Na jakie oferty pracy kandydaci odpowiadają najczęściej?

0

Ta istotna zamiana w połączeniu z dużą ilością ofert zamieszczanych na wszelkiego rodzaju portalach sprawia, że pracodawcy zaczynają się zastanawiać, jak maksymalnie uatrakcyjnić proces rekrutacji i dostosować go do oczekiwań oraz potrzeb kandydatów.

Ogłoszenie o pracę jest pierwszym elementem, z którym styka się osoba poszukująca nowego zatrudnienia. To od niego zależy, czy kandydat wyśle firmie swoje CV, czy też definitywnie skreśli ją ze swojej listy potencjalnych pracodawców. Wiele przedsiębiorstw nie docenia potencjału tkwiącego w dobrze skonstruowanym ogłoszeniu o pracę i skupia się bardziej na dalszych etapach rekrutacji, gdy tak naprawdę to treść oferty często determinuje to, czy rekruterzy znajdą odpowiedniego pracownika na dane stanowisko.

Dobre ogłoszenie, czyli jakie?

Ponieważ coraz częściej spotykamy się z sytuacją, w której to praca szuka człowieka, a nie na odwrót, odpowiednio sformułowana oferta jest kluczem do znalezienia dobrego pracownika i zgromadzenia dużej ilości aplikacji. Istnieje wiele czynników, które mogą wpłynąć na postrzeganie ogłoszenia w sieci i zwiększyć lub zmniejszyć jego atrakcyjność na tle konkurencji. Według badania „Candidate Experience” przeprowadzonego przez eRecruiter blisko 60% ankietowanych negatywnie podchodzi do rekrutacji ukrytych, w których nie została podana nazwa firmy. Tego typu ogłoszenia spotykają się zazwyczaj z niechęcią i budzą wiele podejrzeń. Kandydaci obawiają się tego, iż dane ogłoszenie jest fałszywe lub zostało zamieszczone przez przedsiębiorstwo cieszące się złą sławą. Osoby aplikujące nie zdają sobie sprawy z tego, że wielu pracodawców korzysta z usług agencji rekrutacyjnych, które zobowiązane są, by zachować pewne dane w tajemnicy lub posiada inne powody zmuszające do utajnienia nazwy firmy. Jeśli nie istnieją żadne przeciwwskazania konstruując ogłoszenie warto odpowiednio wyeksponować nazwę firmy i dodatkowo zamieścić krótki opis jej działalności lub chociażby link, który odsyłać będzie do strony przedsiębiorstwa. W ten sposób kandydat już na wstępie dowie się z kim na do czynienia i czego może się spodziewać po pracodawcy.

Czytaj również:  Internauci popełniają wiele błędów językowych. Może to zniweczyć ich szanse na zdobycie pracy

53% ankietowanych podaje, że elementem zniechęcającym ich do aplikacji jest niejasność wymagań, natomiast 51% nie odpowiada na ogłoszenia, w których zamieszczono jedynie lakoniczne informacje dotyczące tego, co pracodawca oferuje pracownikowi. Treść stanowi więc najważniejszy element każdego ogłoszenia. Aby było ono dla kandydata maksymalnie czytelne i zawierało wszystkie ważne informacje osoby rekrutujące muszą stworzyć dokładny i rzetelny opis stanowiska, na które będą prowadziły rekrutację. Sprecyzowane ogłoszenie, nawet, jeśli wydaje się być dość długie, sprawi, że firma uniknie wszelkiego rodzaju niedomówień, a kandydat uzyska pełen obraz wymagań, jakie stawia przed nim pracodawca.

Oferta nie powinna być jednak przytłaczająca. Zarówno w swojej formie, jak i treści. Minimalna ilość graficznych ozdobników, ograniczająca się jedynie do logotypu firmy oraz tekst spisany w formie krótkich akapitów, z wyraźnym wytłuszczeniem istotnych elementów sprawią, że ogłoszenie będzie dość minimalistyczne, ale równocześnie pozostanie wizualnie atrakcyjne dla kandydata.