Pokolenie Y – inaczej Millenialsi – obawiają się ingerencji prawodawcy w usługi sharing economy. Obawiają się – jak to ma miejsce w niektórych miastach europejskich – literalnego, prawnego zakazu świadczenia danych usług. Młodzi konsumenci...
Najczęściej do kina chodzą osoby młode, mające nie więcej niż 44 lata, pracujące na etacie, ze średnim lub wyższym wykształceniem. To bardzo korzystna dla reklamodawców grupa odbiorców. Prawie połowa bywalców kin deklaruje, że lubi oglądać wyświetlane...
Współczesny pracodawca musi sprostać coraz większym oczekiwaniom ze strony pracowników. Dla osób z pokoleń Y i Z wysokie wynagrodzenie nie jest już bowiem najważniejszym kryterium wyboru pracodawcy – dziś liczy się możliwość rozwoju, docenienie,...
Wkrótce obiekty handlowe i lokale usługowe będą mogły wysyłać oferty do klientów oddalonych nawet do 400 metrów. Ale od dystansu ważniejsza okaże się możliwość przesyłania większej ilości danych, np. zdjęć. Co więcej, komunikaty reklamowe...
Blisko 1/5 respondentów twierdzi, że szefowie i prezesi organizacji, w których pracują, są dla nich autorytetami – tak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie ANG Spółdzielni Doradców Kredytowych przez dom badawczy Maison&Partners. Czy to...
Firmy muszą się zmieniać, by móc utrzymać się na rynku. Ale konieczna jest otwartość właścicieli na zmiany – podkreśla Mateusz Grzesiak, uznany psycholog biznesu. Młodzi przedsiębiorcy chętnie korzystają z usług zewnętrznych doradców, którzy obiektywnie pomogą...
Pod względem innowacyjności technologie stosowane w biurach pozostają w tyle za rozwiązaniami do użytku prywatnego.
Pracownicy lubią wykonywać swoje obowiązki poza biurem.
Pracownicy z dużym entuzjazmem podchodzą do potencjalnych zastosowań rzeczywistości rozszerzonej (ang....
Rośnie udział transakcji bezgotówkowych, w tym mobilnych, w rynku płatności. Rozwój w tym obszarze biznesu może nabrać jeszcze większego tempa po wejściu w życie uchwalonej pod koniec ubiegłego roku dyrektywy PSD2, która przyczyni się do liberalizacji i otwarcia rynku...
Jesteś marketerem? Szukasz niepowtarzalnego ujęcia filmowego na stronę internetową? Nie chcesz zbankrutować przygotowując bożonarodzeniową akcję onlinową? To narzędzie jest więc dla Ciebie! Dzięki platformie UnStock możesz pożegnać się z kosztownymi i prawnie skomplikowanymi kampaniami...
Co szóstemu Polakowi wystarcza kilka godzin aby podjąć decyzję o pożyczeniu pieniędzy – pokazują badania ARC Rynek i Opinia. Zapewne m.in. takie podejście powoduje, że obchodzony 17 listopada Dzień bez Długów za swój dzień...
Jeśli do tej pory kojarzyłeś Snapchata głównie jako tę tajemniczą aplikację, którą interesują się głównie gimnazjaliści, najwyższa pora uzupełnić wiadomości: Snapchat w błyskawicznym tempie zmienia nie tylko siebie, ale także naturę komunikacji i sposób,...
Ponad połowa polskich firm ma konkretną wizję tego, w jaki sposób transformacja cyfrowa powinna zostać przeprowadzona, a 28 proc. z nich opracowaną strategię jej wdrożenia. Coraz więcej firm inwestuje w narzędzia umożliwiające zarządzanie dużymi zbiorami danych i ich...
Komunikacja wewnętrzna w firmie wpływa na motywację, zaangażowanie pracowników, kondycję firmy i realizację strategii. Digitalizacja komunikacji wpisuje się w globalny trend związany z potrzebą stałego dostępu do informacji i nieustannej interakcji. Jest też doskonałą odpowiedzią na potrzeby i preferencje pokoleń...
