Polski startup zrewolucjonizuje światową branżę wideo?

unstock

Młoda firma z Polski opracowała innowacyjne narzędzie dla branży marketingowej. Dzięki platformie Unstock każdy film nagrany smartfonem może stać się reklamowym hitem.  

Trzej przyjaciele znad Wisły wpadli na pomysł, który może zrewolucjonizować świat dostępu do unikalnych treści wideo. UnStock pozwala na błyskawiczne pozyskiwanie ujęć filmowych od zwykłych użytkowników na potrzeby kampanii reklamowych. Zdaniem ekspertów z Doliny Krzemowej  – to może być strzał w dziesiątkę.

Marki potrzebują coraz większej liczby materiałów wideo aby oddziaływać na młode pokolenie konsumentów. Żeby materiał spotkał się z zainteresowaniem, musi być autentyczny i naturalny. W przeciwnym razie będzie niewiarygodny – wyjaśnia Jakub Górajek, CEO UnStocka.

Samodzielne kręcenie przez markę ujęć w różnych zakątkach świata jest kosztowne i czasochłonne. I właśnie tu z pomocą przychodzi UnStock – daje firmom dostęp do  kilkudziesięciu tysięcy autentycznych ujęć filmowych od użytkowników z całego świata. Skok ze spadochronem, lekcja salsy czy zabawa z uroczym psiakiem – nie ma takiego tematu, który nie pojawiłby się na innowacyjnej platformie. To dla reklamodawców bezcenny zasób. – Platforma bazuje na naturalnym wśród młodych ludzi odruchu dokumentowania. Za pomocą telefonów komórkowych lub kamer mobilnych utrwalają ważne wydarzenia, sytuacje, ciekawe miejsca. Teraz mogą na tym zarobić.– tłumaczy Górajek.

Poza ogromną bazą autentycznych ujęć filmowych, UnStock gwarantuje też tzw. social proof, czyli społeczny dowód uznania użytkowników. Poszczególne ujęcia filmowe na platformie są oceniane przez społeczność. Dzięki temu marketerzy przed zakupem ujęcia,  wiedzą, że dany filmik spodoba się odbiorcom. Co ważne, UnStock zajmuje się wszystkimi procedurami związanymi z pozyskaniem praw autorskich i wypłatą honorarów dla twórców.

Autorów innowacyjnego narzędzia docenili eksperci z Doliny Krzemowej. Założyciele UnStocka: Jakub Górajek, Adam Cellary i Kamil Goliszewski, jako pierwsi Polacy w historii, dostali się do prestiżowego akceleratora start-upów AngelPad, uznanego w 2015 r. przez magazyn „Forbes” za najlepszy w USA. Platforma, wraz z 12 innymi projektami, został wybrany spośród dwóch tysięcy kandydatów z całego świata do 10 edycji programu AngelPad.