Dynamiczna iTV chce wejść do pierwszej trójki kanałów muzycznych w Polsce

telewizja

Telewizja Interaktywna iTV należąca do giełdowej Grupy MNI notuje stały dynamiczny wzrost oglądalności. W kwietniu zwiększył się on o 190%, co pozwoliło iTV na umocnienie się na 5. miejscu wśród wszystkich kanałów muzyczno – rozrywkowych w Polsce. Telestar S.A., właściciel iTV chce, aby stała się ona w ciągu dwóch lat, trzecią największą stacją muzyczną na polskim rynku.

Telewizja Interaktywna iTV, pierwsza interaktywna telewizja w Polsce notuje stały dynamiczmy wzrost oglądalności. W kwietniu br., według danych firmy badawczej Nielsen Audience Measurement, monitorującej rynek telewizyjny w Polsce, iTV mogła pochwalić się największym, bo 190,5-proc. wzrostem oglądalności (licząc rok do roku) spośród wszystkich stacji muzycznych nadających w Polsce. Dzięki temu iTV umocniła się na 5. pozycji z 0,18-proc. udziałem w rynku, dwukrotnie większym niż legendarnej stacji muzycznej MTV. – iTV to stacja o profilu typowo rozrywkowym i muzycznym. Od rozpoczęcia emisji bazujemy na stałym kontakcie z widzami – interaktywność jest wyróżnikiem kanału iTV. Nasze programy adresujemy do ludzi młodych wiekiem lub duchem, wszystkich spragnionych odprężenia, zabawy i dobrej rozrywki – mówi Marta Szymańska, prezes Telestar S.A., nadawcy iTV. – Nadal będziemy intensywnie inwestować w iTV, tak by nasza stacja weszła do pierwszej trójki największych kanałów muzycznych w Polsce, najdalej w ciągu dwóch lat – dodaje prezes Szymańska.

Dobre sprofilowanie iTV widać po jeszcze większym, bo 335-proc wzroście oglądalności w wśród widzów w wieku 13-29 lat, najważniejszej grupie dla stacji o profilu muzycznym i rozrywkowym. Dynamiczny rozwój to głównie efekt rozbudowy własnej oferty programowej. Pod koniec 2012 roku iTV rozpoczęła np. nadawanie nowego formatu pt. „Rap Kanapa”, audycji o muzyce i kulturze rap i hip-hop, stanowiącej kontynuację kultowych programów „Rap Kanciapa” i „Rap Pakamera”. Na początku 2013 r. odbyła się premiera autorskiego programu dla dorosłych „Niegrzeczna Pani Domu”. Kierownictwo stacji planuje uruchomienie kolejnych nowych cykli produkcyjnych, co pozwoli na jeszcze lepsze dostosowanie ramówki do oczekiwań widza i tendencji na rynku. Przebudowa i rozwój oferty programowej polega również na współpracy z popularnymi muzykami i dziennikarzami, reprezentującymi nurty muzyczne: disco polo, dance, hip-hop, czy pop, m.in. Asią Ash i Wujkiem Samo Zło. – Niezmiennie stawiamy na promocję artystów zarówno popularnych, jak i dopiero debiutujących na rynku muzycznym i rozrywkowym. Jak widać po rosnących wynikach oglądalności iTV, ta strategia programowa się sprawdza. Nie tylko utrzymaliśmy dotychczasową widownię, ale udaje się nam pozyskać nową, wierną grupę widzów – mówi Marta Szymańska, prezes Telestar S.A., nadawcy iTV.

iTV konsekwentnie zwiększa poziom oglądalności, uzyskując stałe miejsce w pierwszej 30. stacji ogólnopolskich. Wyjątkowo wyraźne wzrosty odnotowano już w ostatnich miesiącach 2012 r., po odnowieniu ramówki, gdy m.in. zrezygnowano z telesprzedaży i dostosowano nadawaną muzykę do oczekiwań szerszego grona widzów. Wzrost oglądalności stacji w całym 2012 r. wyniósł 65 proc. i był największy wśród wszytkich kanałów o tematyce rozrywkowo – muzycznej Polsce. Obecnie program nadawany jest 24 godziny na dobę, z czego 15 godzin to emisja na żywo. iTV cały czas realizuje unikatowe założenia programowe: dostarczając swoim widzom dużą liczbę programów muzycznych, uzupełnioną o rozrywkę i ezoterykę. Oferta kanału przygotowana jest specjalnie z myślą o osobach, które chcą współuczestniczyć w tworzeniu programu. Nieodłącznym elementem ramówki stacji są też konkursy dla widzów.

Według Marty Szymańskiej, prezes Telestar S.A., wzrost oglądalności iTV nie byłby możliwy bez ciągłych inwestycji w nowoczesny sprzęt. – Cały czas dążymy do poprawy jakości nadawanego programu i inwestujemy w urządzenia emisyjne i nadawcze umożliwiające odbiór programów w najlepszej technologii – mówi prezes Szymańska. W grudniu 2012 r. zmieniony został ostatecznie format nadawania kanału iTV z systemu 4:3 na 16:9, co pozwoliło na wizualną poprawę jakości nadawanych programów oraz zwiększenie zasięgu emisji. Atuty iTV to strona internetowa, odświeżony kanał YouTube oraz duża aktywność na popularnych portalach społecznościowych, jak np. Facebook.

Stacja iTV rozpoczęła nadawanie programu 15 czerwca 2003 r. Jej właścicielem jest spółka Telestar S.A. należąca do firmy Hyperion S.A., z technologicznej grupy MNI, notowanej na warszawskiej giełdzie (indeksy WIG-TELKOM, sWIG80). Telestar S.A. równolegle stworzył unikatową grupę portali internetowych, której celem jest dostarczenie użytkownikom całego wachlarza suplementarnych serwisów i usług, połączonych wspólnym programem lojalnościowym. – Od początku nasza oferta adresowana jest do widzów otwartych na nowe technologie. Obserwując światowe tendencje migracji mediów w stronę internetu, synergię monitorów – telewizyjnego, komputerowego i wyświetlacza telefonu komórkowego, Telestar jako pierwszy na polskim rynku umobilnił serwisy wzbogacając je jednocześnie o najnowsze technologie, takie jak streeming brazu i dźwięku na komórkę, wap czy 3G a także zapewniając pełną interaktywność – mówi Marta Szymańska, prezes Telestar S.A.