Angażowanie fanów na Facebooku w 5 prostych krokach

0
ceo (3)

Siła fanpage’a często błędnie jest pojmowana jako ilość fanów, którzy polubili naszą stronę. Użytkownicy często klikną przycisk „Like” z ciekawości, po czym nie zaglądają na FP, nie udzielają się na nim, słowem – nie tworzą społeczności. A społeczność to kluczowe kryterium sukcesu kanału na social media. Jak przekuć w takim razie ilość na jakość?

1. Treść postów, która odnosi się do życia offline

Internet, mimo że potrafi żyć własnym życiem, jest niejako odzwierciedleniem wydarzeń toczących się poza nim. Użytkownicy zauważą z pewnością, jeśli komunikacja naszego fanpage’a nie będzie się odnosiła zupełnie do tego, co ich otacza na co dzień. W efekcie, staniemy się dla potencjalnych odbiorców nieatrakcyjni, niewiarygodni. A brak wiarygodności to gwóźdź do trumny dla każdego, nawet najbardziej misternego planu komunikacji.

2. Pytania otwarte

Tego typu pytania niosą ze sobą spore ryzyko, ponieważ odpowiedź nie zawsze może się naszej marce przysłużyć. Jednakże ryzyko to jest najwyższe tylko wtedy, jeśli nie przemyślimy dokładnie treści komunikatu. Zanim zamieścimy tego typu pytanie do internautów, warto się zastanowić nad możliwymi negatywnymi skutkami tych działań. Po rozważeniu plusów i minusów, przeanalizowaniu ewentualnych konsekwencji, można z czystym sumieniem przystąpić do tworzenia treści.

3. Konkursy

Konkursy z nagrodami są częstym sposobem na wzrost zaangażowania fanów, jednak należy przygotować je rozmyślnie. Nagrody za jakikolwiek komentarz, czy polubienie zdjęcia nie spowodują wzrostu zaangażowania naszych odbiorców. Warto urozmaicić zadanie konkursowe, zmusić niejako użytkowników do kreatywności, a z pewnością odbije się to pozytywnie na przyszłych relacjach marki z odbiorcą.

4. Więcej niż jedna platforma

Firmy, które poprzestają na Facebooku nigdy nie osiągną maksymalnych korzyści wynikających ze wzrostu zainteresowania naszymi treściami. Pamiętajmy o tym, że każde medium społecznościowe ma do zaoferowania inne narzędzia. Zróżnicowanie naszych działań z pewnością zostanie pozytywnie odebrane przez internautów i stworzy solidną społeczność.

Czytaj również:  Płoną „płuca Ziemi” – pożary nie tylko w Amazonii

5. Eventy

Marka, która organizuje wydarzenie promujące jej wizerunek, powinna czuć się zobowiązana do komunikowania tego na wszystkich dostępnych kanałach, jednakże zwykła informacja nie wystarczy do tego, aby osiągnąć na tym polu sukces. Należy zainteresować wydarzeniem, ale również przypominać o nim nawet po tym jak się ono zakończyło.

Walka o zaangażowanie fanów na Facebooku to długi i żmudny proces. Droga ta z pewnością najeżona jest trudnościami i pułapkami – komentuje Bartłomiej Pałacki, Social Media Manager GRUPA365NET – Jednakże jeśli my sami zaangażujemy się w ten proces bez reszty, to z pewnością nasi odbiorcy odwzajemnią nasz wysiłek.