Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

Tagi Lidl

Artykuły, wypowiedzi i informacje o: Lidl

media internet

Agencja influencer marketingu Hash.fm z ponad 7,3 mln przychodu w 2018 r.

Hash.fm agencja influencer marketingu zarządzana przez Konrada Traczyka, ujawniła przychody za 2018 rok. Agencja wypracowała 7,3 mln przychodu, co oznacza niemal dwukrotny wzrost względem roku 2017 (3,8 mln zł wpływów). Wśród kilkudziesięciu kampanii przeprowadzonych...
parking

Monitoring na parkingach przysklepowych to źródło cennych informacji

Sieci handlowe coraz częściej zbierają dane z tablic rejestracyjnych. Takie wrażenie ma część konsumentów. Ich zdaniem, do kontrowersyjnych praktyk dochodzi zarówno na parkingach strzeżonych, jak i ogólnodostępnych. Według prawników, trudno jednoznacznie stwierdzić, czy opisywane...
Branża farmaceutyczna i handlowa liderami wydatków na reklamę. W ubiegłym roku przeznaczyły na nią po 4 mld zł

Branża farmaceutyczna i handlowa liderami wydatków na reklamę. W ubiegłym roku przeznaczyły na nią...

Prawie 12 mld zł – taką kwotę na promocję w telewizji, radiu i prasie przeznaczyły w ubiegłym roku branże finansowa, motoryzacyjna, telekomunikacja, farmaceutyczna i handlowa. Dwie ostatnie są zdecydowanymi liderami rankingu – obie wydały na reklamę w mediach tradycyjnych...
Patryk Górczyński, ASM Sales Forc

Sklepy (nie)dalekiej przyszłości

Do 2020 r. doświadczenie zakupowe ma stać się ważniejsze od samego produktu,  a nawet jego ceny. Jednocześnie szacuje się, że w tym roku aż 100 milionów konsumentów będzie wykorzystywać elementy rozszerzonej rzeczywistości (AR) w...
Michał Sadecki, prezes Polskiej Grupy Supermarketów (PGS)

Droższy prąd tylko dla polskich supermarketów?

Sieci handlowe na nierównych prawach w opłatach za dostawę energii. Zagraniczne sieci korzystają z preferencyjnych cen zagranicznych dostawców. Ostatnie zapowiedzi podwyżki cen energii zaniepokoiły polskich przedsiębiorców branży spożywczej – jednego z największych (obok sektora hutniczego...
Browar Lwówek (1)

Marek Jakubiak wydzierżawił Browar Lwówek spółce Doctor Brew

Dobiegły końca negocjacje między Browarami Regionalnymi Jakubiak Marka Jakubiaka a jedną z wiodących firm wytwarzających piwa rzemieślnicze. W ich wyniku spółka Doctor Brew wydzierżawiła należący do Grupy BRJ Browar Lwówek. Zakład produkował będzie zarówno...
chemia gospodarcza

Lidl i Biedronka stawiają na kosmetyki, słodycze i chemię gospodarczą

Liderzy rynku dyskontowego stosują wręcz te same strategie zarządzania standami w swoich placówkach. Różni je tylko kolejność udziałów 3 najważniejszych grup towarowych. Podczas gdy w Biedronce kosmetyki mają najwięcej ekspozycji – 27%, w Lidlu...
Program Karta Dużej Rodziny coraz większy. Od 2019 roku więcej osób będzie mogło skorzystać ze zniżek

Program Karta Dużej Rodziny coraz większy. Od 2019 roku więcej osób będzie mogło skorzystać...

