3 sposoby na usprawnienie obecności marki w Social Media

0

Coraz więcej firm decyduje się na obecność w social media, dążąc do pozyskania zaangażowanej i wiernej publiczności. Standardowa komunikacja jednak nie wystarczy, jeśli zależy nam osiągnięciu korzyści, m.in. na zwrocie z inwestycji, czy po prostu systematycznym rozwijaniu naszej społeczności. Jak więc można usprawnić naszą komunikację?

Prowokuj zaangażowanie

Social media wymagają od firmy, czy marki by były społecznościowe. Wykorzystywanie ich w roli megafonu do komunikacji jednokierunkowej nie przyniesie nam pożądanych efektów. Jeśli zależy nam na zainteresowaniu publiczności, powinniśmy wypełniać strumień wiadomości zróżnicowanymi treściami, pamiętając przy tym, by odznaczały się one interaktywnością, np. uwzględnić w komunikacji konkursy, angażujące aplikacje, czy posty z prowokującymi pytaniami. Nawet z pozoru mało atrakcyjne sektory, takie jak firmy ubezpieczeniowe, mogą znaleźć sposób na zwiększenie zaangażowania wśród użytkowników.

Bądź człowiekiem (tak jak publiczność!)

Konsumenci dołączają do social media z zamiarem obserwowania ludzi, a nie – jak by się mogło wydawać – konkretne brandy. Dobrze jest więc spersonalizować kanał społecznościowypod kątem naszych odbiorców, dzięki czemu promowana przez nas marka zyska na autentyczności. Niestety wiele firm nie docenia, lub nie zdaje sobie sprawy z tego, że marka powinna być ludzka, co jest ogromnym błędem, ponieważ utrzymywanie bliskości z odbiorcami stanowi o sile mediów społecznościowych.

Nie bój się wprowadzać element rozrywkowy

Chociaż zarządzanie firmą jest zawsze poważną sprawą, nie powinno być to odzwierciedlane w kanałach social media. Media społecznościowe stwarzają doskonałe warunki i okazje do wzbogacenia wizerunku firmy o czynnik rozrywkowy, bez względu na branżę, w jakiej się ona znajduje. Bycie dowcipnym pomaga nawiązać relacje ze społecznością, czy nawet sprawić, że użytkownicy przekonają się do nawet tych najmniej atrakcyjnych marek.

– Dodatkowym sposobem na zwiększenie zaangażowania naszych odbiorców w social media jest wyjście poza własną (i bezpieczną) „strefę komfortu” – mówi Małgorzata Wawro, Social Media Manager GRUPA 365NET – Jak to zrobić? Wystarczy zacząć rozwijać nowe pomysły, czy odkrywać dziedziny, które zwykle nie kojarzą się ludziom z naszą firmą. W ten sposób nasi odbiorcy będą mieli o czym mówić, co przełoży się na buzz wokół naszej firmy, czy marki – dodaje.

Czytaj również:  Aplikacje mobilne ułatwiają szukanie pracy. Wypierają gazety i serwisy internetowe z ofertami