Czy firmy logistyczne były przygotowane do drugiej fali koronawirusa?

DHL Supply Chain, Robot-Picking Cell – Beringe

Dane z najnowszego badania Koalicji Bezpieczni w Pracy, przeprowadzonego na przełomie lipca i sierpnia, „Bezpieczeństwo pracy w Polsce 2020. Wpływ pandemii koronawirusa na polski rynek pracy” pokazują, że przed pojawieniem się COVID-19, 16 proc. badanych pracodawców umożliwiało pracownikom pracę zdalną. W czasie pandemii odsetek firm, w których wprowadzono pracę zdalną w badanej grupie, urósł do 95 proc.  Co jednak z firmami, które na takie rozwiązanie nie mogły sobie pozwolić?

Komentarz Magdaleny Bugajło, Przedstawicielki DHL Parcel Polska, ekspertki Koalicji Bezpieczni w Pracy

Sytuacja związana z koronawirusem postawiła nas w obliczu wielu wyzwań. Priorytetem jest bezpieczeństwo. Dołożyliśmy wszelkich starań, by zapewnić bezpieczeństwo naszym pracownikom, kurierom i klientom. Zastosowaliśmy całą paletę rozwiązań prewencyjnych, które miały jeden cel – zapewnienie najwyższego poziomu bezpieczeństwa. Wyposażyliśmy wszystkie jednostki operacyjne oraz kurierów w rękawiczki, maseczki i płyny dezynfekujące. Stosujemy także nowe rozwiązania higieniczne – mobilne dystrybutory wody do samochodów kurierskich, które umożliwiają umycie rąk również w trasie. W naszych jednostkach operacyjnych stosujemy także ozonatory.

W trosce o kurierów i klientów wprowadziliśmy również alternatywną formę potwierdzenia doręczenia. Dzięki temu, odbiorcy paczek nie są już zobowiązani do składania podpisu na skanerze kurierskim, żeby potwierdzić odbiór przesyłki. Ponadto, uruchomiliśmy usługę opłaty pobrania kartą u kuriera. Jest to rozwiązanie rekomendowane przez Głównego Inspektora Sanitarnego.

Pandemia to także czas weryfikacji przyjętej strategii biznesowej. Jako firma, świadoma ogromnych szans, jakie niesie za sobą digitalizacja i automatyzacja, w dużej mierze byliśmy przygotowani na prowadzenie biznesu w nowej, zdalnej formule. Obecna sytuacja związana z epidemią nie zatrzymała procesów rekrutacyjnych na różne stanowiska w DHL Parcel, ale uwidoczniła i wzmocniła nasze działania digitalowe w tym obszarze. Jednym z przykładów są rozwiązania umożliwiające naszym pracownikom pracę zdalną, innym – najnowocześniejsze systemy operacyjne i w pełni zautomatyzowane sortownie przesyłek, w których tworzymy środowisko pracy, gdzie załoga pracuje w bezpiecznej odległości. Wieloletnie inwestycje w nowe technologie Zaprocentowały wpływając pozytywnie również na wydajność w procesach dedykowanych obsłudze klientów e-commerce.