Z systemu ulg oraz zniżek Karty Dużej Rodziny korzysta obecnie 451,7 tys. rodzin wielodzietnych – wynika z danych Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Stale przybywa zarówno rodzin zainteresowanych dołączeniem do programu, jak i partnerów biznesowych, którzy oferują...
galeria sklep

Haitong Bank: Na „zakazanych” niedzielach najbardziej zyskują punkty usługowe, sklepy internetowe oraz dyskonty

Analitycy Haitong Bank przeprowadzili coroczną analizę kondycji polskiego sektora detalicznego. Nastroje na tym rynku są nieco mniej optymistyczne niż rok temu, głównie z powodu niepewności związanej z konsekwencjami wprowadzonego zakazu handlu w niedzielę. Jednak większość...
Upalne temperatury wpływają na rynek reklamy. Firmy farmaceutyczne promują suplementy przydatne latem

Upalne temperatury wpływają na rynek reklamy. Firmy farmaceutyczne promują suplementy przydatne latem

Elektrolity, suplementy przeciw nadmiernemu poceniu i wspomagające odchudzanie – te produkty, na które jest zwiększone zapotrzebowanie latem, są najczęściej promowane w mediach przez firmy farmaceutyczne. Branża wydała w lipcu na reklamę ponad 227 mln zł. To trzykrotnie więcej...
Polacy przestawiają się na produkty roślinne. Przybywa sklepów i restauracji dla wegetarian

Polacy przestawiają się na produkty roślinne. Przybywa sklepów i restauracji dla wegetarian

Już ponad połowa społeczeństwa deklaruje zmniejszenie spożycia produktów pochodzenia zwierzęcego na rzecz roślinnych. W Europie co dziesiąty produkt wprowadzany na rynek jest wegetariański. Choć Polacy to mięsożercy, stopniowo rośnie zapotrzebowanie na roślinne produkty i dania...
85 proc. firm widzi wpływ jakości obsługi na wyniki finansowe. Dla większości konsumentów największe znaczenie ma czas obsługi

85 proc. firm widzi wpływ jakości obsługi na wyniki finansowe. Dla większości konsumentów największe...

Ponad dwie trzecie konsumentów może się stać lojalnymi klientami dzięki pozytywnym doświadczeniom z zespołem obsługi. Podobny odsetek stwierdza, że zła obsługa może być przyczyną rezygnacji z usług czy produktów danej firmy. Żółte i czerwone kartki klienci dają...
Branża ubezpieczeniowa coraz śmielej wykorzystuje nowe technologie. Powstają specjalne platformy do sprzedaży polis online

Branża ubezpieczeniowa coraz śmielej wykorzystuje nowe technologie. Powstają specjalne platformy do sprzedaży polis online

Firmy ubezpieczeniowe coraz odważniej sprzedają polisy w kanale mobilnym i internecie. Wymuszają to nowe technologie i oczekiwania klientów, zwłaszcza z młodszego pokolenia, które kupuje już głównie online. Grupa Europa wprowadziła na rynek platformę sprzedażową, za której pośrednictwem w internecie...
Sieci sklepów liderami wydatków reklamowych w marcu. To efekt wprowadzenia ograniczeń w handlu w niedziele

Sieci sklepów liderami wydatków reklamowych w marcu. To efekt wprowadzenia ograniczeń w handlu w...

Ograniczenie handlu w niedzielę znacząco przełożyło się na rynek reklamowy. To właśnie branża handlowa wygenerowała w marcu – pierwszym miesiącu obowiązywania nowych przepisów – największe wydatki na promocję w mediach. Wzrosły one w ciągu miesiąca o 100 mln zł...
Marat Nevretdinov

Grupa Ubezpieczeniowa Europa zebrała w 2017 roku blisko 1,6 mld zł składki przypisanej brutto,...

Grupa Europa ma za sobą rok zakończony wzrostami sprzedaży. W 2017 roku dwa towarzystwa wchodzące w jej skład wypracowały łącznie prawie 1,6 mld zł składki przypisanej brutto (według PSR). To o blisko 8 proc....
Polacy bardziej zadowolonymi konsumentami niż Amerykanie. Poziom satysfakcji klientów zbliża się do 80 proc.

Polacy bardziej zadowolonymi konsumentami niż Amerykanie. Poziom satysfakcji klientów zbliża się do 80 proc.

