Prawo

Podatki

Kariera

Zarządzanie

Gospodarka

Waluty

Giełda

Finanse

Handel

Paweł Gos, prezes Exact Systems

W Polsce jedna na osiem części samochodowych jest wadliwa

W 2013 r. aż 13% części było wadliwych i nie nadawało się do montażu w samochodach. To więcej niż w poprzednim roku i więcej...
Paweł Gos, prezes Exact Systems

Sprzedaż samochodów osobowych w 2013 r.: Polska przyspieszyła, w Europie spadki wyhamowały

Z najnowszych danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów (ACEA) wynika, że w całym 2013 r. w Europie zostało zarejestrowanych 11,85 mln samochodów osobowych, czyli o...
Jakub Faryś, Prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego

Polski rynek motoryzacyjny wciąż w dołku. Szansą rozmowy rządu z nowym inwestorem

Branża motoryzacyjna patrzy z nadzieją na 2014 rok, co widać m.in. po liczbie planowanych premier. Sprzedaż samochodów wciąż nie zwiększa się znacząco. Niewykluczone, że wkrótce Ministerstwo Gospodarki...
Jakub Faryś, Prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego

Odbicie w branży motoryzacyjnej zależy od kondycji rynków zagranicznych

Produkcja samochodów spada, liczba rejestracji nowych aut – po uwzględnieniu reeksportu – również. Kondycja rynku motoryzacyjnego w Polsce wciąż nie jest najlepsza. Jej poprawa w przyszłym roku będzie...
Paweł Gos, prezes Exact Systems

W Polsce najlepiej sprzedaje się Skoda, w Europie Volkswagen

Z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów (ACEA) wynika, że obywatele Unii Europejskiej kupili w listopadzie 938 tys. nowych samochodów osobowych, czyli o nieco ponad...
Paweł Gos, prezes Exact Systems

Więcej rejestracji samochodów osobowych. Może być ich ponad 290 tys. w całym roku

Rośnie liczba rejestrowanych pojazdów. W październiku zarejestrowano ponad 26 tys. samochodów osobowych. W całym roku jest szansa na przekroczenie 290 tys. rejestracji, czyli o niemal...
rp_4d63a9958f_608933217-BMW-premiera.png

BMW wprowadza do sprzedaży swój pierwszy samochód elektryczny. Ma być o jedną trzecią tańszy...

Jutro rusza w Polsce sprzedaż pierwszego BMW z napędem elektrycznym. Przeznaczone jest ono do jazdy miejskiej. Według przedstawicieli niemieckiego producenta, Polacy zwracają coraz większą uwagę na...
rp_c3c9c6c12d_78038047-pzpm-branza.png

Kiepski rok dla polskiej motoryzacji. Branża chce zmian w prawie

Jak podkreślają przedstawiciele branży motoryzacyjnej, polski przemysł samochodowy potrzebuje pilnego wsparcia ze strony rządu. Branża chciałaby ułatwień podatkowych oraz usprawnienia kontroli technicznej pojazdów, bo w tym...
Alfred Franke, prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych

W Polsce nawet o 4 mln mniej aut niż podają oficjalne dane

Po polskich drogach może jeździć nawet o ponad 4 miliony samochodów mniej niż wynika z oficjalnych danych. Statystyki są błędne, bo uwzględniają niewyrejestrowane stare auta. Z tego...
rp_c4ac60fdbe_1133820155-orlowski-auta.png

Dobre wiadomości dla branży motoryzacyjnej. Po raz pierwszy od 2008 r. rośnie produkcja

Poprawia się sytuacja w przemyśle motoryzacyjnym. W sierpniu i wrześniu po raz pierwszy od 2008 r. odnotowano wzrost produkcji. W rywalizacji o nowe inwestycje Polska wygrywa z Czechami...
KPMG

Rynki BRIC będą motorem wzrostu światowej branży motoryzacyjnej

Gdy Europa Zachodnia i Ameryka Północna odrabiają straty po kryzysie, a Japonia i Korea Południowa pogrążone są w stagnacji, światowy rynek motoryzacyjny napędza wzrost...
rp_754d468cb8_238202320-samar-volkswagen.png

Samar: zniesienie opłaty recyklingowej może wpłynąć na znaczący wzrost importu aut używanych

Rząd pracuje nad zniesieniem tzw. opłaty recyklingowej, uiszczanej od każdego importowanego samochodu. Według nowych zasad zwolnieni z niej zostaną klienci indywidualni. Zapłacą ją tylko...
Zbigniew Palenica Solaris Bus & Coach

Solaris chce zdobywać zagraniczne rynki autobusami elektrycznymi. Już 80 proc. pojazdów trafia na eksport

Solaris kontynuuje ekspansję na rynkach zagranicznych. Spółka eksportuje już 80 proc. swojej produkcji do 26 krajów. Pojazdy Solarisa jeżdżą nie tylko w Europie, m.in....
Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar

W 2013 roku Polacy kupią 255 tys. nowych aut

Skoda, Toyota i Volkswagen – to liderzy sprzedaży nowych samochodów w pierwszych 20 dniach marca. Z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że co...
Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar

Producenci części samochodowych tracą rynek przez kradzieże oraz szarą strefę

Kradzieże części samochodowych i naprawy w szarej strefie osłabiają autoryzowane serwisy i firmy produkujące części. Branża ma problemy, bo wielu Polaków naprawiając samochód nie...
Będzie więcej zamówień i pracy w branży motoryzacyjnej w Polsce

Pogłębia się kryzys na rynku motoryzacyjnym

Ten rok będzie bardzo trudny dla branży motoryzacyjnej w Polsce – przewidują uczestnicy rynku. I to nie tylko dla producentów samochodów. Mniejsza liczba zamówień...
Jacek Pawlak

