Polacy wybierają Logo dla swojego kraju!

0

Od 14 do 28 października br. odbędą się ogólnopolskie wybory Logo dla Polski. Każdy z Polaków mieszkających w kraju lub za granicą, może oddać swój głos na jedną z trzech propozycji znaku zaprezentowanych na stronie http://logodlapolski.pl/ . Wybory to inicjatywa społeczna środowisk biznesowych zrzeszonych w: Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR, Krajowej Izbie Gospodarczej, Konfederacji Lewiatan oraz Pracodawcach RP. Wybrany przez społeczeństwo logotyp Organizatorzy przekażą na rzecz Skarbu Państwa.

Wybory Logo

Wybory rozpoczęły się 14 października br. o godzinie 11:00 i potrwają do 28 października do 24:00. Polacy będą mogli oddać swój głosy na jeden z trzech logotypów zamieszczonych na stronie www.logodlapolski.pl. Na stronie można także znaleźć więcej informacji na temat całego projektu. Osoby, które nie mają dostępu do Internetu, również będą mogły wziąć udział w głosowaniu za pomocą specjalnie przygotowanego formularza, który można otrzymać kontaktując się ze Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej SAR. W wyborach mogą wziąć udział wszyscy Polacy posiadający obywatelstwo polskie, mieszkający w kraju i za granicą. Po oficjalnym ogłoszeniu wyników głosowania, logo wraz z wszelkimi prawami zostanie przekazane na rzecz Skarbu Państwa.
Zagłosuj na www.logodlapolski.pl

Społeczny charakter przedsięwzięcia
Wybory Logo dla Polski są inicjatywą społeczną środowisk biznesowych skupionych w czterech organizacjach: SKM SAR, KIG, Konfederacji Lewiatan oraz Pracodawcach RP. Zrzeszeni przedsiębiorcy przyjęli na siebie zobowiązanie zakupu zatwierdzonej przez Radę Promocji Polski linii graficznej znaku wraz z prawami, uznając, że jest to najefektywniejszy sposób dokończenia rozpoczętej w 2004 roku pracy nad brandingiem kraju. Wszystkie koszty oraz zobowiązania wynikające z organizacji całego przedsięwzięcia, zostały poniesione przez organizatorów oraz fundatorów prywatnych. Państwo polskie nie angażowało żadnych środków finansowych.
– Widzimy dużą potrzebę wzmocnienia wizerunku Polski i polskich przedsiębiorstw za granicą. Opracowanie jednego Znaku zwiększy dynamikę rozwoju gospodarczego naszego kraju oraz siłę eksportowanych marek. Już od połowy lat dziewięćdziesiątych próbowano opracować i wdrożyć oficjalne logo Polski, jednak nigdy nie udało się dokończyć tego procesu. Teraz mamy realną szansa na stworzenie jednolitej identyfikacji dla naszego kraju – powiedziała Henryka Bochniarz Prezydent Konfederacji Lewiatan.

Ambasadorami projektu zostali m.in. Agata Passent, Szymon Majewski, Krystyna Janda, Dr Irena Eris, Rafał Patyra, Adam Małysz, Mateusz Kusznierewicz, Robert Kupisz, Natalia Przybysz, Mela Koteluk, Henryk Orfinger, Jacek Żakowski, Monika Kwiatkowska, Jan Englert, Marysia Góralczyk, Piotr Koterski, Paweł Zygmunt, Kasia Zygmunt, Andrzej Pągowski, Wojciech Szpil, Marcin Beme, Andrzej Arendarski, Sławomir Stępniewski, Łukasz Misiukanis, Adam Jesionkiewicz, Zbigniew Jagiełło, a także dr Magdalena Ogórek. Wszyscy ambasadorowie zaangażowali się w projekt charytatywnie.

Creative Tension – Twórcze Napięcie, historia znaku

Czytaj również:  KIG: Czy Uber wygra ze względu na wygodę oraz cenę?