Rozmowa z Tomaszem Cieślakiem, pomysłodawcą Mobility Reseller Days 2015

Tomasz Cieślak, prezes wydawnictwa MIT MEDIA Group Sp. z o.o., organizator i pomysłodawca Mobility Reseller Days 2015
Tomasz Cieślak, prezes wydawnictwa MIT MEDIA Group Sp. z o.o., organizator i pomysłodawca Mobility Reseller Days 2015

W dniach 7 i 8 października na EXPO XXI w Warszawie odbędzie się kolejna edycja Mobility Reseller Days – wydarzenia branżowego, które skupia firmy i przedsiębiorców branży nowych technologii z Europy Centralnej, Wschodniej oraz Azji. Ideą, która przyświeca Mobility Reseller Days, jest nawiązanie bezpośrednich relacji partnerskich i handlowych. Wydarzenie skupia w sobie również cele edukacyjne – zarówno dla uczestników, jak i gości wydarzenia – które dotyczą rozszerzenia wiedzy o rozwoju lokalnych kanałów sprzedaży, programach partnerskich.

Tomasz Cieślak, prezes wydawnictwa MIT MEDIA Group Sp. z o.o., organizator i pomysłodawca Mobility Reseller Days 2015
Tomasz Cieślak, prezes wydawnictwa MIT MEDIA Group Sp. z o.o., organizator i pomysłodawca Mobility Reseller Days 2015

Rozmawiamy z Tomaszem Cieślakiem, prezesem wydawnictwa MIT MEDIA Group Sp. z o.o., organizatorem i pomysłodawcą Mobility Reseller Days 2015.

To już druga edycja wydarzenia. Jak dziś mógłby Pan podsumować pierwszą edycję, czy udało się spełnić zakładane założenia ?

Tak, ponieważ zauważyliśmy pewną niszę, jeżeli chodzi o eventy branżowe i tak narodziła się idea Mobility Reseller Days. Od pięciu lat organizujemy galę Mobility Trends i widzimy potrzebę spotykania się ludzi z branży IT i Telko. Pierwsza edycja MRD, która odbyła się w ubiegłym roku pokazała, że warto się spotkać i nawiązywać bezpośrednie relacje biznesowe. To przekłada się następnie na sukcesy nie tylko sprzedażowe oferowanych przez wystawców produktów i usług, ale także pozytywnie wpływa na wizerunek marek i ich rozpoznawalność. Dlatego zdecydowaliśmy się na kolejną edycję, ale w nieco zmienionym formacie: dzień dla biznesu i dzień otwarty.

Czym tegoroczna edycja będzie się różnić od poprzedniej ?

Pierwszy dzień to spotkanie kierowane do biznesu tj. kanały sprzedaży, osoby odpowiedzialne za zakupy w sieciach detalicznych, przedstawiciele małych i średnich przedsiębiorstw związanych z branżą IT i Telekom oraz pracowników i kadry managerskiej największych firm telekomunikacyjnych. Będą najważniejsze osoby z branży, wystawcy oraz ci, którzy szukają relacji biznesowych nie tylko w Polsce. Jeśli chodzi o rozwój naszego eventu nastawiamy się na Europę Wschodnią i Bliski Wschód. Podpisaliśmy umowę o współpracy z naszym partnerem z Chin, który będzie z nami współpracował pod kątem kooperacji chińskich firm z polskimi. Natomiast drugi dzień jest dniem otwartym na który zapraszamy wszystkich miłośników nowych technologii. Przygotowaliśmy niespodziankę dla zwiedzających – największą w Polsce wystawę zabytkowych telefonów komórkowych. Wystarczy zarejestrować się na stronie www. mobilityresellerdays.pl, by odebrać bezpłatne zaproszenie na Mobility Reseller Days.

Czy październik to dobry termin na tego typu wydarzenie ?

Ostatni kwartał jest o tyle ciekawy biznesowo, że zawsze mamy do czynienia z największą sprzedażą. Wiąże się to m.in. z back to school, czyli rozpoczęciem roku szkolnego i akademickiego. Potem mamy promocje związaną ze świętami, więc podczas Mobility Reseller Days na pewno pojawi się bardzo dużo ciekawych produktów i usług. Przedstawimy trendy Q4 na 2015 rok. Jest to także idealny czas i miejsce na debiut nowych marek i produktów. W ubiegłym roku na MRD po raz pierwszy w Polsce mogliśmy zobaczyć nowe modele iPhone’a – iPhone6 oraz iPhone6 +. Debiutował także nowy myPhone Luna oraz dwa modele Nokii. Swoją premierę miały także wkraczające na polski rynek marki – Allview i Wiko. W tym roku także będziemy świadkami wielu premier ale na chwilę obecną nie mogę zdradzić szczegółów.

W ubiegłym roku nad Mobility Reseller Days patronat objęło wiele ważnych instytucji państwowych i mediów. Jak wygląda to w tym roku ?

Ta edycja spotkała się z równie ogromnym zainteresowaniem. Patronat honorowy objęło: Ministerstwo Gospodarki, Urząd Komunikacji Elektronicznej, Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy oraz Polska Agencja Inwestycji Zagranicznych. Mamy również dobre relacje z mediami branżowymi, ale tu zaprosiliśmy media docierające do kanałów sprzedaży oraz tytuły zarówno o charakterze biznesowym i lifestylowym. Udział w wydarzeniu daje możliwość promocji firmy i jej produktów w całej branży, dlatego współpraca opiera się na wymiernych korzyściach, zarówno dla nas, jak i dla naszych partnerów i sponsorów.

Serdecznie zapraszam czytelników na Mobility Reseller Days, które odbędzie się już 7 i 8 października 2015 r. na EXPO XXI w Warszawie.

Dziękujemy za rozmowę.