Polska start-upowym garażem Europy

Zagraniczni inwestorzy przyjechali do Warszawy, żeby przyjrzeć się najciekawszym polskim start-upom wyróżnionym przez Prezydenta. – Polskie specjalizacje, czyli branże najbardziej popularne wśród naszych startupów to internet rzeczy, big data, analityka, life science – wskazuje Julia Krysztofiak-Szopa, prezes fundacji Startup Poland.

– Chcemy otworzyć polskie startupy na myślenie globalne – mówi w rozmowie z MarketNews24 Julia Krysztofiak-Szopa, prezes fundacji Startup Poland. – Według raportu Startup Poland polskie startupy tylko w 50 proc. eksportują. To znaczy, że 50 proc. radzi sobie świetnie na rynkach zagranicznych, ale druga połowa nie może przekroczyć mentalnej bariery i nie sięga po zagranicznego klienta, a rynki zagraniczne są dużo większe niż rynek rodzimy – dodaje.

Żeby to zmienić, tegoroczna edycja Startupów w Pałacu odbyła się pod hasłem „global”. To wydarzenie organizowane wspólnie przez Prezydenta oraz fundację Startup Poland. W tym roku zostali na nie zaproszeni również goście z zagranicy, w tym fundusze venture capital, które być może zainteresują się polskimi pomysłami.

– Polskie specjalizacje, czyli branże najbardziej popularne wśród naszych start-upów to internet rzeczy, big data, analityka, life science – wskazuje Julia Krysztofiak-Szopa.