Efektywne dotarcie do kandydatów poszukujących pracy wymaga stosowania odpowiednich narzędzi, mających na celu budowanie wizerunku pracodawcy jako atrakcyjnego i godnego zaufania. Na rynku pracownika to firma musi dokładać starań, aby wyróżnić się na tle...
Youtube ma 65% zasięgu wśród użytkowników Androida. 49% oglądających wideo na smartphone’ach ogląda teledyski. 38% osób oglądających wideo na tabletach ogląda na nich teledyski i filmy. W Polsce wyróżniają się dwie kluczowe kategorie użytkowników wideo na urządzeniach mobilnych. W IRCenter opisujemy...
Google, Microsoft, Apple, BMW i IBM – to w tych firmach chcą pracować studenci kierunków technicznych. Na liście 50 najbardziej pożądanych pracodawców, ogłoszonej przez firmę doradczą Universum, nie znalazł się ani jeden szybko rozwijający...
Ponad połowa millenialsów, czyli osób urodzonych pomiędzy 1980 a 2000 rokiem, chce korzystać z nowoczesnych metod autentykacji w dostępie do danych. Co trzeci preferuje dwuskładnikowe uwierzytelnianie, co piąty biometrię – podaje amerykańska firma Gigya....
W nadchodzącej dekadzie technologia zrewolucjonizuje kwestię zatrudnienia w bankach. Zmniejszy się liczba pracowników, którzy sprawują tradycyjne role, natomiast ci, którzy zostaną, będą zajmować się nowymi obszarami. Dlatego dopasowanie zasobów ludzkich do zmian technologicznych jest...
Pokolenie Z to zupełnie inna generacja niż wszystkie badane do tej pory - nie zna świata sprzed powstania tabletów czy mediów społecznościowych, a internet traktuje tak jak wcześniejsze generacje Encyklopedię Britannica. Siła nabywcza nowego pokolenia...
Dla pokolenia, które wchodzi na rynek pracy, wartości wyznawane przez firmę mają duże znacznie przy wyborze przyszłego pracodawcy. Dlatego lepiej oceniane przez kandydatów są podmioty odpowiedzialne społecznie, działające na rzecz pracowników, lokalnych społeczności czy środowiska. Pozytywna...
Tyle samo kobiet co mężczyn (74 proc.) z pokolenia Millenialsów myśli o założeniu własnego biznesu – wynika z badania wykonanego na zlecenie home.pl przez ARC Rynek i Opinia. Prawie połowa ankietowanych pań (46 proc.)...
95 proc. przedstawicieli pokolenia Z w Polsce ma dostęp do smartfonu. Osoby urodzone po 2000 roku już teraz mają duży wpływ na kształtowanie się rynku mediów i telekomunikacji
W 2016 roku użytkownicy telefonów komórkowych sprzedadzą bezpośrednio...
Przedstawiciele pokolenia Y wywierają coraz większy wpływ na wygląd
i funkcjonalność biur. Jak wynika z raportu Deloitte, igreki stanowią dziś ponad połowę wszystkich pracowników, a ich oczekiwania są bardzo odmienne od wymagań starszych kolegów. Dlatego...
Rynek pracy zmienia się z każdym nowym pokoleniem i ciągłym rozwojem technologii. Czasy, kiedy po studiach dostawało się pracę w wyuczonym zawodzie i w jednej firmie spędzało się całe swoje życie zawodowe bezpowrotnie się...
Jednym z wiodących problemów w relacjach pomiędzy pracodawcami, a reprezentantami pokolenia Y jest lojalność młodych ludzi. Aż 44 proc. młodych ludzi chce odejść z firmy, w której są zatrudnieni przed upływem dwóch lat. Odsetek...
