PSML i SAR opracują „Poradnik modelowego procesu zakupowego usług komunikacji marketingowej”

0

Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki i Zakupów – wraz ze Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej SAR – prowadzi pracę nad specjalistycznym kompendium wiedzy w zakresie zakupu usług komunikacji marketingowej. PSML nazywa tego typu zakupy jako subiektywne – ze względu na nieobiektywne, niemierzalne kryteria wyborów dostawcy i partnera.

– Głównym celem współpracy jest wypracowanie modelowego procesu zakupowego, który byłby rekomendowany przez oba środowiska – powiedział agencji eNewsroom.pl Andrzej Zawistowski, członek zarządu Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki – Dokument miałby spełniać rolę poradnika, który wyjaśni jak powinniśmy kupować usługi komunikacji marketingowej 

– nie będzie to dokument wyłącznie dla kupujących lub dostawców. W skład opcji „full service” wchodzi zakup mediów, produkcja filmów reklamowych, organizacja eventów, brand design, digital, public relations oraz incentive travel.

Obszar działania jest bardzo szeroki i mogę – z dumą – powiedzieć, że w proces dialogu oraz opracowywania dokumentów jest zaangażowanych ponad 300 osób z obu środowisk. Do SKM Sar dołączyły takie organizacje jak Związek Firm Public Relations, IAA, SOID oraz klub eventowy IAB. Stronę zakupową reprezentują wysokiej klasy profesjonaliści z firm, tj. Orlen, Polpharma, PKO BP, Provident, Grupa Żywiec, Lotto, Wedel, GSK oraz Loreal.

Pierwsze wyniki tego procesu będą prezentowane sukcesywnie oraz zgodnie z pracą każdego zespołu – niektóre zespoły już kończą swoją pracę. Przyjęty przez oba środowiska poradnik będzie stanowił podstawę do kolejnych działań. 

Planujemy – wspólnie z SAR-em oraz innymi organizacjami – wiele wydarzeń komunikacyjnych, mających na celu promocję tych dokumentów. Odbywałoby się to w formie szkoleń, warsztatów, konferencji lub przez stworzenie akademii. Akademia miałaby na celu szkolenie zarówno marketingowców, zakupowców, jak i pracowników agencji marketingowej, którzy po ukończeniu otrzymaliby odpowiedni certyfikat – dodał Zawistowski.

Czytaj również:  100% akcji Unipetrolu w rękach GK ORLEN