Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

605099204_dzieci_konsumenci.png

Dzieci ogromną siłą konsumencką. Dysponują budżetem o wartości 5 mld zł

Około 5 mld zł wynosi budżet, którym dysponują dzieci w wieku 3-16 lat. Mają one także coraz większy udział w komercyjnych wyborach osób dorosłych. Najmłodsi konsumenci...
Tomasz Teodorczyk

Intencje zakupowe – przedmiot marketingowego pożądania?

Rynek danych, pozwalających na generowanie ponadprzeciętnych zwrotów, dopiero się rozwija. Wśród wszystkich kategorii, w które są one zebrane, jedną z najbardziej pożądanych przez marketerów...
napoje energetyczne

Sklepy coraz więcej promują i sprzedają napoje energetyczne

W tym roku sieci handlowe zwiększyły promocję napojów energetycznych o ponad 40%. Największy przyrost odnotowano w sklepach typu convenience – o blisko 80%. Nieco...
Patrycja Dzikowska, Dyrektor Działu Analiz Rynkowych i Doradztwa, z BNP Paribas Real Estate Poland

Rosnące znaczenie sektora F&B w Polsce

W ostatnich pięciu latach wydatki Polaków na usługi gastronomiczne wzrosły o ponad 20%. Według prognoz Oxford Economics, przez najbliższą dekadę dynamika ta będzie się...
galeria sklep

Świąteczny marketing sensoryczny podnosi sprzedaż nawet o 30 proc.

W okresie świątecznym znacząco wzrasta korzystanie z usług marketingu sensorycznego. Marki oraz ich sklepy kreują wyjątkową atmosferę poprzez odpowiednio dobrane barwy, specjalne zapachy i...
Michał Sadecki, prezes Polskiej Grupy Supermarketów (PGS)

PGS obawia się o przyszłość polskich, małych sklepów w efekcie decyzji KE

Decyzja Komisji Europejskiej o zniesieniu podatku handlowego może doprowadzić do umocnienia pozycji zagranicznych sieci dyskontowych na polskim rynku. To informacja bardzo negatywna dla przyszłości...
Katarzyna Jóźwik, Dyrektor Generalna Smartney

Smartney wchodzi w finansowanie w e-commerce

Smartney, innowacyjny fintech, który zadebiutował na polskim rynku dwa lata temu oraz operator płatności Blue Media rozpoczęły współpracę. Jej efektem jest nowy, dedykowany produkt,...
Katarzyna Marczuk, rzecznik Polskiego Stowarzyszenia Najemców Powierzchni Handlowych (PSNPH)

PSNPH: Najemcy nie dostają informacji o odwiedzalności w centrach handlowych

Polskie Stowarzyszenie Najemców Powierzchni Handlowych (PSNPH) apeluje, aby najemcy otrzymywali od właścicieli lub zarządców centrów handlowych systematycznie dane o odwiedzalności obiektu, w którym działają....
ecommerce ebuy

Kupowanie w sieci żywności i produktów finansowych budzi największe obawy

Aż 45 proc. Polaków, planując świąteczne wydatki, będzie się kierować przede wszystkim ceną, starając się kupić możliwie najtaniej wszystkie potrzebne produkty. Wiele atrakcyjnych okazji...
Piotr Gozdziewicz

Galeria Świdnicka zmieni właściciela

22 grudnia Rank Progress S.A. zawarł przedwstępną umowę sprzedaży Galerii Świdnickiej. Kupujący, Calioppe Investments Sp. z o. o. przejmie obiekt w połowie 2017 roku,...
sklep koszyk zakupy supermarket

Świąteczne „promocje” i „gratisy” to często oszustwa. Takie towary można reklamować

Promocyjne ceny i „gratisy” to najczęstsze sposoby naciągania klientów, także przed bożonarodzeniowymi zakupami. W tym okresie 10 proc. skarg, które trafiają do UOKiK-u, dotyczy właśnie tego problemu....

Do końca roku w Polsce będzie 23 tys. e-sklepów. Dla 87 proc. właścicieli jest...

