Ponad 70% klientów do wyboru produktu przekonuje marketing treści, a nie tradycyjna reklama

Filip Nocny – dyrektor kreatywny agencji Nocny Copywriter i współwłaściciel firmy coachingowej Arena Szkoleń; o marketingu treści, kampaniach contentmarketingowych oraz tradycyjnych reklamach.

0

„Oferujemy unikalny produkt”, „jesteśmy liderem rynku”… Dość! Tego typu hasła, podobnie jak tradycyjna, natrętna reklama, od dawna nie działają na prawie żadnego klienta. Aby móc skutecznie sprzedawać swoje produkty i usługi, konieczny jest marketing treści. I chociaż dla większości firm nie jest to już pojęcie abstrakcyjne, wiele z nich ciągle nie zdaje sobie sprawy, ile korzyści przynosi tworzenie dobrych treści contentmarketingowych.

Marketing treści pozwala w znakomity sposób wyróżnić się na tle konkurencji. „Daje on możliwości zaprezentowania oferty, produktu i w ogóle całej firmy za pomocą wartościowej treści, na którą klient świetnie reaguje i na którą czeka. 70% ludzi woli poznawać firmy, produkty i usługi właśnie w ten sposób, a nie przez nachalną reklamę. Za content marketingiem przemawia też pozycjonowanie. Wartościowa treść pozwala ustawić firmę na wysokich miejscach w wyszukiwarce Google” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Filip Nocny, dyrektor kreatywny agencji Nocny Copywriter i współwłaściciel firmy coachingowej Arena Szkoleń.

Dlaczego tradycyjna reklama jest w dzisiejszych czasach nieskuteczna? Ponieważ większość z nas traktuje ją jako zwykły spam, niewarty żadnej uwagi. Mówi się nawet o ślepocie banerowej. Zjawisko to polega na tym, że podczas przeglądania internetu w ogóle nie zauważamy treści, na które w danej chwili nie czekamy, a więc właśnie banerów reklamowych. To głównie z tego powodu czas klasycznej reklamy powoli dobiega końca. Odpowiedzią na ślepotę banerową jest wspomniany content marketing, czyli treści wartościowe i pożądane. Firmy, które tego nie zrozumieją, przegrają.

A jak stworzyć dobrą kampanię contentmarketingową? Przede wszystkim konieczny jest ciekawy pomysł. Po drugie musimy mieć do zaoferowania unikalną treść, która zainteresuje konsumenta. Kolejną rzeczą, o którą trzeba zadbać, są kanały dystrybucji (np. media społecznościowe czy wideoblog). Za ich pomocą nasz przekaz będzie mógł dotrzeć do odbiorców. Ostatnim niezbędnym elementem jest system automatyzacji marketingu, który pozwoli nam monitorować całą kampanię oraz właściwie nią zarządzać.

Czytaj również:  IBM Polska: komputery kwantowe mogą pomóc w znalezieniu leków na każdą chorobę. Symulacje ich działania na ludzkim DNA przyspieszą ten proces