W ciągu ostatnich sześciu lat wskaźnik zadowolenia konsumentów w Polsce wzrósł o ponad 17 pkt proc. i obecnie wynosi prawie 78 proc. Przewyższa tym samym poziom satysfakcji klientów w USA i Wielkiej Brytanii. Na rosnące zadowolenie konsumentów ogromny wpływ...
Magdalena Jończak, Dyrektor w dziale Konsultingu Deloitte

Umiejętne połączenie e-commerce ze sprzedażą tradycyjną gwarantuje sukces w handlu detalicznym

Ożywienie gospodarcze w wielu regionach świata sprzyja globalnym sprzedawcom detalicznym. Przychody 250 największych detalistów na świecie wyniosły w ubiegłym roku obrotowym (kończącym się najpóźniej w czerwcu 2017 r.) 4,4 biliona dolarów. Rok do roku...
113713

Sklepy elektroniczne i dyskonty liderami wydatków na przedświąteczną reklamę. Ich łączny budżet wyniósł 400...

W tygodniach przedświątecznych firmy prześcigały się w pomysłach reklamowych. Wśród badanych przez IMM branż pod względem wydatków przodowały handel i farmacja. Marki handlowe wydały na reklamę w sumie 400 mln zł, a najczęściej reklamowane były sklepy z elektroniką i dyskonty....
112666

Konsumenci stają się coraz bardziej nieufni. Firmom trudniej unikać wizerunkowych kryzysów

Wizerunek marki to jej kapitał, który przekłada się na wymierne korzyści sprzedażowe i finansowe. Z roku na rok konsumenci stają się jednak coraz bardziej sceptyczni i nieufni, a dzięki nowoczesnym technologiom ich głos jest bardziej słyszalny....
109449

Duże zmiany w mediach społecznościowych. Facebook wprowadza inny sposób wyświetlania zewnętrznych wideo, a Twitter...

Facebook wprowadza w ostatnich tygodniach duże zmiany. Serwis społecznościowy zmienił sposób wyświetlania zewnętrznych treści wideo, a obecnie testuje możliwość przesyłania w Messengerze zdjęć w jakości 4K. Nowością, która na razie pojawi się tylko we Francji i Wielkiej Brytanii,...
telefon zakupoy commerce

Czy mobile sprzedaje?

Stereotypowo uznaje się, że odpowiedź brzmi „tak”, ale wciąż brak jednoznacznych argumentów, że tak jest. Być może jest to kwestia źle postawionego pytania. Może należy raczej zapytać „w jaki sposób mobile wpływa na sprzedaż?”....
Sebastian Starzyński, Instytut Badawczy ABR SESTA

RAPORT: W którym Lidlu jest taniej – w polskim czy w niemieckim? Możesz poważnie...

Audyt, wykonany przez agentów platformy TakeTask, wykazał, że produkty marek własnych są w polskim Lidlu średnio o 10% droższe, niż u naszych zachodnich sąsiadów. Koszyk z 86 identycznymi towarami różni się o blisko 60...
wreczenie_wyroznien_adretail_inspirio

Eksperci AdRI: Lidl, Intermarche, Kaufland i Żabka liderami w komunikacji za pomocą gazetek handlowych

Kapituła Programu AdRetail Inspirio przeanalizowała blisko 3 tys. gazetek promocyjnych, wydanych w I półroczu 2017 roku. Publikacje miały łącznie ponad 27 tys. stron. Ich powierzchnia całkowita wyniosła prawie 15 mln cm kw. Analizie poddano...
Kryzysy wizerunkowe dotyczą nie tylko firm. We wrześniu z falą negatywnych komentarzy zetknęli się też blogerzy i vlogerzy

Kryzysy wizerunkowe dotyczą nie tylko firm. We wrześniu z falą negatywnych komentarzy zetknęli się...

Kryzysy wizerunkowe dotykają nie tylko marek, lecz także blogerów i vlogerów. We wrześniu przekonali się o tym blogerka Mama Ginekolog czy Youtuber Serafin Pęzioł, autor kanału SerafinTV. Z krytyką internautów w ubiegłym miesiącu musieli się także zmierzyć polska...
Marat Nevretdinov

Grupa Ubezpieczeniowa Europa podsumowuje pierwszą połowę 2017 roku

Grupa Ubezpieczeniowa Europa zebrała w pierwszej połowie 2017 roku blisko 900 mln zł składki przypisanej brutto. To 14 proc. więcej niż rok wcześniej. Grupa Europa ma za sobą udaną pierwszą połowę 2017 roku. W tym...
Lokalni producenci żywności zyskują na współpracy z sieciami handlowymi. To dla nich często przepustka do zagranicznych rynków

Lokalni producenci żywności zyskują na współpracy z sieciami handlowymi. To dla nich często przepustka...

