Outsourcing na nowo. Co się zmienia na rynku usług dla firm?

4

Rozwój outsourcingu postępuje. Wyprowadzanie części działalności przedsiębiorstwa na zewnątrz nikogo już nie dziwi, ale na Zachodzie powoli daje zauważyć się nowy trend – łączenie outsourcowanych usług. – Taki zabieg pozwala nie tylko na oszczędności, ale także pozyskanie wartości dodanej. Pierwsi polscy przedsiębiorcy, którzy się na to zdecydują, mają szansę zdystansować konkurencję – zauważa ekspert z firmy dostarczającej usługi dla biznesu.

Piotr Regulski
Piotr Regulski, Wiceprezes ds. Handlowych spółek Impel Cleaning i Impel Security Polska

Na pierwszy rzut oka wydaje się, że rachunek jest prosty. Właściciel dużej firmy postanawia outsourcować pojedyncze usługi, np. ochronę, sprzątanie i serwis techniczny budynku. Bada rynek i szuka najtańszych opcji. Gdy znajdzie najbardziej korzystne oferty, szybko się na nie decyduje. Ciężar obsługi procesów spada z jego barków, koszty maleją. Tak działa outsourcing. Czy może być lepiej?

Może. Rzadko kiedy bowiem polscy przedsiębiorcy wybiegają myślami naprzód. Tymczasem, po upływie pierwszych miesięcy współpracy, może okazać się, że niska cena za usługę sprzątania odbija się na wynagrodzeniach pracowników, którzy nie przykładają się do swoich obowiązków. Brudna łazienka odstrasza nie tylko potencjalnych klientów, ale też zniechęca do współpracy partnerów biznesowych. Recepcjoniści z firmy ochroniarskiej, którzy mogliby pomóc odnaleźć się na terenie zakładu nowym pracownikom firmy sprzątającej, a po obchodzie wskazać im miejsca, które niezwłocznie wymagają czyszczenia, nie robią tego. Pomiędzy tymi dwiema grupami toczy się bowiem cicha rywalizacja o pozycję – w razie cięć budżetowych jedna z nich będzie musiała odejść. Osoby odpowiedzialne za konserwację urządzeń mogłyby podzielić się wiedzą o istotnych usterkach z ochroniarzami, lecz także tego nie robią. Nikt nie powiedział im, że taka informacja może być ważna. Czy w ostatecznym rozrachunku kilku usługodawców pod jednym dachem to jednoznaczna korzyść?

W biznesie jak w życiu

Piotr Regulski, Wiceprezes ds. Handlowych spółek Impel Cleaning i Impel Security Polska zauważa, że wybór dostawcy danej usługi powinien przypominać wybór samochodu. Gdy wybieramy konkretny model, naszym najważniejszym kryterium rzadko jest tylko cena. W zależności od potrzeb szukamy auta bezpiecznego, szybkiego, przestronnego lub po prostu budzącego zachwyt. Zależy nam bowiem nie tylko na pieniądzach, ale też na wygodzie, mobilności, prestiżu czy bezpieczeństwie rodziny. W biznesie panują te same zasady, co w życiu prywatnym. Wybierając usługodawcę dla naszej firmy, powinniśmy zwracać uwagę na to, jakie korzyści, oprócz finansowych, nam przyniesie – wyjaśnia ekspert.

Czytaj również:  Optymistyczne otwarcie ostatniego kwartału 2017 r.

Nowe podejście do outsourcingu i trend z nim związany ma właśnie pozwolić na spersonalizowaną obsługę przedsiębiorstwa, które zyskuje w ten sposób nie tylko czas i pieniądze, ale też inne, kluczowe dla niego wartości. Ten trend to łączenie usług i dostarczanie ich firmie w ramach wspólnego zarządzania.

  • arti

    ciekawa wypowiedż mądrego człowieka z ogromnej firmy

  • Karol Witkowski

    Branża się rozwija, a Impel mocno w niej zaakcentował swoją obecność.

  • Karol Witkowski

    Impel to duża firma ze sporym doświadczeniem, jestem przekonana że gość wie co mówi

  • janusz

    Coraz powszechniej rynek branzowy korzysta z obsługi firm zewnetrznych; Impel specjalizuje się w ochronie i sprzataniu, jest w czym wybierac