów nakładając jednocześnie nowe obowiązki na producentów....
Krzysztof Poznański, dyrektor zarządzający PRCH

Klienci odwiedzają centra handlowe mniej licznie, ale z dużym apetytem na zakupy

Obroty najemców centrów handlowych od czasu zakończenia czwartego lockdownu oscylują wokół wartości osiąganych przed pandemią, pomimo niższej odwiedzalności. Bankowe dane podsumowujące wartość transakcji...
Opakowanie ma większy wpływ na decyzje zakupowe niż reklama. Konsumenci coraz większą wagę przywiązują do proekologicznych rozwiązań

Opakowanie ma większy wpływ na decyzje zakupowe niż reklama. Konsumenci coraz większą wagę przywiązują...

Nawet 80 proc. decyzji zakupowych zapada w miejscu sprzedaży, a 70 proc. z nich ma charakter impulsowy. Blisko połowa milenialsów podczas robienia zakupów przemierza cały sklep,...
sklep kasa

Produkty śniadaniowe zdrożały w ciągu dwóch lat o 71 proc.

Indeks śniadaniowy eToro, składający się z bieżących globalnych cen dziewięciu artykułów spożywczych, w ciągu dwóch lat podrożał o 71 proc. – znacznie bardziej niż...
rower

Aktywni Polacy nakręcają branżę outdoorową

Już prawie 2 na 3 z nas przyznaje, że jest aktywnych fizycznie. Jak wynika z badań, króluje rower, ale bieganie nie zostaje daleko w...
rp_0d5e94eee5_1570883155-gadzety-wakacyjne.png

Dodatkowe baterie i banki energii do urządzeń mobilnych hitem wakacyjnych zakupów w sklepach z...

Smartfony i inne urządzenia mobilne stały się niezbędnym elementem wakacyjnego wyposażenia. Duże zużycie energii przez sprzęt elektroniczny zmusza często urlopowiczów do sięgania po dodatkowe baterie wmontowane w obudowy lub...
zakupy sklep

Polacy na wielkanocne zakupy spożywcze wydadzą średnio 300-400 zł

W tym roku konsumenci przeważnie wydadzą na wielkanocne zakupy spożywcze 300-400 zł. W zeszłym roku była to wartość 200-300 zł. Do tego widać, że...
handel sklep

BADANIE: Handel znowu na minusie. Ruch w sklepach był mniejszy niż rok wcześniej o...

W styczniu tego roku w porównaniu do ub.r. ruch w wielkopowierzchniowych sklepach spożywczych spadł o 36%. Z kolei liczba unikalnych klientów zmniejszyła się o...
telefon zakupoy commerce

Czy mobile sprzedaje?

Stereotypowo uznaje się, że odpowiedź brzmi „tak”, ale wciąż brak jednoznacznych argumentów, że tak jest. Być może jest to kwestia źle postawionego pytania. Może...
black friday

Black Friday i Cyber Monday – uważaj na promocje. Możesz wpaść w długi

Z prognoz analityków wynika, że tegoroczny Black Friday, pomimo pandemii, będzie rekordowy pod względem sprzedaży, która może wzrosnąć nawet o 20 proc.* ...
1254552400_smyk_swieta.png

Średnio 100 zł wydamy w tym roku na prezent bożonarodzeniowy dla dziecka. 70 proc....

Z ponad 30 do blisko 50 proc. wzrósł odsetek rodziców, którzy chcą wydać na prezent dla swojego dziecka ponad 100 zł – wynika z badania przeprowadzonego...
Ograniczenie handlu w niedziele na razie nie wpływa na decyzje inwestujących w nieruchomości. Większym zagrożeniem jest dla nich rozwój e-handlu

Ograniczenie handlu w niedziele na razie nie wpływa na decyzje inwestujących w nieruchomości. Większym...

W 2017 roku całkowita wartość transakcji inwestycyjnych osiągnęła historyczne 5,1 mld euro, z czego 2,1 mld euro przypadło na centra handlowe. Obecny rok zapowiada się...
dentons

Branża centrów handlowych ma mocne podstawy do podjęcia kroków prawnych przeciwko Skarbowi Państwa

20 stycznia br. podczas spotkania zorganizowanego przez Polską Radę Centrów Handlowych przedstawiciele właścicieli i zarządzających obiektami handlowymi analizowali różne scenariusze i możliwości podjęcia kroków...
Matt Komorowski, dyrektor zarządzający PayPal CEE

Polacy coraz częściej robią zakupy w zagranicznych sklepach internetowych

W zagranicznych sklepach internetowych Polacy kupują przede wszystkim ubrania, elektronikę oraz biżuterię i zegarki. Największą popularnością cieszą się wśród nas e-sklepy chińskie, brytyjskie, amerykańskie...
Adam Ziębicki

Istotna zmiana dla najemców lokali w galeriach handlowych w czasie zakazu prowadzenia działalności

Od 23 lipca 2021 r. obowiązuję art. 15 ze1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz...
Grzegorz Wachowicz, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu, RTV EURO AGD

Przyszłość handlu należy do…

Rozwój nowych trendów przebiega zgodnie z funkcją wykładniczą. Na początku zmiany są niewielkie, dzieją się powoli i są niezauważane przez większość tych, których dotyczą....
rp_78140bbae2_525549757-frisco-zakupy.png

E-zakupy żywności wciąż mało popularne. Kupujemy w sieci kilkudziesięciokrotnie mniej niż mieszkańcy Europy Zachodniej

Wartość rynku internetowych zakupów żywności stanowi zaledwie 0,2 proc. całości sektora spożywczego w Polsce. To wciąż dużo mniej niż w krajach Europy Zachodniej, gdzie nawet 7...
sklep

Sklepy nie mogą się pozbierać po pandemii. Spadek ruchu i liczby klientów wciąż na...