W tym roku wartość rynku e-commerce w Polsce może wzrosnąć o 15 proc. i sięgnąć 35,8 mld zł, a w 2020 roku – 63 mld zł. Eksperci szacują,...
ecommerce

Sondaż: Co drugi Polak uważa, że e-sklepy powinny stosować do wysyłki ekologiczne opakowania

Jak wykazało badanie UCE RESEARCH, 51% konsumentów uważa, że sklepy internetowe powinny wysyłać klientom towary wyłącznie w ekologicznych opakowaniach. 23% nie zgadza się z...
galeria koronawirus sklep

Obroty branży centrów handlowych niższe średnio o jedną czwartą

Jedną z konsekwencji pandemii COVID-19 jest spadek obrotów w branży centrów handlowych średnio o 24 proc. dla wszystkich kategorii handlowych w okresie od stycznia do...
zakup lokalnych produktów jedzenie

Nastroje menedżerów branży spożywczej przestały się poprawiać

Index FRI, który od ponad roku rósł z kwartału na kwartał o kilka punktów, na koniec sierpnia wyhamował. Jest na poziomie 61,1 pkt., czyli...
Marta Machus-Burek, Senior Partner, Dyrektor Działu Powierzchni Handlowych w Colliers International

Centra handlowe w erze nowoczesnych technologii

Rynek detaliczny oraz branża centrów handlowych przechodzi transformację. Jednym z czynników wpływających na metamorfozę w tym sektorze jest rozwój technologii. Dotyczy on wszystkich uczestników...
handel sklep

INDEKS CEN: W styczniu w sklepach było drożej średnio o 20 proc. niż rok...

W styczniu br. codzienne zakupy w sklepach były średnio o 20% droższe niż w analogicznym okresie rok temu. Kolejny miesiąc z rzędu zanotowano też...
Hanna Mojsiuk, Prezes Północnej izby Gospodarczej w Szczecinie

„Mały lockdown” lub „pełzający lockdown”. Przedsiębiorcy czują się niesłusznie ukarani nowymi obostrzeniami

Od 15 grudnia w Polsce obowiązywać będą zupełnie nowe zasady reżimu sanitarnego – z 50% do 30% zmniejsza się liczba osób, które przyjmowane mogą...
Andrzej Zawistowski, Członek Zarządu, PSML

Nowe technologie w zakupach pomagają firmom ciąć koszty nawet do 15 proc. Sztuczna inteligencja...

Usprawnienie procesów zakupowych może przynieść firmie oszczędności sięgające nawet 15 proc. kosztów. Optymalizacja tego obszaru jest szczególnie istotna teraz, kiedy wiele firm boryka się...
Jakub Olipra, ekonomista banku Credit Agricole

Święta Bożego Narodzenia będą tylko nieznacznie droższe niż przed rokiem

Mijający rok upływa pod znakiem wojen handlowych, suszy w Europie oraz rosnących cen energii. W efekcie wielu konsumentów obawia się, że tegoroczne święta Bożego...
ecommerce

Ochrona marki sklepu internetowego

W ostatnich latach popularne stało się określenie, że jeśli nie ma cię w Sieci to tak jakbyś nie istniał. Szczerze mówiąc, trudno się z...
e-commerce

Podczas kryzysu e-commerce zyskał nie tylko nowych klientów

W czasie epidemii i związanych z nią obostrzeń e-sklepy stały się dla handlu kołem ratunkowym. Według danych platformy e-commerce PrestaShop, ich liczba wzrosła o...
Katarzyna Michnikowska, Dyrektor w Dziale Doradztwa i Badań Rynku Colliers International

Brak rekordów nie oznacza nudy – rynek handlowy w Polsce w 2017 roku

Pomimo spadku nowej podaży w stosunku do roku poprzedniego, w 2017 byliśmy świadkami kilku spektakularnych otwarć centrów handlowych – Galerii Północnej, Wroclavii, Skende Shopping...
procenty

Dealavo: 6-krotny wzrost. Rośnie popyt na monitoring cen

Dealavo, firma dostarczająca narzędzia do monitorowania i porównywania cen online, tylko w 2015 roku zanotowała 600% wzrost przychodów. W tym roku mają one wzrosnąć...
Beata Hryniewska

Do 2025 roku w Europie powstanie ok. 28 mln mkw. dodatkowej powierzchni logistycznej. Potrzebuje...