Wielomilionowe kontrakty, stały rynek zbytu i możliwość pozyskania dodatkowych środków na inwestycje – to lista korzyści, jakie lokalne firmy czerpią ze współpracy z dużymi sieciami handlowymi. Dla wielu z nich takie partnerstwo okazało się kluczowe także...
sklep koszyk zakupy supermarket

Grupa Europa ubezpieczy klientów Lidla

Grupa Ubezpieczeniowa Europa pozyskała nowego, strategicznego partnera. Jest nim Lidl - czołowy przedstawiciel branży handlowej, który rozpoczyna sprzedaż zagranicznych i krajowych usług turystycznych pod marką Lidl Podróże. Nad wypoczynkiem jego klientów będzie czuwało Towarzystwo...
telewizor

Najwięksi reklamodawcy w telewizji: farmacja na czele

Ranking TOP 10 najbardziej aktywnych reklamodawców w pierwszej połowie 2017 roku otwierają przedstawiciele farmacji. Zdecydowanym liderem jest Aflofarm z GRP na poziomie 114 551, 24, za nim plasuje się Polpharma – pokazuje analiza domu mediowego...
Żywność ekologiczna najszybciej rosnącym segmentem w przemyśle spożywczym. Przyczyniają się do tego również supermarkety i dyskonty

Żywność ekologiczna najszybciej rosnącym segmentem w przemyśle spożywczym. Przyczyniają się do tego również supermarkety...

Wartość krajowego rynku żywności ekologicznej w tym roku może przekroczyć miliard złotych. To najszybciej rosnąca gałąź żywności sprzedawanej w sklepach – wzrost szacuje się na ok. 20 proc. rocznie. Coraz częściej produkty bio można kupić w dyskontach...
Polacy piją coraz więcej wina wysokiej jakości. Hitem ostatnich lat są wina mołdawskie

Polacy piją coraz więcej wina wysokiej jakości. Hitem ostatnich lat są wina mołdawskie

Systematycznie rośnie sprzedaż wina. Choć z 7 litrami spożycia na osobę Polska jest daleko za światową czołówką, to powoli goni winiarskie potęgi. Dużą rolę w popularyzacji tego trunku odgrywają dyskonty, jednak coraz więcej Polaków szuka win...
Sebastian Starzyński, prezes zarządu instytutu badawczego ABR SESTA

Sezon grillowy: Biedronka i Lidl w niemal identycznych cenach, ale na niektórych produktach są...

Z analizy, przeprowadzonej przed długim weekendem, wynika, że koszyk cenowy z 18 produktami na grilla w Lidlu i Biedronce dzieli zaledwie 3% różnica. W zeszłym roku wyniosła ona 11%. Teraz prawie identyczne wartości 6...
supermarket sklep

Dyskonty i sklepy convenience najbardziej perspektywicznymi kanałami rynku spożywczego w Polsce

W 2016 r. rynek spożywczy w Polsce wzrósł o 3,8% r/r, do 253,8 mld zł. W tym samym okresie kanały dyskontowy oraz convenience rosły w ponad dwukrotnie szybszym tempie. Prognozy zaprezentowane w najnowszym raporcie...
supermarket

Hipermarkety coraz częściej sięgają po rozwiązania sprawdzone przez dyskonty

Strategie promocyjno-asortymentowe, realizowane przez hipermarkety w latach 2015-2016, zostały poddane analizie porównawczej. Instytut badawczy ABR SESTA zaobserwował, że Kaufland znacząco podniósł liczbę gazetek tematycznych i zaczął upodabniać się do dyskontów. Publikację tego typu ofert...
Artur Skiba, dyrektor zarządzający Antal International