Jak wynika z raportu firmy technologicznej Proxi.cloud i UCE RESEARCH, ilość wizyt w sklepach spadła o prawie 27%. Zmiana ta dotyczy pierwszych trzech tygodni...
sklepy

Najchętniej wybierane prezenty

Podczas tegorocznych Świąt Bożego Narodzenia rodzinie i przyjaciołom najczęściej podarujemy w Polsce książki (41 proc.) oraz kosmetyki i perfumy (32 proc.). Z kolei sami...
Marek Safiejko

75 proc. klientów e-sklepów nie finalizuje zakupów

Według Fullestop w I kw. 2017 r. globalny wskaźnik klientów, którzy nie sfinalizowali transakcji w e-sklepach, wyniósł ponad 75 proc. Każdego roku firmy tracą...
rekrutacja

PARP: W ciągu roku liczba ofert pracy w e-commerce wzrosła o 40 proc.

Stopa bezrobocia rejestrowanego w Polsce w lipcu br. wyniosła 6,1 proc. i w porównaniu z poprzednim miesiącem utrzymała się na takim samym poziomie. Jak...
799783459_zdunek_dzieci.png

Rośnie wpływ dzieci na decyzje zakupowe rodziców. Mają coraz więcej do powiedzenia jako konsumenci

Dzieci mają coraz większy wpływ na decyzje zakupowe rodziców. Najmłodsi współdecydują już nie tylko o swoich podstawowych potrzebach, lecz także o istotnych sprawach rodzinnych dotyczących na przykład...
Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji

Dyskonty, szukając nowych strategii, upodobniły się do supermarketów. Teraz będą rozwijały inne koncepty

Zdaniem niemieckiego eksperta, Viktora Riemera, wzrost dyskontów będzie zwalniał. Granica nasycenia nimi rynku jest już bliska. Jednak, według Marii Andrzeja Falińskiego z POHiD-u, można...
Szymon Mordasiewicz, dyrektor komercyjny Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia

GfK: Polacy wracają do zwyczajów sprzed pandemii. Wyhamowanie wzrostu handlu w branży spożywczej w...

Po 2020 roku, który znacząco zmienił trendy i koszyki zakupowe, przyszła covidowa odwilż. Polscy konsumenci w części wracają do starych zwyczajów. Konsekwencją tego jest...
supermarket sklep

Dyskonty i sklepy convenience najbardziej perspektywicznymi kanałami rynku spożywczego w Polsce

W 2016 r. rynek spożywczy w Polsce wzrósł o 3,8% r/r, do 253,8 mld zł. W tym samym okresie kanały dyskontowy oraz convenience rosły...
opinie oceny dyrektywa omnibus

Jak Dyrektywa Omnibus wpłynie na biznesy działające w Internecie

Dyrektywa Omnibus na poziomie unijnym została przyjęta już 7 stycznia 2020 roku i powinna zostać zaimplementowana do 28 maja 2022 roku. Wiele spośród jej...
e-commerce płatności

Na co zwrócić uwagę, wdrażając płatności online w e-sklepie?

Rynek e-commerce przeżywa w ostatnim czasie prawdziwy rozkwit – w internecie nieustannie pojawiają się nowe sklepy online. To efekt m.in. pandemii COVID-19, która spowodowała...
Kobiety na internetowych zakupach

Przed tegorocznym Bożym Narodzeniem będzie więcej gazetek tematycznych, niż w ubiegłych latach

Według instytutu badawczego ABR SESTA, który porównywał strategie sieci handlowych, realizowane w 2014 i 2015 roku, można przewidywać, że w tym sezonie świątecznym wzrośnie...
Slim VAT

Pakiet VAT e-commerce – objaśnienia podatkowe

Zmiany przepisów ustawy o VAT dotyczące handlu elektronicznego, w tym importu małych przesyłek do UE, zwane „pakietem e-commerce” zostały wprowadzone z dniem 1 lipca...
policja przestępca

Polacy chcą zaostrzenia kar za kradzieże sklepowe. Branża obawia się, że zjawisko wciąż będzie...

Ponad 44% Polaków uważa, że rząd powinien jeszcze bardziej zaostrzyć kary wobec osób kradnących w sklepach. Przeciwnego zdania jest przeszło 21% respondentów. Natomiast co...
Szymon Mordasiewicz, dyrektor komercyjny Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia

CPS GfK: Udział marek własnych w koszykach Polaków stale rośnie

Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld...
Natasa Mika, Dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych, BNP Paribas Real Estate Poland

Sektor handlowy w pogoni za najwyższą formą

W krajowym sektorze handlowym skończyła się era bicia rekordów. Rynek kształtowany jest m.in. przez ograniczoną podaż, wzrost konkurencji, wzrost znaczenia e-handlu i skutki niedzielnego...
Rynek sprzedaży bezpośredniej w Polsce wciąż rośnie. Zetknęło się z nią już 60 proc. Polaków

Rynek sprzedaży bezpośredniej w Polsce wciąż rośnie. Zetknęło się z nią już 60 proc....

Blisko 2/3 Polaków zetknęło się już ze sprzedaż bezpośrednią, a odsetek zadowolonych klientów przekracza 90 proc. – wynika z badań Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej, które...