Najważniejsze trendy w branży noclegowej

0

Technologia stała się podstawowym czynnikiem decydującym o zainteresowaniu gości hotelem. Co to oznacza dla właścicieli obiektów noclegowych? Przede wszystkim konieczność inwestowania w  rozwiązania IT, które przyciągną gości. Według raportu  HT’s 2016 Lodging Technology Study, aż 54% hoteli zainwestowało w ubiegłym roku we wdrożenie technologii.

Jakie obszary zostały wybrane przez hotelarzy jako najistotniejsze? Na podium znalazła się ochrona danych i płatności, którą  wskazało aż 62% z nich. Równie dużą popularnością cieszyły się inwestycje w nowe technologie w pokojach hotelowych, które wybrało 56% hotelarzy oraz przepustowości sieci, na którą postawiło 45% obiektów. Na co jeszcze należy zwrócić uwagę? W jakim stopniu wskazane wyżej trendy determinują decyzje hotelarzy?

Inwestycja w technologie mobilne

Technologie mobilne to rozwiązanie, które najczęściej wybierali zarówno właściciele dużych, jak i mniejszych obiektów noclegowych. Za pośrednictwem aplikacji telefonicznych możliwe jest m.in. dokonywanie rezerwacji on-line, meldowanie się czy otwieranie zamków do pokoi. Można powiedzieć, że mobilne rozwiązania zdominowały branżę hotelową. Ich wdrożenie sprawia, że  zarządzanie staje się efektywniejsze, co w dłuższej perspektywie przekłada się na wyższe dochody. Warto zwrócić uwagę na aspekt poprawy bezpieczeństwa w hotelu. Dzięki mobilnym rozwiązaniom kadra zarządzająca ma szerszą wiedzę dotyczącą poszczególnych gości oraz personelu.

Waga informacji

Dane są obecnie najbardziej pożądaną wartością, o którą walczą przedsiębiorstwa. Mając wiedzę o klientach, jego preferencjach i przyzwyczajeniach firma zyskuje bazę, na której może oprzeć swoje działania. Naturalnie nie wszystkie dane są ważne, jednak w gąszczu tych mało wartościowych informacji, z pewnością znajdą się perełki, które warto wykorzystać. – „Jeśli klienci nie uznają oferty za interesującą, a obsługa ich nie zadowoli, to wybiorą konkurencję. Skoro więc można pozyskać informacje, które odpowiednio wykorzystane, zaowocują satysfakcją klienta i dobrą opinią o hotelu, to warto to zrobić” – przekonuje Rafał Marek, Prezes firmy NetPOS.

Czytaj również:  Robotyzacja zmienia rynek pracy – czy jest się czego obawiać?

Według Location Based Marketing Association, niemal 80% informacji, które możemy pozyskać o kliencie zawiera element lokalizacji. Jak twierdzi założyciel LBMA Asif R. Khan, obecnie lokalizacja stała się nowym Cookies. Łącząc informacje o rezerwacjach z informacjami o lokalizacji, obiekty noclegowe mogą optymalizować ofertę pod konkretnego gościa. Według badania HT’s 2016 Lodging Technology Study, aż 30% hoteli ma w planach wdrożenie rozwiązań tego typu. Obserwując zainteresowania potencjalnego gościa możemy dostosować poszczególne obszary działania hotelu do wymagań klienta, stając się tym samym bardziej atrakcyjną alternatywą.

Nowy wymiar pokoju