Ekologia czy problemy demograficzne to tylko niektóre z wyzwań, jakim dziś próbuje sprostać cały świat. Simpact to pierwszy z polskich funduszy Venture inwestujący w przedsięwzięcia mające pozytywny wpływ na środowisko lub społeczeństwo. Aktualnie w swoim...
Przewiduje się, że już za pięć lat szybko rosnący globalny rynek oprogramowania sztucznej inteligencji (AI), osiągnie wartość około 126 miliardów dolarów. Natomiast rynek chatbot-ów w 2019 roku został wyceniony na 17,17 mld dolarów, a...
Kluczowe stają się prognozowanie, analityka, doradztwo, elastyczność oraz gotowość do działań w kilku wariantach. Niepewny kierunek rozwoju gospodarki nakłada obecnie na nasz sektor obowiązek planowania wielu różnych strategii i tego, jak każda z nich -...
Proces zarządzania przedsiębiorstwem to niemałe wyzwanie – tym większe, na im szerszą skalę działa firma. Składa się na nie wiele elementów, począwszy od koordynacji procesu produkcyjnego, stanów magazynowych, księgowości i finansów, aż po obsługę...
AI karmi się danymi. Jeśli chcemy w ciągu pięciu lat wdrażać rozwiązania z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, musimy dzisiaj porzucić papier i przejść całkowicie na nośniki cyfrowe. Bez odpowiedniej bazy informacji, AI nie znajdzie zastosowania...
Systemy Sales Force Automation, wspierające działy handlowe, zyskują coraz większą popularność. Zgodnie z najnowszym raportem Allied Market Research, globalny rynek oprogramowania SFA w 2016 roku wyceniany był na 3,87 bln dolarów. Po 6 latach,...
58 proc. konsumentów zna markę, która szybko dostosowała swoje działania do pandemicznej rzeczywistości. Dyrektorzy ds. marketingu są niezbędni do funkcjonowania organizacji podczas kryzysu.
W czasie pandemii COVID-19 działy marketingu powinny uważniej niż dotychczas przyglądać się...
Zmieniający się rynek, rozwój technologii i narzędzi marketingowych czy PR-owych oferuje nowe sposoby skutecznego dotarcia do klientów. Co ważniejsze, o sukcesie coraz częściej decyduje kreatywność i doświadczenie. Fuzje, przejęcia, atrakcyjne promocje oraz warunki płatności,...
Wartość globalnego rynku rozwiązań Customer Experience Management (CEM) wzrośnie z 7.75 miliarda dolarów w 2019 roku do 14.5 miliarda dolarów w 2024 roku, a średnioroczny wzrost wyniesie 13.3% - wynika z danych firmy badawczej...
Nowe technologie to dziedzina prężnie rozwijająca się - ma ona wpływ także na związane z nią usługi prawne.
Prawo w branży IT - wciąż nowa dziedzina
Specjalizacja w dziedzinie takiej jak prawo w branży IT wymaga od zajmującego...
Prace nad systemem CRM, który ma pomagać firmie realizować jej cele biznesowe, nie kończą się na wdrożeniu. Oprogramowanie musi być stale rozwijane, aby sprostać nowym wyzwaniom. O czym należy pamiętać, zarządzając systemem CRM w...
W Polsce tylko co trzecia firma należy do grona innowacyjnych i najczęściej dotyczy to dużych przedsiębiorstw. Zmiany technologiczne są jednak opłacalne. Firmy dostrzegają wpływ innowacji m.in. na przychody i przyrost bazy klientów. – Aby szybko i sprawnie...
Liczby, cyfry, tabelki, cele i wskaźniki efektywności, czyli świat sprzedaży… Dla jednych są to narzędzia wspierające sprzedaż, dla innych cele same w sobie. O tym, czy osiąganie KPI’s powinno stać się „targetem” rozmawiamy z...
Pandemia zmusiła handlowców do szybkiej reakcji i weryfikacji planów sprzedażowych.
Przedstawiciele handlowi z powodu COVID-19 decydowali się na nowe sposoby sprzedaży.
81 proc. pytanych jasno deklaruje, że wzrosły ich potrzeby w zakresie wykorzystywanych...
O optymalnych sposobach reakcji przedsiębiorstw na kryzys gospodarczy rozmawiamy z Mariuszem Grajdą, partnerem zarządzającym firmy doradczej MGW CCG.