Sprzedaż nowych aut w Polsce na najniższym poziomie od 1,5 roku

Sprzedaż nowych samochodów wciąż spada, zarówno w Polsce, jak i w Europie. W lipcu dealerzy zanotowali najniższy popyt od półtora roku. Zdaniem prezesa Toyota...
BMW, Toyota i Daimler najbardziej ekologicznymi producentami samochodów wg Newsweeka

Rośnie sprzedaż nowych aut w Polsce

Rynek motoryzacyjny w Polsce wymaga dalszego ożywienia. – Za dużo nowych samochodów wyjeżdża zagranicę – ocenia Prezes Polskiej Izby Motoryzacji, Roman Kantorski. Liczba noworejestrowanych...
samochod

Prezes Toyoty: Polska staje się złomowiskiem Europy

Rocznie kupujemy zaledwie 300 tys. sztuk nowych samochodów. To dwa razy mniej od Belgii, który liczy 9 mln mieszkańców. Za to przodujemy w imporcie...
samochód auto

Mercedesy dla polskiej Policji

Już niebawem polscy policjanci będą używać w służbie nowych furgonów oznakowanych. Biuro Logistyki KGP zawarło właśnie umowę z Mercedes Benz na dostarczenie nowych radiowozów....
Alfred Franke, prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych

Projekt ustawy o dopuszczeniu pojazdów do ruchu drogowego

W czasie prezydencji naszego kraju w Radzie UE w Polsce mogą wejść w życie przepisy sprzeczne z prawodawstwem unijnym, które dodatkowo cofnęłyby polską motoryzację...
Używanie telefonu w czasie prowadzenia samochodu

Samochody „Made in China” w oczach Polaków

11% Polaków wzięłoby pod uwagę samochód chińskiej marki przy zakupie auta. Odsetek ten nie zmienił się od sześciu lat. Głównym skojarzeniem z autami chińskich...
samochod

Auto nowe czy używane? – Polaków kryzysowe zwyczaje

Ponad 80% osób, które zamierzają zaciągnąć kredyt na zakup samochodu zamierza wybrać auto używane. Trend odwrócił się w połowie marca. Jeszcze wtedy na kredyt...
Toyota Mirai

Światowa sprzedaż samochodów elektrycznych nabiera tempa

Wśród konsumentów zdecydowanych na zakup samochodów elektrycznych liderami są Chińczycy. Ogólne zainteresowanie autami tego typu rośnie także w Europie, na pierwszym miejscu wśród potencjalnych...
Toyota po raz kolejny znalazła się na szczycie listy najcenniejszych marek motoryzacyjnych w rankingu BrandZ™ 100 Most Valuable Global Brands 2015. Badanie przeprowadziła firma Millward Brown Optimor, która wyceniła markę Toyoty na 28,9 mld dolarów (26,5 mld Euro). Lexus awansował w rankingu na 10. pozycję, w porównaniu do 11. miejsca w ubiegłym roku. Zdecydowały o tym systematyczne podnoszenie jakości produktów i szeroka gama odnowionych modeli. Wartość Lexusa wyceniono na 4,3 mld dolarów (3,9 mld Euro). Ranking BrandZ™ ukazuje się od 10 lat. W tym czasie Toyota okazała się liderem branży motoryzacyjnej 8 razy. O dominującej pozycji marki decyduje innowacyjność firmy, wynikająca z szeroko zakrojonych badań nad nowymi technologiami, odważna polityka, najwyższa jakość i trwałość jej produktów oraz ogromny wkład we wdrażanie wizji zrównoważonej, świadomej mobilności. W 2014 roku firma wprowadziła na rynek pierwszy seryjny samochód na wodorowe ogniwa paliwowe – model Mirai. Nowatorski sedan jest już dostępny w Japonii. Na rynku europejskim i amerykańskim pojawi się w drugiej połowie tego roku. Toyota okazała się pionierem nowej technologii już po raz drugi. W 1997 roku firma wprowadziła na rynek Toyotę Prius, pierwszy seryjny samochód hybrydowy. Od tamtej pory Toyota sprzedała na całym świecie ponad 7 milionów hybryd. Europejscy kierowcy mogą wybierać spośród 15 modeli Toyoty i Lexusa. Toyota jest największym producentem samochodów na świecie. W 2014 roku koncern zwiększył sprzedaż o 2,5% do poziomu 10,2 milionów samochodów, co także pozytywnie wpłynęło na wartość marki w tegorocznym zestawieniu. BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands 2015 to jedyne badanie mierzące postrzeganie marki na podstawie wywiadów z około 2 milionami konsumentów w 30 krajach na temat tysięcy marek oferujących produkty klientom indywidualnym. Według autorów raportu postrzeganie marki przez konsumentów ma kluczowe znaczenie w ocenie jej wartości. Ich zdaniem na budowanie marki składają się przede wszystkim: sposób funkcjonowania firmy, jakość dostarczanego produktu, przejrzystość pozycjonowania na rynku i silne przywództwo.

Ból głowy dealerów japońskich samochodów

Polscy właściciele samochodów marki Honda, Nissan i Toyota w Polsce mogą jeździć spokojnie. Wstrzymanie produkcji tych marek może przyprawić o ból głowy jedynie dealerów...
motoryzacja

Branża motoryzacyjna przyspieszy w 2011

5 % firm z branży motoryzacyjnej w Polsce planuje podjęcie nowych inwestycji w 2011 r., a 1/3 z nich zapowiada zwiększenie zatrudnienia. Przedsiębiorcy z...