Audyt SEO strony www – jak powinien wyglądać?

analityka internet

Prowadząc biznes internetowy, musimy praktycznie nieustannie troszczyć się o to, by jak najlepiej radził sobie na tle konkurencji. Aby tak się jednak stało, nasza strona lub sklep internetowy muszą działać bez zarzutu, zarówno w odniesieniu do samego użytkownika, jak i robotów Google. Dzięki temu, stają się one lepiej widoczne, a nasi potencjalni klienci mogą się po nich swobodnie poruszać, nie natrafiając na żadne problemy. Doprowadzenie do takiego stanu, wymaga jednak sporego wysiłku, a proces zbliżający nas do osiągnięcia celu, warto zacząć od profesjonalnego audytu SEO.

Audyt SEO – co to takiego?

Nasze rozważania należy zacząć od wytłumaczenia pokrótce, czym tak właściwie jest audyt SEO strony internetowej? Można stwierdzić, iż jest to swego rodzaju raport, w którym specjaliści z zakresu SEO (ang. Search Engine Optimization) umieszczają informacje na temat wykrytych przez nich błędów w optymalizacji strony internetowej oraz zalecanych poprawek i usprawnień.

W jakim celu wykonuje się taki audyt? Zawarte w nim dane są wykorzystywane do tego, aby w jak największym stopniu ulepszyć stronę pod względem jej zgodności z wymogami wyszukiwarek internetowych oraz czytelności kodu dla robotów wyszukiwarek. Wszystkie zalecane poprawki są oparte na standardach i wytycznych stworzonych przez Google, a w efekcie zwiększa się widoczność strony w wynikach naturalnych wyszukiwarki.

SEO internet

Jaki jest zakres SEO audytu?

Trzeba pamiętać, że każdy audyt SEO strony internetowej będzie nieco inny. Większość agencji SEO opiera się jednak na swoich wewnętrznych szablonach, które pomagają im usystematyzować i przyśpieszyć taką analizę. Dla klienta najważniejsze powinno być jednak to, aby taki raport zawierał jak najwięcej konkretów. A zatem jakie elementy sprawiają, że strona internetowa nie osiąga wysokich pozycji w Google oraz co dokładnie powinniśmy zrobić, aby to zmienić. Dzięki temu, osoba odpowiedzialna za ostateczne wprowadzenie poprawek, otrzyma jasne i klarowne wytyczne dotyczące swoich działań.

Do jakich kwestii może się odnosić taki audyt? Są to na przykład: właściwie dobrane tytuły i opisy podstron, ustawienia adresów kanonicznych, opracowanie właściwych komend oraz wytycznych dla robotów wyszukiwarek, poprawne ustawienie przekierowań wewnątrz serwisu w zgodzie ze standardami, czy też analiza prędkości ładowania się strony internetowej.

Koszty

Tak naprawdę, to ile będziemy musieli zapłacić za profesjonalny audyt SEO strony internetowej, zależy przede wszystkim od stopnia jej skomplikowania. Jeśli posiadamy bardzo prosty serwis, składający się z maksimum kilkunastu podstron, taka usługa może nas kosztować kilkaset złotych. Natomiast audyt bardziej skomplikowanej strony lub sklepu internetowego, wymaga znacznie większych nakładów pracy, dlatego w tym przypadku koszt dobrej usługi tego typu może wynosić nawet kilka tysięcy złotych.

Trzeba sobie jednak zdawać sprawę, że profesjonalne wykonanie takiego audytu jest świetną inwestycją. W oparciu o zawarte w nim sugestie możemy wprowadzić zmiany, których efekty wpłyną na wzrost ruchu na stronie z bezpłatnych wyników wyszukiwania Google i jej lepszą pozycję na wybrane słowa kluczowe, pozwalające osiągnąć największe przychody.

Opracowanie: Agencja SEO Semtec