Czym aktualny kryzys gospodarczy różni się od poprzednich?
Obserwacja historii ogólnoświatowych kryzysów gospodarczych prowadzi do ciekawych wniosków. Na przykład...
Dla co trzeciego Polaka największym wyzwaniem jest w tej chwili niepewność dotycząca przyszłych dochodów czy ryzyka utraty pracy, a 28 proc. wskazuje na brak stabilizacji. Z kolei 36 proc. obawia się nasilenia pandemii w ciągu najbliższych...
VIPol jest agencją pracy tymczasowej, którą w 2011 r. założył w Warszawie Wadim Krawczenko. Filie spółki znajdują się również w Kijowie, Mińsku, Kiszyniowie i Berlinie. Z usług VIPol korzysta wiele dużych korporacji, m.in. WARS...
Kilkadziesiąt lat temu ludzie byli w stanie funkcjonować w społeczeństwie i zarządzać przedsiębiorstwami praktycznie bez dostępu do jakiejkolwiek innowacyjnej technologii. Nie było komputerów, nie było telefonów komórkowych, o Internecie już nie wspominając. Obserwując dynamiczny...
Branża IT i cyfrowy marketing wbrew kryzysowi w górę; bankowość, ubezpieczenia i farmacja bez zmian; za to handel, motoryzacja, lotnictwo i produkcja w finansowym dołku. Sprawdzamy, jak pandemia wpłynęła na zarobki w poszczególnych sektorach...
Salesforce ogłasza nową odsłonę usługi Salesforce Field Service, która dzięki wspomaganiu przez sztuczną inteligencję jest w stanie dostarczyć najwyższej jakości narzędzia do usług świadczonych niestacjonarnie. Zbudowany w oparciu o pierwszy na świecie system -...
W czasie pandemii technologie chmurowe pozwoliły firmom zachować ciągłość działania i utrzymać się na rynku. Koronawirus pokazał im, jak bardzo potrzebują chmury, i może stać się katalizatorem do jej wdrażania na szeroką skalę. Biznes w Polsce...
Przez pandemię znacznie wzrosła liczba ogłoszeń oferujących pracę zdalną w obszarach IT– wynika z najnowszego raportu No Flu Jobs. Dziś wciąż – pomimo sytuacji pandemicznej i niepewnej gospodarki – to pracownicy IT dyktują warunki...
Tegoroczny powrót do szkoły stawia przed rodzicami uczniów wiele dodatkowych wyzwań. Pomimo licznych niewiadomych, przygotowania do nowego roku szkolnego ruszyły pełną parą. Jak wynika z badania SW Research dla Empiku*, rodzice nie zamierzają oszczędzać...
Mimo recesji i strat przedsiębiorstwa nie będą w najbliższych miesiącach ciąć inwestycji w cyfryzację. – Postawią na nią zwłaszcza te sektory, które mocno ucierpiały w wyniku pandemii koronawirusa, jak np. turystyka, edukacja, rozrywka czy hotelarstwo – mówi Krzysztof Augustynowicz...
To nie problemy technologiczne, ale braki kompetencyjne są najczęściej wskazywane jako przeszkoda dla cyfryzacji firm. Szczególnie problematyczne jest wdrażanie rozwiązań chmurowych. Do trudności w obszarze migracji do chmury przyznaje się 89 proc. menadżerów IT – wynika z badania...
Kontrakty terminowe na amerykańskie indeksy wskazują na otwarcie notowań na rynku kasowym poniżej środowego zamknięcia. Indeksy giełdowe mogą zniżkować w czwartek ze względu na rosnące obawy o globalne rozprzestrzenianie się koronawirusa. Liczba przypadków we...
Transformacja cyfrowa jest faktem i wpłynęła już niemalże na wszystkie branże, ale nadal to właśnie ona jest głównym trendem wpływającym na biznesową rzeczywistość firm i organizacji. Wiele zostało już powiedziane o rosnącej ilości danych,...
Podstawą osiągania sukcesów w biznesie jest umiejętność planowania i konsekwentnej realizacji zadań biznesowych. Jest to tym trudniejsze, im szybciej rozwija się przedsiębiorstwo. Natomiast podstawowym celem działania każdej struktury handlowej w gospodarce rynkowej jest dążenie...