Warszawa – 20 lipca 2021 rok – Sprzedaż e-commerce w Europie w latach 2020-2025 wzrośnie o 298 mld dolarów. To wygeneruje zapotrzebowanie na dodatkowe...
e-commerce sklep internetowy

Prognoza sprzedaży e-commerce na weekend majowy

Początek maja to termin, na który co roku czekają wszyscy Polacy. Zazwyczaj tego typu okresy pobudzają aktywność kupujących, dzięki licznym wyprzedażom i poszukiwaniu prezentów....
Radosław Knap

Polskie sieci handlowe umacniają swoją pozycję na rynku

Z analiz Polskiej Rady Centrów Handlowych (PRCH) i firmy doradczej EY wynika, że polskie sieci handlowe są jednymi z kluczowych najemców galerii i z...
Magdalena Jończak, Dyrektor w dziale Konsultingu Deloitte

Deloitte: Już co trzecia transakcja na rynku dóbr luksusowych odbywa się online

Wyniki sprzedaży 100 największych firm z sektora dóbr luksusowych wyniosły w minionym roku obrotowym 212 mld dolarów, wobec 222 mld dolarów osiągniętych rok wcześniej....
moda modelki

Zadbany wygląd, dobry gust, pewność siebie – atrybuty konsumenta kupującego modę w sieci

Tworząc kampanię marketingową skierowaną do osób kupujących odzież online warto wiedzieć, do kogo tak właściwie mówimy. Wyniki najnowszego badania Grupy Domodi opracowanego we współpracy...
commerce

E handel w firmach B2B jako dodatkowy nowoczesny kanał sprzedaży

Według raportu „B2B e-commerce NOW” ponad 90% przedsiębiorstw działających w branży B2B deklaruje chęć wejścia w świat handlu elektronicznego. 41% firm działających już w...
centrum handlowe, sklep, handel

Dynamika wzrostu kosztów ponoszonych przez najemców w centrach handlowych jest wyższa niż wzrost przychodów,...

Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) zwraca uwagę, że informacja o wzroście obrotów w centrach handlowych – czyli łącznej wartości obrotów najemców, którzy prowadzą...
Magnolia Park

Union Investment Real Estate finalizuje przejęcie centrum handlowego Magnolia Park we Wrocławiu

Należący do Union Investment Real Estate fundusz Unilmmo: Europa sfinalizował transakcję kupna wrocławskiego centrum handlowego Magnolia Park od funduszu Blackstone. Wartość transakcji wyniosła ok....
Na świecie ponad połowa internautów robi zakupy online. Niewielu kupuje w polskich sklepach

Na świecie ponad połowa internautów robi zakupy online. Niewielu kupuje w polskich sklepach

55 proc. internetowych konsumentów z 31 państw zadeklarowało, że robi zakupy online – wynika z badania przeprowadzonego przez PayPal i Ipsos. W pierwszej dwudziestce krajów najczęściej wybieranych przez zagranicznych...
Polski e-handel może wzrosnąć w tym roku nawet o 25 proc. Wejście nowych graczy na rynek może rozpocząć wyścig zbrojeń w zakresie IT

Polski e-handel może wzrosnąć w tym roku nawet o 25 proc. Wejście nowych graczy...

Wartość polskiego e-commerce sięga 100 mld zł, co odpowiada za ok. 10 proc. handlu detalicznego. Pandemia okazała się znaczącym katalizatorem wzrostu. Od marca do końca...
Leszek Giza

W jaki sposób nowe technologie zmieniają biznes?

Globalna pandemia sprawiła, że handel cyfrowy znalazł się w centrum uwagi zarówno klientów biznesowych, jak i konsumentów. Już czas, aby firmy w Polsce i...
sklep zakupy

Style zakupowe i postawy konsumenckie Polaków

Badanie FMCG Brands We Shop by Blix and Kantar 2019 wykazało, że głównymi czytelnikami e-gazetek promocyjnych są osoby rozważne i pragmatyczne – prawie 40%....
czekolada

Wzrosty cen kakao na giełdach szybko się nie zatrzymają

Ceny kakao na światowych giełdach szybko się nie zatrzymają. Mogą dojść nawet do 15 tys. USD za tonę. Polacy wkrótce mocnej to odczują. I...
Amazon Kolbaskowo k. Szczecina

Wystartował Amazon.pl

Klienci z Polski mogą od dziś robić zakupy na Amazon.pl, ciesząc się niskimi cenami ponad 100 milionów produktów z ponad 30 kategorii oraz...
Jędrzej Karasek, CEO w Primavera Parfum

Rynek kosmetyczny ma się dobrze

Przed rynkiem artykułów kosmetycznych w Polsce rysują się dobre perspektywy rozwoju. Kolejne lata upłyną pod znakiem umacniania się pewnych trendów oraz dominacji wybranych kategorii...
Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego

PZPO: Sprzedaż opon w Q3 2021

Po trzech kwartałach 2021 roku ponownie zanotowano duże wzrosty sprzedaży opon w Polsce. Sprzedaż zwiększyła się następująco w poszczególnych segmentach: opony do samochodów osobowych +22%,...