30 maja 2016 r. do nowej siedziby w Warsaw Spire wprowadzili się pracownicy oddziału konsultingowego – JLL Polska, zajmując piętra 29 i 30. W kolejnych miesiącach dołączą do nich pozostałe spółki z grupy.
Tomasz Trzósło, Dyrektor Zarządzający JLL w Polsce, mówi: „Punktem wyjścia do rozważań o kształcie naszego nowego biura było określenie, co tworzy wartość naszej organizacji i położenie nacisku na takie rozwiązania przestrzenne i technologiczne, które sprzyjają jakości pracy. Chcieliśmy stworzyć miejsce pracy przyjazne pracownikom, wspierające produktywność i kreatywność, ale i odzwierciedlające „ducha firmy”. Poza uniwersalnymi kryteriami wyboru powierzchni biurowej, myśleliśmy o jakości przestrzeni, jej wykorzystaniu i zaprojektowaniu w odpowiedni sposób. Workplace Strategy, czyli opracowywanie strategii środowiska pracy, to jedna z usług, jakie oferujemy naszym klientom. Usługa ta jest w Polsce coraz bardziej popularna, coraz więcej firm analizuje swoje środowisko pracy i odpowiednio modyfikuje wymagania. My zdecydowaliśmy się na pełną analizę środowiska pracy, i w konsekwencji całkowicie zmieniliśmy nasze biuro, próbując jak najlepiej dopasować je do potrzeb pracowników, a jednocześnie poprawić komunikację, produktywność i współpracę. Wierzę, że to się udało.”
Firma JLL przeprowadziła cały proces analizy optymalizacji środowiska pracy, obejmujący m.in. badania wykorzystania przestrzeni, ankiety wydajności miejsca pracy, wywiady z kadrą zarządzającą czy warsztaty w grupach fokusowych.
„Opracowaliśmy nową aranżację biura z uwzględnieniem stylów pracy, nowego rozkładu stanowisk, funkcji oraz lokalizacji poszczególnych działów. Stworzyliśmy przestrzeń dostosowaną zarówno do pracy w grupie, w obrębie własnego działu, jak również pracy projektowej z osobami z różnych departamentów czy pracy w pełnym skupieniu” – mówi Regina Gul, Starszy Kierownik Projektu, odpowiedzialna za Workplace Strategy w JLL.
Na każdym piętrze znajduje się od 15 do 20 sal różnej wielkości. Są to m.in. małe sale do pracy w skupieniu, pokoje kreatywne, sale do spotkań wewnętrznych. Pracownicy JLL mają do dyspozycji także duże kuchnie ze stołami wysokimi i niskimi, fotelami i miękkimi pufami. W biurze jest także kilka bibliotek, czyli stref ciszy. Pracownicy JLL będą również mogli spotykać się w miejscu nazwanym „Town Hall”, czyli dużej przestrzeni do odpoczynku, relaksu, świętowania sukcesów czy np. wspólnego oglądania wydarzeń sportowych. Na piętrze 30 została zaaranżowana specjalna strefa klienta. Znajduje się w niej 12 nowocześnie wyposażonych sal konferencyjnych, a największe 4 można połączyć, tworząc przestrzeń konferencyjną na 100 osób.
Joanna Gajewska-Sokołowska, Dyrektor Operacyjny, JLL EMEA Centre of Excellence, dodaje: „Konsolidacja usług JLL oferowanych klientom lokalnym i globalnym w jednej lokalizacji to nie tylko usprawnienie operacyjne, ale przede wszystkim bardziej kompleksowa obsługa dzięki łatwiejszemu przepływowi informacji pomiędzy zespołami.”
Firma JLL angażuje się w ochronę środowiska, dbając równocześnie o zdrowie i samopoczucie pracowników, czego dowodem jest przeprowadzany obecnie proces certyfikacji BREEAM nowej powierzchni biurowej.
Autorami koncepcji aranżacji wnętrz oraz wykonawcą prac budowlanych była firma Tétris, spółka z grupy JLL.
Dział Reprezentacji Najemcy JLL był odpowiedzialny za analizę rynku, identyfikację odpowiednich budynków biurowych oraz negocjacje warunków finansowych umowy najmu. Analiza środowiska pracy i zarządzanie procesem wykończenia wnętrz zostało zrealizowane przez Dział Zarządzania Projektami firmy JLL, który obecnie prowadzi również certyfikację BREEAM nowej powierzchni.