Blisko połowa badanych przez Deloitte przedstawicieli pokolenia Y, czyli osób urodzonych po 1982 roku, zamierza odejść z dotychczasowej firmy w ciągu dwóch lat. Dwie trzecie chce to zrobić do 2020 roku. To pokazuje, że millenialsi nie są najbardziej lojalni,...
Firmy nie są przygotowane na walkę o młode talenty na rynku pracy. Jak wynika z najnowszego raportu „Postawy Polaków wobec rynku pracy” przygotowanego przez Work Service S.A., wśród pracowników niezadowolonych ze swojej pracy, aż...
Coraz więcej młodych z pokolenia Y ucieka z piekła korporacji i wybiera przeciwny biegun kariery, jakim są małe firmy lub startupy. Na wyścig korpo-szczurów patrzą z ulgą, ponieważ dla nich to już przeszłość. Przestali...
Jak prognozują eksperci, do 2025 roku 75% pracowników na świecie będą stanowili przedstawiciele pokolenia Y. W Polsce tzw. millenialsi to obecnie osoby od 18. do 33. roku życia. Cechy charakterystyczne tej generacji to chęć...
Millenialsi zgodnie przyznają, że niski poziom edukacji jest jednym z największych problemów dzisiejszego świata, który rodzi obawę o przyszłość. Aż 53% przedstawicieli pokolenia Y na świecie przyznało, że widzi coraz bardziej pogłębiającą się przepaść...
Do 2025 roku 75% pracowników na świecie będą stanowili przedstawiciele millenialsów. To pokolenie 18-33-latków, które jest bardzo skoncentrowane na pracy, ale stawia równocześnie na elastyczne warunki zatrudnienia. Jest też skłonne do podejmowania trudnych decyzji...
Polska dołączyła do krajów, w których Citi poszukuje nowych technologii dla bankowości mobilnej, organizując otwarte konkursy. W ramach tzw. hackathonu Citi Mobile Challenge o nagrody w wysokości 100 tys. dolarów i możliwość wdrożenia pomysłu rywalizuje ponad 700 zespołów. Organizacja...
W ciągu najbliższych 10 lat pokolenie Y będzie stanowiło 75 proc. siły roboczej na świecie, a tym samym jego wpływ na kształt biznesu rośnie. Millenialsi dostrzegają ogromną lukę pomiędzy oczekiwaniami wobec firm a ich...
Większość pracowników nie uważa swoich przełożonych za silnych liderów – wynika z globalnego badania WorkForce 2020 przeprowadzonego na zlecenie SAP. Globalny kryzys przywództwa jest jednym z najważniejszych wyzwań dla działów personalnych. Kolejnym jest zbyt mała wiedza pracodawców na temat...
Przedstawiciele pokolenia Millenials (osób urodzonych w latach 1980-2000, nazywanych także Generacją Y) jasno wskazują potrzebę zaangażowania prywatnych przedsiębiorstw w rozwiązywanie kluczowych problemów współczesnego świata, także w tych obszarach, za które dotychczas odpowiadały instytucje publiczne....
Branża IT otwiera listy najbardziej innowacyjnych sektorów polskiej gospodarki. Stanowi ona swego rodzaju papierek lakmusowy – ponieważ biznes w pierwszej kolejności oszczędza na usługach programistów, utrzymujący się od pewnego czasu wzrost zamówień i realizowanych...
Jak wynika z najnowszego sondażu, 76,1% Polaków na co dzień oszczędza na zakupach spożywczych, np. nabywając tańsze produkty lub korzystając z promocji. 17,2% rodaków...
45% (55% w Polsce) wątpi, że obecna ścieżka rozwoju ich firmy zapewni jej rentowność przez następną dekadę — to sygnalizuje konieczne transformacje.
...
Polska jest dziś 5. rynkiem leasingu w Europie i najszybciej rosnącym w Unii Europejskiej – wynika z raportu Związku Polskiego Leasingu przygotowanego wraz...