Zastanawiasz się właśnie, czy pozycjonowanie stron internetowych to coś dla twojej firmy? A może SEO i optymalizacja to pojęcia, które brzmią obco i niezrozumiale? Trafiłeś w dobre miejsce, ponieważ dziś wyjaśniamy wszystko, co powinieneś wiedzieć o pozycjonowaniu i SEO.
Spis treści:
Dlaczego twoja strona potrzebuje pozycjonowania?
Pozycjonowanie strony internetowej jest ściśle powiązane z SEO. To jedna z najskuteczniejszych form marketingu internetowego, która niesie za sobą wiele pozytywnych, a co najważniejsze mierzalnych efektów.
Co to SEO?
SEO to skrót od Search Engine Optimization, co w wolnym tłumaczeniu oznacza optymalizację treści pod kątem wyszukiwarek. A konkretnie wyszukiwarki Google. SEO to nic innego jak proces, który pozwala poprawić ilość i jakość ruchu na stronie (szczególnie ważne przy sklepach internetowych) przychodzącego z wyników organicznych wyszukiwarki.
To między innymi dzięki szeroko pojętym działaniom SEO (praca z treścią i optymalizowanie jej tak, by roboty indeksujące zostały na nią odpowiednio naprowadzone) twoja strona jest widoczna na wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google po wpisaniu konkretnego hasła, związanego z branżą, w której działasz.
Pozycjonowanie – co to takiego?
Samo pozycjonowanie strony to natomiast proces, który zaczyna się od dokładnej analizy wybranego portalu. Nie ma szans na odpowiednie i efektywne działania, dopóki nie poznasz słabych aspektów twojej witryny. Niezbędna jest również analiza konkurencji, co pozwoli ci na wdrożenie właściwych kroków (m.in. poprawienie struktury portalu, ingerencja w kod, szablon strony, układ, linkowanie wewnętrzne), dzięki czemu twoja strona zyska lepszą pozycję w sieci.
Warto zaznaczyć, że algorytm Google nieustannie ewoluuje, a co za tym idzie, zmieniają się również wytyczne, wpływające na pozycję strony w wyszukiwarce. Dlatego pozycjonowanie to nieustanny proces, polegający na skoordynowanych działaniach w obrębie marketingu internetowego.
Możesz więc mieć najbardziej przejrzystą i czytelną stronę w internecie, oraz najniższe ceny w sklepie, przy dobrej jakości produktów. Nic ci jednak po tym, jeśli potencjalny konsument nie trafi na twoją witrynę po wpisaniu w wyszukiwarkę nazwy przedmiotu lub usługi, która go interesuje, a które ty akurat oferujesz. I tutaj właśnie z pomocą przychodzą optymalizacja i pozycjonowanie, prowadzone przez ekspertów: https://sempai.pl/oferta/pozycjonowanie-i-optymalizacja/.
Jakie korzyści dają pozycjonowanie i optymalizacja?
Ustaliliśmy już, że SEO i optymalizacja sprawiają, że twoja strona jest lepiej widoczna w sieci dla wszystkich tych, którzy poruszają się w tematycznym obrębie twojego biznesu. W jaki sposób jednak dokładnie przekłada się to na twoje zyski oraz jakie korzyści ma z tego tytułu marka?
- Rośnie wartość ruchu na stronie.
- Zyskujesz nowych użytkowników, a co za tym idzie, potencjalnych klientów.
- Świadomość marki rośnie.
Im częściej twoja witryna będzie pojawiać się w kontekście wpisywanych w wyszukiwarkę haseł, związanych z usługami lub produktami, które oferujesz, tym większe prawdopodobieństwo, że wejdzie tam użytkownik i dokona zakupu. To pierwszy i najważniejszy krok w budowaniu świadomości konsumentów i rozpoznawalności marki.
Więcej o pozycjonowaniu i SEO znajdziesz tu: https://sempai.pl/blog/seo-a-pozycjonowanie-stron-co-to-jest-i-jakie-sa-roznice/
Działania SEO on-site oraz off-site
Działania on-site to wszelkie procesy i zmiany, których możesz dokonać w obrębie strony. To one znacząco wpływają na jej pozycję w wyszukiwarce. Zalicza się do nich, między innymi:
- tworzenie tekstów na stronę, nasyconych słowami kluczowymi,
- dbanie o szybkość ładowania strony,
- optymalizacje zawartych tam treści: jej unikalność, różnorodność i odpowiednia długość,
- optymalizacja obrazków i kodu witryny.
Natomiast działania zaliczane do off-site to wszystkie te kroki, które podejmujesz poza twoim serwisem, czyli np.:
- link building,
- tworzenie wizytówki firmy w Google,
- dbanie o zgodność danych NAP w różnych miejscach w sieci,
- prowadzenie mediów społecznościowych.
Pozycjonowanie i optymalizacja to długotrwałe procesy, które wymagają doświadczenia i wiedzy eksperckiej. Ponieważ algorytm Google nieustannie się zmienia, tak ważne jest bieżące śledzenie trendów i wprowadzanie na czas odpowiednich modyfikacji, aby wdrożone kroki przyniosły oczekiwany efekt.