Badanie Antal: Polacy wytypowali najbardziej pożądanych pracodawców

71 firm – tylu laureatów znalazło się w rankingu „Najbardziej pożądani pracodawcy”. Eksperci firmy Antal, która organizowała badanie już po raz siódmy, zauważają, że w porównaniu do poprzednich lat, Polacy wskazują firmy marzeń coraz...
sklep koszyk zakupy supermarket

W supermarkecie najtaniej przed Wielkanocą. Dyskonty z tyłu za hipermarketami

Według analizy instytutu badawczego ABR SESTA, przed świętami klienci zrobią najtańsze zakupy w supermarketach Tesco, a następnie w hipermarketach tej firmy. Kolejne pozycje w rankingu należą do wielkopowierzchniowych sklepów E.Leclerc i Carrefour. Biedronka, która...
galeria sklepy

Tegoroczna Wielkanoc dla handlu będzie lepsza, niż rok temu. Eksperci przewidują wzrost sprzedaży

Dzięki programowi Rodzina 500 plus, podniesionej pensji minimalnej i spadkowi bezrobocia, zwiększyła się siła nabywcza Polaków. To również sprzyja podwyższaniu cen towarów. Przedświąteczna sprzedaż może być wyższa o kilka procent w porównaniu z ub....
Firmy zwiększają inwestycje w jakość obsługi i nowinki technologiczne. Klienci stają się coraz bardziej wymagający

Firmy zwiększają inwestycje w jakość obsługi i nowinki technologiczne. Klienci stają się coraz bardziej...

Coraz częściej przy wyborze sklepu lub usługodawcy liczy się nie cena, a jakość obsługi. Dlatego przedsiębiorcy zwiększają nakłady na poprawę relacji z klientami i narzędzia technologiczne, które usprawniają obsługę. W efekcie od dziesięciu lat rośnie satysfakcja konsumentów...
sklep koszyk zakupy supermarket

Miliardowe inwestycje handlu w reklamę w 2016 roku

Sektor handel przeznaczył na promocje w 2016 r. ponad jedną czwartą więcej niż w 2015 r. Inwestycje przekroczyły 1 mld zł. Najwięcej – 737,6 mln zł – wydali reklamodawcy z kategorii super- i hipermarkety....
Renata Juszkiewicz

Kto zatrudni pracowników Tesco?

Nawet kilkaset osób może stracić pracę. Tesco zapowiedziało, że zamierza przeprowadzić zwolnienia grupowe. Pracownicy sieci zapewne długo bez pracy nie zostaną. Gdzie znajdą prace i na co mogą liczyć? - Sytuacja na rynku pracy jest...
OBI sklep

Rynek DIY w Polsce wzrósł o ponad 5% r/r w 2016 r.

W ubiegłym roku wartość całkowitego rynku DIY w Polsce (suma wartości sprzedaży produktów niezbędnych do budowy oraz remontu, produktów dekoracyjnych, artykułów ogrodowych oraz narzędzi, kupowanych zarówno przez klientów indywidualnych i instytucjonalnych) wzrosła o 5,3%...

NAJNOWSZY ARTYKUŁ

bitcoin kryptowaluty

Już jutro halving Bitcoina! Czego się spodziewać?

Już jutro, w sobotę, 20 kwietnia prawdopodobnie około godziny 6:00 czasu polskiego będzie miał miejsce czwarty w historii halving Bitcoina. To ważne dla rynku...

GORĄCY TEMAT

Warszawa fot. Walter Herz biura

58% polskich prezesów wskazuje, że wdrożenie GenAI spowoduje poprawę efektywności pracy

45% (55% w Polsce) wątpi, że obecna ścieżka rozwoju ich firmy zapewni jej rentowność przez następną dekadę — to sygnalizuje konieczne transformacje. ...
centrum handlowe, sklep, handel

Handel detaliczny: inflacja i rosnące koszty to wciąż główne problemy, ale...

Chociaż inflacja i wysokie koszty funkcjonowania nadal stanowią główne wyzwania dla firm detalicznych, to branża zdaje się z optymizmem patrzeć w najbliższą przyszłość. Jak...