Powstaje pierwsza w Polsce sieć salonów VR

wirtualna rzeczywistość okulary

Wirtualna rzeczywistość, choć niektórzy nadal podchodzą do jej możliwości dosyć sceptycznie, to wciąż jedna z najdynamiczniej rozwijających się technologii na świecie. Wiele wskazuje na to, że ma największe szanse odmienić sposób, w jaki korzystamy z cyfrowej rozrywki. O jej potencjale dobrze wiedzą giganci tacy jak chociażby sieć IMAX, która w styczniu ogłosiła kolejne lokalizacje swoich kin VR, obiecujących widzom doznania, jakich jeszcze nie mieli okazji doświadczyć. Nie próżnują też twórcy inicjatywy The Void – futurystyczny salon gier VR w ciągu kolejnych pięciu lat ma wzbogacić się o 300 kolejnych lokalizacji. O największy rozmach pokusiło się HTC, które zapowiada z kolei otwarcie łącznie tysiąca kawiarenek VR na wzór tych, które stworzyli już w ubiegłym roku w Chinach.

Tak śmiałe podejście do rynkowych możliwości wirtualnej rzeczywistości nie umknęło uwadze też polskiej inicjatywie. Mieszczące się na warszawskim Mokotowie DISCO:VR, największe obecnie w Europie centrum wirtualnej rzeczywistości, planuje dalszą ekspansję projektu na terenie Polski. Ponad 12 tysięcy gości w ciągu dotychczasowej działalności to dla nich najlepszy dowód na to, że odbiorców rozrywki VR w kraju nie brakuje, a ich grono stale się powiększa. Dlatego do 2021 roku chcieliby docelowo otworzyć łącznie 60 nowych salonów gier.

Jak zamierzają tego dokonać? Kolejna kielecka lokalizacja jest początkiem budowy nowatorskiego modelu franczyzowego, dzięki któremu założyciel i pomysłodawca inicjatywy, Bogumił Jankiewicz chce powtórzyć sukces zbudowanej przez siebie sieci restauracji Bobby Burger – tym razem w branży VR. Lokal w galerii Echo w Kielcach to tylko początek projektu, który docelowo ma przybrać formę atrakcyjnego modelu współpracy salonów gier VR na licencji DISCO:VR.

Co skłoniło Marcina Anackiego do podjęcia współpracy? Jak sam twierdzi, to obserwacja rynku pozwala mu wiązać duże nadzieje z otwarciem nowego centrum rozrywki VR. Przekonał go też, jak dodaje, elastyczny model współpracy, który znacząco ułatwił prace nad powstawaniem nowej lokalizacji. Dzięki temu świat VR w Kielcach będzie można odwiedzić już w przeciągu kolejnych dwóch miesięcy.