Dostawcy są przekonani, że klienci poszukują nowych możliwości mniej więcej w 50% przypadków. Tymczasem nabywcy deklarują, że sprawdzają inne oferty zdecydowanie częściej. To błędne przeświadczenie o lojalności klientów prowadzi do zaniedbywania bieżących relacji przez...
Współcześni przedsiębiorcy coraz chętniej stosują zintegrowane rozwiązania informatyczne usprawniające zarządzanie firmą. Do najpopularniejszych z nich należą systemy ERP oraz CRM. Oba są w stanie ułatwić prowadzenie działalności i przełożyć się na maksymalizację efektywności. Nie...
Nielegalne transakcje, finansowanie terroryzmu, pranie brudnych pieniędzy, omijanie sankcji gospodarczych. Wszystkie te problemy może napotkać bank, który w niewłasciwy sposób dokonuje oceny ryzyka we współpracy z klientem lub kontrahentem. Skuteczne zarządzanie ryzykiem w zakresie AML...
W 2019 roku dla firm z sektora MSP najważniejsze jest wzbudzenie zaufania w otoczeniu rynkowym. Według przedsiębiorców, aby utrzymać konkurencyjność lub zapewnić wzrost, niezbędne są inwestycje w rozwiązania oraz technologie wspomagające działania rynkowe: sprzedaż,...
9 maja rozpoczęła się 1. edycja programu MIT Enterprise Forum CEE. Spośród niemal 300 zgłoszeń akcelerator wybrał 16 startupów z Polski, Czech i Bułgarii. Wśród nich znaleźli się m.in. twórcy aplikacji, której celem jest...
Aż do 460 zł premii mogą dostać abonenci platformy nc+ od Credit Agricole. Wystarczy, że założą konto w tym banku i będą z niego opłacać rachunki za produkty i usługi nc+.
ITI Neovision, operator...
Oczekiwania gości i brak pracowników to dwa główne czynniki, które napędzają nowe technologie w branży hotelowej. Hotelarze, by poradzić sobie z niedoborem kadr, wdrażają rozwiązania, które pozwalają zautomatyzować choć część pracy. Z drugiej strony, nowoczesne narzędzia –...
Klienci nie mają wątpliwości – najważniejszą cechą dostawcy produktów i usług jest rzetelność oraz dotrzymywanie terminów. Niestety zdaniem aż 61% nabywców obszar ten wymaga poprawy. Co ważne problem z rzetelnością dostrzega zaledwie co piąta...
Digitalizacja procesów nawiązywania relacji z klientem, automatyczna ocena ryzyka współpracy z kontrahentem, inteligentne algorytmy analizujące transakcje. Te i wiele innych rozwiązań technologicznych mają szansę wyeliminować największe dla banków zagrożenie, w zakresie zarządzania compliance i AML, to...
Działalność w branży e-commerce bez wsparcia marketingowego jest zwyczajnie mało efektywna, a przy tak dużej konkurencji na rynku nie można sobie na to pozwolić. Cztery najważniejsze obszary, o które trzeba zadbać to: sprowadzenie ruchu...
Elektroniczny obieg dokumentów znajduje zastosowanie w wielu różnych obszarach działania firmy. Na co zwrócić uwagę przy wyborze rozwiązania, aby optymalnie wykorzystać jego funkcjonalności?
Dopasowanie do potrzeb
Na rynku jest dostępnych bardzo wiele systemów elektronicznego obiegu dokumentów,...
W świecie handlu sztuczna inteligencja stała się użytecznym i niezbędnym narzędziem. Jedną z dziedzin działalności, w której bezpośrednio widać efekty AI, jest sprzedaż. Raport Salesforce o stanie sprzedaży w 2018 roku pokazuje, że wykorzystanie...
Już jutro, w sobotę, 20 kwietnia prawdopodobnie około godziny 6:00 czasu polskiego będzie miał miejsce czwarty w historii halving Bitcoina. To ważne dla rynku...
45% (55% w Polsce) wątpi, że obecna ścieżka rozwoju ich firmy zapewni jej rentowność przez następną dekadę — to sygnalizuje konieczne transformacje.
...
Chociaż inflacja i wysokie koszty funkcjonowania nadal stanowią główne wyzwania dla firm detalicznych, to branża zdaje się z optymizmem patrzeć w najbliższą przyszłość. Jak...