Nowy system recenzji w wyszukiwarce PanoramaFirm.pl

Magdalena Wypychowicz, Dyrektor Rozwoju Rynku w Eniro Polska
Magdalena Wypychowicz, Dyrektor Rozwoju Rynku w Eniro Polska

Eniro Polska, właściciel wyszukiwarki lokalnej Panorama Firm, w kwietniu br. wprowadza nowy system recenzji. Jest to odpowiedź na potrzeby zgłaszane zarówno przez użytkowników, jak i klientów serwisu. Od teraz użytkownicy mogą publikować opinie na temat firm oraz oferowanych przez nie produktów i usług. Z kolei reklamodawcy serwisu uzyskali możliwość reagowania na recenzje.

Jak pokazują wyniki wielu badań, konsumenci przed zakupem produktów i usług sprawdzają opinie innych internautów. Co więcej, postrzegają je jako informacje pomocne w podjęciu decyzji zakupowej. Komentarze klientów, dostępne w serwisach działają podobnie jak rekomendacje od znajomych – dzięki nim jesteśmy skłonni, aby chętniej nabyć produkt lub skorzystać z usług danej firmy.

Magdalena Wypychowicz, Dyrektor Rozwoju Rynku w Eniro Polska
Magdalena Wypychowicz, Dyrektor Rozwoju Rynku w Eniro Polska

Zdecydowaliśmy się rozbudować system recenzji, bo tego oczekują od nas użytkownicy i klienci. Dzięki opiniom możemy dowiedzieć się więcej na temat firmy, którą znaleźliśmy lub też porównywać ją z innymi właśnie pod kątem recenzji. Treści generowane przez użytkowników to cenne źródło informacji, wspierających decyzję zakupowe konsumentów. Z kolei dla przedsiębiorców to dodatkowe narzędzie promocji i audytu. Pozytywne recenzje są wskazówką, co firma robi dobrze, a sugestie dotyczące poprawienia poziomu obsługi to sygnał, co należy szybko zmienić, żeby nie stracić klientów. Z satysfakcją obserwujemy, że blisko 60% recenzji stanowią te pozytywne. – mówi Magdalena Wypychowicz, Dyrektor Rozwoju Rynku w Eniro Polska.

Nowością jest możliwość reagowania na opinie – funkcja ta jest dostępna tylko dla klientów Panoramy Firm. Właściciel firmy posiadającej wizytówkę w Panoramie Firm, może odpowiedzieć na recenzje – podziękować za pochwały lub ustosunkować się do zgłoszonych uwag. Może także zrezygnować z publikowania recenzji – wówczas funkcjonalność zostaje wyłączona. Firma, która nie jest klientem Panoramy Firm, a chciałaby reagować na opinie, może to zgłosić przez odpowiedni formularz. To istotna informacja biorąc pod uwagę fakt, że opinie o produktach i usługach publikowane w popularnych wyszukiwarkach i serwisach internetowych, mają realny wpływ na zwiększanie sprzedaży.

System wdrożony przez firmę Eniro Polska, właściciela wyszukiwarki lokalnej Panorama Firm, został zaprojektowany z myślą o dodawaniu wiarygodnych i merytorycznych opinii. Dlatego recenzje zawierające wulgaryzmy lub personalne ataki na konkretne osoby, bez merytorycznego odniesienia do działalności firmy, nie będą publikowane.

Obecnie w serwisie mamy już ćwierć miliona recenzji, ale chcemy, żeby było ich znacznie więcej. Użytkownicy mogą je dodawać i przeglądać zarówno w wersji mobilnej, jak i desktopowej. Dzięki wdrożonej funkcjonalności Panorama Firm będzie jeszcze lepszym źródłem aktualnych informacji lokalnych o firmach, produktach i usługach. – dodaje Magdalena Wypychowicz.

Konsumenci poszukujący w sieci informacji na temat firm czy produktów bardzo często kierują się opiniami innych internautów. Kto jest w stanie lepiej ocenić jakość usług niż osoba, która sama z nich skorzystała? Opinie są powszechnym źródłem informacji w serwisach aukcyjnych, porównywarkach cen, sklepach internetowych czy wyszukiwarkach lokalnych takich jak PanoramaFirm.pl, z której korzysta miesięcznie ponad 4 mln użytkowników.