Jak nauczyć się prowadzenia kampanii Google Ads? Szybciej, skuteczniej, lepiej

adwords Google Ads

Bądź zorganizowany. Planuj zadania. Ustal minimalną ilość godzin w tygodniu.

W procesach nauczania najbardziej liczy się regularność i systematyczność. Jeśli chcesz robić postępy musisz poświęcać na to czas. Nie ma złotych i szybkich sposobów, nie ma drogi na skróty. Największe trudności w nauczaniu wynikają z procesu, w którym efekt jest odłożony w czasie. Możesz to porównać do ćwiczeń na siłowni – prawdopodobnie po jednym dwóch, pięciu, czy dziesięciu treningach nie zauważysz efektu, nawet jeśli z każdego z nich wróciłeś ledwo żywy. Z dużym prawdopodobieństwem jednak wiesz, że jeśli będziesz kontynuował ten sam trening miesiącami efekt jest pewny. To wymaga wielkiej organizacji i samozaparcia.

Jeśli zarezerwujesz sobie konkretne przedziały czasu w tygodniu, będziesz o krok do przodu. Pozwoli Ci to z góry zaplanować to, czego chcesz się nauczyć i ile czasu na to poświęcisz – nazwijmy to planem treningowym/szkoleniowym. Oczywiście, możesz mieć przygotowane dodatkowe lekcje, w przypadku gdzie niespodziewanie pojawi się więcej wolnego czasu. Jeśli chcesz być efektywny w nauce i robić postępy pewnym minimum jest 3-4h w tygodniu.

Uważaj na zadania, które próbują wyrwać Cię z nauki, czyli pracy głębokiej. Będą regularnie wracać i zaburzać Twój cykl nauki. Pomocne może okazać się wyłączenie części urządzeń czy aplikacji jak np. poczta, telefon, komunikatory etc. Nauka jest najbardziej efektywna, jeśli potrafisz się skupić. Można powiedzieć, że lepsze jest 20 min głębokiej pracy niż 1h chaotycznej lekcji z wieloma rozpraszaczami.

Motywacja do nauki? Skąd ją brać?

Motywacja może okazać się Twoją główną przeszkodą. Brak motywacji powoduje odkładanie zadań na później, spowalnia Twój plan, tworzy bariery, może końcowo prowadzić do rezygnacji.

Zawsze miej w głowie cel końcowy – odpowiedz sobie na pytania co chcesz osiągnąć na samym końcu drogi? Świetne stanowisko, wynagrodzenie, premie, własny biznes, nagrody, uznanie u znajomych? Jeśli będziesz koncentrował się na dużym efekcie, a nie analizował bardzo małe kroczki, możesz opanować sferę motywacyjną.

Sprawdzaj siebie regularnie. Podchodź do testów, wchodź w internetowe dyskusje, zadawaj trudne pytania, rób błędy. Challengowanie siebie wspomaga i uruchamia nowe pokłady zaangażowania.

Obserwuj i czytaj najlepszych w branży. Podpatruj jak się komunikują, co potrafią, o czym obecnie rozmawiają, jakie tworzą prezentacje. Jeśli chcesz być wśród najlepszych musisz się wokół nich obracać. Wejdź w ich kręgi, poznaj, dyskutuj.

Pracuj z trenerem. Rozwiązaniem bardzo skutecznym jest po prostu trener, taki który potrafi z Tobą dobrze się komunikować, zna Twoje cele, regularnie Cię sprawdza i motywuje. Postaw na takiego, który jest wymagający – potrafi upomnieć się o zadanie po terminie i ścignąć Cię na komunikatorze, jeśli widzi, że nie zajrzałeś do swoich zadań.

Weź kartę papieru, dużymi literami napisz swój cel końcowy. Pod nim napisz najważniejsze cele cząstkowe, np. za dwa miesiące chcę rozumieć kampanie performance max, potrafić analizować zasoby, przetestować typ bidowania i umieć je zaplanować. Pod każdym celem cząstkowym napisz, co zrobisz aby to osiągnąć. W naszym przykładzie może być to np.:

  • Uruchomię dwie nowe kampanie performance max;
  • Przenalizuję dwie inne kampanie performance max na koncie kolegi;
  • Wykonam analizę zasobów i wyciągnę wnioski;
  • Przesłucham podcastu X;
  • Przeczytam artykuł Y oraz przejdę przez video Y;
  • Wypiszę 10 wniosków z przeczytanych materiałów;
  • Zapytam support o dodatkowe materiały i poproszę szkolenie;
  • Przeszukam wątek na grupie SEM w poszukiwaniu pytań o performance max;

Pamiętaj, rozpisz te zadania w pierwszej osobie, to zadziała motywująco J

Jak się uczyć? Czytać, słuchać, testować?

Uwierzysz, jeśli powiem, że to nie ma wielkiego znaczenia? Twój plan działania szybko zaprowadzi Cię do źródeł, które powinieneś znać.

Zadbaj natomiast o sam proces nauki i zbieranie źródeł. Możesz do tego wykorzystać wiele aplikacji – jedną z nich jest Trello. Tablica tam założona może być miejscem, gdzie monitorujesz postępy, trzymasz materiały źródłowe, czy organizujesz swoje lekcje. Zaglądaj tam często, przenoś ukończone zadania, używaj funkcji deadlinów w poszczególnych zadaniach.

Przygotuj dla siebie listę źródeł, z których będziesz czerpać wiedzę. Będą to na pewno blogi, grupy socialowe, podcasty, video etc. Tam, gdzie to możliwe zasubskrybuj kanały. Zobaczysz, że szybko pojawią się również podpowiedzi dobrego, podobnego contentu. Co więcej, zaczniesz zauważać nowe tematy warte zainteresowania jak tylko przescrollujesz subskrybowane kanały. To od razu wyznaczy Ci nowe cele.

Żadna nauka teoretyczna oczywiście nie zastąpi implementacji i testowania. Większość tych zadań możesz wykonywać sam, obserwując wyniki, pytając i wyciągając wnioski. Tutaj idealnie byłoby mieć również doświadczonego kompana, trenera, kolegę, koleżankę – abyś mógł wymienić poglądy i sprawdzić ustawienia. Oprócz samego eksperymentowania rozważ przygotowanie case study, napisanie artykułu, nagranie video, uzyskanie certyfikatów.

Jak więc zacząć?

Jeśli masz w głowie cel, wiesz po co chcesz się uczyć to nic trudnego. Zacznij od napisania tych celów, nadaj temu terminy i mniejsze cele. Do każdego celu napisz co zamierzasz zrobić w tym kierunku i ile czasu poświecisz. Niech to będzie Twoje zobowiązanie. Jeśli masz problem z realizacją takiego podejścia, brakuje Ci motywacji, czujesz że nie robisz podstępów, rozważ pracę z trenerem osobistym ze schoolup.pl – pierwszej w Polsce szkoły marketingu online z nauczaniem indywidualnym!