Kobiety częściej niż mężczyźni decydują się na upadłość konsumencką

Na ogłoszenie niewypłacalności częściej decydują się kobiety. W 2016 r. na ogłoszenie upadłości konsumenckiej zdecydowało się 2416 kobiet, wobec 1872 mężczyzn.

W 2016 r. upadłość ogłosiło 2416 kobiet, w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego stanowi to wzrost o 82 proc. – w 2015 r. sądy ogłosiły upadłość wobec 1321 kobiet. W przypadku mężczyzn w 2016 roku na ogłoszenie bankructwa zdecydowało się 1872 panów, wobec 985 rok wcześniej, co stanowi wzrost o 90 proc. Jeżeli chodzi o wiek osób w stosunku, do których ogłoszono upadłość konsumencką w 2016 r. to najmłodsza osoba ma 15 lat, a najstarsza 93. Średnia wieku to 49 lat. Najwięcej upadłości dotyczy ludzi w wieku 40-49 lat 25,54% . Najwięcej upadłości ogłoszono w woj. mazowieckim 20,62%, śląskim 11,17% i wielkopolskim 9,29%.

– Kobiety częściej decydują się na ogłoszenie upadłości. To efekt cech kobiet, które dążą to szybszego rozwiązania własnych problemów. Nie unikają trudnych decyzji, i nie mają kłopotu z tym aby trudne decyzje podejmować. Nie chowają głowy w piasek. Częściej interesują się możliwością rozwiązania problemu – mówi w rozmowie z MarketNews24 Tomasz Starzyk z Bisnode Polska.